ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Φλεβάρη 2000
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΕΝ
Καλύπτει τη «μαύρη εργασία»

Δεύτερο κρούσμα ανασφάλιστης και επικίνδυνης εργασίας στο ίδιο πλοίο

Σε «ξέφραγο αμπέλι» για τους δουλέμπορους και τους εφοπλιστές κοντεύει να μετατραπεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, με ευθύνη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά ΑΕ, που καλύπτουν το όργιο της «μαύρης εργασίας» σε βάρος Ελλήνων και αλλοδαπών εργαζομένων. Αυτό βεβαιώνει η υπόθεση του επιβατηγού πλοίου «QUEEN ELENI» του εφοπλιστή Τροχίδη. Πριν από δεκατέσσερις μέρες η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας στη Ζώνη είχε εντοπίσει πάνω από 40 ανασφάλιστους Ελληνες και αλλοδαπούς να εκτελούν στο πλοίο επισκευαστικές εργασίες. Τα σωματεία της Ζώνης ενημέρωσαν αμέσως τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας απαιτώντας να παρθούν μέτρα. Ομως ο εφοπλιστής Τροχίδης έμεινε «ανενόχλητος», με αποτέλεσμα χτες η 5μελής Επιτροπή, στη διάρκεια νέου ελέγχου, να βρει στο πλοίο περίπου 60 εργαζόμενους ανασφάλιστους να απασχολούνται σε επισκευαστικές εργασίες! Από αυτούς οι 36 είναι Ρουμάνοι και οι υπόλοιποι Ελληνες. Το πλοίο βρίσκεται σε μια από τις πέτρινες δεξαμενές στη Δραπετσώνα.

Το «QUEEN ELENI» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 3 Γενάρη χωρίς πλήρωμα. Στις 31 Γενάρη η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου είχε εντοπίσει τους δεκάδες ανασφάλιστους να εκτελούν άκρως επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες - που κατά τη νομοθεσία εκτελούνται μόνο από ειδικευμένα συνεργεία - όταν το πλοίο ήταν «δεμένο» σε ντόκο του ΟΛΠ στο Ικόνιο. Ο πλοίαρχος του πλοίου Κώστας Λουκάς είχε δηλώσει ότι τα άτομα αυτά αποτελούν μέλη του πληρώματος χωρίς ωστόσο να διαθέτει τα κατάλληλα έγγραφα για να το αποδείξει.

Η 5μελής Επιτροπή είχε δώσει εντολή για διακοπή εργασιών, ενώ ο πλοίαρχος Κώστας Λουκάς και εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας «New Marathon Shipping» είχαν οδηγηθεί στον εισαγγελέα, ο οποίος τους άφησε ελεύθερους... Το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά με ανακοίνωση - καταγγελία, που είχε εκδώσει την ίδια μέρα, απαιτούσε από τις λιμενικές αρχές και τον ΟΛΠ να διενεργηθούν εξονυχιστικοί έλεγχοι για τον εντοπισμό όσων είχαν εμπλακεί σε αυτή την υπόθεση, που αποτελούσε «καραμπινάτο» δουλεμπόριο. Ομως το «χέρι του νόμου» δεν άγγιξε τον εφοπλιστή Τροχίδη.

Στο πλοίο χτες κατέφτασαν οι πρόεδροι του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και της ΠΕΜΕΝ, Ιορδάνης Πουντίδης και Γιώργος Τούσσας αντίστοιχα. Μετά από συνεννόηση με τους εργαζόμενους σταμάτησαν κάθε εργασία στο πλοίο. Ακολούθησε συνάντηση των συνδικαλιστών με τον διοικητή του Α` Λιμεναρχείου Πειραιά κ. Πιστουλάκη, στην οποία παραβρέθηκε και ο πλοίαρχος του πλοίου. Συμφωνήθηκε οι Ελληνες που εμφανίζονται ως πλήρωμα να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ και οι εργασίες να εκτελεστούν από ειδικευμένα συνεργεία.

ΔΕΗ
Νέο δυστύχημα!

Τραγικό θάνατο βρήκε την Παρασκευή τεχνίτης της. Να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι, απαιτεί η ΝΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ

Τραγικό θάνατο βρήκε την περασμένη Παρασκευή 11 Φλεβάρη, στις 10 το πρωί, ο μηχανικός της ΔΕΗ, Σπύρος Σουχλέρης, 44 ετών, πατέρας ενός ανήλικου παιδιού. Ο άτυχος εργάτης «κεραυνοβολήθηκε» από ρεύμα υψηλής τάσης, καθώς εργαζόταν στον υποσταθμό της ΔΕΗ στα Μέγαρα, προκειμένου να αποκατασταθεί βλάβη στο δίκτυο της επιχείρησης.

Είναι ο δεύτερος νεκρός τεχνίτης της ΔΕΗ μέσα σε μια βδομάδα. Στις 3 Φλεβάρη είχε επίσης «κεραυνοβοληθεί», ο 35χρονος τεχνίτης Ιωάννης Μαγκούτας, στο Δίλοφο Λάρισας. Επιπρόσθετα, την περασμένη Παρασκευή, σημειώθηκε κατολίσθηση στο ορυχείο Κυπαρίσσια στη ΔΕΗ Μεγαλόπολης, από τύχη χωρίς θύματα.

Σε ανακοίνωσή της, η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ υπογραμμίζει ότι χρειάζεται ενεργοποίηση των Επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας, σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα, προσλήψεις για την πλήρη στελέχωση των συνεργείων.

«Υπάρχουν υπαίτιοι, υπάρχουν ευθύνες, να ανατραπεί αυτή η πολιτική πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα» τονίζει σε ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Επιτροπή Αρκαδίας του ΚΚΕ, με αφορμή την κατολίσθηση που συνέβη στο ορυχείο Κυπαρίσσια της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη.

Οπως επισημαίνει στο ίδιο ορυχείο πριν δυο χρόνια είχαν βρει τραγικό θάνατο από αναθυμιάσεις δυο εργάτες, όμως ακόμα δεν έχει βγει το πόρισμα για τις αιτίες του δυστυχήματος.

Βασικές αιτίες - τονίζει η Νομαρχιακή Επιτροπή - για την έξαρση των ατυχημάτων είναι η άναρχη και χωρίς σχεδιασμό και μελέτες εκμετάλλευση των ορυχείων, η ανυπαρξία μέτρων προστασίας, η έλλειψη τεχνικού προσωπικού και η εντατικοποίηση, η λειτουργία της ΔΕΗ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που αντιμετωπίζει τον εργάτη σαν αναλώσιμο υλικό στη λογική της μείωσης του κόστους, η πορεία απαξίωσης της ΔΕΗ με την προώθηση της ιδιωτικοποίησης.

«Είναι πρόκληση - υπογραμμίζει - να μην παίρνουν μέτρα, να στηρίζουν και να ακολουθούν αυτή την πολιτική, κυβέρνηση και εντολοδόχοι της στη ΔΕΗ και να τα ρίχνουν τελικά στους εργάτες με λογικές του τύπου "φταίνε αυτοί που δεν παίρνουν τα μέτρα τους"».

Η Νομαρχιακή Επιτροπή καλεί τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ να ξεπεράσουν τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που σιωπούν ακόμα και σε τέτοια ζητήματα, να οργανώσουν την πάλη τους, από τα κάτω μέσα από επιτροπές αγώνα.

«Καλούμε - καταλήγει - όλο το λαό να εντείνει την πάλη του για να ανατραπεί αυτή η πολιτική, να αλλάξουν οι συσχετισμοί δύναμης σε όλα τα επίπεδα, να συγκροτηθεί το Λαϊκό Μέτωπο για μια άλλη πορεία στη ΔΕΗ, στη χώρα, προς όφελος του λαού και του τόπου» .

«ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ»
ΟΧΙ στη μείωση προσωπικού
Καλεί τους εργαζόμενους να χαλάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για πλήρη ιδιωτικοποίηση

Τα σχέδια της κυβέρνησης για νέα συρρίκνωση του προσωπικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προκειμένου να διευκολυνθεί μετά τις εκλογές η ιδιωτικοποίησή τους, καταδικάζει, με ανακοίνωσή της, η «Εργοστασιακή Επιτροπή».

Οπως σημειώνει, η κυβέρνηση και η συμβιβασμένη πλειοψηφία του σωματείου, το '95 πανηγύριζαν για τη συμφωνία 51% των μετοχών στην ΕΤΒΑ, 49% στους εργαζόμενους και τόνιζαν πως «το πρόβλημα λύνεται οριστικά». Η εμπειρία - συνεχίζει - αυτά τα χρόνια ήταν αρνητική, καθώς χάθηκαν 1.200 θέσεις εργασίας, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας μπήκαν στο «γύψο» και οι εργαζόμενοι είχαν απώλειες 20% στις αποδοχές τους, τα ναυπηγεία έγιναν ξέφραγο αμπέλι στα εργολαβικά συμφέροντα, ενώ εκατομμύρια δόθηκαν στην αγγλική πολυεθνική που ανέλαβε το μάνατζμεντ, για να χτυπήσει τα εργατικά δικαιώματα και να βάλει μέσα τα ναυπηγεία, το '99, κατά 10 δισ. δρχ.. «Τώρα η κυβέρνηση μάς ζητά και νέες θυσίες και άλλες εκατοντάδες θέσεις εργασίας να χαθούν, για να γίνουν αρεστά τα ναυπηγεία στον ιδιώτη», τονίζει και συμπληρώνει πως αυτό γίνεται, όταν το κατασκευαστικό πρόγραμμα των ναυπηγείων θα φτάσει στο 1 τρισ. δρχ.

Επισημαίνει πως η πλειοψηφία του σωματείου, ενόψει της υπογραφής διμερούς συλλογικής σύμβασης εργασίας, κινείται και πάλι στα όρια της εισοδηματικής κυβερνητικής πολιτικής . Την ίδια ώρα - συνεχίζει - ο εκλεκτός της πλειοψηφίας, που ανέλαβε, το μάνατζμεντ ξοδεύει δεκάδες εκατομμύρια για την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, από τα οποία «ένα δόθηκε σε στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, για τις ...μετακινήσεις του».

Η «Εργοστασιακή Επιτροπή» καλεί τους εργαζόμενους να «τους χαλάσουμε τα αντεργατικά σχέδια με τον αγώνα και με την ψήφο μας».

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παρέμβαση για την ακτοπλοΐα

Διατήρηση του καμποτάζ, δημιουργία οργανισμού ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προτείνει η ΚΟΠ

Τον «κώδωνα του κινδύνου» για τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων ναυτεργατών της ακτοπλοΐας, αλλά και για την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, «κρούει» η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ. Η παρέμβασή της έρχεται σε περίοδο ραγδαίων εξελίξεων, όπως η μονοπώληση των γραμμών του Αργοσαρωνικού από τις «Μινωικές Γραμμές» και η άρση του καμποτάζ.Η ΚΟΠ απέναντι στην πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ασύδοτης δράσης των εφοπλιστικών εταιριών προβάλλει τις επεξεργασμένες προτάσεις του ΚΚΕ, που αφορούν στην ανάκληση του κανονισμού 3577/92 και τη δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ).

Η μονοπώληση, σημειώνεται, των γραμμών του Αργοσαρωνικού από τις «Μινωικές Γραμμές» έχει ήδη επιφέρει αρνητικές συνέπειες οι οποίες έχουν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις του λαού της Αίγινας και διευκρινίζει: «Στο όνομα του ανταγωνισμού των μονοπωλιακών ναυτιλιακών μεγαθηρίων και της αύξησης των υπερκερδών τους, μειώνονται τα δρομολόγια, αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων, επιχειρείται η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και θεμελιακών εργασιακών - μισθολογικών κατακτήσεων, επεκτείνεται παράνομα, με την κάλυψη του ΥΕΝ, η περίοδος της επισκευής - συντήρησης των πλοίων, απολύονται αυθαίρετα ναυτεργάτες, κινδυνεύουν χιλιάδες θέσεις εργασίας».

Τεράστιες ευθύνες για αυτή την κατάσταση επιρρίπτει η ΚΟΠ στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που προσυπέγραψαν τον κανονισμό 3577/92, αλλά και σε άλλες πολιτικές δυνάμεις «που στήριξαν την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και αποθέωσαν την ελευθερία κίνησης του κεφαλαίου». Η ΚΟΠ τονίζει ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα που προωθεί η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι παρεμβάσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας για τον καθησυχασμό των κατοίκων των νησιών, αλλά και το όψιμο ενδιαφέρον που δείχνουν άλλοι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, αποσκοπούν στη διασκέδαση των εντυπώσεων και τον αποπροσανατολισμό.

Η ΚΟΠ υπογραμμίζει ότι βρίσκεται το πλευρό των κατοίκων των νησιών του Αργοσαρωνικού και προβάλλοντας την πρόταση του ΚΚΕ για τον ΕΟΑΣ σημειώνει ότι αυτός σχεδιασμένα και κάτω από κοινωνικό έλεγχο θα αναλάβει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα αντιμετωπίσει τα οξυμένα ναυτεργατικά προβλήματα και θα εξασφαλίσει φτηνό εισιτήριο, ασφάλεια και καλές υπηρεσίες στους επιβάτες. «Η φιλολαϊκή - συνεχίζει - ανάπτυξη των πορθμειακών - ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών απαιτεί άλλη πολιτική, άλλη εξουσία, λαϊκή διακυβέρνηση ικανή να συγκρουστεί με τα μεγαλοσυμφέροντα. Η ζωή θέτει κάθε μέρα πιο επιτακτικά την ανάγκη αλλαγής του συσχετισμού των πολιτικών δυνάμεων, την ενίσχυση του ΚΚΕ και της πρότασής του για τη συγκρότηση του λαϊκού μετώπου».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ