ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΡΥΖΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
Συνεχίζεται ο κυβερνητικός εμπαιγμός

Να δημιουργήσει την εντύπωση πως το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για τους ρυζοπαραγωγούς, επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ και ο αρμόδιος υφυπουργός Αλ. Κοντός. Στα πλαίσια αυτά, εντάσσεται και η χτεσινή - ευρεία αυτή τη φορά - σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο στην Αθήνα, από την οποία όμως δεν προέκυψε τίποτα σε όφελος των ρυζοπαραγωγών.

Ετσι, ενώ οι εμποροβιομήχανοι επιμένουν σε μια τιμή παραγωγού 45 με 50 δρχ. το κιλό, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ζητάει κάτι παραπάνω (γύρω στις 60 - 65 δρχ.). Τελικά, ο Αλ. Κοντός έβγαλε χτες μια ανακοίνωση για να επιβεβαιώσει ότι οι εμποροβιομήχανοι θα ποδοπατήσουν φέτος και θα ποδοπατούν από εδώ και πέρα τους ρυζοπαραγωγούς. Με λίγα λόγια και μέσα στη σύσκεψη και στην ανακοίνωση ο Αλ. Κοντός κάλεσε τις δύο πλευρές να τα βρούνε. Και για τις εντυπώσεις αναφέρει στην ανακοίνωσή πως λύση δεν είναι η μείωση της τιμής.

Η ουσία είναι πως οι ρυζοπαραγωγοί θα πληρώσουν πολύ ακριβά τα όσα αποφασίστηκαν στα πλαίσια της νέας ΚΑΠ και ΠΟΕ. Σε πρώτη φάση θα εξαναγκαστούν να πουλήσουν τζάμπα την παραγωγή τους και όπως πάει το πράγμα οι μικρομεσαίοι παραγωγοί θα εξαναγκαστούν σε εγκατάλειψη της ρυζοκαλλιέργειας. Κι ενώ έχει καταργηθεί κάθε ίχνος προστασίας του εισοδήματος των ρυζοπαραγωγών (π.χ., η τιμή παρέμβασης έπεσε στο μισό και έγινε 51 δρχ./κιλό για 4.000 τόνους μόνο) και η νέα ΚΑΠ δίνει τη δυνατότητα στους εμπόρους για να αγοράζουν σε εντελώς εξευτελιστικές τιμές, γίνονται κάποιες συσκέψεις για το θεαθήναι. Πρόκειται για μια πρακτική απροκάλυπτου εμπαιγμού των ρυζοπαραγωγών που ακολουθούν από κοινού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με την πρασινογάλαζη διοίκηση της ΠΑΣΕΓΕΣ και από κοντά της ΣΥΔΑΣΕ και ΓΕΣΑΣΕ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Θεσμική ενίσχυση της ... «ανταγωνιστικότητας»

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας

Μηχανισμό ενίσχυσης της «ανταγωνιστικότητας» διαμορφώνει η κυβέρνηση. Στα πλαίσια αυτά, δημιουργεί και νέα όργανα, με το νομοσχέδιο που κατέθεσε χτες στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης για τη «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης και ρύθμιση λοιπών θεμάτων του υπουργείου». Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας (ΕΣΑΑ) θα είναι «το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο του υπουργείου Ανάπτυξης για κάθε θέμα σχετικό με τη βελτίωση της Ανταγωνιστικότητας».

Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται επίσης η αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου να ελέγξει συμβάσεις του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης οι οποίες δεν υποβλήθηκαν πριν την υπογραφή τους σε έλεγχο νομιμότητας. Οι συμβάσεις θα μπορούν και να ακυρωθούν, εάν δεν υποβληθούν οι σχετικοί φάκελοι σε έλεγχο. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στη ΛΑΡΚΟ να λάβει από το υπουργείο Ανάπτυξης προσωρινή άδεια λειτουργίας των μεταλλουργικών και άλλων εγκαταστάσεών της, μέχρι τις 10/9/2008, καθώς εκκρεμεί η αποπεράτωση των απαραίτητων εργασιών για την άδεια διάθεσης υγρών αποβλήτων.

Το νέο, ουσιαστικά, όργανο που μέχρι σήμερα λειτουργούσε με υπουργικές αποφάσεις, πλαισιώνεται με μια σειρά από αρμοδιότητες για τη χάραξη πολιτικής σχετικά με το αντικείμενό του και στη σύνθεσή του περιλαμβάνονται όλοι οι «κοινωνικοί εταίροι» και σημαντικός αριθμός υπουργείων. Παράλληλα, όμως, συστήνεται και μόνιμη διυπουργική επιτροπή σε επίπεδο γενικών γραμματέων για θέματα «τρεχούσης φύσεως». Υποστηρικτικά στο όργανο θα λειτουργούν η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων και η Διεύθυνση Προώθησης της Ανταγωνιστικότητας.

Με το ίδιο νομοσχέδιο καθορίζεται το 2005 ως «έτος ανταγωνιστικότητας», προκειμένου η κυβέρνηση να δείξει στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στο μεγάλο κεφάλαιο το έμπρακτο ενδιαφέρον της για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του. Στη διάρκεια αυτού του έτους θα γίνουν «ενέργειες πρόσθετης ευαισθητοποίησης των πολιτών», με στόχο «την ανάδειξη και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας». Στο πλαίσιο αυτό θα θεσπιστούν και... βραβεία! Παράλληλα, με Προεδρικά Διατάγματα θα συσταθούν η Ακαδημία Επιχειρηματικότητας και το Ευρωπαϊκό Αναπτυξιακό Ινστιτούτο.

ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΝΤΟΠΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ
Ξεζουμίζουν τους λαούς των Βαλκανίων

Λαθεμένα στοιχεία για τις «άμεσες ξένες επενδύσεις» στη χώρα και τις εξαγωγές επενδυτικών κεφαλαίων δόθηκαν από τη Διάσκεψη Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD). Για το έτος 2003 οι εκροές ελληνικών κεφαλαίων στο εξωτερικό ήταν 47 εκατ. ευρώ με τις εισροές να φτάνουν στα 586 εκατ. ευρώ και όχι το αντίθετο όπως, προφανώς εκ παραδρομής, αναγραφόταν στον επίσημο πίνακα που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Η ουσία βέβαια βρίσκεται στο γεγονός ότι το ντόπια και ξένα μονοπώλια βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση κρατών και περιοχών χαμηλού κόστους και «καλύτερων» όρων αρπαγής του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου.

Οπως προκύπτει από την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος (η οποία τροφοδοτεί με τα σχετικά στοιχεία τους διεθνοίς οργανισμούς) οι ελληνικές επενδύσεις το έτος 2003 στα κράτη των Βαλκανίων (Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία και χώρες της Γιουγκοσλαβίας) έφτασαν στα 298 εκατ. ευρώ (από 85 εκατ. ευρώ το 2002 με αύξηση 250,6%. Αντίθετα αποχώρηση ελληνικών κεφαλαίων ύψους 622 εκατ. ευρώ καταγράφηκε στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και Μεσογείου.

Περί «εμφραγμάτων»...

«

Κυκλοφοριακό έμφραγμα στο κέντρο της πόλης των Πατρών προκλήθηκε από το συλλαλητήριο των αμπελουργών». Κάπως έτσι αντιμετωπίζουν - όταν δεν τις αποσιωπούν - τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του λαού, στο σύνολό τους τα «έγκριτα», πλην αστικά, ΜΜΕ. Οι υπεύθυνοι αυτών των μέσων που καμώνονται τους αρχάγγελους και συνάμα ιεραποστόλους της ενημέρωσης που «όλα τα δείχνουν και όλα τα λένε», αποδεικνύουν καθημερινά την ανύπαρκτη σχεδόν σχέση τους με την πραγματική ειδησεογραφία και τα προβλήματα του λαού.

Ας «παρασυρθούμε» για λίγο - πριν μπούμε στην ουσία της είδησης - από το θέμα όπως αυτό προβάλλεται από τους «ταγούς» της ενημέρωσης, σε ό,τι αφορά το «κυκλοφοριακό έμφραγμα» και να σημειώσουμε: Η Πάτρα, όπως και όλες οι μεγάλες πόλεις της χώρας, στενάζουν καθημερινά από το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ιδιαίτερα, στην Πάτρα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην πλειοψηφία τους είναι απαρχαιωμένα και σε κακή κατάσταση. Οι δρόμοι είναι στενοί, ολισθηροί και άθλιοι. Ενώ η Περιμετρική παραδόθηκε όχι μόνο με καθυστέρηση 20 χρόνων και σε τιμή τσουχτερή, αλλά και... κολοβή. Και το κυκλοφοριακό κομφούζιο - έμφραγμα παραμένει καθημερινός, άλυτος Γολγοθάς για τους οδηγούς και όλους τους κατοίκους.

Επί της ουσίας λοιπόν. Εμφραγμα ή καλύτερα εμφράγματα και μάλιστα πολλαπλά έχουν προκαλέσει οι μεγαλέμποροι και βιομήχανοι στους χιλιάδες αγρότες με τις εξευτελιστικές τιμές και τους εκβιαστικούς τρόπους που καταφέρνουν και αποσπούν την παραγωγή τους αλλά και στα εκατομμύρια των εργαζομένων που καλούνται στην αγορά να αγοράσουν πανάκριβα τα προϊόντα σε τιμές που καθορίζουν οι πρώτοι. Εχουν σημειωθεί περιπτώσεις, ειδικά στα κηπευτικά, όπου η τιμή από το χωράφι μέχρι την αγορά να έχει δεκαπλασιαστεί! Κόποι και αγωνίες μιας ολόκληρης καλλιεργητικής χρονιάς γίνονται μονομιάς θυσία στο βωμό του κέρδους των εμπόρων. Και όλα αυτά, πάντα με τις ευλογίες της κυβέρνησης και των (αν)αρμόδιων υπηρεσιών της που παραμένουν απλοί θεατές στη γενικευμένη ασυδοσία.

ΥΓ: Για τους «ευαίσθητους» συναδέλφους της μιας... ημέρας που προχτές ήταν Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο. Μήπως θα έπρεπε να ήσασταν πιο επιεικείς για να μην παρεξηγηθεί η... ανακολουθία σας (λίγο νωρίτερα, οι ίδιοι στα δελτία τους κατηγορούσαν τους οδηγούς που προτίμησαν να μετακινηθούν με τα αυτοκίνητά τους...).


Ν. Τσ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ