Σάββατο 7 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
Αντιπαιδαγωγικές οι συμπτύξεις τμημάτων

Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές Ορ. Κολοζώφ, Στ. Παναγιώτου και Απ. Τασούλας

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις που έχουν ξεσηκώσει οι αντιεκπαιδευτικές συμπτύξεις τμημάτων και τάξεων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ,Στ. Παναγιώτου και Απ. Τασούλας κατέθεσαν χτες Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, καλώντας τον να απαντήσει αν θα επιμείνει σε αυτήν την τακτική ή θα δεσμευτεί για μείωση των μαθητών ανά εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος.

"Με το μέτρο αυτό, για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, εκδηλώνεται η πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει τους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών και να περιορίσει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για την παιδεία", τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Επισημαίνουν πως στα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, να σταματήσουν αμέσως οι συμπτύξεις και να βελτιωθεί η αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο ή καθηγητή, το υπουργείο απάντησε αρχικά με μια νέα "παιδαγωγική" εφεύρεση, ότι δηλαδή το πλήθος των μαθητών διευκολύνει τη συλλογικότητα! Στη συνέχεια υποστήριξε την άποψη ότι στην παιδεία έχουμε "σπατάλη δαπανών", ενώ, τελευταία, με δήλωση του υφυπουργού Γ. Ανθόπουλου στη Θεσσαλονίκη, ισχυρίστηκε ότι οι κινητοποιήσεις είναι δήθεν αδικαιολόγητες γιατί τα υπεράριθμα τμήματα δεν είναι... πολλά. Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, Γερ. Αρσένη, εάν θα δεσμευτεί για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, σύμφωνα με πάγια αιτήματα του κινήματος, που απαιτεί έναν δάσκαλο ανά 15 μαθητές στην προσχολική ηλικία και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και έναν εκπαιδευτικό ανά 20 στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Ομως στο θέμα επιχείρησε να παρέμβει με χτεσινή ανακοίνωσή του και ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οχι βέβαια για να τοποθετήσει το θέμα από τη σκοπιά των καλύτερων προϋποθέσεων για τη μαθησιακή διαδικασία, αλλά για να βάλει κατά των κινητοποιήσεων μαθητών και γονιών. Ισχυρίζεται ότι "θέματα όπως αυτός του αριθμού των μαθητών κατά τάξη δεν μπορούν να επιλύονται με αποφάσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή παρεμβάσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ή άλλων παραγόντων και μάλιστα σε επίπεδο σχολείου". Αναφέρει ωστόσο πως "είναι αυτονόητο ότι ο αυξημένος αριθμός μαθητών κατά τάξη δημιουργεί προβλήματα και δεν εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις εκείνες για την ανάπτυξη των προαναφερθεισών λειτουργιών", αλλά "ανάλογα προβλήματα, όχι μικρότερης σημασίας, μπορεί να δημιουργήσει και ο πολύ μικρός αριθμός μαθητών κατά τάξη". Επαναλαμβάνει δε τον ισχυρισμό του υπουργείου Παιδείας, ότι σύμφωνα με όσα ισχύουν διεθνώς, ο αριθμός των μαθητών κατά τμήμα κυμαίνεται από 25 έως 30 άτομα, "αριθμός ο οποίος θεωρείται ικανοποιητικός για τη μαθησιακή διαδικασία", χωρίς να αναφέρει, βέβαια, κατά την πάγια τακτική του υπουργείου, ποια παιδαγωγική αντίληψη υπαγορεύει κάτι τέτοιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ