ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Οχτώβρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΜΕ
Πρώτιστο καθήκον η οργάνωση της εργατικής τάξης

Το Σάββατο η συνεδρίαση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής του

Δεκάδες συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΜΕ, μέλη της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής συζητούν μεθαύριο Σάββατο, για τους στόχους που βάζει το συνδικαλιστικό κίνημα, όντας μπροστά σε μια δύσκολη συγκυρία που η ιμπεριαλιστική επιθετικότητα περνάει σε νέα φάση. Η συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής αρχίζει στις 10π.μ. και γίνεται στην αίθουσα του Συλλόγου Υπαλλήλων της ΑΤΕ (Αμερικής 10, 3ος όροφος).

Τον προβληματισμό τους, για τις προτεραιότητες στη δράση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος και την τακτική των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, καταθέτουν σήμερα στην εφημερίδα μας δύο μέλη της Γραμματείας του.

«Στη νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η ιμπεριαλιστική επιθετικότητα των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ το συνδικαλιστικό κίνημα και ιδιαίτερα το ΠΑΜΕ -υπογραμμίζει ο Α. Αβραμίδης- πρέπει να διαμορφώσει το σχεδιασμό του, έτσι ώστε να δίνει προτεραιότητα στην αποτροπή αυτής της απειλής. Οι εργαζόμενοι κατανοούν ότι αυτή η ιμπεριαλιστική επιθετικότητα, ανεξάρτητα από το πρόσχημα που χρησιμοποιείται κάθε φορά είναι κομμάτι του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος. Είναι σπλάχνο από τα σπλάχνα του, αποτελεί μέσο στην προσπάθειά του, να ξεπεράσει τις οικονομικές του κρίσεις.

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, -συνεχίζει ο συνδικαλιστής- έχουν πλούσια εμπειρία από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις ενάντια στον πόλεμο των ιμπεριαλιστών κατά της Γιουγκοσλαβίας. Αυτή η εμπειρία χρειάζεται ν' αξιοποιηθεί και τώρα πιο αποφασιστικά, να ξανοιχτούμε στον κόσμο, να δημιουργήσουμε συνθήκες κινητοποίησης ευρύτερων λαϊκών δυνάμεων».

«Πριν ακόμη ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός και οι σύμμαχοί του στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ εξαπολύσουν τις φονικές τους βόμβες, έχουν ήδη επιφέρει τα πρώτα χτυπήματα στις λαϊκές ελευθερίες στα δικαιώματα και στις κατακτήσεις των εργαζομένων. Προς επίρρωση της παραπάνω διαπίστωσης ο Γ. Μπουλούγαρης απαριθμεί μια σειρά γεγονότα. Τις χιλιάδες απολύσεις που ήδη γίνονται, το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και έκδοσης, την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, την επέκταση της Σέγκεν, τη συνεργασία των κατασταλτικών μηχανισμών των ΗΠΑ με την Ευρωπόλ, τον ασφυκτικό έλεγχο στη διακίνηση των ιδεών. Η συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής γίνεται σε μια κρίσιμη στιγμή, που οξύνονται οι επιθέσεις σημειώνει ο συνδικαλιστής και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να δώσει τις δικές του απαντήσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η οργάνωση της εργατικής τάξης. Ο συντονισμός των μαζικών της οργανώσεων με το ΠΑΜΕ. Εδώ θα κριθούμε όλοι».

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Υποταγή στην ανταγωνιστικότητα

Η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής αποδέχτηκε οκτώ προκλητικές εφοπλιστικές αξιώσεις

«Μαχαίρι» σε ναυτεργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις και... ενίσχυση της λειτουργίας των πλοίων τους από την τσέπη των Ελλήνων εργαζομένων, αξιώνουν οι εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων, με πρόσχημα τις... τυχόν συνέπειες που θα προκύψουν στην κρουαζιέρα από το τρομοκρατικό χτύπημα στις ΗΠΑ! Οι εφοπλιστικές απαιτήσεις βρήκαν «σύμμαχο» στα πρόσωπα των συνδικαλιστών των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ- ΑΠ, που πλειοψηφούν στην Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας! Χτες οι συνδικαλιστές αυτών των παρατάξεων, στη διάρκεια συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής - η δεύτερη που γίνεται σε διάστημα τριών ημερών κατόπιν εφοπλιστικής... παραγγελίας - τάχθηκαν απροκάλυπτα υπέρ των εφοπλιστικών αξιώσεων, καταδικάζοντας την ΠΝΟ σε ρόλο ατζέντη των εφοπλιστικών συμφερόντων! Η «στημένη» συνεδρίαση της Εκτελεστικής προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των εκπροσώπων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, οποίοι αποχώρησαν.

Οι εφοπλιστικές απαιτήσεις κωδικοποιούνται σε ένα κείμενο 8 αιτημάτων που συνέταξε η Ενωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, τα οποία χαρακτηρίζονται από την Ενωση ως «αναγκαία μέτρα για την επιβίωση του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου»! Ο...οκτάλογος της αθλιότητας περιλαμβάνει: Επιδότηση επισκευών και μετασκευών των πλοίων με ελληνική σημαία. Επιδότηση των εισφορών προς ΝΑΤ για όσους Ελληνες ναυτικούς υπάρχουν στα πλοία. Οι εισφορές στο ΝΑΤ να πληρώνονται με βάση τον πραγματικό αριθμό των Ελλήνων στο πλοίο. Επιδότηση «από οργανισμό τύπου ΟΑΕΔ σε ποσοστό 20%» για το ναυτολογημένο ελληνικό πλήρωμα. Διευκόλυνση των πλοίων με έκπτωση σε ποσοστό 50% επί των λιμενικών τελών για όσο χρόνο διαρκεί η κρίση. Ακόμα «να παγώσουν οι εισφορές καταβολής προς το ΝΑΤ για ένα χρόνο χωρίς προσαυξήσεις. Συνδρομή στην πληρωμή των ασφαλίστρων σε ασφαλιστικές εταιρίες» και «να διευκολυνθούν τα πλοία που ταξιδεύουν εκτός Ελλάδος, καθ' ολοκληρίαν, με μειωμένη σύνθεση για πλοία με ελληνική σημαία»!

Οι συνδικαλιστές των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γιώργος Τούσσας και Γιάννης Μανουσογιαννάκης κατά την αποχώρησή τους από την Εκτελεστική κατήγγειλαν την αντιναυτεργατική τακτική της Ομοσπονδίας και έκαναν σαφές ότι οι ναυτεργάτες θα ενημερωθούν πλήρως για τα όσα σχεδιάζουν από κοινού η πλειοψηφία της Εκτελεστικής με τους εφοπλιστές. Επισήμαναν ακόμα ότι τα δύο αγωνιστικά ναυτεργατικά σωματεία μαζί με τους ναυτεργάτες θα εντείνουν τη μάχη και μέσα από το αντιπολεμικό κίνημα για την προστασία της ασφάλειας των ναυτεργατών, για το σταμάτημα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - Ευρωπαϊκής Ενωσης, την υπεράσπιση και διεύρυνση των ναυτεργατικών κατακτήσεων, των δημοκρατικών - λαϊκών ελευθεριών.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΣΕ - ΙΚΑ
Στο φόντο μεγάλων ανατροπών

Λεηλάτησαν και λεηλατούν τα χρήματα των ασφαλιστικών οργανισμών στο όνομα της δήθεν εθνικής οικονομίας, επισήμανε ο Γ. Σταυρόπουλος, εκπρόσωπος του ΚΚΕ, στην έναρξη του 14ου Εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ (ΠΟΣΕ - ΙΚΑ).

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΕ - ΙΚΑ, Β. Κόκκαλης, στην εισήγησή του, αναφέρθηκε στο πρόβλημα του μεγάλου αριθμού των κενών οργανικών θέσεων των υπαλλήλων του ΙΚΑ (υπολογίζονται περίπου σε 30%), καθώς και στην εισφοροδιαφυγή από ανασφάλιστους εργαζόμενους που εκτιμάται σε 500 δισ. ανά έτος. Αλλωστε, επισήμανε, ο ανεπαρκής αριθμός των υπαλλήλων έχει ως αποτέλεσμα και το μη αποτελεσματικό έλεγχο των επιχειρήσεων (μόνο το 25% από αυτές ελέγχεται ετησίως), ενώ μία στις έξι επιχειρήσεις είναι αναπόγραφες. Δεν έκανε καμιά αναφορά στις κυβερνητικές προθέσεις ενάντια στην Κοινωνική Ασφάλιση.

Ο Γ. Σταυρόπουλος επισήμανε πως οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης που οδηγούν στην ύπαρξη της «μαύρης» εργασίας, στους αναπόγραφους εργοδότες, στο τζογάρισμα των αποθεματικών στο Χρηματιστήριο κ.ά. αποτελούν παράγοντες που μεταφράζονται σε τεράστιες απώλειες για τα Ταμεία. Σε αυτές τις επιλογές της η κυβέρνηση, τόνισε, έχει συμμάχους της τη ΝΔ και τη λεγόμενη κεντροαριστερά, ενώ οι ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος δε λένε κουβέντα για επιστροφή των χρημάτων, έστω και τμηματική. Ακόμα, ο Γ. Σταυρόπουλος αναφέρθηκε στα ιμπεριαλιστικά σχέδια ΗΠΑ και ΕΕ, αλλά και στο πώς το ΚΚΕ εννοεί το συνδικαλιστικό κίνημα, υπογραμμίζοντας ότι «θέλουμε ένα συνδικαλιστικό κίνημα, που δε θα αισθάνεται κοινωνικός εταίρος», αλλά που θα συσπειρώνεται και θα παλεύει.

Στο Συνέδριο μίλησαν, επίσης, ο Γ. Γιακουμάτος από τη ΝΔ, ο Δ. Στρατούλης από το ΣΥΝ, ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Σ. Παπασπύρου, εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ, ο διοικητής του ΙΚΑ Μ. Νεκτάριος και άλλοι.

Ολα για την «απελευθέρωση»

Ανοίγουν οι «ασκοί του Αιόλου» σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας, καθώς χτες με την πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), ουσιαστικά, «εγκαινιάστηκαν» οι διαδικασίες για την εφαρμογή του νόμου έκτρωμα 2932/2001 περί «απελευθέρωσης» ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Με το νόμο παραδίδεται άνευ όρων η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των ελληνικών νησιών - μεταξύ τους και με την ηπειρωτική ελλάδα - στις διαθέσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου.

Το ΣΑΣ θα καθορίζει τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. «Ανοίγοντας» τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής δεν παρέλειψε να αναφέρει τα γνωστά και κυρίως ανιστόρητα περί «διασφάλισης της αναγκαίας ισορροπίας ανάμεσα στη λειτουργία της αγοράς, στους κανόνες του ανταγωνισμού και στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος»! Αυτό, όταν νησιώτες, επιβάτες και ναυτεργάτες, από την προετοιμασία κιόλας για την «απελευθέρωση», βίωσαν σ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και εξακολουθούν να βιώνουν δραματικές καταστάσεις από την υπερεκμετάλλευση πλοίων και πληρωμάτων, με απανωτές βλάβες, καθυστερήσεις και αυθαίρετες αλλαγές δρομολογίων, ακόμα και το θάνατο δύο ναυτεργατών, ενώ οι εφοπλιστές θησαύριζαν!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ