ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ & ΧΗΜΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ
ΝΑΙ στην αναβάθμιση ΟΧΙ στη συρρίκνωση της ΔΕΠ

Αντίθετοι στο συρρικνωμένο ρόλο που επιφυλάσσει η προωθούμενη αναδιάρθρωση του Ομίλου ΔΕΠ, δηλώνουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Διυλιστήρια και Χημικές βιομηχανίες καθώς οι εκπρόσωποι των ΔΣ των Σωματείων του Ομίλου ΔΕΠ που συμμετείχαν προχθές σε ενημερωτική σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη. Το νέο εταιρικό σχήμα που προκύπτει μετά την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου, είναι κυρίαρχα προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση της μετοχοποίησης και όχι στην αναβάθμιση του ρυθμιστικού και αναπτυξιακού ρόλου του δημόσιου τομέα πετρελαίου, τονίστηκε στη σύσκεψη.

Ειδικότερα, τα κύρια σημεία που αναδείχτηκαν μέσα από αυτόν το δημόσιο διάλογο και προσδιορίζουν τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος απέναντι στο νομοσχέδιο που η κυβέρνηση κατέθεσε για ψήφιση στη Βουλή, είναι τα παρακάτω:

  • Εκφράστηκαν σοβαρές αντιρρήσεις στο σχεδιαζόμενο κλείσιμο των Χημικών Μονάδων Αιθυλενίου - VCM - Καυστικά - Χλώριο της ΕΚΟ στη Θεσσαλονίκη, όπως επίσης στην παραμονή μόνο του 15% της ΔΕΠΑ στη νέα εταιρία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.
  • Δηλώθηκε η αντίθεση στις λογικές για παραμονή της ΔΕΠ - ΕΚΥ ως θυγατρική της νέας εταιρίας ή τον αποκλεισμό της από το νέο οργανωτικό σχήμα με τη μορφή ανεξάρτητης εταιρίας.
  • Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι στόχος του συνδικαλιστικού κινήματος των εργαζομένων είναι η ισχυροποίηση του ρυθμιστικού ρόλου του δημόσιου τομέα πετρελαίου, η διασφάλιση και διεύρυνση των θέσεων εργασίας, καθώς και η διατήρηση των εργατικών κατακτήσεων.
Ξεπουλούν και τη Γενική Τράπεζα
  • Στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου περνάει η Γενική καθώς το Μετοχικό Ταμείο Στρατού πουλά το 33% των μετοχών
  • Ο όμιλος "Ιντεραμέρικαν", μέσω της Γενικής, εισβάλλει στον τραπεζικό χώρο

Η ιδιωτικοποίηση και της Γενικής Τράπεζας αποτελεί, πλέον, γεγονός, καθώς η διοίκησή της ανακοίνωσε χτες την πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το 33% των μετοχών της σε "θεσμικούς επενδυτές" και στην εταιρία ασφαλειών "Ιντεραμέρικαν". Επίσης, η διοίκηση της Γενικής δεν ομολόγησε ότι με τη μεταβίβαση του 33% των μετοχών, η πλειοψηφία των μετοχών της τράπεζας θα περάσει στα χέρια ιδιωτών. Ολα τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ασφαλιστικός όμιλος "Ιντεραμέρικαν", μέσω της Γενικής Τράπεζας, επανέρχεται πλέον δυναμικά και στο χώρο των τραπεζών.

Σε χτεσινές του δηλώσεις ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δ. Ρέππας,επανέλαβε ότι επιθυμία της κυβέρνησης είναι και οι τράπεζες να περάσουν σε ιδιώτες - επιχειρηματίες! Η κυβέρνηση Σημίτη, η οποία καθοδηγεί το όλο εγχείρημα, επισπεύδει τις αλλαγές στον τραπεζικό χάρτη καθώς έχει θέσειστόχο μέσα στο 1998 να ιδιωτικοποιηθούν μεγάλες και μικρές τράπεζες, τον έλεγχο των οποίων μέχρι σήμερα έχει το δημόσιο. Μέχρι στιγμής έχει ανακοινωθεί η πρόθεσή της να ιδιωτικοποιήσει τις Τράπεζες Μακεδονίας - Θράκης, Κεντρικής Ελλάδος, Κρήτης και εμμέσως την Ιονική, ενώ χτες προστέθηκε και η Γενική. Η σπουδή με την οποία επιχειρείται να περάσουν οι υπό δημόσιο έλεγχο τράπεζες σε ιδιωτικά χέρια, εξανάγκασε μέχρι και την "εκσυγχρονιστική" πλειοψηφία της ΟΤΟΕ - η οποία κατά τα άλλα σιγοντάρει την κυβέρνηση - να κάνει λόγο για βίαιη ανατροπή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των τραπεζών, υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων.

Η απόφαση ιδιωτικοποίησης της Γενικής Τράπεζας (την οποία ελέγχει σήμερα το Μετοχικό Ταμείο Στρατού) ανακοινώθηκε στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου από τον πρόεδρό της, Γ. Δασκαλάκη.

Οπως είπε ο τελευταίος, την περίοδο Μάρτη - Απρίλη, ο βασικός μέτοχος, το ΜΤΣ, θα πουλήσει μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης το 33% των μετοχών. Σήμερα το ΜΤΣ κατέχει το 68,5% του συνόλου των μετοχών και μετά από την πώληση του 33%, η συμμετοχή του θα περιοριστεί στο 35,5%. Αλλα στρατιωτικά ταμεία κατέχουν σήμερα το 12% των μετοχών, ενώ ένα 0,7% διατηρεί η "Ιντεραμέρικαν". Ανέφερε επίσης ότι το 23% των προς πώληση μετοχών θα διατεθεί σε "θεσμικούς επενδυτές" μέσω της διαδικασίας του "Βιβλίου Προσφορών" (οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν προσφορές και διαμορφώνεται μία μέση τιμή), ενώ το υπόλοιπο 10% θα δοθεί στην "Ιντεραμέρικαν", στη μέση τιμή πώλησης που θα διαμορφωθεί. Στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 23 δισ. δραχμές, κάτι που θα οδηγήσει - όπως είπε ο Γ. Δασκαλάκης - την τράπεζα στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα.

Αναλύοντας επίσης τα μελλοντικά... μεγαλεπήβολα σχέδια της ιδιωτικοποιημένης τράπεζας, ο πρόεδρός της ανέφερε ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός μεγάλου χρηματοοικονομικού ομίλου, ο οποίος θα καλύπτει όλες τις σύγχρονες δραστηριότητες, και από την άποψη αυτή εξετάζεται η συνεργασία με χρηματιστηριακή εταιρία καθώς και εταιρία "φάκτορινγκ" και "λίζινγκ".

ΜΟΝΑΔΑ ΔΕΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ανήσυχη η κυβέρνηση για την εξέλιξη του θέματος

Με δηλώσεις τους οι υπουργοί Ανάπτυξης και Τύπου βαφτίζουν το σκάνδαλο "σκανδαλολογία"...

Την ανησυχία της κυβέρνησης και ειδικότερα της πτέρυγας των "εκσυγχρονιστών", για την τροπή που πήρε - μετά και την προχτεσινή συζήτηση στη Βουλή - το όλο θέμα του σκανδάλου της μονάδας της ΔΕΗ στη Φλώρινα, εκφράζει με χτεσινή γραπτή δήλωσή της η υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου.Μετά την απόφαση, για παραπομπή του θέματος στη διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η αρμόδια υπουργός Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου προσπαθεί με τη χτεσινή γραπτή δήλωσή της να εμφανιστεί ψύχραιμη και κάνει ό,τι μπορεί για να υπερασπιστεί το έργο - σκάνδαλο, στο οποίο και η ίδια συναίνεσε.

Στην προσπάθειά της να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, υποστηρίζει πως η ίδια ζήτησε να συζητηθεί το θέμα και στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας από τον πρόεδρό της Γ. Καψή.Η ίδια κάνει λόγο για "υποκρισία και σκανδαλολογία", που συντηρείται από συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα (δεν τα κατονομάζει), το μέγεθος των οποίων - όπως λέει - θα καταδείξει η κυβέρνηση στις δύο παραπάνω επιτροπές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για ανάλογα συμφέροντα έκανε λόγο προχτές στη Βουλή και ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης,ενώ χτες καλούμενος να τα κατονομάσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας αρνήθηκε, δηλώνοντας ότι "δεν τα γνωρίζουμε". Ερωτηθείς δε για το εάν η υπουργός Ανάπτυξης θα προσέλθει στην Επιτροπή για να δώσει εξηγήσεις για το έργο, εμμέσως απάντησε ότι η κυβέρνηση δεν έχει λόγο να μη συζητήσει το θέμα. Ωστόσο, ισχυρίστηκε πως η διαδικασία της παραπομπής δε βοηθάει το θετικό κυβερνητικό έργο, αλλά είναι και εις βάρος μας, γιατί όσο το έργο της Φλώρινας καθυστερεί, θα αυξάνεται η ρήτρα που θα καταβάλλουμε με βάση την υπογραφείσα σύμβαση.

Σε συνέχεια προφανώς των δηλώσεων Ρέππα, η Β. Παπανδρέου έσπευσε να δείξει ότι δεν έχει να φοβηθεί τίποτα, ανακοινώνοντας πως ζήτησε η σχετική συνεδρίαση της επιτροπής να γίνει όσο γίνεται πιο σύντομα και να κληθούν και όσο το δυνατόν περισσότερα πρόσωπα χειρίστηκαν το θέμα.

Από τη ΔΟΥ Μοσχάτου η εφαρμογή του TAXIS

Σαν "πανάκεια" για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής εμφάνισε τη μηχανοργάνωση των εφοριών η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών

Σε ένα άνευ προηγουμένου κλίμα θριαμβολογίας - με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να επιδίδεται σε πομπώδεις φράσεις περί επερχόμενων "νέων προοπτικών και οριζόντων" - εγκαινιάστηκε χτες στη ΔΟΥ Μοσχάτου η έναρξη της εφαρμογής του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος (TAXIS). Τα εγκαίνια έναρξης εφαρμογής του προγράμματος TAXIS έγιναν από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου, ο οποίος - μέσα σε κλίμα δημαγωγικής έξαρσης - χαρακτήρισε το πρόγραμμα ως "βασικό μοχλό εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του δημοσίου".

Δεν παρέλειψε μάλιστα να υποστηρίξει ότι με την εφαρμογή του προγράμματος επέρχονται δύο σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη αφορά στην εξυπηρέτηση του φορολογούμενου πολίτη και αποτελεί την απάντηση στη "δίκαια αγανάκτηση" που προκαλούσε μέχρι τώρα η έλλειψη μηχανοργάνωσης των εφοριών. Η δεύτερη αφορά στην άρση του καθεστώτος φορολογικής ασυλίας, καθώς με το TAXIS θα γίνεται διασταύρωση στοιχείων και θα τεθούν οι βάσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Ο υπουργός επανέλαβε ότι η κατάργηση των αντικειμενικών κριτηρίων θα γίνει στο τέλος του 1999, με την προϋπόθεση όμως ότι μέχρι τότε θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εφαρμογής του ΤΑΧΙS σε όλη την επικράτεια.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς, ενώ παράλληλα απέδωσε την καθυστέρηση εφαρμογής του ΤΑΧΙS μόνο σε "λάθη" της κυβέρνησης της ΝΔ στη διετία 1992-93, αποσιωπώντας όμως τις ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ στην περίοδο από τον Οκτώβρη του 1993 μέχρι σήμερα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ