ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Μάρτη 2022
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η ΚΝΕ ΠΑΕΙ ΘΕΑΤΡΟ
«Συνέντευξη με τον Μαρξ»

Την ενδιαφέρουσα παράσταση «Συνέντευξη με τον Μαρξ», της Ελένης Ζαφειρίου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μέλη και φίλοι της ΚΝΕ.

Πιο συγκεκριμένα, η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ διοργανώνει την παρουσίαση της θεατρικής παράστασης, την Κυριακή 20 Μάρτη στις 19.30 στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ, στον Περισσό και στη συνέχεια η Οργάνωση Περιοχής Κρήτης της ΚΝΕ την φιλοξενεί την Πέμπτη 31 Μάρτη στις 21.00 στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στα Χανιά, την Παρασκευή 1 Απρίλη στις 21.00 στο θέατρο «Αστόρια» στο Ηράκλειο και το Σάββατο 2 Απρίλη στις 21.00 στο Σπίτι του Πολιτισμού στο Ρέθυμνο.

Σημειώνει η ΚΝΕ στο κάλεσμά της:

«Τη χρονιά που πέρασε συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα. Στο πλαίσιο της επετείου η ΚΝΕ ανέπτυξε μια πλούσια πολιτική - πολιτιστική δραστηριότητα, επιδιώκοντας τα διδάγματα της επετείου να αποτελέσουν κίνητρο για δράση στο σήμερα, να δώσουν έμπνευση στα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ. Είναι εφόδιο για κάθε νέο επαναστάτη η πείρα του κομμουνιστικού κινήματος στα πρώτα του βήματα.

Στον απόηχο αυτής της δραστηριότητας, επιλέγουμε την προβολή της συγκεκριμένης θεατρικής παράστασης. Μάλιστα, 18 Μάρτη ήταν η πρώτη μέρα από τις 72 που διήρκεσε η πρώτη "έφοδος στον ουρανό" του προλεταριάτου!

Στόχος της παράστασης είναι ο θεατής να γνωρίσει αυτά τα ιστορικά γεγονότα, το τι ήταν η Παρισινή Κομμούνα, να γνωρίσει μαζί τους τον ίδιο τον Μαρξ και τις ιδέες του. Ταυτόχρονα, να δημιουργήσει προτροπή για περαιτέρω γνώση αυτού του ιστορικού γεγονότος, η εμπειρία του οποίου είναι επίκαιρη μέχρι και σήμερα».

Συντελεστές της παράστασης είναι στο θεατρικό κείμενο και τη δραματουργία η Ελένη Ζαφειρίου, στη σκηνοθεσία ο Κώστας Σταματόπουλος, στα σκηνικά και τα κοστούμια η Βίκυ Πάντζιου, στη μουσική ο Ορέστης Ζαφειρίου, στον φωτισμό ο Ακης Βαλεργάκης, στην κίνηση η Αννα Λιανοπούλου, στο video art ο Αντώνης Δελαπόρτας, στα γραφιστικά ο Γιάννης Κλεφτογιάννης.

Ερμηνεύει ο Δημοσθένης Φίλιππας. Συμμετέχει επί σκηνής η Αννα Λιανοπούλου.

Τελευταίες παραστάσεις για τις «Καρέκλες»

Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις, αυτό το Σαββατοκύριακο και το επόμενο, για το έργο του Ευγένιου Ιονέσκο, «Οι Καρέκλες», που ανεβαίνει στο «Από Κοινού Θέατρο», σε σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη με την Ελένη Γερασιμίδου και τον Αντώνη Ξένο.

Ο Ιονέσκο σχολιάζει και παρουσιάζει στα έργα του το παράλογο, το αδιανόητο και το παράδοξο από την καθημερινή τρέλα της πραγματικότητας. Αλλωστε, το θέατρο του παραλόγου είναι το θέατρο του παράλογου κόσμου μας. H σκηνοθετική ματιά και βέβαια, η υποκριτική δεινότητα της Ελ. Γερασιμίδου και του Α. Ξένου ανέδειξαν τον λόγο του συγγραφέα.

Στις «Καρέκλες», δύο ηλικιωμένοι περιπλανώνται στο μη πραγματικό, σε μια ασυναρτησία λόγου και σκέψεων, μαζί με τις τύψεις τους και τις αποτυχίες τους, μαζί με τον πόνο τους, που φτάνει στα όρια του γελοίου, περιμένοντας με αγωνία τον ερχομό των καλεσμένων, που δεν έρχονται, και ενός ομιλητή που θα μεταφέρει το μεσσιανικό τους μήνυμα, αλλά που φτάνοντας διαπιστώνουμε ότι δεν μπορεί να αρθρώσει λόγο... Μέσα στην αφόρητη μοναξιά τους, θυμούνται, πονάνε, αναρωτιούνται, θλίβονται, τρομάζουν, γελάνε και ονειρεύονται, επιμένοντας σε μια κατασκευασμένη ζωή, χωρίς προοπτική, χωρίς αύριο.

Παραστάσεις κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00.

Εισιτήρια: Κανονικό 15 ευρώ και μειωμένο 10 ευρώ (φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, γκρουπ 10 ατόμων).

Προπώληση: viva.gr.

«Θέατρο για παιδιά και... έξυπνους μεγάλους»

«Ανταποκρινόμενος στην επιθυμία πολλών "μερακλήδων" εκπαιδευτικών που μου ζητούν κάθε χρόνο την άδεια να ανεβάσουν αυτά τα έργα στο σχολείο τους, παραδίδω στο αναγνωστικό κοινό τη σειρά "Θέατρο για παιδιά και... έξυπνους μεγάλους"». Αυτά σημείωνε πριν από έναν χρόνο ο Γιάννης Καλατζόπουλος, όταν κυκλοφόρησε ο πρώτος τόμος με διασκευές θεατρικών έργων για παιδικό κοινό που υπογράφει και έχει παρουσιάσει ο ίδιος, κατά την πολύχρονη και επιτυχημένη καριέρα του στο «Θέατρο για Παιδιά».

Στον πρώτο τόμο περιλαμβάνονται τα έργα «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» (Σαίξπηρ), «Ρωμαίος και Ιουλιέτα, σαν το σκύλο με τη γάτα» (Σαίξπηρ), «Δον Κιχώτης» (Θερβάντες), «Που να σκάσεις Κριστομπίτα, δε θα πάρεις τη Ροζίτα!» (Λόρκα). Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Φίλντισι» και το δεύτερο βιβλίο με διασκευές κλασικών θεατρικών έργων. Περιέχονται τα έργα: «Αρχοντοχωριάτης» (Μολιέρου), «Τουραντό» (Κάρλο Γκότσι), «Πέερ Γκυντ» (Ιψεν), «Πήτερ Παν» (Τζέιμς Μπάρι), «Σολομώντεια λύση» (από το κινεζικό έργο «Ο κύκλος με την κιμωλία» απ' όπου εμπνεύστηκε και ο Μπρεχτ το δικό του έργο). Στην έκδοση, εκτός των θεατρικών κειμένων, θα βρείτε παραρτήματα με οδηγίες για το ανέβασμα από σχολικές και άλλες ερασιτεχνικές ομάδες.

Οπως σημειώνει ο ίδιος ο Γ. Καλατζόπουλος, «το Θέατρο για Παιδιά έχει και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του σε σχέση με το θέατρο των μεγάλων.

Πρώτα πρώτα, εδώ οι θεατές είναι στ' αλήθεια παιδιά. Ενώ στο θέατρο των ενηλίκων προσέρχονται σαν παιδιά, ακριβέστερα με την ενδόμυχη επιθυμία να ξαναγίνουν για λίγο παιδιά.

Αυτό για τον ηθοποιό είναι περίπου ό,τι είναι για τον ακροβάτη το salto mortale με ή χωρίς δίχτυ. Και στις δύο περιπτώσεις ο καλός ακροβάτης κάνει ακριβώς τις ίδιες κινήσεις. Ξέρει όμως ότι, αν πέσει, στη μια περίπτωση θα σκοτωθεί, ενώ στην άλλη απλώς θα προκαλέσει τον οίκτο των ευγενικών θεατών ή την αποδοκιμασία των άξεστων. Η αποδοχή εκ μέρους των ενήλικων θεατών της θεατρικής "σύμβασης" (ένα ωραίο ψέμα ήρθαμε να δούμε στο θέατρο) αλλά και της συμβατικότητας του βίου μας, λειτουργεί σαν προστατευτικό δίχτυ για τον ηθοποιό. "Αν κάνω και κανένα λαθάκι δε χάλασε ο κόσμος".

Οταν όμως παίζει για παιδιά οφείλει να ξέρει ότι αν "πέσει" μπορεί όχι βέβαια να σκοτωθεί, αλλά να σκοτώσει κάτι εξαιρετικά εύθραυστο: Το όνειρο που βλέπουν πολλά παιδιά μαζί, χωρίς να κοιμούνται».

Εχουμε και λέμε...

Πριν δύο βδομάδες, 98 μουσικοί της Συμφωνικής Ορχήστρας του δήμου Αθηναίων γύρισαν την πλάτη με συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες στην παρέμβαση του δημάρχου Κ. Μπακογιάννη, να παιχτεί ο εθνικός ύμνος της Ουκρανίας πριν την έναρξη προγραμματισμένης συναυλίας και αντ' αυτού υποστήριξαν την πρόταση να εκφράσουν τη στήριξη και την αλληλεγγύη τους στα θύματα του πολέμου τηρώντας ενός λεπτού σιγή. Παρ' όλα αυτά, εδώ και τόσες μέρες μόνιμο στασίδι σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές έχει πιάσει ο... ένας που διαφώνησε, συκοφαντώντας τους συναδέλφους του και προσπαθώντας να κάνει το μαύρο άσπρο.

Εδώ και μια βδομάδα διακινείται ψήφισμα από τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο ενάντια στον πόλεμο, στην εμπλοκή της Ελλάδας στους πολεμικούς σχεδιασμούς και στην προσπάθεια εμπλοκής του Πολιτισμού και της Τέχνης στις ανάγκες της πολεμικής σύγκρουσης. Ηδη το έχουν στηρίξει μια σειρά σωματεία και φορείς του χώρου και πάνω από 800 καλλιτέχνες. Κι όμως αυτοί οι εκατοντάδες που όρθωσαν τη φωνή τους ενάντια στον νέο μακαρθισμό δεν βρέθηκε πουθενά χώρος να ακουστούν. Κανένα αστικό μέσο δεν αφιέρωσε ούτε μια αράδα. Τι κι αν απερίφραστα δηλώνουν... «Η κατάλυση της ελευθερίας στη σκέψη και στο φρόνημα, ο εξαναγκασμός καλλιτεχνών να συμμορφωθούν με το κυρίαρχο αφήγημα της κάθε πλευράς κάτω από την απειλή ότι θα απολυθούν, θα αποκλειστούν και θα καταστραφεί η σταδιοδρομία τους, ανήκουν στις πιο μαύρες εποχές στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το ίδιο και στη χώρα μας η στοχοποίηση, η λοιδορία και η ιδεολογική τρομοκράτηση όποιου καλλιτέχνη, οποιουδήποτε ανθρώπου αρνείται να συνταχθεί με το κλίμα φανατισμού, μισαλλοδοξίας και διακρίσεων ανάμεσα στους λαούς, είναι τρομακτικά επικίνδυνο φαινόμενο.

Δεν είναι το δίκιο του λαού της Ουκρανίας αυτό που υπερασπίζονται όσοι μεταχειρίζονται τέτοια μέσα. Τα ανθρωπιστικά αισθήματα δεν συμβαδίζουν με τη ρητορική του μίσους και οπωσδήποτε δεν είναι επιλεκτικά. Εκδηλώνονται προς όλους τους λαούς στο Ιράκ, στη Γιουγκοσλαβία, στη Λιβύη, στη Συρία, στην Παλαιστίνη, στην Υεμένη, στην Κύπρο. Αυτό που στα αλήθεια επιδιώκουν με τη διαίρεση του πολιτισμού και τη φίμωση κάθε γνήσιας αντιπολεμικής φωνής είναι η προετοιμασία του πολέμου, που θέλει τους λαούς στοιχισμένους σε στρατόπεδα και απόλυτα ευθυγραμμισμένους με τις επιδιώξεις αυτών που τους εξουσιάζουν».

Ο,τι, λοιπόν, δεν υποτάσσεται και δεν υπακούει στο κυρίαρχο ευρωΝΑΤΟικό αφήγημα είτε αποκρύπτεται, είτε διαστρεβλώνεται από τα κανάλια και τις εφημερίδες τους, ακόμα κι αν αποτελεί άποψη εκφρασμένη από ανθρώπους με τεράστια αποδοχή. Μάλιστα, κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κονδυλοφόροι βρήκαν την ευκαιρία να επιπλήξουν τους καλλιτέχνες, κάνοντάς τους υποδείξεις και κατηγορώντας τους ότι αποτελούν «απολογητές» και «σκοτεινούς οπαδούς του ολοκληρωτισμού και της βίας του ισχυρού»!

Σε αυτή την προσπάθεια... νουθέτησης έρχεται να δώσει χείρα βοηθείας - με την αμέριστη προβολή και λιβανιστήρι των αστικών ΜΜΕ - ο πάντα χρήσιμος και βολικός με το σύστημα, «μένουμε Ευρώπη» Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος δεν διστάζει με αισχρό αντικομμουνισμό να ταυτίσει τη σημερινή καπιταλιστική Ρωσία με την ΕΣΣΔ, το πρώτο εργατικό κράτος στον κόσμο, εκεί που οι λαοί της Ουκρανίας και της Ρωσίας και άλλοι αγωνίστηκαν μαζί, νίκησαν, εγκαθιδρύοντας τη δική τους εξουσία, απολαμβάνοντας τις κατακτήσεις του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε και έζησαν αδελφωμένοι για δεκαετίες...


Α.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Μειωμένες τιμές εισιτηρίων για θεατρική παράσταση

Πρεμιέρα του έργου «Ποιος σκότωσε τον Ουίλιαμ» αύριο Σάββατο

Την προσπάθεια της Θεατρικής Σκηνής Ζακύνθου, που παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Ποιος σκότωσε τον Ουίλιαμ», σε σκηνοθεσία της Ολγας Παρασκευοπούλου, στηρίζει το Εργατικό Κέντρο του νησιού.

Το ΕΚ Ζακύνθου καλεί όλους όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν την παράσταση να απευθυνθούν στα σωματεία - μέλη του αλλά και στη διοίκησή του, ώστε να λάβουν εκπτωτικό κουπόνι για τα εισιτήρια (5 ευρώ από 10).

Η πρεμιέρα θα γίνει αύριο Σάββατο και οι παραστάσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Κυριακή 3 Απρίλη. Κρατήσεις θέσεων στη Θεατρική Σκηνή Ζακύνθου (τηλ. 2695061343) κάθε απόγευμα (5 μ.μ. έως 10 μ.μ.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ