ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Δεκέμβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οι ανάγκες μας υποκινούν τους αγώνες

Στις 23 Δεκέμβρη κάλαντα στο υπουργείο Παιδείας και στις 10 Φλεβάρη διαδηλώσεις

«Υποκινητές των αγώνων μας είναι οι ανάγκες μας, η ζωή που θέλουμε να ζήσουμε, εκείνα που θέλουμε να μάθουμε». «Αυτό που ζούμε μας έβγαλε στους δρόμους». «Δε "μασάμε" σε αποβολές και απειλές». «Δεν τους φοβόμαστε. Το Φλεβάρη θα είμαστε περισσότεροι». «Εχουμε δύναμη, το αποδείξαμε».

Ο λόγος τους σκέτη φωτιά. Οπως αρμόζει σε παιδιά που εννοούν το «θέλουμε να μάθουμε, θέλουμε να ζήσουμε».

Στις 9 Δεκέμβρη έστειλαν το μήνυμά τους παντού. Και προχτές, την Κυριακή, μαθητές από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Χαλκίδα, Πάτρα, Κρήτη, Ναύπλιο, έδωσαν «παρών» στο Πανελλαδικό Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων, μεταφέροντας την εμπειρία τους από ένα «μάθημα που έγινε στους δρόμους. Και ήμασταν όλοι παρόντες»!

Βάζοντας πλώρη για το επόμενο συλλαλητήριο στις 10 Φλεβάρη, οι μαθητές μίλησαν για τα λουκέτα που μπήκαν στα σχολεία τους στις 9 Δεκέμβρη, τις αφίσες του Συντονιστικού που σκίστηκαν από διευθυντές «όταν την ίδια στιγμή υπήρχε αφίσα πολυεθνικής εταιρίας αναρτημένη». Για τις περιπολίες αστυνομικών, τις αποβολές που πήραν, τις απειλές και τις σπρωξιές που «έφαγαν», τις υπεύθυνες δηλώσεις που αναγκάστηκαν να πάνε στους γονείς τους. Αλλά και το συμπέρασμα της δικής τους ανάλυσης που βγαίνει από την εμπειρία τους: «Μας μιλάνε για δημοκρατία και μετά μας απειλούν». «Θέλουμε σχολείο που να μορφώνει, όχι να εξοντώνει». «Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά μόνο τα ναρκωτικά είναι ελεύθερα». Για όλα αυτά «συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε».

Ηδη, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, για την Παρασκευή 23 Δεκέμβρη, στη 1 το μεσημέρι, οργανώνει εκδήλωση στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές θα «ψάλλουν» αγωνιστικά κάλαντα, στην υπουργό Παιδείας.

«Ο αγώνας είναι κοινός, όπως και ο εχθρός μας. Είναι αυτός που μας παίρνει το βιβλίο από το χέρι, απολύει τους γονείς μας, καταργεί το 8ωρο. Αυτός ο αγώνας δεν είναι μιας μέρας, μιας βδομάδας. Εχουμε ακόμη, να γράψουμε εκατοντάδες συνθήματα στους τοίχους. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να μην τους χαρίσουμε την Παιδεία που μας ανήκει», είπε μεταξύ άλλων, ο Κώστας Τσουκαλάς, από το Συντονιστικό των φοιτητών.

Ενώ ο Γρηγόρης Λιβιεράτος, που παραβρέθηκε και χαιρέτισε εκ μέρους του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενος στους μαθητές είπε: «Φανταστείτε αν εμείς όταν ήμασταν νέοι "καθόμασταν στα αυγά μας", πού θα ήσασταν εσείς τώρα; Πόσοι από σας είπατε στους γονείς σας "έλα να μας βοηθήσεις στην πορεία"; Κάθε μαθητής πρέπει να γίνει καθοδηγητής του χώρου του, να έχει κόσμο μαζί του».

«Είδαν ότι είσαστε χιλιάδες και ετοιμάζονται να δουν πώς θα σας την "πέσουνε". Να γίνετε σαν το "μικρό πρίγκιπα", να ρωτάτε τι εκφράζει ο καθένας, αν εκπροσωπεί τα συμφέροντά σας. Να διαβάσετε το μαθητικό κανονισμό για να μάθετε τι δικαιούστε. Να μην τους αφήσετε σε χλωρό κλαρί. Ενημερώστε γονείς και καθηγητές για τις κινητοποιήσεις σας. Ρωτήστε τους αν θεωρούν καλή την παρεχόμενη Παιδεία. Πιέστε τους καθηγητές σας να πάρουν θέση. Ο διευθυντής θα δυσκολευτεί να δώσει αποβολές, δεν είναι τσάρος του σχολείου. Οσο για τους γονείς σας έχουν κάθε συμφέρον να είστε εσείς που θα δώσετε την κλοτσιά. Και είστε ικανοί να το κάνετε», είπε, με τη σειρά της απευθυνόμενη στους μαθητές η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αγώνα αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση μαύρης λίστας του αυταρχισμού στα σχολεία και στη δημιουργία ιστοσελίδας του Συντονιστικού Αγώνα των Σχολείων, ενώ παράλληλα καλεί μαζί γονείς και εργαζόμενους να «κατεβάζουνε τις κάμερες, να ακυρώνουμε στην πράξη τον αυταρχισμό».

ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Οι περισσότεροι φτάνουν μόνο έως το Γυμνάσιο

Ευθέως ανάλογο με ό,τι συμβαίνει στο σύνολο των παιδιών της εργατικής τάξης, αν και με μεγαλύτερη ένταση, είναι το «φρενάρισμα» των παιδιών, που προέρχονται από οικογένειες αλλοδαπών, ως προς τη συνέχιση των σπουδών τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.

Τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ), με θέμα «αναλογία και επιδόσεις των αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης», δείχνουν, ανάμεσα σε άλλα, τους φραγμούς που μπαίνουν στην εκπαιδευτική πορεία του αλλοδαπού μαθητή, φραγμούς που έχουν να κάνουν και με τις συνθήκες ζωής και εργασίας των γονιών του.

Το 6,7% του συνόλου των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης είναι αλλοδαποί, με τους μαθητές του γυμνασίου να υπερβαίνουν αριθμητικά, σε ποσοστό 5,1%, αυτούς του Λυκείου.

Σύμφωνα με την έρευνα - με βάση στοιχεία της σχολικής χρονιάς 2005 - 2006 - οι αλλοδαποί μαθητές αποτελούν το 8,5% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού στο Γυμνάσιο, αλλά μόνο το 3,4% των μαθητών στο Λύκειο.

Μεγαλύτερη αναλογία αλλοδαπών μαθητών παρατηρείται στα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με εκείνα της Δυτικής. Συγκεκριμένα, στα Γυμνάσια της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το 9,8% των μαθητών είναι αλλοδαποί σε σχέση με το 7,2% που παρατηρείται στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Λύκεια είναι 4% και 2,6%.

Η πλειοψηφία των αλλοδαπών μαθητών του νομού Θεσσαλονίκης είναι Αλβανοί, σε ποσοστό 56,3%. Ακολουθούν οι Γεωργιανοί (17,5%), οι Ρώσοι (7%) και οι Αρμένιοι (6,4%). Αλλες υπηκοότητες με αξιόλογο αριθμό μαθητών είναι η Βουλγαρική, η Ουκρανική και του Καζαχστάν.

Σε ό,τι αφορά την επίδοση των αλλοδαπών μαθητών, το 43,5% αυτών που βρίσκονται στη Β' Γυμνασίου, είχαν επίδοση την προηγούμενη χρονιά (δηλαδή στην Α' Γυμνασίου), «σχεδόν καλώς». Το 35,5% «καλώς», το 12,6% «λίαν καλώς» και το 8,3% «άριστα». Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου ήταν 43,4%, 35,5%, 12,5% και 8,5%.

Πιο χαμηλή είναι η επίδοση των μαθητών του Λυκείου. Συγκεκριμένα, από τους αλλοδαπούς μαθητές της Β΄ Λυκείου, το 0,4% είχε την επίδοση «ανεπαρκώς», το 54,1% «σχεδόν καλώς», το 26% «καλώς», το 15,3% «λίαν καλώς» και το 4,3% «άριστα». Για τους μαθητές Γ΄ Λυκείου τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 0,9%, 52,4%, 26,0%, 14,1% και 6,6%.

ΝΙΚΑΙΑ
Μαζί με τους μαθητές Δήμος και γονείς

Κοινό διάβημα στο υπουργείο Παιδείας και στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων θα κάνουν σήμερα η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) του Δήμου Νίκαιας και η Ενωση Γονέων Νίκαιας. Σε σχετική ανακοίνωσή τους σημειώνουν: «Είχαμε συναποφασίσει και στηρίξαμε τους μαθητές της πόλης μας στην κινητοποίηση στις 9 Δεκέμβρη, αλλά συγχρόνως συναποφασίστηκε να παρθούν κι άλλες πρωτοβουλίες για να αποτρέψουν τα μέτρα που αποσκοπούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης».

«Αυτή η πολιτική, συνεχίζουν, διαμορφώνεται μέσω του προϋπολογισμού, με τη μείωση των κονδυλίων για τη λειτουργία και τη συντήρηση των σχολείων, καθώς και τη μεταφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση του περιεχομένου της Παιδείας, που θα έχει σαν συνέχεια την ιδιωτικοποίησή της, αφού οι πόρτες του σχολείου ανοίγουν διάπλατα στους επιχειρηματίες και τις πολυεθνικές».

Οι εκπρόσωποι των φορέων τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης της πάλης για να μην περάσουν τα προωθούμενα μέτρα στην Παιδεία καθώς αυτά έχουν στόχο «να μάθουν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία να δέχονται και να βλέπουν φυσιολογικό τον "ευέλικτο τρόπο ζωής", την "ευέλικτη αγορά", τη "διά βίου μάθηση". Στόχος είναι η δημιουργία πειθήνιων εργαζόμενων, εργαλεία στα χέρια των επιχειρηματιών».

Παράλληλα, καλούν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, όλους τους φορείς της πόλης να διεκδικήσουν από κοινού: Αύξηση της χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό για τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών και τη συντήρηση των σχολείων, κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε όλες τις βαθμίδες, κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας, θέσπιση δίχρονης προσχολικής αγωγής, 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κάλυψη των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ πάγιο και αδιαπραγμάτευτο αίτημα είναι το 12χρονο ενιαίο, υποχρεωτικό, βασικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ