ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Μάρτη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΛΠΟΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Κυβερνητικές "πλάτες" στην πολυεθνική

Δύο συνδικαλιστές και ένας άνθρωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οδηγούνται στο δικαστήριο, γιατί "τόλμησαν" να αντιταχθούν στην ασυδοσία της γαλλικής εταιρίας! Η ΝΑΣ Λέσβου καταγγέλλει και συμπαρίσταται στον αγώνα τους

Οταν η πολυεθνική εταιρία πετρελαιοειδών ΣΕΛ δολοφονούσε εννιά ανθρώπους πριν λίγους μήνες στη Νιγηρία, οι οποίοι υπερασπίζονταν το δικαίωμά τους να ζουν και να δουλεύουν ελεύθεροι στα πατρογονικά τους εδάφη, οι πάντες ένιωσαν αποτροπιασμό.

Πολύ πιο κοντά, όμως, από την Αφρική, συγκεκριμένα στη Λέσβο, μία άλλη ξένη εταιρία, η γαλλική KALLONI SEA FARM, έχει μετατρέψει τον κόλπο της Καλλονής σε τσιφλίκι της, καταπατώντας κάθε έννοια νόμου και δικαίου και προκαλώντας σοβαρές καταστροφές στον υπέροχο κόλπο. Και όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι ψαράδες της περιοχής αντέδρασαν, σύρθηκαν στα δικαστήρια! Στις 7 του Μάρτη δικάζονται ο τέως δήμαρχος Πολυχνίτου, Βαγγέλης Παλαιολόγος,και οι πρόεδροι των αλιευτικών συνεταιρισμών Πολυχνίτου, Θεόφιλος Αράπογλου,και Καλλονής, Στέλιος Μπερτένης.Και οι τρεις είναι μέλη της Επιτροπής Αγώνα για τη σωτηρία του κόλπου Καλλονής.

Σε ανακοίνωσή της η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία" Λέσβου τονίζει ότι οι παραπάνω δικάζονται, γιατί, "με τα άλλα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, μαζί με βουλευτές, με εκπροσώπους μαζικών και πολιτιστικών φορέων και ιδιαίτερα μαζί με τους αγανακτισμένους κατοίκους και ψαράδες του κόλπου Καλλονής, αντέδρασαν στην ασυδοσία της γαλλικής εταιρίας και κατάγγειλαν στο λεσβιακό λαό τις αυθαιρεσίες, τις καταπατήσεις και τη σωρεία των παρανομιών αυτής της αμαρτωλής εταιρίας".

"Η KSF, συνεχίζει η ανακοίνωση, λειτούργησε χωρίς σεβασμό στους νόμους και τις τοπικές αρχές, έκανε ό,τι ήθελε χωρίς να υπολογίζει κανέναν".

Η ΝΑΣ επιρρίπτει ευθύνες στους εκπροσώπους της πολιτείας, "οι οποίοι, ενώ γνώριζαν όλα τα παραπάνω, όχι μόνο δεν παρέπεμψαν την KSF στη Δικαιοσύνη, αλλά, αντίθετα, τη στήριξαν αφού ανέχθηκαν με παραδειγματική υποτέλεια την αποικιοκρατική συμπεριφορά της".

Τέλος, η ΝΑΣ δηλώνει ότι θα συμπαρασταθεί "με κάθε δυνατό τρόπο στους διωκόμενους", επισημαίνοντας ότι η ποινικοποίηση της πολιτικής δράσης "ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, γιατί από τη μία πλήττεται η αντίσταση των κατοίκων και των εκπροσώπων τους και από την άλλη ανοίγει ο δρόμος της χωρίς έλεγχο ασυδοσίας των αετονύχηδων".

-

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κινητοποιήσεις για το ξεπούλημα

Με κυλιόμενες στάσεις εργασίας τις τέσσερις πρώτες ώρες κάθε βάρδιας, απαντούν από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι του Δήμου Πειραιά στο ξεπούλημα της ελεγχόμενης στάθμευσης στην ιδιωτική εταιρία ΣΕΛΜΟ, με τις ψήφους των συνδυασμών του Στ. Λογοθέτη και του Χ. Κεφάλα.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου Πειραιά, μετά την εκχώρηση, στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας στη συγκεκριμένη εταιρία, θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις του, καθώς την ερχόμενη Δευτέρα συγκαλείται έκτακτα η γενική του συνέλευση, ενώ την Τρίτη το πρωί για το ίδιο θέμα θα δώσει συνέντευξη Τύπου η ΠΟΕ - ΟΤΑ από κοινού με τους Συλλόγους Εργαζομένων των Δήμων Πειραιά και Αθήνας, καθώς στον τελευταίο μεθοδεύεται ανάλογη απόφαση.

Χτες με ανακοινώσεις τους, τόσο ο Σύλλογος, όσο και η ΠΟΕ - ΟΤΑ καταδίκασαν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και κατάγγειλαν τη μετατροπή του Δήμου Πειραιά σε "επιχείρηση", με ευθύνη, όπως τονίζουν, "πέραν του δημάρχου, ο οποίος βρίσκεται υπό κατηγορία υπεξαίρεσης δημοσίου χρήματος, και πρώην συνδικαλιστών, που αντιτίθονταν στο παρελθόν στις ιδιωτικοποιήσεις στο χώρο που εκπροσωπούσαν και σήμερα βρίσκονται στις θέσεις των αντιδημάρχων και μελών της διοίκησης της ΓΣΕΕ", (σ.σ. η ΠΟΕ - ΟΤΑ φωτογραφίζει τους Α. Κολλά και Στ. Λεουτσάκο).

"Η αναξιοπιστία της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων, σημειώνει η ΠΟΕ - ΟΤΑ, φορτώνει νέα φορολογικά βάρη στους δημότες και αποδιαρθρώνει τις εργασιακές σχέσεις, παρασύρει στο διάβα της τον καθένα που δε θωρακίζεται απέναντι στη λογική του κέρδους, μεταβάλλει τον θεσμό της ΤΑ από κοινωνικό σε κερδοσκοπικό με όλα τα συνεπακόλουθα της σκληρής και ανταγωνιστικής αγοράς".

Στο μεταξύ, "χαριστική ιδιωτικοποίηση κοινωνικής λειτουργίας, με τη σφραγίδα της υποταγής των "ευρωπαϊκών" παρατάξεων στα κελεύσματα των αφεντικών τους", χαρακτήρισε τη σύμβαση του Δήμου Πειραιά με τη ΣΕΛΜΟ, και η Δημοτική Κίνηση "Πειραιάς - Αναγέννηση".

"Βρισκόμαστε μπροστά στο φαινόμενο, τονίζεται σε ανακοίνωσή της, η καταστροφική συνεργασία ΠΑΣΟΚ - "ΣΥΝ" στο δήμο να διευρύνεται, με τη συμμετοχή της ΝΔ, του άλλου μεγάλου πόλου της υποταγής στις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης". Η ιδιωτικοποίηση αρχικά της ελεγχόμενης στάθμευσης "προμηνύει αρνητικές εξελίξεις, με κατεύθυνση την κατάργηση του κοινωνικού ρόλου της ΤΑ και μετατροπής της σε έναν ακραίο φορομπηχτικό μηχανισμό, που θα ξεπουλάει τα πάντα, ακόμα και τον αέρα και το ελάχιστο περιβάλλον, που μας έμεινε, στους κερδοσκόπους. Αυτή η πολιτική πρέπει να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά από τους εργαζόμενους στο δήμο και από όλους τους Πειραιώτες".

Στη φυλακή ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου

Εγινε χτες η δίκη για το πολύνεκρο δυστύχημα στην οδό Ακαδημίας

Ποινή φυλάκισης 9 χρόνων και 3 μηνών χωρίς αναστολή επέβαλε χτες το 11ο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας στον 56χρονο οδηγό του ΟΑΣΑ Θεόδωρο Πολίτη, που θεωρήθηκε ως υπεύθυνος για το πολύνεκρο δυστύχημα στην οδό Ακαδημίας στις 19 - 10 - 1994. Το νέου τύπου λεωφορείο, που οδηγούσε, είχε πέσει πάνω στους επιβάτες, οι οποίοι περίμεναν στην αφετηρία του Ζωγράφου. Πέντε από αυτούς, οι Στέφ. Θωμαϊδης 63 χρόνων, Θεόδ. Αλιφραγκής 20 χρόνων, Ντίνα Καραμπότσου 25 χρόνων, Ράνια Βαγενά 22 χρόνων και Σοφία Γούλα 19 χρόνων, έχασαν τη ζωή τους και άλλοι έξι τραυματίστηκαν. Οι πραγματογνώμονες της Τροχαίας απέδωσαν το δυστύχημα σε "στιγμιαίο ανθρώπινο λάθος, οφειλόμενο στο χειρισμό της διαδικασίας εκκίνησης ή πέδησης από τον οδηγό", επισημαίνοντας ότι "η σοβαρότητά του θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν οι επιβάτες δεν εγκλωβίζονταν στο στέγαστρο, του οποίου η μόνη έξοδος διαφυγής συνέπιπτε με την πορεία του λεωφορείου".

Ορισμένοι από τους τραυματίες κατέθεσαν ως μάρτυρες στη δίκη. Η Μαρία Γκιώνη είπε ότι το λεωφορείο κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα και τη χτύπησε, ενώ προσπαθούσε να φύγει. Η Στυλιανή Δέδε μίλησε για "εγκληματικό λάθος", η Δήμητρα Χατζημπαγιόγλου για το θόρυβο που άκουσε πριν χάσει τις αισθήσεις της. Ο Αντ. Ζυγογιάννης υποστήριξε ότι υπήρξε κακός χειρισμός από την πλευρά του οδηγού, που "ίσως πάτησε γκάζι αντί για φρένο". Ωστόσο, ο συνάδελφος του Πολίτη, Σπ. Μπερδίκας, είπε πως "δεν ανταποκρίθηκαν τα φρένα του".

Ο κατηγορούμενος οδηγός ήταν συντετριμμένος. Ζήτησε πολλές φορές συγνώμη από τους συγγενείς των θυμάτων, αλλά εκείνοι όρμησαν άλλες τόσες φορές να τον λιντσάρουν. Στην απολογία του, είπε κι αυτός ότι "δεν έπιασαν τα φρένα του λεωφορείου" και ότι τα έχασε και δεν πρόλαβε να κάνει καμιά κίνηση.

Την "παραδειγματική τιμωρία" του ζήτησε η εισαγγελέας της έδρας Φανή Κοντοθανάση, χαρακτηρίζοντας την αμέλειά του "εγκληματική". Ομως, ζήτησε να δοθεί ανασταλτική δύναμη στην έφεσή του. Αντίθετα, το δικαστήριο δεν έδωσε αναστολή, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί ο Θ. Πολίτης στη φυλακή.

Και οι ευθύνες των άλλων;

Το τραγικό δυστύχημα της 19ης Οκτώβρη 1994 έφερε στο φως της δημοσιότητας, εκείνη την εποχή, τις σοβαρές ευθύνες που έχει το επίσημο κράτος για το φόρο αίματος των πεζών στην άσφαλτο. Αναδείχτηκαν τότε ελλείψεις, παραλείψεις, αμέλειες, αλλά και μια σειρά καθοριστικοί παράγοντες, που αποτελούν διαρκή απειλή για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Ολα αυτά "φωτίστηκαν" τότε, χωρίς, ωστόσο, να προσεχτούν δεόντως από τους αρμοδίους. Αλλωστε, από τότε μέχρι σήμερα, το επίσημο κράτος δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να πάψουμε να θρηνούμε χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερες ανθρώπινες ζωές - θυσία στην άσφαλτο. Εχει σημασία να επισημανθεί εδώ ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΑΒ, κάθε χρόνο θρηνούμε σε τροχαία δυστυχήματα 650 νεκρούς - πεζούς και πολλαπλάσιους τραυματίες. Μεταξύ των νεκρών, 45 είναι παιδιά. Εκτός από την ασυνείδητη συμπεριφορά ορισμένων οδηγών και την απροσεξία των πεζών, οι αρμόδιοι του ΕΚΑΒ θεωρούν ότι σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την τραγική αυτή κατάσταση, έχουν και οι αρμόδιοι φορείς, η Τροχαία, τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Οσον αφορά, αυτό καθαυτό το τραγικό δυστύχημα της 19ης Οκτώβρη 1994, έχει αξία να επισημανθεί ότι οι οδηγοί του ΟΑΣΑ δούλευαν και εξακολουθούν να δουλεύουν εξουθενωτικά ωράρια, πολλές φορές χωρίς διάλειμμα, χωρίς ρεπό κλπ. Τις ελλείψεις σε οδηγούς σήμερα, επισήμως, κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΑ τις υπολογίζουν στα 500 άτομα, υπόσχονται προσλήψεις 400, αλλά για να καλυφθούν πραγματικά τα κενά απαιτούνται προσλήψεις, περίπου, 1.000 οδηγών!

ΑΥΛΩΝΑΣ
Κλείνουν τις γραμμές του ΟΣΕ αύριο

Τις σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ στον Αυλώνα θα αποκλείσουν την Κυριακή από τις 11 π.μ. έως τη 1 μ.μ. οι κάτοικοι και δημοτική αρχή. Διαμαρτύρονται για τις παλινδρομήσεις της πολιτείας σχετικά με το χώρο που θα εγκατασταθεί η χωματερή. Συγκεκριμένα, είχαν επιλεχτεί πέντε θέσεις για την εγκατάσταση χωματερής, μεταξύ των οποίων και η περιοχή του Αυλώνα. Ο δήμος καταγγέλλει ότι επέλεξαν τη θέση στον Αυλώνα, παρακάμπτοντας εσκεμμένα τις υπόλοιπες τέσσερις περιοχές. Η απόφαση για το δίωρο κλείσιμο των γραμμών του ΟΣΕ πάρθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο, με την προειδοποίηση ότι εάν η πολιτεία δεν εφαρμόσει τις ήδη υπάρχουσες ακριβοπληρωμένες μελέτες για την εγκατάσταση της χωματερής - που δεν υλοποιεί λόγω πολιτικού κόστους - τότε θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις.

Εκδήλωση προς τιμήν του Δ. Κιντή

Εκδήλωση προς τιμή του αείμνηστου αγωνιστή και πρώην δημάρχου Ηλιούπολης, Δημήτρη Κιντή, οργανώνει η "Δημοκρατική Ενότητα Ηλιούπολης", την Κυριακή, 3/3 στις 10.30 π.μ. στο θεατρικό εργαστήρι, δίπλα από το δημαρχείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ