ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Νέα κινητοποίηση στις 16 Δεκέμβρη

Στιγμιότυπο από την παννησιωτική κινητοποίηση της 24ης Νοέμβρη (φωτό από τη συγκέντρωση στη Σάμο)

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Στιγμιότυπο από την παννησιωτική κινητοποίηση της 24ης Νοέμβρη (φωτό από τη συγκέντρωση στη Σάμο)
Το αγωνιστικό μέτωπο νησιωτών και ναυτεργατών, ατσαλωμένο από τη μεγαλειώδη παννησιωτική κινητοποίηση της 24ης Νοέμβρη, συνεχίζει, με επικεφαλής την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, με μεγαλύτερη ορμή, τη μάχη για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων, ταγμένες στην εξυπηρέτηση των νησιών και της αμυντικής θωράκισης της χώρας.

Χτες, η Συντονιστική έδωσε το σύνθημα για νέα μεγάλη κινητοποίηση, αυτή τη φορά στον Πειραιά. Θα γίνει στις 16 Δεκέμβρη και περιλαμβάνει συγκέντρωση στις 5.30 το απόγευμα στον Ηλεκτρικό Σταθμό και πορεία προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Στη συγκέντρωση αυτή, κάτοικοι των νησιών θα ενώσουν τα αγωνιστικά τους πυρά με τους νησιώτες που κατοικούν στο λεκανοπέδιο της Αττικής και τους ναυτεργάτες.

Η κινητοποίηση αυτή θα αποτελέσει έναν ακόμα μεγάλο σταθμό της αγωνιστικής πορείας του μετώπου ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθεί πατώντας στα χνάρια του ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών εφαρμόζεται με την επιβολή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το νομοθετικό εξάμβλωμα 2932/2001, τα οποία έχουν αποθρασύνει πλήρως τους εφοπλιστές. Ταυτόχρονα, η κινητοποίηση αποτελεί και απάντηση στην ένταση της επίθεσης σε βάρος των συμφερόντων των νησιωτών και συνολικά των εργαζομένων, που προδιαγράφει η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία, υιοθετώντας τις αξιώσεις των εφοπλιστών, απαιτεί την απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων, της συχνότητας των δρομολογίων, του ορίου ηλικίας των πλοίων.

Η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, με ανακοίνωση - κάλεσμα που εξέδωσε χτες, καταθέτει το διεκδικητικό της πλαίσιο για ασφαλείς, φτηνές, απρόσκοπτες, χειμώνα - καλοκαίρι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με σύγχρονα πλοία και τονίζει: «Οι κινητοποιήσεις, η ενότητα πάνω στα αιτήματά μας και ο συντονισμένος χαρακτήρας τους αποτελούν σημαντική κατάκτηση». Αναφέρει την ένταση της επίθεσης από Ευρωπαϊκή Ενωση, κυβέρνηση και εφοπλιστές και υπογραμμίζει: «Απευθυνόμαστε σε όλους τους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα και τους μαζικούς φορείς τους. Ιδιαίτερα απευθυνόμαστε στους δεκάδες χιλιάδες νησιώτες που κατοικούν στην Αττική, στους δεκάδες συλλόγους των νησιωτών μας, στους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους και τους καλούμε με τη μαζική - μαχητική συμμετοχή τους στη συγκέντρωση να διεκδικήσουν το δικαίωμα να μπορούν να επισκέπτονται τον τόπο της καταγωγής τους με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με φτηνά εισιτήρια, με βελτίωση των συνθηκών δουλιάς και αμοιβής των ναυτεργατών, ενίσχυση της παρουσίας τους στα πλοία και κατ' επέκταση της ασφάλειας των πλοίων. Καλούμε τους συλλόγους των νησιωτών, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, με τις πρωτοβουλίες τους, στο κάλεσμά τους, να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός ισχυρού διεκδικητικού κινήματος στη βάση του πλαισίου αιτημάτων της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής».

Τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση της 16ης Δεκέμβρη ανακοίνωσαν χτες, με κοινή διακήρυξη, η Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ) και οι νομάρχες Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Λέσβου, Σάμου και Χίου.

ΤΡΙΚΑΛΑ
Δίωξη του δικαιώματος πολιτικής αντιπαράθεσης!

Σε οκτώ μήνες φυλάκιση καταδικάστηκε ο δήμαρχος Εστιαιώτιδας Τρικάλων Χ. Κολοβός, επειδή, υπερασπίστηκε, με πολιτικά επιχειρήματα, την περιουσία του δήμου. Η καταδίκη του δημάρχου - έκανε έφεση που θα δικαστεί στο Εφετείο της Λάρισας - ο οποίος έπραξε αυτό που όφειλε απέναντι στους δημότες του, θεωρείται από το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου ως δίωξη του δικαιώματος της πολιτικής αντιπαράθεσης και της έκφρασης γνώμης.

Ο δήμαρχος Εστιαιώτιδας καταδικάστηκε με την κατηγορία της συκοφαντικής δυσφήμισης εταιρίας, η οποία νοίκιαζε το δημοτικό χώρο του Βοτανικού Κήπου, ύστερα από συμφωνία της με την προηγούμενη δημοτική αρχή. Πρόκειται για την εταιρία «Λιούλιος - Παπαευθυμίου ΟΕ» και αφορμή της δίωξης στάθηκε η δημοσίευση ενός πολιτικού κειμένου του Δημοτικού Συμβουλίου, τον περασμένο Μάη που ανέφερε πως ο Βοτανικός Κήπος «θα έπρεπε να λειτουργεί ως χώρος εκπαίδευσης γύρω από τα φυτά και την ανθοκομία, όπου ο πολίτης θα μπορούσε να τον επισκέπτεται σαν χώρο αναψυχής και εμπλουτισμού των γνώσεών του». «Δυστυχώς - συνέχιζε - η προηγούμενη Δημοτική Αρχή προχώρησε στην ενοικίαση του Βοτανικού Κήπου σε ιδιώτες επιχειρηματίες, αλλάζοντας τη φιλοσοφία όλου του έργου».

Και εξηγώντας τους λόγους που ανάγκασαν το Δήμο να καταθέσει αγωγή εξώσεως κατά της επιχείρησης, υπογράμμιζε πως το κάνει «αφ' ενός γιατί δεν τηρούνται οι όροι διαχείρισης, αφ' ετέρου για να επιστρέψει ο Βοτανικός Κήπος στο Δήμο και να λειτουργήσει όπως προβλεπόταν στον αρχικό του σχεδιασμό». Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η εν λόγω επιχείρηση δεν τηρούσε τους όρους ασφαλείας, δεν πλήρωνε το ρεύμα, προχώρησε σε παράνομη επέκταση με αδρανή υλικά καταστρέφοντας τον περιβάλλοντα χώρο, δεν είχε δίκτυο αποχέτευσης κ.ά. Τόνιζε, δε, πως οι μισθωτές του Βοτανικού Κήπου δεν επιτρέπουν να γίνεται έλεγχος από τον Δήμο στον τρόπο λειτουργίας του, όπως προβλεπόταν από το συμφωνητικό.

Τη δίωξη του δημάρχου Εστιαιώτιδας καταγγέλλει, με ανακοίνωσή του, το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου, επισημαίνοντας ότι «αποφάσεις που ποινικοποιούν ενέργειες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη γενικότερη έκφραση πολιτικών θέσεων και απόψεων οδηγούν σε φίμωση της γνώμης και του λόγου, διότι ούτε ο δήμαρχος, ούτε το ΔΣ είναι υβριστές, αλλά ταγμένοι για την προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου».

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ ΙΧ
Κίνδυνος - θάνατος!

Απαγορευτική είναι η οποιαδήποτε σκέψη για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης των ΙΧ στις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της μεγάλης έκτασης νοθείας στο πετρέλαιο που επικρατεί, αλλά και της εκπομπής των επικίνδυνων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα από τους πετρελαιοκινητήρες.

Αυτό είναι το συμπέρασμα ημερίδας που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου που ανακοινώθηκε, η αύξηση της νοθείας στα καύσιμα πλησιάζει το 25%, γεγονός που αποτελεί απειλή και για το περιβάλλον.

Οπως σημειώθηκε από άλλες εισηγήσεις, η άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θα αυξήσει τους ρύπους του διοξειδίου του θείου και, κυρίως, των μικροσωματιδίων. Η αναμενόμενη αυτή αύξηση των μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα, αποτελεί και τον πλέον βασικό κίνδυνο για την επιδείνωση της υγείας των κατοίκων της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας, αφού το 1,2% των πνευμονικών νοσημάτων στην Αθήνα οφείλεται στην πετρελαιοκίνηση, που σήμερα επιτρέπεται μόνο στα ταξί, λεωφορεία και φορτηγά.

Σύμφωνα με άλλες επιδημιολογικές μελέτες παρατηρείται αύξηση κατά 0,6% στην ημερήσια ολική θνησιμότητα, όταν τα μικροσωματίδια είναι αυξημένα κατά 10 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, ενώ ειδικά για τους θανάτους από καρδιακές και αναπνευστικές αιτίες, η παρατηρούμενη αύξηση της θνησιμότητας είναι 1%.

Συνδιάσκεψη ΠΕΣΕΔΕ

Οι τρόποι αντίδρασης των μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων στις επιπτώσεις του νέου νόμου 3263/2004 για τις αναθέσεις των Δημοσίων Εργων, θα εξεταστούν την Παρασκευή 3 Δεκέμβρη στην 7η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Προεδρείων Συνδέσμων και ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΣΕΔΕ).

Η Συνδιάσκεψη που ξεκινά στις 9 π.μ. θα γίνει στο ξενοδοχείο «NOVOTEL» (Μιχ. Βόδα 4 - 6).

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Υπέρ της χωματερής στο Λαχανά

Υπέρ της χωματερής στη θέση Μαυρορράχη του Δήμου Λαχανά τάχθηκε κατά τη χτεσινή συζήτηση στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας (υπό επταμελή σύνθεση) ο πάρεδρος Κ. Κουσούλης. Ο εισηγητής υποστήριξε ότι είναι νόμιμες τόσο η χωροθέτηση του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), όσο και η υπουργική απόφαση του 2002 για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

Την προσφυγή στο ΣτΕ κατέθεσαν ο Δήμος Ασσήρου, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ασσήρου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Δορκάδος και η Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά.

Κατά τη χτεσινή συζήτηση στο ΣτΕ οι συνήγοροι των προσφευγόντων υποστήριξαν ότι η συγκεκριμένη περιοχή αντιμετωπίζει μεγάλη σεισμικότητα, καθώς πλην της μελέτης του Β. Παπαζάχου, υπάρχουν και άλλες μελέτες επιστημόνων και σχετικοί χάρτες που αποδεικνύουν ότι στην επίμαχη περιοχή υπήρχε ενεργό ρήγμα, το οποίο έχει δώσει πολλούς σεισμούς από 6 έως 7 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ. Ακόμη υποστήριξαν ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) είναι ελλιπής, ενώ θα υπάρξει πρόβλημα με τα λύματα της χωματερής, καθώς μέσω του ποταμού Μπογδάνου θα φτάνουν μέχρι τη λίμνη Κορώνεια.

Υπέρ της χωματερής τάχθηκαν ο Σύνδεσμος Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Μείζονος Θεσσαλονίκης και οι Δήμοι Θέρμης και Βασιλικών, οι οποίοι παραστάθηκαν και στη χτεσινή δίκη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ