ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Οι βιομήχανοι στέλνουν βιβλία στα σχολεία

Την αντίθεσή του στην εισαγωγή στην εκπαίδευση της λεγόμενης «επιχειρηματικής παιδείας» με διάφορα προγράμματα και με την εισαγωγή της «επιχειρηματικότητας των νέων» ως μάθημα στο σχολικό πρόγραμμα γυμνασίου - λυκείου, εκφράζει το ΔΣ της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με αφορμή την πρωτοβουλία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης να στείλει σε όλα τα λύκεια του νομού, το βιβλίο «Ξεκινώντας τη δική σου επιχείρηση»! Η πρωτοβουλία του ΕΒΕΘ στόχο έχει να «βοηθήσει στην προετοιμασία μελλοντικών επιχειρηματιών και... την ίδρυση νέων επιχειρήσεων με καινοτόμο και ζωτικό τρόπο», σύμφωνα με το προλογικό του σημείωμα. Εντάσσεται δε, στο πλαίσιο των προσπαθειών του ΣΕΒ να εισαχθεί η «επιχειρηματική παιδεία» ως κανονικό μάθημα σε όλα τα σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης!

Οπως καταγγέλλει η Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, μέσα από αυτή την προσπάθεια, «επιδιώκεται, πέραν των άλλων, να αφομοιωθούν ως κοινωνικές αξίες, η επιδίωξη του μέγιστου κέρδους και η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου μέσα από τη συνεργασία των μαθητών με επιχειρήσεις και στελέχη τους. Να αφομοιώσουν, δηλαδή, οι μαθητές ως φυσιολογική και κοινωνικά αναγκαία την εκμετάλλευση των εργατών και υπαλλήλων για τη "μείωση του εργατικού κόστους" αλλά και την εκμετάλλευση των καταναλωτών».

Η Δ΄ ΕΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να διακόψει κάθε τέτοιου είδους δραστηριότητες και να σεβαστεί το χώρο του σχολείου. Ξεκαθαρίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι «η γενική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο - Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο) έχει ως σκοπό όχι μόνο να προσφέρει γνώση αλλά και να μορφώσει ανθρώπους με προσωπικότητα και κοινωνική ευαισθησία» και πως το σχολείο δεν μπορεί να διδάσκει τη ζούγκλα της αγοράς και την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ
Συναίνεση και υποταγή

Στη λογική της συναίνεσης και συμφωνώντας με τις στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ από την οποία υπαγορεύονται οι αντιδραστικές αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση, κινήθηκε η εκδήλωση - συζήτηση που συνδιοργάνωσαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, ΠΟΣΔΕΠ), χτες, δεύτερη μέρα της απεργίας τους.

Οι τοποθετήσεις του τύπου: «Η ΕΕ και η πολιτική της δεν είναι ούτε μαύρο, ούτε άσπρο» όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλ. Αλαβάνος, «να έχουμε μια αξιολόγηση για να ανεβάσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης» σύμφωνα με τη Συλ. Ράπτη, υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και το κάλεσμα για διάλογο από τη Μ. Κόλλια βουλευτή της ΝΔ, ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά της χτεσινής εκδήλωσης. Βέβαια, οι παραπάνω τοποθετήσεις των τριών κομμάτων ήταν αναμενόμενες, καθώς στο παρελθόν έχουν εκφράσει έμπρακτα τη συναίνεση με την ψήφο τους απέναντι στις επιλογές της ΕΕ, αλλά και με την έμπρακτη στάση τους μέσα στο ίδιο το κίνημα, στάση που - όπως αποδείχτηκε και χθες - μόνο διέξοδο δε δίνει στη λύση των προβλημάτων.

Ο Δ. Μπράτης και ο Δ. Γεώργας, πρόεδροι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αντίστοιχα, προχώρησαν για άλλη μια φορά, στην καταγραφή των χρόνιων εκπαιδευτικών προβλημάτων, χωρίς όμως να αναφερθούν στις πραγματικές αιτίες αυτών. Ενώ ο Λ. Απέκης πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, αναφέρθηκε στην απαξίωση των πτυχίων και την υποβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης.

«Η κατάσταση είναι σοβαρή και απορρέει από πολιτικές αποφάσεις που εφαρμόζουν η προηγούμενη και σημερινή κυβέρνηση, σε συνεννόηση με την ΕΕ. Δεν πρέπει να μείνουμε στις διαπιστώσεις, αλλά να δούμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε» επισήμανε ο Νάσος Κουζέλης, πρόεδρος της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ, αναδεικνύοντας την οικονομική ασφυξία των ΤΕΙ. Ενώ ο Βασίλης Τόγιας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας, κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να πουν «όχι» στο σχολείο της αγοράς και στην εκπαίδευση της αμάθειας.

Αναφερόμενη αρχικά στην εντολή του υπουργείου Παιδείας για το διαγωνισμό της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, η Ρίτα Νικολαΐδου, μέλος του Τμήματος Παιδείας του ΚΚΕ, σχολίασε ότι «η νέα γενιά, η αυριανή εργατιά καλείται να επιχειρηματολογήσει, την ώρα που καταργούνται τα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα της μάνας τους, για την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης».

Στη συνέχεια, υπογράμμισε: «Το κίνημα των εκπαιδευτικών θα πρέπει να δει τα αιτήματά του σε σύνδεση μεταξύ τους, να δει το ρόλο του εκπαιδευτικού από μια ευρύτερη σκοπιά, του κοινωνικού συνόλου. Δεν μπορεί να είναι ενωτικά τα συναινετικά αιτήματα. Το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι: αν θα συνεχίσει να λειτουργεί για την ταξική χειραγώγηση της μάζας ή αν θα ενδιαφερθεί για την ολόπλευρη σφαιρική διαμόρφωση της προσωπικότητας όλων και τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου».

Και κατέληξε: «H αντίσταση στην επίθεση που σήμερα διεξάγεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στη δομή, στο περιεχόμενο και την προοπτική της, δεν μπορεί παρά να αντιμετωπιστεί μαζί με εκείνο το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που έχει έναν ταξικό προσανατολισμό».

Απαιτούνται μέτρα για τη φύλαξη των σχολείων

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Οι εργαζόμενοι ως σχολικοί φύλακες δεν έχουν μονιμοποιηθεί, στερούνται βασικών εργασιακών δικαιωμάτων, όπως ασφάλιση, επιδόματα κ.τ.λ., παραμένουν υπό συνεχή ομηρία και σα να μην έφταναν αυτά... είναι απλήρωτοι από το Σεπτέμβρη! Η μετάθεση του προβλήματος στους ΟΤΑ και η συνέχιση της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα για τους εργαζόμενους αυτούς και τις οικογένειές τους, οι οποίοι λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται σχετικά με τη μονιμοποίησή τους δε γνωρίζουν ποιο θα είναι το μέλλον τους μετά τις 31/12/05 που τελειώνει η σύμβασή τους.

Για τα προβλήματα των σχολικών φυλάκων και γενικότερα της φύλαξης των σχολείων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Αντώνης Σκυλλάκος, Αγγελος Τζέκης και Παναγιώτης Κοσιώνης κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή στην οποία επισημαίνουν:

«Είναι ανάγκη να εξασφαλιστεί η φύλαξη όλων των σχολικών κτιρίων, κατά τις ώρες που δε λειτουργούν, με τη μονιμοποίηση όλων των μέχρι σήμερα εργαζομένων στο συγκεκριμένο τομέα, την πρόσληψη σημαντικού αριθμού ακόμη και την τροποποίηση του καθηκοντολογίου τους, ώστε να ανταποκρίνεται σε καθήκοντα φύλαξης σχολικών κτιρίων και μόνο σε αυτά. Και κάτι τέτοιο φυσικά δεν μπορεί να παραπεμφθεί στους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ, γιατί θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη δυσβάσταχτη φορολογία, μέσω της ακόμη μεγαλύτερης αύξησης των δημοτικών τελών. Επίσης επιτακτική είναι η ανάγκη για πρόσληψη όλου του αναγκαίου για τη λειτουργία των σχολείων, μη διδακτικού προσωπικού και όχι η χρησιμοποίηση του διδακτικού προσωπικού σε άλλες - άσχετες με το έργο τους - εργασίες σε βάρος του παιδαγωγικού και μορφωτικού έργου του σχολείου».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Παιδείας και Δημόσιας Διοίκησης:

  • Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της μονιμοποίησης των χιλιάδων εργαζομένων ως σχολικών φυλάκων και τι μέτρα θα πάρει για τη μονιμοποίησή τους και την απόδοση σε αυτούς πλήρων εργασιακών δικαιωμάτων;
  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την άμεση καταβολή στους σχολικούς φύλακες των δεδουλευμένων αποδοχών τους από το Σεπτέμβρη του 2005.
  • Εάν προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη ικανού αριθμού μόνιμων σχολικών φυλάκων για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών, καθώς και όλου του μόνιμου, αναγκαίου για τη λειτουργία των σχολείων προσωπικού.
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Απαντούν στην απαγόρευση συνδικαλισμού

Νέα προσπάθεια τρομοκράτησης νεανικών συνειδήσεων και χειραγώγησης της αγωνιστικής τους διάθεσης, εκτυλίχτηκε αυτή τη φορά στο ΙΕΚ Ιωαννίνων, στην προσπάθεια του σπουδαστικού συλλόγου να κάνει γενική συνέλευση ενόψει και του σημερινού συλλαλητηρίου του ΠΑΜΕ, όπου είχε πάρει απόφαση να συμμετάσχει.

Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 9/11 η διεύθυνση του 1ου ΙΕΚ, επιχειρώντας να «σπάσει» την εξαγγελθείσα γενική συνέλευση των σπουδαστών, ισχυρίστηκε πως ο σύλλογός τους είναι παράνομος και δεν υφίσταται. Σύμφωνα με καταγγελίες, εκτοξεύτηκαν απειλές από την υποδιευθύντρια προς τον πρόεδρο του συλλόγου.

Αυτές τις προσπάθειες παρεμπόδισης των σπουδαστών να συνέρχονται και να αποφασίζουν για ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη μόρφωσή τους και την επαγγελματική τους αποκατάσταση, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Ιωαννίνων. «Στην απαγόρευση από τον Οργανισμό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της συνδικαλιστικής δράσης μέσα στους χώρους, δώσαμε απάντηση με τη δημιουργία συλλόγου, ο οποίος καλύπτει την ανάγκη για έκφραση των ανησυχιών μας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε μέσω δημοκρατικών διαδικασιών (Γενικών Συνελεύσεων, εκλογών κ.ά.)», σημειώνει στην ανακοίνωσή του και καλεί τους σπουδαστές στο δρόμο της συλλογικής διεκδίκησης μαζί με εργατικά σωματεία για να πετύχουν καλύτερους όρους μόρφωσης, δουλιάς, ζωής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ