Οπως είναι γνωστό, το έργο κατασκευάζεται με μια αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση, σύμφωνα με την οποία οι εργολάβοι θα το εκμεταλλεύονται θησαυρίζοντας για 23 ολόκληρα χρόνια, συμμετέχοντας ελάχιστα στη χρηματοδότησή του. Συγκεκριμένα, το κόστος του έργου ανέρχεται σε 450 δισ. δρχ. (σε τιμές 1994) - χώρια τα πάνω από 200 δισ. δρχ. που στοίχισαν οι απαλλοτριώσεις που πλήρωσε αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο. Στο κόστος οι εργολάβοι συμμετέχουν με 45 δισ. δρχ., το ελληνικό δημόσιο με 135 δισ. δρχ., οι εμπορικές τράπεζες με 50 δισ. δρχ. δάνειο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 220 δισ. δρχ. - επίσης δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Μετά από καθυστερήσεις 4 χρόνων - κυρίως επειδή οι τράπεζες δεν έδειχναν πρόθυμες να δανειοδοτήσουν το έργο, αλλά και λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και αλλαγής μελετών που επέβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να μην καταστραφεί εντελώς ο Υμηττός - το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως υποστήριξαν χτες υπουργείο και εργολάβοι είναι το εξής:
Να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στους δύο κλάδους της Αττικής Οδού υπάρχει πρόβλεψη να περάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο οποίος θα κατασκευαστεί με ξεχωριστό διαγωνισμό, με πρώτη φάση το τμήμα Μενίδι - Σταυρός - Αεροδρόμιο Σπάτων.
Οπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ στο χώρο αυτό υπάρχουν εταιρίες που εφαρμόζουν παραπλανητικές μεθόδους πώλησης, προσεγγίζοντας τον καταναλωτή και επιχειρώντας να τον πείσουν «εν μια νυκτί» να υπογράψουν συμβόλαια για την αγορά χρονομεριδίων. Οι καταναλωτές σ' αυτές τις περιπτώσεις προσέρχονται μετά από πρόσκληση της εταιρίας ότι δήθεν έχουν κερδίσει ένα ταξίδι και πρέπει να ενημερωθούν γι' αυτό. Παρέχοντας ελλιπή και παραπλανητική πληροφόρηση, αποσπούν από τους καταναλωτές τις υπογραφές τους και ταυτόχρονα τους ζητείται να προκαταβάλουν ολόκληρο το ποσό - περίπου 2 εκατ. δρχ. - υπογράφοντας συναλλαγματικές μεταχρονολογημένες.
Επιπλέον, δεν ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι ο νόμος προβλέπει το δικαίωμα υπαναχώρησης μέσα σε δέκα ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης ή με διάφορες δικαιολογίες προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο ώστε να περάσει το δεκαήμερο και να μην μπορεί ο καταναλωτής να ασκήσει το δικαίωμα της υπαναχώρησης. Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές:
Τον Ιούλη θα είναι έτοιμη η νομοθετική ρύθμιση που θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με τη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων εξετάζεται η δυνατότητα οικονομικής αυτοτέλειας της επιτροπής. Ενα από τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης είναι οι πόροι για το σκοπό αυτό να προέλθουν από τη χορήγηση μικρού ποσοστού στην επιτροπή από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των εισηγμένων και μη εταιριών στο χρηματιστήριο. Επίσης, μελετάται και η αντικατάσταση εκπροσώπων των φορέων που συμμετέχουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Μεταξύ άλλων την επιτροπή απασχολεί το θέμα των ορίων των αρμοδιοτήτων διαφόρων αρχών, όπως είναι η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, η Επιτροπή Ενέργειας και η ίδια η Επιτροπή Ανταγωνισμού, και επιδιώκει να ξεκαθαριστούν αυτά τα όρια, καθώς όπως σημειώνεται μέχρι τώρα η επιτροπή αντιμετωπίζει συχνά πρόβλημα αρμοδιοτήτων κατά την εξέταση υποθέσεων που εμπίπτουν και στις αρμοδιότητες άλλων επιτροπών. Εξετάζεται, επίσης, η πρόσληψη ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού και τέλος, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα αυξηθεί το ποσοστό μεριδίου της αγοράς που ελέγχουν οι προς συγχώνευση εταιρίες προκειμένου να είναι υποχρεωτική η έγκριση της επιτροπής από 25% σε 35%.
Θα πρέπει, πάντως, να σημειώσουμε ότι ανεξάρτητα από το ακριβές περιεχόμενο της νομοθετικής ή όποιας άλλης ρύθμισης γίνει, η κυβέρνηση δεν κρύβει την πρόθεσή της να μετατρέψει και τυπικά και ουσιαστικά την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε εργαλείο διευκόλυνσης της πολιτικής της για «απελευθέρωση της αγοράς» και ενίσχυση των μονοπωλίων.
Διαβάσαμε χτες στις εφημερίδες, πως η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να ενισχύσει το Χρηματιστήριο και τους ειδήμονες που έχουν «πάρε - δώσε» με τη Σοφοκλέους, ετοιμάζει νέα δέσμη μέτρων. Από τα νέα μέτρα για την «τόνωση» του Χρηματιστηρίου, ξεχωρίζει η ρύθμιση που προβλέπει τη νομιμοποίηση του...«αέρα». Με απλά λόγια, η κυβέρνηση Σημίτη, ετοιμάζεται να «βάλει πλάτες» στους διάφορους επιτήδειους, που ανάλογα με την περίσταση και την περίπτωση, τους αποκαλούνε άλλοτε «αεριτζήδες» και «τζογαδόρους» και άλλοτε «επενδυτές», επιτρέποντας την αγορά και πώληση μετοχών χωρίς χρήματα!
Βλέπετε, αυτή η κυβέρνηση, έχει και την τόλμη και το θάρρος να προωθεί μέτρα και ρυθμίσεις, που συντελούν στην «τζογοποίηση» της ελληνικής κοινωνίας και μετατρέπουν την Ελλάδα σε ένα απέραντο καζίνο... Αντίθετα, η κυβέρνηση Σημίτη προσπαθεί να κρύψει την απροθυμία της για τη θεσμοθέτηση ουσιαστικών μέτρων, που θα περιόριζαν την αισχροκέρδεια, τη φοροκλοπή, τη φοροδιαφυγή, την εισφοροκλοπή και άλλες πηγές εύκολου πλουτισμού και θησαυρισμού των εκπροσώπων του μεγάλου κεφαλαίου και των συνοδοιπόρων τους, επικαλούμενη τη θεωρία του «εφικτού» και άλλα διάφορα διάτρητα επιχειρήματα.
Στην ουσία και η κυβέρνηση Σημίτη - που στα λόγια επαγγέλλεται τον «εκσυγχρονισμό» - κάνει ό,τι μπορεί για την ενίσχυση, στήριξη και επιβράβευση των τζογαδόρων και των αεριτζήδων, εν γνώσει της ότι μ' αυτή την πολιτική τιμωρεί τους εργαζόμενους και γενικότερα τους ανθρώπους του μόχθου και της δουλιάς.