Επίκαιρη Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή
Το ζήτημα της ελάφρυνσης των εργαζομένων και των οικογενειών τους από το κόστος των καυσίμων έφερε στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτηση προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομίας, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος. Στην Ερώτηση επισημαίνεται: «Η αύξηση της τιμής των καυσίμων αποτελεί καθαρή ληστεία του λαϊκού εισοδήματος που γίνεται αφ' ενός από τους μονοπωλιακούς ομίλους διύλισης και εμπορίας και αφ' ετέρου από το κράτος, μέσω της έμμεσης φορολογίας.
Αποτελεί παράλληλα κραυγαλέα διάψευση της κυβερνητικής προπαγάνδας για τα υποτιθέμενα οφέλη της λαϊκής κατανάλωσης, που δημιουργεί ο ανταγωνισμός των ιδιωτικών ομίλων στο πλαίσιο της "απελευθερωμένης αγοράς" ενέργειας.
Η συγκεκριμένη επίθεση στο λαϊκό εισόδημα εκδηλώνεται την ώρα που, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, 800.000 λαϊκά νοικοκυριά βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας.
Την ίδια στιγμή, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και γενικότερα των καυσίμων, το Ελληνικό Δημόσιο έχει αυξήσει τα έσοδά του από τη φορολογία κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα, τη στιγμή που η χώρα μας παρουσιάζει αισθητά μεγαλύτερο βαθμό εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου από τον ευρωενωσιακό μέσο όρο, δυναμώνουν οι πιέσεις διεθνών ομίλων, προκειμένου να τους παραχωρηθούν τα δικαιώματα έρευνας, εξόρυξης και αξιοποίησης των πετρελαϊκών αποθεμάτων της χώρας».
Για τους λόγους αυτούς ερωτώνται οι υπουργοί:
Ανατιμήσεις σε όλα τα είδη των καυσίμων. Πουλήθηκε πετρέλαιο θέρμανσης ακόμα και με 70 λεπτά
Eurokinissi |
Η μέση τιμή είναι ενδεικτική και καταγγελίες έκαναν λόγο για 70 λεπτά το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης από προμηθευτές που θέλησαν να εκμεταλλευτούν τις αυξημένες ανάγκες σε καύσιμα λόγω της κακοκαιρίας. Δεν το απέκλεισε αυτό ούτε η κυβέρνηση, ενώ η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών συνέστησε «αυτοσυγκράτηση» στα μέλη της. Το γεγονός όμως είναι ότι ο καθένας πουλάει όσο θέλει και του επιτρέπουν οι συνθήκες χωρίς συνέπειες. Ακόμη και χωρίς τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, οι τιμές είναι έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά υψηλές, σε σχέση και με το εισόδημα. Γι' αυτό και τα όσα υποστηρίζει κάθε βδομάδα το υπουργείο Ανάπτυξης ότι στην Ελλάδα ισχύουν οι χαμηλότερες τιμές σε πετρέλαιο και βενζίνη, δεν έχουν κανένα πρακτικό αντίκρισμα, δεδομένων και των πολύ χαμηλότερων μισθών.
Εξάλλου, και η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, μετά από ένα διάστημα πτώσης, αυξάνεται σταθερά τις τελευταίες βδομάδες, με αποτέλεσμα η μέση τιμή της την περασμένη Παρασκευή να κλείσει στα 94,5 λεπτά το λίτρο. Η άνοδος αυτή δε φαίνεται να επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς τιμές, που μετά από μια περίοδο αύξησης άρχισαν να πέφτουν ξανά.
Στην πεπατημένη της ανάδειξης του Τουρισμού σε στυλοβάτη της οικονομίας κινήθηκε χτες ο υπουργός Τουρισμού Δ. Αβραμόπουλος, στα εγκαίνια της τουριστικής έκθεσης «Ξενία», επισημαίνοντας και τη συμβολή των επιχειρηματιών του κλάδου. Μια συμβολή, που αναγνωρίζεται και ...έμπρακτα, καθώς, σύμφωνα με μελέτη της «Xenia Εκθέσεις - Συνέδρια ΑΕ», από το 1998 μέχρι το Νοέμβρη του 2005 είχαν εγκριθεί για χρηματοδότηση (μέσω των «αναπτυξιακών» νόμων) 1.120 τουριστικές επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ!
Μέσα από την ίδια μελέτη, προκύπτει ότι ειδικά το μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο περιμένει πολύ περισσότερα και συγκεκριμένα την προώθηση μεγάλων επενδύσεων στη Μεσσηνία, στην Κρήτη, στη Μαγνησία (έχουν ήδη δρομολογηθεί), αλλά και την απόσπαση από την ΕΤΑ ΑΕ δημόσιας περιουσίας. Μάλιστα, αναμένονται σύντομα προκηρύξεις για μια σειρά από «φιλέτα», αν και το υπουργείο Τουρισμού, όπως και η ΕΤΑ αποφεύγουν δημόσιες τοποθετήσεις, προφανώς για να γλιτώσουν από την κατακραυγή, προτιμώντας να εξαντλήσουν τα όποια χρονικά περιθώρια έχουν μέχρι την προκήρυξη των διαγωνισμών.
Η κυβέρνηση, απόλυτα προσηλωμένη στο οικονομικό σκέλος του Τουρισμού, δεν έχει κρύψει ότι προσβλέπει σε έσοδα από την παράδοση της δημόσιας τουριστικής περιουσίας στους ιδιώτες, όπως έπραξε και το ΠΑΣΟΚ και σ' αυτήν την κατεύθυνση εργάζεται πυρετωδώς, αλλά σιωπηλά, η «δική» της ΕΤΑ ΑΕ, που σύντομα θα αρχίσει να γράφει και τη δική της «αμαρτωλή» ιστορία.