Η υπόθεση της ανεύρεσης μιας στέγης για όλες τις Υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού αποδεικνύεται πως είναι ένας λαβύρινθος διαπλοκών και πελατειακών υποσχέσεων. Ο πρώην υπουργός Ε. Βενιζέλος αγόρασε το «Ακροπόλ Παλλάς», έργο του αρχιτέκτονα Μαγιάση, δείγμα της «Αρ Νουβό», για να αξιοποιηθεί από το ΥΠΠΟ, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και τον Γ. Μπατατούδη που ήταν ο ιδιοκτήτης. Ομως, ο νυν υπουργός Πολιτισμού την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του ανακοίνωσε ότι «δεν έχει λεφτά να ολοκληρώσει και να ξοφλήσει το έργο».
Και, βέβαια, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Στη χτεσινή συνάντηση που είχε με την ΠΟΣΥΠΠΟ, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι κατέληξε σε συμφωνία με την Εθνική Τράπεζα για την αγορά του κτιρίου Τσαούσογλου στην περιοχή Ρέντη. Γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία είχαν ξεκινήσει πολύ πριν τις εκλογές, καθώς η Τράπεζα αναζητούσε πιθανό αγοραστή. Ισως εκεί να οφείλεται η καταγγελία της σύμβασης του «Ακροπόλ Παλλάς» από την Ελ. Παπαζώη. Οδηγεί ακόμα στην υπόθεση ότι με το πάγωμα της σύμβασης για το «Ακροπόλ» και την ταυτόχρονη αγορά άλλου κτιρίου επιχειρείται μία ακόμα «συντροφική» μαχαιριά στον Ε. Βενιζέλο.
Κι ενώ ο Θ. Πάγκαλος δήλωνε ότι δε διαθέτει τα υπόλοιπα 2 δισ., περίπου, για το «Ακροπόλ Παλλάς» πληροφορούμαστε ότι το τίμημα για το κτίριο Τσαούσογλου θα φτάσει τα 30 δισ. (!), συμπεριλαμβανομένων και των εργασιών ανακατασκευής. Το πιο κραυγαλέο είναι ότι τα 30 δισ. τα ζητάει κρατικός οργανισμός, δηλαδή η Εθνική Τράπεζα, από κρατικό φορέα και μάλιστα τον φτωχότερο όλων, το ΥΠΠΟ. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ευνοϊκότερη τουλάχιστον τιμή, συμφωνείται ένα «ξεζούμισμα». Το κτίριο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΣΥΠΠΟ, θα παραδοθεί έτοιμο σε τρία χρόνια και θα στεγάσει όλες τις Υπηρεσίες του υπουργείου.
Στη συνάντηση με την ΠΟΣΥΠΠΟ, ο Θ. Πάγκαλος είπε ότι «θα» συστηθεί επιτροπή για να μελετήσει από την αρχή τα σχέδια Αρχαιολογικού Νόμου και νέου Οργανισμού του ΥΠΠΟ.
Να σημειωθεί ότι τα «κλασικά» του Θ. Μικρούτσικου είναι γνωστά στο αγγλικό κοινό, τόσο απ' τις συχνές εκτελέσεις έργων του, όσο και απ' τη θερμή υποδοχή των κλασικών έργων του, που κυκλοφόρησαν από την «ΕΜΙ Classics»: Η όπερα «Η επιστροφή της Ελένης» και το CD που περιλαμβάνει το «Slow Motion», το «Concerto for Guitar and Orchestra» και το «The Hell of Season».
Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστούν εννιά τραγούδια του σε ποίηση Νίκου Καββαδία, πέντε τραγούδια από το δίσκο του «Θάλασσα στη σκάλα» (σε στίχους Οδυσσέα Ιωάννου) και τραγούδια του σε στίχους Αλκη Αλκαίου. Η συναυλία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο «Η Ελλάδα στη Βρετανία».
Τα μελοποιημένα τραγούδια του Θ. Μικρούτσικου, σε ποίηση Ν. Καββαδία, θ' ακουστούν και την Κυριακή, στη λογοτεχνική - μουσική βραδιά, που διοργανώνει η Εδρα των Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Νόργουιτς, με την ευκαιρία της πρώτης μετάφρασης στ' αγγλικά των ποιημάτων του Νίκου Καββαδία. Ο συνθέτης και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου θα αποδώσουν σειρά τραγουδιών, σ' ένα ρεσιτάλ για πιάνο και φωνή.
Ο «Βυσσινόκηπος» - είπε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο σκηνοθέτης - «αποτυπώνει με ξεχωριστό λυρισμό το τέλος μιας εποχής. Οι ήρωες συναντιούνται στο ανθοφόρο τοπίο, για να κλείσουν ένα μεγάλο κύκλο της ζωής τους, να μετρήσουν τις μικρές και μεγάλες ήττες τους και παρά τις απώλειες να προχωρήσουν μπροστά. Ο πανέμορφος κήπος στέκεται σύμβολο μνήμης κι ενός παρελθόντος που έχει περάσει. Η επικείμενη καταστροφή του για το χτίσιμο κερδοφόρων παραθεριστικών κατοικιών, η αγορά του από το γιο ενός μουζίκου, η οικονομική κατάρρευση των ιδιοκτητών του, σηματοδοτούν τη στιγμή του περάσματος από τον ένα αιώνα στον άλλο, από τη μια ζωή στην άλλη».
Το 3ο Φεστιβάλ για «Σολίστες και Πρωταγωνιστές» ανοίγει την αυλαία του στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, με διοργανωτή το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης. «Είναι μοναχική η πορεία του ηθοποιού πάνω στη σκηνή» - είπε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, Πάνος Σκουρολιάκος: «Ετσι μοναχική είναι και η πορεία αυτής της διοργάνωσης που εισήγαγε το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης. Ενα φεστιβάλ που θέλει ν' ανοίξει τα φτερά του σ' όλη την γκάμα των δραστηριοτήτων που πρέπει να καλύψει, αρκείται σε τρεις μόνο παρουσίες, εξαιρετικά όμως σημαντικές. Χωρίς τη στήριξη της κεντρικής εξουσίας, με μόνη την αρωγή του δήμου».
Η πρεμιέρα γίνεται το Σάββατο με τη «Βρομιά» του Ρόμπερτ Σνάιντερ, με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, σε μετάφραση Κοραλίας Σωτηριάδου, σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Αντώνη Δαγκλίδη, μουσική Μηνά Αλεξιάδη. Στις 12/5 η Αννα Κοκκίνου παρουσιάζει τα μονόπρακτα «Η φωνή του ανθρώπου» του Κοκτώ, «Τρία γράμματα» της Ντίκινσον και «Νανουρίσματα» του Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Γιάνναρη, μουσική «Στούντιο 19», σκηνικό Μιχαήλ Σαμιώτη, κοστούμια Ζορζ Φοντριέ. Στις 19/5, η Κάτια Δανδουλάκη παρουσιάζει το «Τζόρνταν» των Αννα Ρέινολντς - Μόιρα Μπουφίνι, σε απόδοση Μάριου Πλωρίτη, σκηνοθεσία Μάγιας Λυμπεροπούλου, σκηνικά Γιώργου Πάτσα, μουσική και ηχητική επιμέλεια Ιάκωβου Δρόσου.
Οσο για την επόμενη ταινία του, είπε πως «θα αναφέρεται στα συναισθήματα ενός δεκατετράχρονου αγοριού που ερωτεύεται για πρώτη φορά και νομίζει πως αυτός ο έρωτας θα είναι παντοτινός». Αλλωστε, όπως είπε σε ένα άλλο σημείο, «ο ύμνος στην αγάπη και την ποίηση είναι αυτά που μου έχουν απομείνει να κάνω ως σκηνοθέτης».
Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι χειμερινές παραστάσεις της στην Αθήνα, ήρθε η σειρά των ανοιξιάτικων παραστάσεών της στο Θέατρο «Αυλαία» της Θεσσαλονίκης. Λέμε για την επίκαιρη καυστικότατη κωμωδία του Σπύρου Νικολετάτου «Εδώ γίνεται της Σοφοκλέους», που παρουσιάζει ο θίασος του Κώστα Βουτσά, σε σκηνοθεσία του ίδιου. Με τον Κώστα Βουτσά, συμπρωταγωνιστεί η Βίλμα Τσακίρη.
Το έργο θα παρουσιάζεται μέχρι και τις 21 του Μάη. Ωρες παραστάσεων: Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή στις 6.45 μ.μ., τις υπόλοιπες μέρες στις 9.45 μ.μ.
Από τις 5/5 μέχρι και τις 4/6, τέσσερις κινηματογραφικές αίθουσες («Art Studio» πλατεία Αμερικής, «Αλφαβίλ» Ιπποκράτους, «Art Ecran Cinema» 1 και 2 στο Κουκάκι) θα προβάλλουν ένα «μαραθώνιο» 135 σπουδαίων ταινιών μεγάλων σκηνοθετών του παγκόσμιου κινηματογράφου, στο πλαίσιο του «Ταινιοράματος 2000», που οργανώνουν η εταιρία διανομής «ΑΜΑ Films» και το «Cine Club» της εφημερίδας «Τα Νέα».
Κάθε κινηματογράφος θα αναλάβει από μία εβδομάδα προβολών. Με την παραπάνω σειρά, θα προβάλλονται 4 ή 5 ταινίες καθημερινά (με ένα εισιτήριο), ενώ προβλέπονται και μεταμεσονύχτιες προβολές. Θα κυκλοφορήσει και κάρτα διαρκείας για όλες τις ταινίες με 18.000 δραχμές.
Οι ταινίες θα χωριστούν σε 31 θεματικές ενότητες, ενώ θα γίνουν και αφιερώματα στους Ορσον Γουέλς, Αλφρεντ Χίτσκοκ, Φεντερίκο Φελίνι,Λουίς Μπουνιουέλ. Ειδικά αφιερώματα θα γίνουν επίσης στους Γούντι Αλεν, Μάρλον Μπράντο,Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Το πρόγραμμα είναι διαρθρωμένο έτσι ώστε να εκτείνεται από τη «Νουβέλ Βαγκ», μέχρι το «φιλμ νουάρ» και τα μουσικά φιλμ. Πληροφορίες δίνονται από την «ΑΜΑ Films» (Θεμιστοκλέους 54, 3833.118, 3812.640).
Η κηδεία του σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη θα γίνει σήμερα, στις 3 μ.μ., από το Α' Νεκροταφείο της Αθήνας και όχι χτες, όπως εκ παραδρομής διοχετεύθηκε προχτές στα ΜΜΕ.
Με την ευκαιρία των χιλίων χρόνων από την ίδρυση του oυγγρικού κράτους, η πρεσβεία της Ουγγαρίας, οργανώνει παράσταση του συγκροτήματος παραδοσιακών χορών «Μπάρτοκ» αύριο (8μ.μ.) στο θέατρο της Σχολής Μωραΐτη (Παπαναστασίου και Αγ. Δημητρίου, Ψυχικό). Το χορευτικό συγκρότημα θα συνοδεύσει το ουγγρικό μουσικό συγκρότημα «Γκάλγκα». Η είσοδος είναι ελεύθερη.