Τρίτη 15 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΕΝ
Καλύπτει τη «μαύρη εργασία»

Δεύτερο κρούσμα ανασφάλιστης και επικίνδυνης εργασίας στο ίδιο πλοίο

Σε «ξέφραγο αμπέλι» για τους δουλέμπορους και τους εφοπλιστές κοντεύει να μετατραπεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, με ευθύνη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά ΑΕ, που καλύπτουν το όργιο της «μαύρης εργασίας» σε βάρος Ελλήνων και αλλοδαπών εργαζομένων. Αυτό βεβαιώνει η υπόθεση του επιβατηγού πλοίου «QUEEN ELENI» του εφοπλιστή Τροχίδη. Πριν από δεκατέσσερις μέρες η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας στη Ζώνη είχε εντοπίσει πάνω από 40 ανασφάλιστους Ελληνες και αλλοδαπούς να εκτελούν στο πλοίο επισκευαστικές εργασίες. Τα σωματεία της Ζώνης ενημέρωσαν αμέσως τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας απαιτώντας να παρθούν μέτρα. Ομως ο εφοπλιστής Τροχίδης έμεινε «ανενόχλητος», με αποτέλεσμα χτες η 5μελής Επιτροπή, στη διάρκεια νέου ελέγχου, να βρει στο πλοίο περίπου 60 εργαζόμενους ανασφάλιστους να απασχολούνται σε επισκευαστικές εργασίες! Από αυτούς οι 36 είναι Ρουμάνοι και οι υπόλοιποι Ελληνες. Το πλοίο βρίσκεται σε μια από τις πέτρινες δεξαμενές στη Δραπετσώνα.

Το «QUEEN ELENI» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 3 Γενάρη χωρίς πλήρωμα. Στις 31 Γενάρη η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου είχε εντοπίσει τους δεκάδες ανασφάλιστους να εκτελούν άκρως επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες - που κατά τη νομοθεσία εκτελούνται μόνο από ειδικευμένα συνεργεία - όταν το πλοίο ήταν «δεμένο» σε ντόκο του ΟΛΠ στο Ικόνιο. Ο πλοίαρχος του πλοίου Κώστας Λουκάς είχε δηλώσει ότι τα άτομα αυτά αποτελούν μέλη του πληρώματος χωρίς ωστόσο να διαθέτει τα κατάλληλα έγγραφα για να το αποδείξει.

Η 5μελής Επιτροπή είχε δώσει εντολή για διακοπή εργασιών, ενώ ο πλοίαρχος Κώστας Λουκάς και εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας «New Marathon Shipping» είχαν οδηγηθεί στον εισαγγελέα, ο οποίος τους άφησε ελεύθερους... Το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά με ανακοίνωση - καταγγελία, που είχε εκδώσει την ίδια μέρα, απαιτούσε από τις λιμενικές αρχές και τον ΟΛΠ να διενεργηθούν εξονυχιστικοί έλεγχοι για τον εντοπισμό όσων είχαν εμπλακεί σε αυτή την υπόθεση, που αποτελούσε «καραμπινάτο» δουλεμπόριο. Ομως το «χέρι του νόμου» δεν άγγιξε τον εφοπλιστή Τροχίδη.

Στο πλοίο χτες κατέφτασαν οι πρόεδροι του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και της ΠΕΜΕΝ, Ιορδάνης Πουντίδης και Γιώργος Τούσσας αντίστοιχα. Μετά από συνεννόηση με τους εργαζόμενους σταμάτησαν κάθε εργασία στο πλοίο. Ακολούθησε συνάντηση των συνδικαλιστών με τον διοικητή του Α` Λιμεναρχείου Πειραιά κ. Πιστουλάκη, στην οποία παραβρέθηκε και ο πλοίαρχος του πλοίου. Συμφωνήθηκε οι Ελληνες που εμφανίζονται ως πλήρωμα να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ και οι εργασίες να εκτελεστούν από ειδικευμένα συνεργεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ