Τετάρτη 9 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
«Σκούπα» εφ΄ όλης της ύλης

Ξεκινά σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο «Εκπαίδευση Ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις», μέσα από το οποίο το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να περάσει μία σειρά διατάξεις για θέματα που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή είναι η «σχολική ενσωμάτωση». Ομως, όλα δείχνουν πως, πίσω από τα ωραία λόγια περί ένταξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα κοινά σχολεία, κρύβεται η πρόθεση για συρρίκνωση της ειδικής αγωγής, η οποία κοστίζει για το κράτος και δεν έχει θέση στο «όραμα» της ΟΝΕ.Στο νομοσχέδιο διαπιστώνεται ότι η ειδική αγωγή πάσχει. Οπως έχουν επανειλημμένα καταγγείλει οι φορείς της ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα, πολλά σχολεία είναι ακατάλληλα για παιδιά με ειδικές ανάγκες, ενώ σημαντικές είναι οι ελλείψεις σε ειδικό προσωπικό. Μέσα από το νέο σχέδιο, συντηρείται η ίδια αθλιότητα στο χώρο της ειδικής αγωγής, που χρόνια τώρα αναγκάζει αυτά τα παιδιά να πληρώνουν σε ιδιωτικές σχολές είτε να μένουν εκτός σχολείου.

Διατάξεις για τις ...«εκκρεμότητες»

Στο σχέδιο νόμου περιέχονται μια σειρά διατάξεις, που αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και περνούν «στα ψιλά» αδιέξοδα και «εκκρεμότητες», που έχει αφήσει η «μεταρρύθμιση» του υπουργείου.

Πρώτη και καλύτερη, διάταξη που αφορά την πρόσβαση των αποφοίτων Β` κύκλου των ΤΕΕ στα ΤΕΙ. Θεσμοθετείται η παρακολούθηση ειδικού προπαρασκευαστικού εξαμήνου για όσους απόφοιτους των ΤΕΕ συγκεντρώσουν βαθμολογία 10 στα μαθήματα, που εξετάζονται πανελλαδικά και στο τέλος αυτού του εξαμήνου προβλέπονται νέες εξετάσεις. Παρόλο που ακόμα δεν έχει καθοριστεί ο αριθμός και το είδος των μαθημάτων, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι τώρα, πρόκειται για μαθήματα γενικής παιδείας η οποία απουσιάζει από το πρόγραμμα των ΤΕΕ. Η συγκεκριμένη διάταξη σε καμία περίπτωση δε λύνει το πρόβλημα των ΤΕΕ, που πηγάζει από τον ίδιο το χαρακτήρα τους, ενώ όσοι απόφοιτοι επιθυμούν εισαγωγή στα ΤΕΙ θα πρέπει να περάσουν εξεταστικά «κόσκινα».

Ρυθμίζεται, επίσης, η πρόσβαση των αποφοίτων των εσπερινών λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και, στο όνομα αυτής, μπαίνουν φραγμοί στην απόκτηση του πολυπόθητου απολυτηρίου για τους μαθητές αυτούς που είναι στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι, καθώς συνδέεται το εσπερινό λύκειο με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και το πτυχίο θα αποκτάται μετά από πανελλαδικές εξετάσεις στη Γ` και Δ` Λυκείου.

Ανάμεσα σε άλλα θέματα, το νομοσχέδιο θεσμοθετεί τέλη εγγραφής στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Ετσι, αντί να προχωρήσει στην κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ειδικά της ιδιωτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που διεκδικεί τη μερίδα του λέοντος σε σχέση με τη δημόσια, οι σπουδαστές, εκτός από τα τεράστια ποσά που πρέπει να πληρώνουν κάθε χρόνο, καθιερώνονται και τέλη εγγραφής, τα οποία θα εισπράττει ο ΟΕΕΚ.

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το σκανδαλώδες «Διεθνές Απολυτήριο», παρά το αντίθετο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, κατοχυρώνεται πια ως ισότιμο με το απολυτήριο του ενιαίου λυκείου και για την πρόσβαση των αποφοίτων του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απαιτείται η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις μόνο της Γ` Λυκείου.

Στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου, όπου ρυθμίζονται «θέματα προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», μαζί με άλλα διοικητικά ζητήματα, υπάρχει διάταξη, που αναφέρει ότι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο, δε διατίθενται απλώς για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε γυμνάσια και λύκεια «στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα». Κάτι τέτοιο, πέρα από το γεγονός ότι κάνει τους εκπαιδευτικούς «μπαλάκι» από σχολείο σε σχολείο, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ