ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 26 Οχτώβρη 2002
Σελ. /32
Νέες ταινίες

Μια είναι αυτή που ξεχωρίζει και αξίζει τον κόπο να τη δείτε. «Spider» από τον «διαστροφικό», αλλά μάγο της οθόνης Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ. Αν, πάλι, τα ψυχολογικά θρίλερ δεν είναι για τα δικά σας μάτια, τότε κλείστε τα και αφήστε την ακοή να σας ταξιδέψει, ακούγοντας αλλά και βλέποντας την «Tosca» του Πουτσίνι.

«Spider»

Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ με τους Ρέιφ Φάινς, Γκάμπριε Μπερν, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Λιν Ρεντγκρέιβ

«Spider» του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ (πάνω) «Tosca» η μεταφορά της όπερας του «Puccini» στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία Benoit Jacavot (δεξιά)
«Spider» του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ (πάνω) «Tosca» η μεταφορά της όπερας του «Puccini» στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία Benoit Jacavot (δεξιά)
Δεκαετία του '80. Ο Spider είναι ένας περίεργος μοναχικός τύπος. Μετά από μακρά περίοδο νοσηλείας σε διάφορα ψυχιατρεία επιστρέφει στους δρόμους του Δυτικού Λονδίνου, όπου μεγάλωσε. Οι γειτονιές, οι ήχοι, οι μυρωδιές ανακινούν ένα καλά κρυμμένο φορτίο μνήμης και ένα μεγάλο τραύμα της παιδικής του ηλικίας στοιχειώνει ξανά την πραγματικότητά του.

Δεκαετία του '60. Ο μικρός Ντένις Κλεγκ (με την προσωνυμία «Spider» λόγω της τάσης του να παίζει με υφαντά νήματα) μεγαλώνει στο Δυτικό Λονδίνο με σοβαρές νοητικές και ψυχολογικές διαταραχές. Κάποια μέρα βλέπει τον πατέρα του να σκοτώνει τη μητέρα του και να την «αντικαθιστά» με μια πόρνη, την Ιβόν. Η ανύπαρκτη αντίδραση του περίγυρου τον τρομοκρατεί και αρχίζει να στιγματίζεται από την έμμονη ιδέα πως είναι ο επόμενος στη λίστα τους. Ο φόνος της Ιβόν είναι η μόνη καθαρή λύση που προβάλλεται στο θολωμένο του μυαλό.

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με ένα εφιαλτικό ψυχολογικό θρίλερ, βουτηγμένο σε ένα αλλόκοτο κόσμο μυστηρίου και τρόμου.

Η ιστορία βασίζεται στους εφιάλτες μιας διεστραμμένης παιδικότητας και μιας βίαιης ενηλικίωσης. Το σενάριο, σφιχτοδεμένο και πανέξυπνο. Η σκηνοθεσία υποδειγματική, ζωγραφισμένη με σκούρα χρώματα άλλοτε κλειστοφοβική κι άλλοτε να φτάνει τα όρια της σχιζοφρένειας κι όλα αυτά προσαρμοσμένα μέσα σε ένα Λονδίνο βγαλμένο από κάποιο περίεργο παραμύθι.

Αν όλα αυτά σας αποτρέψουν για να δείτε το «Spider» ή δε θέλετε να θυσιάσετε κάποιο βράδυ σας βλέποντας ένα θρίλερ που θα σας προκαλέσει φόβο και ανατριχίλα, ξανασκεφτείτε το.

Το «Spider» του ιδιόρρυθμου Κρόνεμπεργκ δεν είναι ένα οποιοδήποτε ψυχολογικό θρίλερ της σειράς, αντίθετα είναι «κεντημένο στο χέρι» και δικαιολογημένο μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Η σκηνοθεσία του Κρόνεμπεργκ απλώνει ένα ιστό φόβου και άγχους στην πραγματικότητα του πρωταγωνιστή και καταφέρνει να μας καθηλώσει χωρίς να μας φοβίσει, αντίθετα μας γεμίζει περιέργεια και αμφισβήτηση, μας κάνει να σκεφτόμαστε περίεργα και λίγο «άρρωστα», με λίγα λόγια μας βγάζει από το καβούκι μας. Οι ερμηνείες από τον Ρέιφ Φάινς και την Μιράντα Ρίτσαρντσον είναι υποδειγματικές.

«Spider» μια ταινία χωρίς ψεγάδι... δείτε τη χωρίς φόβο, θα τη θυμάστε για αρκετό καιρό.

«Spider». Ψυχολογικό θρίλερ, αμερικανικής παραγωγής.

Η μαγεία της «Tosca»

Η γνωστή όπερα μέσα από το πανί της μεγάλης οθόνης σε σκηνοθεσία Benoit Jacavot

Η «Tosca» του Giacomo Puccini ανήκει στις πιο αγαπημένες όπερες του κοινού. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Teatro Costanzi της Ρώμης στις 14 του Γενάρη του 1900. Ο πολύπλευρος και ερμηνευτικά πρόσφορος ρόλος της «Tosca» αποτέλεσε από την αρχή μια πρόκληση για κάθε υψίφωνο. Για το ευρύ κοινό η Κάλλας υπήρξε μια από τις ιδανικότερες Tosca. Στις σημαντικότερες παραγωγές του έργου συμπεριλαμβάνεται εκείνη που δόθηκε το 1964 στη βασιλική όπερα Covent Garden του Λονδίνου, με πρωταγωνιστές τη μεγάλη Ελληνίδα και τον Gobbi.

Τώρα, τρεις χώρες, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, ενώνουν τις καλλιτεχνικές τους δυνάμεις και μεταφέρουν λίγη από τη μαγεία της θρυλικής όπερας στη μεγάλη οθόνη κι έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να δούμε, να μάθουμε και να θαυμάσουμε ένα άλλο είδος τέχνης, που για πολλούς είναι παρεξηγημένο και απόμακρο, αφού είναι λίγες οι φορές που μας δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε όπερα, αφού θεωρείται είδος πολυτελείας και προνόμιο μόνον αυτών που έχουν χρήματα.

Αυτή τη φορά όμως η μαγεία της «Tosca» μπροστά στα μάτια σας, μέσα από το πανί της μεγάλης οθόνης, μπορεί να χάνει λίγο από την πραγματική της διάσταση, αφού το ομώνυμο έργο είναι γραμμένο αποκλειστικά για θέατρο, αλλά αξίζει τον κόπο.

«Tosca»

Μουσική ταινία, παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Benoit Jacavot. Με τους: Angela Gheorghiu, Roberto Aloinga, Ruggero Raiwondi. Μουσική διεύθυνση: Antonio Pappano.


Κ. Γ.

«Εξομολογήσεις γυναικών»

Η Σίντα Λι Γουόκερ (Σάντρα Μπούλοκ), μια ανερχόμενη νεαρή συγγραφέας, ζει στη Νέα Υόρκη, δηλαδή πάρα πολύ μακριά από το πατρικό της σπίτι στη Λουιζιάνα και άρα σε απόσταση ασφαλείας από την αξιαγάπητη, αλλά υπερβολικά δραματική στα συναισθήματα κι εκκεντρική στη συμπεριφορά μητέρα της, ΒιΒί. Κι όπως είναι λογικό, η Σίντα θέλει να παραμείνουν τα πράγματα όπως ακριβώς έχουν.

Οταν όμως ένα άρθρο της Σίντα δημοσιεύεται στο περιοδικό «Time» κι αφήνεται να εννοηθεί ότι η Βιβί δεν υπήρξε και η καλύτερη μητέρα, τότε η τελευταία εξαγριώνεται κι ανάμεσα στις δυο γυναίκες ξεσπά μια διαμάχη που απειλεί να καταστρέψει, όχι μόνον τη συγγενική τους σχέση, αλλά και τα σχέδια γάμου που καταστρώνει η Σίντα με έναν άντρα, ο οποίος την περίμενε υπομονετικά για επτά ολόκληρα χρόνια, μέχρι αυτή να ξεπεράσει το φόβο της σκέψης ότι θα πρέπει να δεσμευτεί στο οικογενειακό σχήμα.

Παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους, οι φίλες της θεότρελης Βιβί αποφασίζουν μια κάπως ανορθόδοξη μεσολάβηση για να φέρουν κοντά μητέρα και κόρη.

Μια ακόμη ιστορία για μητέρες και κόρες, μόνο που αυτή τη φορά είναι «λουστραρισμένη» με μια καλή σκηνοθεσία που προσπαθεί να δώσει στην εικόνα ένα ρομαντικό τόνο ξεχνώντας τα πραγματικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τις κακές σχέσεις γονιών και παιδιών.

Επίσης, διαθέτει ακριβοθώρητους ηθοποιούς που σώνουν την κατάσταση και μετατρέπουν μια εμπορική παραγωγή σε μια αξιοπρόσεκτη ταινία που τη βλέπεις ανάλαφρα.

Ουσιαστικά οι «Εξομολογήσεις γυναικών» είναι μια γλυκανάλατη ιστορία που ταξιδεύει από τη μια στο παρελθόν κι από την άλλη στο παρόν, με μια κόρη που προσπαθεί να ξεμπλέξει το κουβάρι της ψυχολογίας της και να βρει έναν τρόπο να αγαπήσει ξανά τη μητέρα της. Από τα θετικά της ταινίας η τέλεια ισορροπία που διαθέτει στα αλλεπάλληλα φλας μπακ της μνήμης, από τα αρνητικά η αβάσταχτη ελαφρότητα πάνω στο πρόβλημα της μητρότητας.

Δε θα γελάσετε αλλά ούτε θα κλάψετε, αλλά μπορείτε να τη δείτε ευχάριστα μόνο μαζί με τη μαμά σας.

«Divene secrets of the ya-ya sisterhood»

Κοινωνική περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Καπί Κουρί. Με τους: Σάντρα Μπούλοκ, Ελεν Μπέρστιν, Φιονούλα Φλάναγκαν, Τζέιμς Γκάρνερ, Ασλεϊ Τζαντ, Μάγκι Σμιθ, Σίρλεϊ Νάιτ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ