Παρασκευή 16 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Σε εξέλιξη το έργο των... διοδίων

Το έργο της Αττικής Οδού το οποίο από τον επόμενο χρόνο και ως το 2003 θα κυκλώσει το Λεκανοπέδιο με ένα τεράστιο δίκτυο από 32 σταθμούς διοδίων επισκέφτηκε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης. Η επίσκεψη αυτή στο - υποτίθεται αυτοχρηματοδοτούμενο - έργο, που κατασκευάζεται μέχρι τώρα αποκλειστικά χάρις στις υπέρογκες προκαταβολές που δόθηκαν στους εργολάβους, επιβλήθηκε προφανώς από την ανάγκη να επιδειχτεί κάποια πρόοδος, ώστε να δοθεί η πρώτη δόση των δανείων (ύψους 90 δισ. δρχ. περίπου) από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τις Εμπορικές Τράπεζες, ποσό που αναμένεται σε λίγες μέρες.

Οπως είναι γνωστό, το έργο κατασκευάζεται με μια αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση, σύμφωνα με την οποία οι εργολάβοι θα το εκμεταλλεύονται θησαυρίζοντας για 23 ολόκληρα χρόνια, συμμετέχοντας ελάχιστα στη χρηματοδότησή του. Συγκεκριμένα, το κόστος του έργου ανέρχεται σε 450 δισ. δρχ. (σε τιμές 1994) - χώρια τα πάνω από 200 δισ. δρχ. που στοίχισαν οι απαλλοτριώσεις που πλήρωσε αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο. Στο κόστος οι εργολάβοι συμμετέχουν με 45 δισ. δρχ., το ελληνικό δημόσιο με 135 δισ. δρχ., οι εμπορικές τράπεζες με 50 δισ. δρχ. δάνειο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 220 δισ. δρχ. - επίσης δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Μετά από καθυστερήσεις 4 χρόνων - κυρίως επειδή οι τράπεζες δεν έδειχναν πρόθυμες να δανειοδοτήσουν το έργο, αλλά και λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και αλλαγής μελετών που επέβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να μην καταστραφεί εντελώς ο Υμηττός - το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως υποστήριξαν χτες υπουργείο και εργολάβοι είναι το εξής:

  • Το τμήμα Παλλήνη - Αεροδρόμιο Σπάτων θα ολοκληρωθεί το Φλεβάρη του 2001, προθεσμία που επιβάλλεται με ποινικές ρήτρες από τη σύμβαση των Σπάτων. Μέχρι τώρα η πρόοδος των εργασιών υποστηρίζεται ότι ξεπερνά το 60%, πράγμα δύσκολο να το πιστέψει κανείς βλέποντας τα έργα, όπως χτες οι δημοσιογράφοι.
  • Στην ίδια προθεσμία θα παραδοθεί και το τμήμα Εθνική Οδός έως Λεωφόρος Κύμης.
  • Το Μάρτη του 2003 θα παραδοθεί η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού. Το έργο αυτό έχει ουσιαστικά σταματήσει εδώ και δύο χρόνια με αποφάσεις του ΣτΕ, ώστε να γίνουν αλλαγές στη μελέτη για την προστασία του Υμηττού. Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν την κατασκευή σηράγγων, αλλά και την κατασκευή μερικών χιλιομέτρων με τη μέθοδο της επανεπίχωσης, πάνω από την οποία θα γίνει δεντροφύτευση, ο οποία βέβαια ελάχιστα μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική βλάστηση που υπήρχε.
  • Το τμήμα από διόδια Ελευσίνας ως την Παλλήνη θα παραδοθεί τμηματικά από το Δεκέμβρη του 2002 ως το Δεκέμβρη του 2003.

Να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στους δύο κλάδους της Αττικής Οδού υπάρχει πρόβλεψη να περάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ο οποίος θα κατασκευαστεί με ξεχωριστό διαγωνισμό, με πρώτη φάση το τμήμα Μενίδι - Σταυρός - Αεροδρόμιο Σπάτων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
'Η πληρώστε ή μην κυκλοφορείτε στην Αττική Οδό!.. (2001-07-11 00:00:00.0)
Ανοιξαν οι προσφορές για το γυμναστήριο της Αρσης Βαρών (2001-04-07 00:00:00.0)
Υπουργική αΜΕΤΡΟέπεια... (2001-03-14 00:00:00.0)
Μέγα οικονομικό και περιβαλλοντικό σκάνδαλο (1998-12-29 00:00:00.0)
"Διευκόλυνση" 13,8 δισ. δρχ. στους εργολάβους! (1998-02-11 00:00:00.0)
Μια ακόμη ληστρική σύμβαση στα σκαριά (1996-03-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ