ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Γενάρη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΡΙΟ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Διόδια όσο ένα ... μεροκάματο!

Να καταργηθούν τα χαράτσια σε όλους τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, ζήτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή

Eurokinissi

Την προκλητική αύξηση των διοδίων στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, τη στιγμή μάλιστα που τα κέρδη της εταιρείας η οποία τη διαχειρίζεται αυξάνονται συνεχώς, κατήγγειλε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος, ζητώντας την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλους τους δρόμους.

Απαντώντας ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θ. Ξανθόπουλος είπε ότι με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ η εταιρεία δικαιούται κάθε χρόνο να αυξάνει τα διόδια στη γέφυρα με βάση έναν «προκαθορισμένο τύπο» και τον πληθωρισμό. Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να ελέγχει εάν οι υπολογισμοί της εταιρείας είναι βασισμένοι σε σωστά στοιχεία!

Ισχυρίστηκε δε ότι με βάση τις νέες συμβάσεις που υπέγραψε η σημερινή κυβέρνηση για την κατασκευή δρόμων υποχρεούνται οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται κερδοφόρους δρόμους, ένα μέρος των ακαθάριστων εσόδων τους να το δίνουν στο δημόσιο και είπε ότι μόνο στον άξονα Κορίνθου - Τσακώνας το δημόσιο θα εισπράξει σε 25 χρόνια 9,3 δισ. ευρώ.

Κατά μία τραγική συγκυρία η Ερώτηση συζητείται στη σκιά του θανάτου έξι συνανθρώπων μας στην οδό Κορίνθου - Πατρών, τόνισε στην παρέμβασή του ο Ν. Καραθανασόπουλος, και υπογράμμισε: «Από τη μία συζητάμε για αυξήσεις στα διόδια της γέφυρας του Ρίου - Αντιρρίου και από την άλλη μεριά θρηνούμε δεκάδες νεκρούς σταθερά και μόνιμα και μάλιστα σε οδικούς άξονες που συνδέουν το συγκεκριμένο έργο». Η ιεράρχηση που κάνουν οι κυβερνώντες, είπε, βάζει σε πρώτο πλάνο την κερδοφορία του κεφαλαίου και σε δεύτερο επίπεδο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Είναι προκλητικό, είπε, έργα που χρηματοδοτεί αδρά ο ελληνικός λαός για την κατασκευή τους να καλείται εκ νέου να τα πληρώνει μέσω των πανάκριβων διοδίων που υπάρχουν. Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι πλέον το πήγαινε-έλα στη γέφυρα κοστίζει 22,4 ευρώ, όσο είναι το κατώτατο μεροκάματο, και με τις νέες συμβάσεις που υπέγραψε η σημερινή κυβέρνηση για άλλους δρόμους θα συνεχίζεται η αφαίμαξη της ελληνικής οικογένειας.

«Ηρθε η ώρα να καταργηθούν τα διόδια, να καταγγελθεί η σύμβαση της γέφυρας, καθώς και όλες οι άλλες συμβάσεις που ιδιωτικοποιούν τα μεγάλα έργα υποδομής».

Ενας νεκρός σε συμπλοκή στη Λούτσα

Συμπλοκή με έναν 24χρονο νεκρό και έναν τραυματία, έγινε χτες τα ξημερώματα έξω από καφετέρια στη Λούτσα. Δράστες φέρονται να είναι τέσσερα άτομα, εκ των οποίων οι τρεις έχουν συλληφθεί (με τον ένα, μάλιστα, να παραδέχεται τη συμμετοχή του στο επεισόδιο και τους άλλους να αναγνωρίζονται από αυτόπτες μάρτυρες).

Τα δύο θύματα έφτασαν - σύμφωνα με πληροφορίες - στην καφετέρια που βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Απόλλωνος και Αρτέμιδος, λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης μαζί με άλλο ένα άτομο. Στο κατάστημα ήταν και ο ιδιοκτήτης του καταστήματος με έναν υπάλληλο. Ξαφνικά μπήκαν στο κατάστημα τέσσερα άτομα και ξεκίνησε φραστικό επεισόδιο. Λίγο αργότερα, έξω από το κατάστημα, οι τέσσερις επιτέθηκαν με μαχαίρια και λάμες στους δύο. Αμέσως μετά τη συμπλοκή, οι δράστες εξαφανίστηκαν με αυτοκίνητο και η αστυνομία αναζητούσε τα ίχνη τους.

Τα θύματα διακομίστηκαν στο Γενικό Κρατικό Αθηνών, όπου ο 24χρονος υπέκυψε στα τραύματά του. Σε σοβαρή κατάσταση ο 26χρονος μεταφέρθηκε στο «Σωτηρία» και μετά από χειρουργικές επεμβάσεις διέφυγε τον κίνδυνο.

Σημειώνεται ότι αρκετά ΜΜΕ έκαναν αναφορά σε επεισόδιο μεταξύ οπαδών Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού. Κάτοικοι της περιοχής και πηγές από την αστυνομία κάνουν λόγο για ξεκαθάρισμα διαφορών που σχετίζονται με υποθέσεις ναρκωτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Αύγουστο και μετά υπήρχαν μηνύσεις εκατέρωθεν για απειλές και εξυβρίσεις. Σημειώνεται ότι ένας από τους κατηγορούμενους κατέθεσε πως οι διαφορές ήταν προσωπικές και όχι οπαδικές.

Η συμπλοκή ξύπνησε στους κατοίκους μνήμες του περασμένου Μάρτη με τη συμπλοκή οπαδών στην Παιανία, όπου είχε χάσει τη ζωή του ένας 23χρονος. Ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Αντώναρος, μιλώντας για το περιστατικό, σημείωσε ότι: «Μη βιαζόμαστε να καταλήγουμε σε συμπεράσματα για τα κίνητρα αυτής της ενέργειας. Είναι χαρακτηριστικό, επειδή σπεύδουν ορισμένοι να δώσουν μορφή αθλητικής βίας, ότι το γεγονός έγινε μακριά από αθλητικούς χώρους».

Εκδήλωση συνταξιούχων εφημεριδοπωλών

Ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων Εφημεριδοπωλών και Υπαλλήλων Πρακτορείων Αθηνών και Περιχώρων, την Κυριακή 20 Γενάρη ώρα 12 μ.μ., στο κέντρο «Ομορφη Νύχτα» - Αγίας Γλυκερίας 44 Γαλάτσι, τηλ.: 210.2131.356 - διοργανώνει εκδήλωση που περιλαμβάνει: Κόψιμο της πίτας, απονομή τιμητικής πλακέτας στον Αρχίατρο του ΤΣΕΥΠ Γ. Καλατζόπουλο, και, βεβαίως, θα ακολουθήσει γλέντι με λαϊκά, νησιώτικα και δημοτικά τραγούδια.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΕΙ
Αντιδρούν στις ελλείψεις

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διοίκηση του ΤΕΙ Αθήνας πραγματοποίησαν χτες σπουδαστές του ιδρύματος ανταποκρινόμενοι στο σχετικό κάλεσμα του Πανελλαδικού Συντονιστικού Αγώνα των ΤΕΙ.

Οι σπουδαστές συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του ιδρύματος, στον οποίο έθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις σπουδές τους. Χαρακτηριστικά οι σπουδαστές ανέφεραν ότι δεν έχουν ακόμα λάβει όλα τα συγγράμματα ενώ η εξεταστική έχει αρχίσει. Ακόμα, σημείωσαν ότι παρόλο που μετά από κινητοποιήσεις των σπουδαστών το ίδρυμα αγόρασε μηχανήματα για να εκτυπώνουν οι σπουδαστές της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών τις εργασίες τους δωρεάν, τα μηχανήματα δε λειτουργούν γιατί δεν υπάρχει προσωπικό... Τα παραπάνω προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι σπουδαστές απορρέουν σε μεγάλο βαθμό και από το μειωμένο προϋπολογισμό που υιοθέτησε φέτος η Διοίκηση του ιδρύματος.

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διοίκηση του ΤΕΙ Πειραιά προγραμματίζουν σήμερα στη 1 το μεσημέρι οι σπουδαστές του ιδρύματος. Επόμενο αγωνιστικό ραντεβού των σπουδαστών προγραμματίζεται για τις 8 του Φλεβάρη με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.

ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Ευθύνες στους τεχνικούς;

Στους τεχνικούς που έκαναν «πλημμελείς συντηρήσεις», επιρρίπτουν κυρίως οι εμπειρογνώμονες της ΕΘΕΛ τις ευθύνες για τις αναφλέξεις που κατέστρεψαν ολοσχερώς δύο αστικά λεωφορεία τον περασμένο Οκτώβρη στη Λούτσα και λίγες μέρες μετά στην Κάντζα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων γίνεται αναφορά και σε «κατασκευαστική ατέλεια» της προμηθεύτριας εταιρείας «Evobus Mercedes», με την επισήμανση ότι τα δύο πετρελαιοκίνητα λεωφορεία που κάηκαν έφεραν εύλεκτο μονωτικό υλικό και πλαστικούς σωλήνες καυσίμου (που είναι λιγότερο ανθεκτικοί στις υψηλές θερμοκρασίες), αντί μεταλλικών.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, το οποίο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί επίσημα τις επόμενες μέρες, η κυβέρνηση δε φαίνεται διατεθειμένη να δώσει απαντήσεις στα εύλογα πολιτικά ερωτήματα που ανακύπτουν συνολικά με τη λειτουργία της ΕΘΕΛ και το - κατά γενική ομολογία - «πάσχον» σύστημα προμηθειών σε όλες τις βαθμίδες. Και τα ερωτήματα αυτά είναι τα εξής: Ποιος και με ποια κριτήρια ορίζει τις προδιαγραφές των λεωφορείων; Ποιος και με ποιο τρόπο παρακολουθεί την τήρηση των προδιαγραφών κατά το στάδιο της κατασκευής και, τέλος, ποιος κάνει έλεγχο και με ποιες γνώσεις, πριν παραληφθούν τα λεωφορεία. Υπ' αυτή την έννοια, υπάρχουν διαχρονικά πολιτικές ευθύνες για την καταστροφή 20 αστικών λεωφορείων από αυταναφλέξεις τα έξι τελευταία χρόνια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ