Τετάρτη 11 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
"Διευκόλυνση" 13,8 δισ. δρχ. στους εργολάβους!

Αρχισαν τα "πανωπροίκια", πριν ακόμη ξεκινήσει επίσημα η κατασκευή του έργου...

Σαν να μην έφτανε η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με την κοινοπραξία των εργολάβων "Αττική Οδός" για την κατασκευή της Σταυρού - Ελευσίνας, πριν από λίγες μέρες τους προσέφερε και ..."διευκολύνσεις" (βλέπε "πανωπροίκι") συνολικού ύψους 13,8 δισ. δρχ.!

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση, με Προεδρικό Διάταγμα που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης,αύξησε το ποσοστό των πρόδρομων εργασιών (δηλαδή αυτών των εργασιών που γίνονται πριν αρχίσουν να τρέχουν οι επίσημες προθεσμίες) από 2,5% σε 7,5%, με αποτέλεσμα να διαθέσει το ελληνικό δημόσιο 13,8 δισ. δρχ. επιπλέον στο στάδιο αυτό των κατασκευών. Η κίνηση αυτή της κυβέρνησης επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία, με επιστολή που απέστειλε την 1η Δεκέμβρη 1997, απαιτούσε να γίνει η τροποποίηση αυτή στη σύμβαση παραχώρησης, αλλιώς δε θα υπέγραφε το δάνειο ύψους 220 δισ. για το έργο και δε θα διευκόλυνε τη διαδικασία για τη λήψη των υπόλοιπων δανείων που θα γίνουν από τις εμπορικές τράπεζες. Το ποσό αυτό θα διατεθεί για να επισπευστούν οι κατασκευές στα τμήματα Παλλήνη - Σπάτα και Ραφήνα - Κατεχάκη,ώστε να ολοκληρωθούν μέχρι το Μάρτη του 2001, που θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο Σπάτων, καθώς διαφορετικά το ελληνικό δημόσιο θα αναγκαστεί να πληρώνει υπέρογκες ποινικές ρήτρες.

Και με τον τρόπο αυτό, βέβαια, φανερώνεται ότι η κυβέρνηση έχει αλυσοδέσει τόσο πολύ το ελληνικό δημόσιο με τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που έχει υπογράψει, που έχει μπλέξει σε έναν αδυσώπητο "φαύλο κύκλο".Δηλαδή: Η "Χόχτιφ" θα απαιτήσει ποινικές ρήτρες, αν τα συγκεκριμένα τμήματα της Σταυρού - Ελευσίνας δεν είναι τελειωμένα με την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου, ενώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα που δανειοδοτεί και το ένα και το άλλο έργο απαιτεί να γίνουν όλα μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, προκειμένου να αρχίσει να εισπράττει πιο γρήγορα τους τόκους. Και ο λαός φυσικά θα πληρώνει...

Οι συμβάσεις, μάλιστα, αυτές αποδεικνύεται ότι κινούνται στα όρια της αδιαφάνειας, αφού η τροποποίηση έγινε με ένα απλό Προεδρικό Διάταγμα, χωρίς να απαιτείται η κύρωση από τη Βουλή. Κι αυτό χάρις σε ειδική διάταξη, που περιέχεται στην αρχική σύμβαση παραχώρησης (άρθρο 17.6), την οποία κύρωσε η Βουλή και με την οποία ουσιαστικά αναιρεί τον εαυτό της!

Από την άλλη πλευρά, οι εργολάβοι με τη "διευκόλυνση" των 13,8 δισ. δρχ., που τους κάνει η κυβέρνηση, αποκτούν κάποια πρόσθετα πλεονεκτήματα για να διαπραγματευτούν τα δάνεια από τις εμπορικές τράπεζες, πολύ περισσότερο μάλιστα, από τη στιγμή που θα αρχίσουν να στήνουν διόδια στο Λεκανοπέδιο και στα δύο αυτά τμήματα (Παλλήνη - Σπάτα, Ραφήνα - Κατεχάκη) δύο σχεδόν χρόνια νωρίτερα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ