ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Φλεβάρη 2022
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Απαράδεκτες προτάσεις γενίκευσης της ιδιωτικής Παράλληλης Στήριξης

Ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» με αφορμή τις προτάσεις του ευρωβουλευτή Στ. Κυμπουρόπουλου

«Επιστρέφεται ως απαράδεκτη η πρόταση του ευρωβουλευτή της ΝΔ Κυμπουρόπουλου, που ως λαγός κάνει προτάσεις (!) προς την κυβέρνηση για παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) αναφορικά με τις προτάσεις του ευρωβουλευτή για την Παράλληλη Στήριξη.

Συγκεκριμένα, ο Στ. Κυμπουρόπουλος είχε την Παρασκευή συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, και αναφορικά με την Παράλληλη Στήριξη συζήτησαν για το φαινόμενο των διαρκών κενών, που σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή «δεν μπορούν να καλυφθούν, εξαιτίας της μη προσέλευσης εκπαιδευτικών» (!) και όχι λόγω των ελάχιστων διορισμών σε σχέση με τις ανάγκες, που κάνει η κυβέρνηση. Ο Στ. Κυμπουρόπουλος πρότεινε «να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς το σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει, και έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών», κάτι που η υφυπουργός είδε θετικά. Ουσιαστικά με αυτήν την πρόταση ρίχνει το βάρος στους γονείς να καλύψουν με ιδιωτικές Παράλληλες Στηρίξεις τα τεράστια κενά που αφήνει η κυβερνητική πολιτική.

Θυμίζουμε ότι με τον νόμο 3699/2008 προβλέφθηκε η πρόσληψη ιδιώτη στο δημόσιο γενικό σχολείο, με επιβάρυνση του γονιού, και στη συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ στον νόμο 4186 επέκτεινε την πρόσληψη ιδιώτη ειδικού βοηθού και σχολικού νοσηλευτή στα Ειδικά Σχολεία. «Οι δηλώσεις του ευρωβουλευτή σηματοδοτούν τη στόχευση της κυβέρνησης για παραπέρα βάθεμα αυτών των πολιτικών επιλογών», σημειώνει η ΑΣΕ και προσθέτει ότι «δεν είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η συζήτηση για κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παράλληλης Στήριξης μέσω της μετατροπής σε ιδιωτικοποιημένη "υπηρεσία" με επιχορηγούμενα voucher».

Η ΑΣΕ θυμίζει ακόμα ότι όλοι οι ειδικοί παιδαγωγοί στην Παράλληλη Στήριξη είναι αναπληρωτές, οι προσλήψεις είναι πάντα λιγότερες από τις ανάγκες και γίνονται σταδιακά, ακόμα και μέχρι τον Μάρτη (!), αφήνοντας πολλά παιδιά για μήνες χωρίς στήριξη, ενώ ειδικά φέτος οι προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη είναι τουλάχιστον 1.000 λιγότερες σε σχέση με πέρυσι και τουλάχιστον 50% λιγότερες από τις διαγνώσεις. Επίσης ότι «ειδικά τη φετινή χρονιά, με προφορική εντολή του υπουργείου Παιδείας, τοποθετήθηκαν μέχρι 2 εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης ανά σχολείο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνώσεων. Το αποτέλεσμα αυτής της βαθιά αντιεκπαιδευτικής οδηγίας είναι σε σχολεία με 5, 6 ή 7 διαγνώσεις να υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί που μοιράζονται σε πολλούς μαθητές, με αρνητικές συνέπειες στην ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, στα ίδια τα παιδιά που τους έχουν ανάγκη».

«Θα έπρεπε τουλάχιστον να ντρέπονται», σχολιάζει η ΑΣΕ και καλεί να δυναμώσει ο αγώνας για μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, θεσμοθέτηση σαφούς και ξεκάθαρου εργασιακού πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης, κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που προβλέπει την πρόσληψη ιδιώτη βοηθού και σχολικού νοσηλευτή από τους γονείς.

ΚΟΜΟΤΗΝΗ
Προσαγωγές μελών της ΚΝΕ με εντολή «από τα πάνω»

Το γεγονός καταδικάζουν με κοινή ανακοίνωση η ΤΕ Ροδόπης του ΚΚΕ και το ΤΣ της ΚΝΕ

Σε 4 προσαγωγές μελών και στελεχών της ΚΝΕ με «εντολές από τα πάνω» προχώρησαν το πρωί του Σαββάτου αστυνομικοί στην Κομοτηνή λόγω «υποψίας τέλεσης εγκληματικής ενέργειας».

Συγκεκριμένα, το πρωί του Σαββάτου μέλη της ΤΟ Ροδόπης της ΚΝΕ βρέθηκαν στον χώρο της Παλιάς Νομικής του ΔΠΘ προκειμένου να αποκαταστήσουν γκράφιτι με την απεικόνιση του δολοφονημένου από τους ναζί εγκληματίες της Χρυσής Αυγής αντιφασίστα μουσικού Παύλου Φύσσα, το οποίο είχε βανδαλιστεί το προηγούμενο διάστημα από αγνώστους.

Δυνάμεις της Ασφάλειας και της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. επενέβησαν, προχωρώντας επιτόπου σε εξακρίβωση στοιχείων, ενώ στη συνέχεια προχώρησαν στην προσαγωγή των φοιτητών στο Αστυνομικό Μέγαρο Κομοτηνής, και μάλιστα με εντολή «από τα πάνω», όπως ανέφεραν οι ίδιοι οι αστυνομικοί, όπου και κρατήθηκαν για ώρα χωρίς να τους δοθεί καμία εξήγηση. Τελικά, μετά από παρεμβάσεις του ΚΚΕ και την παρουσία κλιμακίου του Γραφείου της ΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του Κόμματος αφέθηκαν ελεύθεροι.

Σε κοινή τους ανακοίνωση, η ΤΕ και το ΤΣ Ροδόπης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ καταδικάζουν τις απαράδεκτες προσαγωγές, τονίζοντας πως το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο ούτε και τυχαίο. «Η ένταση της καταστολής, της κρατικής βίας, της αστυνομικής αυθαιρεσίας πηγαίνει χέρι χέρι με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής», σημειώνεται στην ανακοίνωση. «Στόχο έχει να σπείρει τον φόβο στον λαό και τη νεολαία, ιδιαίτερα σε αυτούς που σηκώνουν κεφάλι. Γι' αυτό η κυβέρνηση επιστρατεύει τα ΜΑΤ στα "Πετρέλαια Καβάλας" και στους λιμενεργάτες του Πειραιά, στα μπλόκα των αγροτών και τις κινητοποιήσεις στο Δημόσιο», τονίζεται.

Επίσης, υπογραμμίζεται πως ο λαός και η νεολαία έχουν τη δύναμη να ξεμπερδεύουν με την κρατική βία, παλεύοντας ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, στις κυβερνήσεις και το κράτος του κεφαλαίου, «διεκδικώντας τις σύγχρονες ανάγκες τους και δυναμώνοντας τον αγώνα για να μη μείνουν ανοχύρωτοι απέναντι στην πανδημία και τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης στις σχολές, στα σχολεία και τους χώρους εργασίας. Για ουσιαστικά μέτρα στήριξης του εισοδήματος απέναντι στην ακρίβεια που καλπάζει. Για να ζήσουν σε συνθήκες πραγματικής ειρήνης, χωρίς τον φόβο των πολεμικών συγκρούσεων των ιμπεριαλιστών, χωρίς την εμπλοκή της χώρας μας στο νέο σφαγείο που ετοιμάζεται στην Ουκρανία και στοχοποιεί την Αλεξανδρούπολη και συνολικά την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη».

Πρωτοβουλίες για τις ανάγκες των σχολείων

Από την κινητοποίηση των φορέων της Νίκαιας, την Παρασκευή

Eurokinissi

Από την κινητοποίηση των φορέων της Νίκαιας, την Παρασκευή
Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας έγινε την Παρασκευή με πρωτοβουλία της Ενωσης Γονέων Νίκαιας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Νίκαιας - Πειραιά, με τη στήριξη της ΕΛΜΕ Πειραιά και του δήμου Νίκαιας, προτάσσοντας όλες τις σύγχρονες ανάγκες των σχολείων και των μαθητών.

Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συναντήθηκε με εκπρόσωπο του γραφείου του γγ του υπουργείου και έθεσε προβλήματα που υπάρχουν, όπως κενά σε εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης, ανεπαρκή χρηματοδότηση για κάλυψη π.χ. των υπέρογκων λογαριασμών ρεύματος, ελλείψεις δημόσιων δομών για τη διενέργεια των απαραίτητων rapid tests στους μαθητές όπου εντοπίζονται κρούσματα, κτιριακά προβλήματα κ.ά. Η αντιπροσωπεία εισέπραξε... «συμπάθεια» και «κατανόηση» από τον εκπρόσωπο του υπουργείου, καμιά απολύτως δέσμευση όμως για λύσεις στα θέματα που έθεσε.

Σε αντίστοιχη κινητοποίηση προχωρούν σήμερα, στις 2 μ.μ., στο δημαρχείο Κερατσινίου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» και η Ενωση Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, προτάσσοντας ανάλογα αιτήματα, με αιχμή την άμεση λήψη μέτρων προστασίας στα σχολεία από την πανδημία.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Με κυρώσεις προσπαθεί να επιβάλει την «αξιολόγηση»

Να ανακληθούν οι πειθαρχικές διώξεις που αφορούν τους 114 διευθυντές σχολικών μονάδων, ζητά η ΑΣΕ

«Να σταματήσει κάθε πειθαρχική δίωξη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία - αποχή από την "αξιολόγηση"», καλεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» μετά και τη νέα κίνηση του υπουργείου Παιδείας, που με απόφαση του γενικού γραμματέα του στις 17/2 προχωρά σε «αναστολή οποιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης» σε 114 διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενεργοποιώντας τις αντιδραστικές διατάξεις για τις ευθύνες των διευθυντών των σχολείων που δεν εφαρμόζουν την «αξιολόγηση».

«Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, αντί να ασχοληθούν με τα τεράστια προβλήματα στην Εκπαίδευση, η μοναδική τους εμμονή είναι η τιμωρία των εκπαιδευτικών που δεν υλοποιούν τα σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων», σημειώνει η ΑΣΕ και προσθέτει ότι «οι συλλογικές αποφάσεις των Σωματείων και των Ομοσπονδιών δεν ακυρώνονται με εγκυκλίους και διοικητικές αποφάσεις (...) Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια για κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, για απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, για τη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στις τσέπες των γονιών, για απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλο των εκπαιδευτικών».

«Μπροστά οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας! Ο αυταρχισμός δεν θα περάσει!», δηλώνει η ΑΣΕ και καλεί άμεσα να ανακληθούν οι πειθαρχικές διώξεις, τα ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να καλύψουν τους συναδέλφους με κάθε δυνατό τρόπο, να καταγγείλουν τις διώξεις, να αναλάβουν όλες τις διαδικασίες υπεράσπισης, να υπάρξει άμεση απάντηση στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ με παράσταση διαμαρτυρίας ΔΟΕ - ΟΛΜΕ την Πέμπτη στο υπουργείο Παιδείας και απαίτηση για συνάντηση με τον γγ του υπουργείου Παιδείας.

Να ανακληθούν τα «τιμωρόχαρτα», ζήτησαν χτες με παράσταση διαμαρτυρίας στην Α' Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλοι οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής.

Νέα αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη ετοιμάζει η κυβέρνηση

Επιστολή της υπουργού Παιδείας προς τους πρυτάνεις να καταθέσουν προτάσεις

Προτάσεις για αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας ζητά το υπουργείο Παιδείας από τα πανεπιστήμια μέχρι τέλη Μάρτη. Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας με επιστολή της προς τις διοικήσεις των ΑΕΙ τούς ζητά να αποστείλουν προτάσεις για καταργήσεις - συγχωνεύσεις Τμημάτων ή και αναμορφώσεις των προγραμμάτων σπουδών σε Τμήματα, καταθέτοντας σχέδιο αναδιάρθρωσης για κάθε ΑΕΙ.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, η ανάγκη αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη προκύπτει μετά από αλληλοεπικαλύψεις και άλλα προβλήματα που εντοπίζονται μετά την «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ, ωστόσο ανάμεσα σε αυτά τα προβλήματα καταγράφει π.χ. την «αναντιστοιχία των προγραμμάτων σπουδών με το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό» ή «ζητήματα κτιριολογικών υποδομών και εργαστηριακού ή υλικοτεχνικού εξοπλισμού». Μόνο που οι ελλείψεις προσωπικού και υποδομών, όπου υπάρχουν, είναι ευθύνη της κυβέρνησης να αντιμετωπίζονται και δεν μπορεί να αποτελούν άλλοθι για καταργήσεις και συγχωνεύσεις Τμημάτων.

Στην πραγματικότητα, η συζήτηση για την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη άρχισε έντονα σε πολλά ΑΕΙ και Τμήματά τους αμέσως μετά το καλοκαίρι, όταν φάνηκαν τα αποτελέσματα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που άφησε χιλιάδες υποψηφίους εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης και πολλά Τμήματα χωρίς πρωτοετείς φοιτητές, ή με ελάχιστους.

Εξάλλου αυτό το παραδέχεται κατά κάποιον τρόπο και το υπουργείο Παιδείας, αφού στην επιστολή της η υπουργός ζητά από τους πρυτάνεις στις προτάσεις τους να λάβουν υπόψη «στοιχεία βιωσιμότητας, όπως το ενδιαφέρον υποψηφίων τα τελευταία έτη λειτουργίας τους, τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ο αριθμός διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού, ζητήματα υποδομών» κ.ά.

Η αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα είναι η τρίτη κατά σειρά μετά το σχέδιο «Αθηνά» και τις «πανεπιστημιοποιήσεις» του ΣΥΡΙΖΑ, που στην πράξη αποδείχθηκε όλα αυτά τα χρόνια ότι καμία ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών δεν επέφεραν, ενώ άφησαν «στον αέρα» φοιτητές και αποφοίτους Τμημάτων, τα οποία μεταλλάχθηκαν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ