ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Προβλήματα στα σχολεία της Ν. Ιωνίας Μαγνησίας

Τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτίρια όπου στεγάζονται το 1ο ΤΕΕ - 4ο ΤΕΕ - 1ο ΙΕΚ και 2ο ΤΕΕ - 1ο ΣΕΚ στο Δήμο Ν. Ιωνίας, στο Νομό Μαγνησίας, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Γιάννης Πατάκης, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

Οι κομμουνιστές βουλευτές επισημαίνουν ότι η αντιλαϊκή πολιτική σκληρής λιτότητας δεν ήταν δυνατόν να μην πλήξει και την Παιδεία και προπαντός τον τομέα της κτιριακής υποδομής των σχολείων, κύρια εκείνων όπου στεγάζονται μαθητές των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων.

Συγκεκριμένα, τα δύο από μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα του Νομού Μαγνησίας, το 1ο ΤΕΕ, 4ο ΤΕΕ, 1ο ΙΕΚ και 2ο ΤΕΕ - 1ο ΣΕΚ, που λειτουργούν στη Ν. Ιωνία, αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και τη ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών:

Από την έλλειψη στεγάνωσης (2ο ΤΕΕ - 1ο ΣΕΚ) το κτίριο «κολυμπάει» στην υγρασία, με αποτέλεσμα να επέλθει διάβρωση του οπλισμού των πλακών και των δαπέδων, να υπάρχουν επανειλημμένα αποκολλήσεις μεγάλων τμημάτων του επιχρίσματος της οροφής, να είναι μεγάλη η απειλή ηλεκτροπληξίας από τις διερχόμενες καλωδιώσεις και τα φωτιστικά σώματα. Αρκετά εργαστήρια να έχουν αχρηστευτεί λόγω της έντονης διαρροής νερού από τους αρμούς του σκυροδέματος με τα διαφωτιστικά ανοίγματα (κουπόλες). Οι τουαλέτες αρρένων και θηλέων παραμένουν ακόμη κοινές (επικοινωνούν με ενιαίο προθάλαμο) και αρκετές πόρτες των WC είναι κατεστραμμένες. Οι τοίχοι έχουν χάσει το χρώμα τους λόγω της υγρασίας και της πολύχρονης απουσίας επέμβασης - συντήρησης και βαψίματος των αιθουσών και των κουφωμάτων. Τέλος οι αίθουσες του συγκροτήματος που στεγάζει 1.500 παιδιά από όλο το νομό δεν επαρκούν, ενώ στερείται και κυλικείου.

Μαθητές, γονείς και Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπογραμμίζεται στην Ερώτηση, αισθάνονται ως εμπαιγμό τη χρηματοδότηση των 30 εκατομμυρίων δραχμών για τις επισκευές και συντήρηση του σχολικού συγκροτήματος, όταν για τις στοιχειώδεις επεμβάσεις η τεχνική μελέτη της υπηρεσίας του Δήμου Ν. Ιωνίας ανέρχεται στα 300 εκατομμύρια δραχμές.

Υπάρχει άμεση ανάγκη αποκατάστασης των φθορών και ζημιών του εν λόγω συγκροτήματος (επισκευές, συντήρηση και πρόσθετες εργασίες) ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα το σχολικό συγκρότημα. Επίσης και το κτίριο που στεγάζει το 1ο και 4ο ΤΕΕ καθώς και το 1ο ΙΕΚ έχει σοβαρά προβλήματα. Απαιτείται να παρθούν άμεσα μέτρα για την επισκευή του Γυμναστηρίου, αντικατάσταση των κουφωμάτων, επισκευή φερόντων στοιχείων σκυροδέματος, στεγάνωση οροφής, αντικατάσταση συλλέκτη και δοχείων διαστολής, αποπεράτωση κτιρίου εργαστηρίων και χρωματισμού κ.ά.

  • Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα σκοπεύει να πάρει, ώστε να αποκατασταθούν οι υπάρχουσες ελλείψεις και φθορές του 2ου ΤΕΕ και 1ου ΣΕΚ, με δεδομένο ότι ο δήμος δεν είναι σε θέση να σηκώσει αυτό το οικονομικό βάρος;
  • Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τα εξίσου σοβαρά προβλήματα συντήρησης, επισκευής και άλλα του 1ου ΤΕΕ - 4ου ΤΕΕ - 1ου ΙΕΚ, όπου στεγάζονται περίπου 1.500 μαθητές;
ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διαμαρτύρονται οι γονείς για ακατάλληλα σχολικά κτίρια

Τις ευθύνες των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών για την απαράδεκτη κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η σχολική στέγη στη χώρα μας αναδεικνύει με σχετική της ανακοίνωση η Αχτιδική Επιτροπή Βορείου Εβρου του ΚΚΕ.

Αιτία για την έκδοση της ανακοίνωσης αποτέλεσε η όξυνση του προβλήματος στην πόλη της Ορεστιάδας, μετά και τους ελέγχους που πραγματοποίησαν συνεργεία μηχανικών της Νομαρχίας που έκριναν ακατάλληλα και επικίνδυνα το κτίριο του 1ου Γυμνασίου καθώς και το κτίριο όπου συστεγάζονται το 2ο Γυμνάσιο και το 2ο Λύκειο.

Κατά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκαν κακοτεχνίες που αφορούν κυρίως την ποιότητα του μπετόν, αλλά και το έδαφος πάνω στο οποίο χτίστηκαν τα κτίρια, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στατικότητας. Αμέσως μετά τους ελέγχους διατάχθηκε η εκκένωση των δύο κτιρίων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί άμεσο πρόβλημα στέγασης των σχολείων.

Αποτέλεσμα της κατάστασης που δημιουργήθηκε ήταν το μεν δεύτερο Λύκειο να μεταφερθεί σε νέο κτίριο, ενώ τα δύο Γυμνάσια να συστεγάζονται μαζί με άλλα σχολεία και να είναι μονίμως σε απογευματινή βάρδια. Κι αυτό τη στιγμή που υπάρχουν κτίρια τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν τα σχολεία (μετά από την απαραίτητη ανακαίνιση) μέχρι να ανεγερθούν καινούριες κτιριακές εγκαταστάσεις.

Οπως τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΑΕ Βόρειου Εβρου του ΚΚΕ «τα σχολεία της Ορεστιάδας, που με καθυστέρηση πολλών χρόνων ανακάλυψαν κάποιοι ότι είναι επικίνδυνα, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η κυβερνητική πολιτική με τους ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς, επιτρέπει την ασυδοσία στο χώρο των Δημοσίων Εργων και σε ορισμένους επιτήδειους να βάζουν το κέρδος πάνω από τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων».

Παράλληλα, καταδεικνύει τις ευθύνες της Νομαρχίας αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «για 10 χρόνια κώφευε στις εκκλήσεις των διευθυντών των Σχολείων για την επικινδυνότητα των διδακτηρίων και σε κάθε ευκαιρία προσπαθούσε να αθωώσει την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση ωραιοποιώντας καταστάσεις».

Τέλος, η Αχτιδική Επιτροπή δηλώνει ότι συμμερίζεται τη δίκαιη αγανάκτηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών και καλεί όλους όσοι πλήττονται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική «να συγκροτήσουν το Μέτωπο Παιδείας, που θα ακυρώσει τους νόμους της Αντιμεταρρύθμισης και θα διεκδικήσει μια εκπαίδευση αντάξια των καιρών και της νεολαίας μας».

Στη Θεσσαλονίκη

Στην επιφάνεια έρχεται για μια ακόμα φορά το πρόβλημα της σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, μετά τις αποκαλύψεις ότι το 1ο και το 5ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών στεγάζονται σε κτίριο του 1934 αμφίβολης στατικότητας. Οπως καταγγέλλουν γονείς και εκπαιδευτικοί, το κτίριο είχε κριθεί μετά το σεισμό του 1978 ακατάλληλο, αλλά μετά από τσιμεντενέσεις που έγιναν όχι απλώς τα σχολεία συνέχισαν να στεγάζονται εκεί, αλλά έγιναν και επεκτάσεις.

Αν και μηχανικοί της Νομαρχίας επιμένουν ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις επικινδυνότητας των κτιρίων, γονείς και εκπαιδευτικοί, με έκδηλη ανησυχία, ζητούν άμεση μεταστέγαση των σχολείων σε νέα κτίρια, τα οποία όμως είναι αμφίβολο αν και πότε θα αναγερθούν...

ΕΣΤΙΕΣ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ετοιμάζουν κινητοποιήσεις οι σπουδαστές

Πρωτοβουλία για συντονισμό της δράσης των οικοτρόφων Εστιών των ΤΕΙ όλης της χώρας ανέλαβε με απόφαση της γενικής συνέλευσης το Διοικητικό Συμβούλιο των σπουδαστών της εστίας των ΤΕΙ Χαλκίδας. Τα προβλήματα των σπουδαστών των ΤΕΙ οξύνονται εξαιτίας της αντιεκπαιδευτικής - φιλομονοπωλιακής πολιτικής της κυβέρνησης που περιλαμβάνει και την περικοπή δαπανών για τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Την ίδια όξυνση παίρνουν και τα προβλήματα των εστιαζόμενων σπουδαστών, η ανεπάρκεια των εστιών να στεγάσουν όλους όσοι έχουν ανάγκη, οι άσχημες συνθήκες διαβίωσης σ' αυτές, η ποιότητα και ποσότητα της σίτισης, η λειψή (ή καθόλου) υγειονομική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η έλλειψη νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού. Την προηγούμενη Πέμπτη η Γενική Συνέλευση των οικοτρόφων της Εστίας του ΤΕΙ Χαλκίδας ενέκρινε διεκδικητικό πλαίσιο και εξουσιοδότησε το ΔΣ για αγωνιστική κλιμάκωση.

Στο μεταξύ, κάτω από την αγωνιστική πίεση των σπουδαστών, το Συμβούλιο Διοίκησης του ΤΕΙ Χαλκίδας έκανε αποδεκτά αιτήματά τους που έχουν σχέση με τη σίτιση, στέγαση και περίθαλψη. Σ' αυτή την κατεύθυνση δεσμεύτηκε για την επινοικίαση ξενοδοχείου για τη στέγαση και των υπόλοιπων (πέρα των 380 σπουδαστών που διαμένουν στην εστία ΤΕΙ), ενώ έκανε αποδεκτό και το αίτημα για ανέγερση νέας εστίας.

Το διεκδικητικό πλαίσιο που διαμόρφωσε και ψήφισε η ΓΣ των σπουδαστών της εστίας του ΤΕΙ Χαλκίδας περιλαμβάνει:

  • Δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
  • Κατάργηση του νόμου 2525/97.
  • Ανέγερση νέων εστιών.

Οι σπουδαστές του ΤΕΙ Χαλκίδας δηλώνουν την απόφασή τους να αγωνιστούν ενάντια στην ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση που θέλουν να επιβάλουν κυβέρνηση και ΕΕ, στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, στην αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος και στην οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΤΕΙ.

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να βάλουμε φραγμό στις σαρωτικές αλλαγές

Από τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας σχετικά με τον προγραμματισμό 2000-2004, φάνηκε η δυσκολία του να εξηγήσει τις «αλλαγές» που προωθούνται από την κυβέρνηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο προσπάθησε να δημιουργήσει εντυπώσεις, με στόχο να θολώσει τα νερά, να κρύψει την πραγματική εξέλιξη που σηματοδοτεί η εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας 89/48. Η προσπάθεια θολώματος γίνεται έτσι συστηματικά, γιατί πίσω απ' αυτή την εξέλιξη βρίσκεται το βαθύ νόημα όλων των άλλων αλλαγών που προτείνει ο υπουργός στο «πρόγραμμά του».

Γεγονός είναι, και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, ότι με την ενσωμάτωση της οδηγίας ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών πανεπιστημίων και κολεγίων, προωθείται η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Ετσι που όσο και αν το υπουργείο κόπτεται και διαψεύδει, αυτό που μένει είναι ότι αν κάποιος παρακολουθήσει έναν τριετή κύκλο σπουδών π.χ. σε ένα παράρτημα αγγλικού πανεπιστημίου που λειτουργεί στη χώρα μας και πάρει πτυχίο που αναγνωρίζεται στην Αγγλία - γιατί αναγνωρίζεται εκεί - αυτόματα αναγνωρίζεται το πτυχίο του ως ισότιμο με τα πτυχία των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας.

Αρα μιλάμε για εξέλιξη που στην ουσία καθιερώνει μια «μετα-δευτεροβάθμια» σούπα (αυτό υπάρχει ήδη στην Αγγλία), όπου θα συνυπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ μαζί με τα παραρτήματα των διαφόρων κολεγίων και τα ΙΕΚ, στα πλαίσια της σκόπιμης υποβάθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Προωθείται η διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών

Γι' αυτό άλλωστε και το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα, που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή, έχει σκοπό να προλειάνει το έδαφος για τη διάσπαση των σημερινών προπτυχιακών σπουδών, στην κατεύθυνση της απόφασης των υπουργών Παιδείας της ΕΕ στην Μπολόνια. Η απόφαση προβλέπει τη σταδιακή καθιέρωση ενιαίας δομής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τρεις κύκλους σπουδών: 3 χρόνια προπτυχιακά, 2 χρόνια μεταπτυχιακά ειδίκευσης, 3 χρόνια διδακτορικό.

Ετσι οι ίδιοι ομολογούν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά των πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της κοινωνίας της γνώσης και της μάθησης, θα είναι η ανοιχτή πρόσβαση, η οποία όμως συνοδεύεται από την «ανοιχτή έξοδο», αφού η λήψη του πτυχίου αποσυνδέεται από την επαγγελματική κατοχύρωση.

Συνεπώς, το νέο μοτίβο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ετοιμάζουν προϋποθέτει τρίχρονες σπουδές χωρίς προοπτική, προθάλαμο ισόβιας κατάρτισης και εργασιακής περιπλάνησης.

Αραγε για ποια ανώτατα μη πανεπιστημιακά ιδρύματα κάνουν λόγο, προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των σπουδαστών; Τι αλλάζει πέρα από την ονομασία για τα ΤΕΙ στο παρόν και το μέλλον των σπουδαστών; Πώς απαντάει στους 82.200 ανέργους πτυχιούχους των ΤΕΙ («Οικονομικός Ταχυδρόμος» 2/9/2000); Μάλλον αυτό που αλλάζει είναι η παγίωση των τρίχρονων σπουδών με τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν παραπάνω. Δηλαδή, αντί να πάει ένα βήμα μπρος πάει άλματα πίσω, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο και τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ στις ανάγκες της αγοράς (βλέπε επιχειρήσεις).

Προωθούν την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, που στην ουσία σημαίνει τη μεγαλύτερη υποτέλεια των ΑΕΙ και ΤΕΙ, αφού υποχρεώνονται να ψάχνουν να βρουν μόνα τους τρόπο να επιβιώσουν. Επιβίωση που εξαρτάται άμεσα από την αξιολόγηση σχολών και ιδρυμάτων, με κριτήρια την αποδοτικότητα, ανταγωνιστικότητα, προσαρμοστικότητα των σχολών στις ανάγκες της αγοράς. Μέσω της οικονομικής αυτοτέλειας δίνεται απευθείας χτύπημα στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αφού υπάρχουν σκέψεις για δίδακτρα, κόψιμο της δωρεάν σίτισης και στέγασης, εμπορευματοποίηση της έρευνας.

Και, έχοντας υπόψη τις αντιδράσεις που θα προκαλέσουν τέτοιες αλλαγές, προωθούν με την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια την περιστολή των συνδικαλιστικών ελευθεριών, ακόμα και την κατάργηση του ασύλου. Επιπλέον η λειτουργία των ΑΕΙ και ΤΕΙ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μέσω της διαχείρισης της περιουσίας τους από επιχειρήσεις και της εμπορευματοποίησης του ερευνητικού έργου, στην ουσία μετατρέπει τα ιδρύματα, δηλαδή την περιουσία του ελληνικού λαού, σε επιχειρήσεις.

Δεμένες οι αλλαγές στην οικονομία και την παιδεία

Οι αποφάσεις για τον «εκσυγχρονισμό» του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να μπορεί να επιβιώσει στην εποχή της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης, συμβαδίζουν με τις αλλαγές στις χώρες της ΕΕ, που είναι στην κυριολεξία ταυτόσημες (βλέπε «Λευκή Βίβλο για την παιδεία» και «Λευκή Βίβλο για την Ανάπτυξη, την Ανταγωνιστικότητα και την Απασχόληση», κεφ.7)

Γίνεται φανερό ότι αυτή η ομοιομορφία στις αλλαγές, αλλά και στα επιχειρήματα που τις δικαιολογούν, μοναδικό στόχο έχει την εξυπηρέτηση των πολυεθνικών και των μονοπωλίων. Συμβαδίζουν με τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και σκοπεύουν στην προετοιμασία μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα μιας νέας γενιάς εργαζομένων που να προσαρμόζεται στις νέες εργασιακές σχέσεις, να χειραγωγείται ιδεολογικά για να είναι έτοιμη να υποκύψει.

Επειδή ακριβώς γνωρίζουν τον απελευθερωτικό χαρακτήρα της γνώσης, την κατακερματίζουν και οι αλλαγές προωθούνται για να δίνονται σκόρπιες και αποσπασματικές γνώσεις. Τα ΑΕΙ χάνουν τον ανώτατο χαρακτήρα και μετατρέπονται σε μια προχωρημένη βαθμίδα της μέσης εκπαίδευσης με τη στροφή από την εκπαίδευση στην κατάρτιση, με το χωρισμό της εκπαίδευσης σε αρχική και διά βίου. Ο χαρακτήρας των αλλαγών σηματοδοτεί την παραπέρα ένταση των ταξικών φραγμών, το χτύπημα του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Είναι γεγονός πως η όλη αυτή αντιδραστική πραγματικότητα συνοδεύεται από επίθεση στο νου και την καρδιά της νεολαίας, προκειμένου να υπάρξει το απαραίτητο υπόβαθρο για να υλοποιηθούν τέτοιες αλλαγές.

Απέναντι σ' αυτή την προσπάθεια κυβέρνησης, ΜΜΕ, μερίδας καθηγητών, χρειάζεται ένταση της δράσης των δυνάμεων της ΚΝΕ και της ΠΚΣ για να φανερωθεί ο πραγματικός χαρακτήρας των αλλαγών. Για να ενημερωθούν οι χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές για την αντιδραστικότητα των ρυθμίσεων, για να αναπτυχθούν αντιστάσεις που να μπορούν να βάλουν εμπόδια σ' αυτή την πολιτική της κυβέρνησης.

Με αυξημένες απαιτήσεις για σπουδές ανώτατου επιπέδου, που να απαντάνε στις λαϊκές και νεανικές ανάγκες, μπορούμε και πρέπει να συζητήσουμε, να απαιτήσουμε Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν.

Η πρόταση για την Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση γίνεται τώρα επιτακτική, προβάλλει ξεκάθαρα ως μόνη διέξοδος για το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα. Γι' αυτό χρειάζεται πιο απαιτητικά και ξεκάθαρα να ξεδιπλώσουμε την πρότασή μας στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Είναι υπαρκτή σήμερα η ανάγκη να πάψει να υπάρχει η αναχρονιστική διάκριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για να είναι όλα τα ΑΕΙ ισότιμα κι όχι κατηγοριοποιημένα με βάση την αξιολόγηση από εξωπανεπιστημιακά ιδιωτικά συμφέροντα και να αποφασίζεται έτσι η χρηματοδότησή τους. Ωστε να έχουν ενιαίο ανώτατο επίπεδο σπουδών και να προετοιμάζουν τους αποφοίτους τους ενιαία, τόσο για την άσκηση επαγγέλματος όσο και για την ενασχόλησή τους με την έρευνα.

Αρα οι προπτυχιακές σπουδές θα πρέπει να μεταδίδουν όλη τη σύγχρονη γνώση και να καταλήγουν σε επιστημονική ειδίκευση που δε θα δίνεται σε βάρος του απαιτούμενου θεωρητικού υπόβαθρου. Παράλληλα θα πρέπει να αναπτύσσουν την ικανότητα των φοιτητών να κατακτούν μεθόδους γνώσης και επιστημονικές θεωρίες, των νόμων ανάπτυξης της φύσης και της κοινωνίας. Συνεπώς, χρειάζεται η εκπαιδευτική πράξη να εξασφαλίζει την εισαγωγή των φοιτητών στην έρευνα και με την ουσιαστικοποίηση και γενίκευση της διπλωματικής εργασίας.

Με βάση τα παραπάνω οι μεταπτυχιακές σπουδές πρέπει να είναι ενός κύκλου και να οδηγούν άμεσα σε διδακτορικό. Και αυτό γιατί οι προπτυχιακές σπουδές πρέπει να μεταδίδουν τη γνώση που ήδη έχει παραχθεί, ενώ οι μεταπτυχιακές να αφορούν την παραγωγή νέας γνώσης.

Με αποφασιστικότητα και ορμή μπορούμε να ανοίξουμε μέτωπο μαζί με τους μαθητές, με τους εργαζόμενους, για εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επιστήμης και της παραγωγής στα πλαίσια των γενικότερων αλλαγών στην οικονομία και την κοινωνία με βάση τις λαϊκές ανάγκες.


Θέμης ΓΚΙΩΝΗΣ
Μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ

Να μη χαθεί η χρονιά για τους μαθητές

Για τους μαθητές που πέρασαν τις εξετάσεις του Ιουνίου, αλλά χάνουν τη χρονιά τους λόγω αμφισβητούμενων απουσιών, κατέθεσαν χτες Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Γιάννης Πατάκης.

Οπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές, «υπάρχει μια ολιγάριθμη κατηγορία μαθητών, οι οποίοι αν και πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις του Ιουνίου, χάνουν τη χρονιά τους λόγω υπέρβασης του ορίου των απουσιών. Οι συγκεκριμένοι μαθητές συμμετείχαν επιτυχώς στις εξετάσεις του Ιουνίου, κατόπιν αναστολής εκτέλεσης των σχετικών απορριπτικών αποφάσεων των σχολείων λόγω απουσιών και κόβονται τώρα λόγω κάποιων αμφισβητούμενων απουσιών (από καταλήψεις κλπ.)».

«Δεδομένου ότι πέρασαν επιτυχώς στις εξετάσεις, αλλά και για λόγους παιδαγωγικούς και ψυχολογικής υποστήριξης κλπ. θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με επιείκεια αυτοί οι μαθητές και να τους δοθεί μια ευκαιρία να συνεχίσουν στην επόμενη χρονιά, με την ανάκληση των σχετικών απορριπτικών πράξεων των σχολείων», τονίζουν.

Για τα παραπάνω ρωτούν τον υπουργό Παιδείας εάν προτίθεται να προχωρήσει στην έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης ώστε να μη χάσουν τη χρονιά τους αυτοί οι μαθητές.

Ανακοινώθηκε η διδακτέα - εξεταστέα ύλη

Ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο Παιδείας η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη για τα ενδοσχολικώς και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ενιαίων λυκείων. Επίσης δόθηκε η ύλη του μαθήματος επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, το οποίο έχει αυξημένη βαρύτητα για το πέμπτο επιστημονικό πεδίο. Από χτες, η διδακτέα - εξεταστέα ύλη αποστέλλεται στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα, πάντως, με καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η ύλη είχε διαρρεύσει προς ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια πριν ανακοινωθεί επίσημα.

Η ταύτιση διδακτέας και εξεταστέας ύλης παρουσιάστηκε από το υπουργείο Παιδείας ως μία από τις «βελτιωτικές» ρυθμίσεις και είναι φανερό ότι δε θίγει την ουσία της μεταρρύθμισης. Φέτος, είναι η πρώτη φορά που ανακοινώνεται η διδακτέα και εξεταστέα ύλη για το μάθημα των ξένων γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά). Χτες επίσης ανακοινώθηκε και η ύλη των γενικών εξετάσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ