ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Φλεβάρη 2000
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
«Σκούπα» εφ΄ όλης της ύλης

Ξεκινά σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο «Εκπαίδευση Ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις», μέσα από το οποίο το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να περάσει μία σειρά διατάξεις για θέματα που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή είναι η «σχολική ενσωμάτωση». Ομως, όλα δείχνουν πως, πίσω από τα ωραία λόγια περί ένταξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα κοινά σχολεία, κρύβεται η πρόθεση για συρρίκνωση της ειδικής αγωγής, η οποία κοστίζει για το κράτος και δεν έχει θέση στο «όραμα» της ΟΝΕ.Στο νομοσχέδιο διαπιστώνεται ότι η ειδική αγωγή πάσχει. Οπως έχουν επανειλημμένα καταγγείλει οι φορείς της ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα, πολλά σχολεία είναι ακατάλληλα για παιδιά με ειδικές ανάγκες, ενώ σημαντικές είναι οι ελλείψεις σε ειδικό προσωπικό. Μέσα από το νέο σχέδιο, συντηρείται η ίδια αθλιότητα στο χώρο της ειδικής αγωγής, που χρόνια τώρα αναγκάζει αυτά τα παιδιά να πληρώνουν σε ιδιωτικές σχολές είτε να μένουν εκτός σχολείου.

Διατάξεις για τις ...«εκκρεμότητες»

Στο σχέδιο νόμου περιέχονται μια σειρά διατάξεις, που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και περνούν «στα ψιλά» αδιέξοδα και «εκκρεμότητες», που έχει αφήσει η «μεταρρύθμιση» του υπουργείου.

Πρώτη και καλύτερη, διάταξη που αφορά την πρόσβαση των αποφοίτων Β` κύκλου των ΤΕΕ στα ΤΕΙ. Θεσμοθετείται η παρακολούθηση ειδικού προπαρασκευαστικού εξαμήνου για όσους απόφοιτους των ΤΕΕ συγκεντρώσουν βαθμολογία 10 στα μαθήματα, που εξετάζονται πανελλαδικά και στο τέλος αυτού του εξαμήνου προβλέπονται νέες εξετάσεις. Παρόλο που ακόμα δεν έχει καθοριστεί ο αριθμός και το είδος των μαθημάτων, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα, πρόκειται για μαθήματα γενικής παιδείας η οποία απουσιάζει από το πρόγραμμα των ΤΕΕ. Η συγκεκριμένη διάταξη σε καμία περίπτωση δε λύνει το πρόβλημα των ΤΕΕ, που πηγάζει από τον ίδιο το χαρακτήρα τους, ενώ όσοι απόφοιτοι επιθυμούν εισαγωγή στα ΤΕΙ θα πρέπει να περάσουν εξεταστικά «κόσκινα».

Ρυθμίζεται, επίσης, η πρόσβαση των αποφοίτων των εσπερινών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και, στο όνομα αυτής, μπαίνουν φραγμοί στην απόκτηση του πολυπόθητου απολυτηρίου για τους μαθητές αυτούς που είναι στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι, καθώς συνδέεται το εσπερινό λύκειο με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το πτυχίο θα αποκτάται μετά από πανελλαδικές εξετάσεις στη Γ` και Δ` Λυκείου.

Ανάμεσα σε άλλα θέματα, το νομοσχέδιο θεσμοθετεί τέλη εγγραφής στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Ετσι, αντί να προχωρήσει στην κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ειδικά της ιδιωτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που διεκδικεί τη μερίδα του λέοντος σε σχέση με τη δημόσια, οι σπουδαστές, εκτός από τα τεράστια ποσά που πρέπει να πληρώνουν κάθε χρόνο, καθιερώνονται και τέλη εγγραφής, τα οποία θα εισπράττει ο ΟΕΕΚ.

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το σκανδαλώδες «Διεθνές Απολυτήριο», παρά το αντίθετο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, κατοχυρώνεται πια ως ισότιμο με το απολυτήριο του ενιαίου λυκείου και για την πρόσβαση των αποφοίτων του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απαιτείται η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις μόνο της Γ` Λυκείου.

Στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου, όπου ρυθμίζονται «θέματα προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», μαζί με άλλα διοικητικά ζητήματα, υπάρχει διάταξη, που αναφέρει ότι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο, δε διατίθενται απλώς για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε γυμνάσια και λύκεια «στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα». Κάτι τέτοιο, πέρα από το γεγονός ότι κάνει τους εκπαιδευτικούς «μπαλάκι» από σχολείο σε σχολείο, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εντείνει τους προεκλογικούς ρυθμούς

Αμέσως μετά τις εκλογές τοποθετείται η ημερομηνία πραγματοποίησης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για πρόσληψη εκπαιδευτικών, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, μετά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό. Την ακριβή ημερομηνία του διαγωνισμού θα την ανακοινώσει το ΑΣΕΠ και σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, θα είναι πριν το Μάη. Χτες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΑΣΕΠ και αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις τις επόμενες μέρες.

Στο μεταξύ εντείνει τους προεκλογικούς ρυθμούς το υπουργείο Παιδείας μετά και την προχτεσινή κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή, στο οποίο ενσωματώθηκε πλήθος διατάξεων για εκκρεμότητες της μεταρρύθμισης. Στις χτεσινές δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας για μια ακόμα φορά παρουσίασε την εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση» ως «τόλμημα» για το οποίο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να αναφερθεί «με υπερηφάνεια», όπως είπε χαρακτηριστικά. Τη στιγμή που όλη η εκπαιδευτική κοινότητα και πλατύτερα λαϊκά στρώματα έχουν εναντιωθεί στους στόχους της «μεταρρύθμισης», με μεγάλες κινητοποιήσεις, και όταν ήδη χιλιάδες παιδιά έχουν εκδιωχθεί από το λύκειο στα υποβαθμισμένα ΤΕΕ και φέτος τον Ιούνη αναμένεται να αποφοιτήσουν οι μισοί μαθητές λυκείου σε σχέση με πέρσι, ο υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι «σπάσαμε το απόστημα της παθολογίας στο χώρο της Παιδείας, προχωρήσαμε σε μεγάλες τομές και τώρα αρχίζουν να εμφανίζονται και τα αποτελέσματα αυτής της μεταρρύθμισης».

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να καλλιεργεί κλίμα αναμονής για το πόρισμα της «επιτροπής Μπλέσιου» που εξετάζει την οικονομική και επαγγελματική κατάσταση των εκπαιδευτικών. Η επιτροπή αναμένεται να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας και ουσιαστικά φιλοδοξεί το υπουργείο να υποκαταστήσει το συνδικαλιστικό κίνημα και το δικαίωμά του να διαπραγματεύεται, με διορισμένες επιτροπές.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε χτες και στο θέμα της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσων αποφοίτησαν μέχρι πέρσι από γενικά λύκεια και θα διαγωνιστούν φέτος με το σύστημα των δεσμών. Οπως είπε, το ποσοστό δεν είναι ακόμα σε θέση να το ανακοινώσει, καθώς δεν έχει καθοριστεί ακόμα ο συνολικός αριθμός των εισακτέων. Στο μεταξύ, αγανακτισμένοι είναι οι γονείς και οι μαθητές που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία και μιλούν για 70.000 παιδιά. Οπως σημειώνουν σε υπόμνημά τους, «οι μαθητές της Γ' Λυκείου του 1999 όχι απλώς αδικούνται αλλά σφαγιάζονται», χωρίς, όπως τονίζουν, η πολιτεία να έχει μεριμνήσει για την ομαλή μετάβαση από το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με τις καταργούμενες γενικές εξετάσεις σε αυτό με βάση το Απολυτήριο του ενιαίου λυκείου.

ΔΣ ΟΛΜΕ
Συνεχίζεται η συζήτηση για απεργίες

Συνεχίστηκε και χτες η τακτική κωλυσιεργίας και απραξίας στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, που συζητά την πορεία του κλάδου μετά την 48ωρη απεργία της περασμένης βδομάδας. Η μεν ΠΑΣΚ προβάλλει ως «πανάκεια» το διάλογο με το υπουργείο Παιδείας σε ζητήματα που δε θίγουν σε καμία περίπτωση το νόμο 2525 και 2640. Η μεν πλειοψηφία των ΔΑΚΕ - «Συνεργασία» - «Παρέμβαση», ενώ συμφωνούν στο πλαίσιο και τον προσανατολισμό, διαφωνούν στο πρόγραμμα δράσης.

Στη χτεσινή συνεδρίαση, η ΔΑΚΕ πρότεινε «συνέχιση» του αγώνα με 24ωρη απεργία αρχές Μάρτη, με βάση πάντα το πλαίσιο της «Οργανωτικής 1». Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε και από τη «Συνεργασία», η οποία στη συνεδρίαση της Παρασκευής δεν ήταν έτοιμη να καταθέσει πρόταση, στη συνεδρίαση της Δευτέρας πρότεινε μία 48ωρη και στη χτεσινή συνεδρίαση ψήφισε την 24ωρη της ΔΑΚΕ (!).

«Ανεξάρτητα από το ποια παράταξη εμφανίζεται ή προσποιείται ότι θέλει αγώνες, η ευθύνη για τη διαλυτική κατάσταση ανήκει συνολικά στην πλειοψηφία - άλλωστε συμφωνούν στο περιεχόμενο - η οποία την περίοδο των μαθητικών αγώνων δεν ήθελε κινητοποιήσεις και εγκλώβισε την πορεία του κλάδου στα σενάρια της εκλογολογίας. Ξαναπαίζεται το γνωστό σενάριο όπου μετά την κωλυσιεργία, ακολουθεί η συγκόλληση της πλειοψηφίας», σχολιάζει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ.

Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση, απορρίφθηκε πρόταση της ΔΕΕ να πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και γενική συνέλευση προέδρων με παρουσίαση όλων των προτάσεων που κατατέθηκαν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Κατέρρευσε το κατηγορητήριο

Αθώοι κρίθηκαν οι εκπαιδευτικοί που είχαν παραπεμφεί σε δίκη για τον αγώνα τους ενάντια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 1998

Αθωώθηκαν οι τρεις εκπαιδευτικοί που δικάζονταν χτες στο Εφετείο Θεσσαλονίκης, κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του Ιούνη του 1998, που πραγματοποιήθηκαν έξω από το εξεταστικό κέντρο των Σερρών, με αφορμή τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, που επέβαλε η κυβέρνηση για το διορισμό εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοδίκως είχαν καταδικαστεί σε 3μηνη και 4μηνη φυλάκιση με αναστολή.

Οι εκπαιδευτικοί Δημήτρης Γραβάνης, Χρήστος Γρηγορούδης και Δημήτρης Μαυρόπουλος είχαν συλληφθεί έξω από το εξεταστικό κέντρο του Νομού Σερρών, με την κατηγορία ότι παρεμπόδιζαν την προσέλευση των εξεταζόμενων συναδέλφων τους. Οι κατηγορούμενοι αθωώθηκαν μετά από ομόφωνη απόφαση του Εφετείου, αφού τελικά - όπως έκρινε ο εισαγγελέας - οι μαρτυρίες των αστυνομικών που τους συνέλαβαν και των μαρτύρων κατηγορίας ήταν αντικρουόμενες και δεν ευσταθούσαν.

Εξω από το δικαστικό μέγαρο είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς το πρωί μέλη του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης και απαιτούσαν να αθωωθούν οι τρεις συνάδελφοί τους που δικάζονταν χτες. Επίσης απαιτούσαν να αποσυρθούν όλες οι δίκες που εκκρεμούν εναντίον των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις του Ιούνη του 1998 απαιτώντας την κατάργηση του θεσμού των εξετάσεων για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών και διατήρηση της επετηρίδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ