ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΟΣΚ ΑΕ
Φιέστες όταν τα προβλήματα περισσεύουν

Στιγμιότυπο από κινητοποίηση γονιών και μαθητών στο 1ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας
Στιγμιότυπο από κινητοποίηση γονιών και μαθητών στο 1ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας
Τα εγκαίνια ενός σχολείου που οι κάτοικοι της Καλογρέζας περίμεναν 20 ολόκληρα χρόνια (!) να χτιστεί, αποτέλεσαν αφορμή για το υπουργείο Παιδείας και τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων {ΟΣΚ), για να στήσει άλλη μια φιέστα για να ανακοινώσει την πορεία του πενταετούς προγράμματος για τη σχολική στέγη, τη στιγμή που και φέτος η χρονιά ξεκίνησε με σημαντικά προβλήματα. Χτες επίσης, ο ΟΣΚ έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία από την πορεία της αποκατάστασης των σεισμόπληκτων σχολείων του Λεκανοπεδίου, πολλά από τα οποία λειτουργούν σήμερα με τις ρωγμές να φιγουράρουν ακόμα στους τοίχους ή σε προκατασκευασμένες αίθουσες.

Το κτίριο του 7ου Γυμνασίου και 5ου Λυκείου Νέας Ιωνίας, το οποίο εγκαινιάστηκε χτες από τον υπουργό Παιδείας, χτίζεται από το 1997 και όταν ήρθε η στιγμή της παράδοσής του, γονείς και μαθητές πληροφορήθηκαν ότι σε αυτό θα στεγαστούν και 7 τμήματα του ΤΕΕ της περιοχής, πράγμα που όπως ήταν φυσικό ξεσήκωσε τις αντιδράσεις των γονιών. Σημειώνεται ότι το νέο κτίριο έχει προδιαγραφές για να στεγάσει δύο σχολεία όπως σημείωσε και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΚ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΣΚ, δύο χρόνια μετά την έναρξή του, το πενταετές πρόγραμμα για τα σχολεία, έχει καλυφθεί στο 60%. Ωστόσο, το πρόγραμμα αυτό δεν μπορεί παρά να συνάδει με τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική που καθορίζει τις ανάγκες σε σχολεία μετά από αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων, το συνωστισμό 30 μαθητών σε τάξεις που χωρούν 20, την πολιτική της αδιοριστίας των εκπαιδευτικών και την αποψίλωση του λυκείου.

Σύμφωνα με τον ΟΣΚ, στο χρόνο που μεσολάβησε από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη 1999, παραδόθηκαν για χρήση 86 νέα σχολικά κτίρια με 850 αίθουσες διδασκαλίας, και άλλα 7 με 45 αίθουσες, συνολικού προϋπολογισμού 25.57 δισ. δραχμών. Μέχρι 31 Δεκέμβρη, ο ΟΣΚ σκοπεύει να παραδώσει άλλα 58 κτίρια με 380 περίπου αίθουσες διδασκαλίας. Μάλιστα, ο ΟΣΚ για να απαντήσει «στο σύγχρονο φαινόμενο της κινητικότητας του μαθητικού δυναμικού», την οποία υπαγορεύει η αντιεκπαιδευτική πολιτική που αποψιλώνει το δημόσιο δωρεάν σχολείο, μελετά την κατασκευή «κινητών» σχολικών κτιρίων - με αυτά εννοούνται οι προκάτ αίθουσες - που θα χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις αυξομειώσεις των μαθητών, πχ από το λύκειο στα υποβαθμισμένα ΤΕΕ.

Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση των σεισμόπληκτων σχολικών κτιρίων, η διοίκηση του ΟΣΚ δήλωνε ότι βρίσκονται σε τελική φάση παράδοσης 12 σχολικά κτίρια με βαριές βλάβες, ενώ κατεδαφιστέα έχουν κριθεί 5 κτίρια. Οι υπηρεσίες του ΟΣΚ, ύστερα από αυτοψίες, έκριναν κατάλληλα τα κτίρια για 1.979 σχολικές μονάδες και ακατάλληλα τα κτίρια για 463 σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, ο ΟΣΚ επισκεύασε 377 κτίρια σε 52 δήμους που στεγάσουν 610 σχολικές μονάδες, τοποθέτησε 430 αίθουσες για προσωρινή ή οριστική στέγαση μαθητών σε δημόσια κτίρια, κατασκευάζοντας έτσι 50 νέα διθέσια νηπιαγωγεία. Στο σημείο αυτό πάντως πρέπει να αναφερθεί το παράδειγμα των σχολείων του Μενιδίου και άλλων σεισμόπληκτων περιοχών, όπου σχολεία στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες ελαφρού τύπου τον τελευταίο χρόνο και όπως καταγγέλλουν οι τοπικοί φορείς θα συνεχίσουν υπό αυτές τις άσχημες συνθήκες μέχρι να κατασκευαστούν νέα σχολεία.

Η παρουσίαση του έργου του ΟΣΚ ΑΕ, συνοδεύτηκε και από μία προσπάθεια να εμφανιστεί ως αποτέλεσμα της μετατροπής του ΟΣΚ σε ανώνυμη εταιρία, της μετατροπής δηλαδή του ζητήματος της σχολικής στέγης σε αντικείμενο ανταγωνισμού ανάμεσα στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
«Θέλουμε γνώση, όχι απόγνωση»

Ο χειμώνας που έρχεται, όπως όλα δείχνουν, θα είναι πολύ θερμός. Οι μαθητές συντονίζονται και πολύ σύντομα θα βρεθούν και πάλι στο προσκήνιο, αφού όπως τονίζουν «ο αγώνας συνεχίζεται». Ηδη την περασμένη Κυριακή συνεδρίασε το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά, προκειμένου να συζητήσει για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και να καθορίσει το πρόγραμμα δράσης για το επόμενο διάστημα, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται να συνεδριάσει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, αλλά και άλλων πόλεων.

«Τρία χρόνια πέρασαν από την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τα αποτελέσματά της είναι ορατά. Τα μισά περίπου παιδιά εγκατέλειψαν το Λύκειο, ή στράφηκαν στην ψευτοειδίκευση των ΤΕΕ, πιστεύοντας τα "παραμύθια" για τους "επαγγελματίες στα 18" και της αναγνώρισης του πτυχίου τους», επισημαίνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πειραιά σε σχετική ανακοίνωση τους.

Επισημαίνει δε ότι «οι αγώνες μας, δεν πήγαν χαμένοι», αφού «μάθαμε να διεκδικούμε και να μην υποτασσόμαστε σε όσα θέλουν να μας επιβάλουν. Δε σκύψαμε το κεφάλι, όταν μας έστειλαν τα ΜΑΤ στις πορείες και τους εισαγγελείς στα σχολεία. Γιατί ξέρουμε πως κανένας αγώνας δεν είναι αναποτελεσματικός, ξέρουμε πως το δίκιο είναι με το μέρος μας».

Ο,τι αφορά τις τελευταίες «διορθωτικές αλλαγές» του υπουργείου Παιδείας σημειώνει: «Ο νέος υπουργός Παιδείας, μπροστά στο φόβο νέων μαθητικών κινητοποιήσεων προέβη στην περικοπή μαθημάτων, στην επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων (μόνο για φέτος), χωρίς ωστόσο να αλλάζει την ουσία των νόμων. Τόσο "μεγάλες" ήταν οι αλλαγές του, που κάποιοι άρχισαν να μιλούν για καινούριο σύστημα! Εμείς όμως ξέρουμε την αλήθεια. Τα φροντιστήρια (και τα ιδιαίτερα) θα συνεχίσουν να είναι η δεύτερη "κατοικία" μας και προπάντων για μια ακόμα χρονιά θα θυσιάσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας σε τέσσερις τοίχους».

Και για τα ποσοστά αποτυχίας σε περιοχές του Πειραιά τονίζει το Συντονιστικό: «Στο Κερατσίνι έμεινε το 30% των μαθητών, στο Πέραμα το 28%, ενώ σε περιοχές όπως Λυκόβρυση και Διόνυσος, το ποσοστό αποτυχίας είναι κάτω από το 2%. Επίσης, ακόμα και τώρα υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν με διπλοβάρδιες ή άλλα που είναι ετοιμόρροπα από τους περσινούς σεισμούς».

«Θέλουμε γνώση - όχι απόγνωση. Ο αγώνας συνεχίζεται», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

ΑΓΡΙΝΙΟ
Απεργία πείνας εκπαιδευτικών

Για ένατη συνεχόμενη μέρα συνεχίζουν την απεργία πείνας οι Σωκράτης Ζαραβίνας και Θεόδωρος Λιαροκάπης, δάσκαλοι στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, διαμαρτυρόμενοι για τον αυταρχισμό που ασκήθηκε σε βάρος τους από τη διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και για την αντιδημοκρατική, τρομοκρατική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου είχε κάνει αναφορά προς το υπουργείο Παιδείας - η οποία κοινοποιήθηκε σε εισαγγελέα, νομάρχη και τους αρμόδιους της εκπαίδευσης -για διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Το υπουργείο έδωσε εντολή για Ενορκη Διοικητική Εξέταση. Στάλθηκαν κλήσεις στους εκπαιδευτικούς, χωρίς όμως να στέλνουν το κατηγορητήριο. Οι δύο εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να πάνε, αφού δεν υπήρχε συγκεκριμένο κατηγορητήριο. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από εντολή εισαγγελέα, να πάνε στο χώρο του 7ου Δημοτικού Σχολείου αστυνομικοί με σκοπό να συλλάβουν τους δύο εκπαιδευτικούς! Χάρη στην επέμβαση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών δεν έγινε η σύλληψη των δασκάλων.

Οπως επισημαίνει το ΔΣ της ΔΟΕ, «η ακραία και καταχρηστική στάση της διοίκησης είναι δείγμα του εντεινόμενου κλίματος αυθαιρεσίας και αυταρχισμού που προωθείται στην εκπαίδευση. Η παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά απαράδεκτη κλήση και εισβολή της αστυνομίας στο χώρο του σχολείου αντανακλά και υλοποιεί το πνεύμα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και εμπεδώνει το κλίμα τρομοκρατίας και καταστολής στην εκπαίδευση. Ο εξαναγκασμός συναδέλφων με πολυετή εκπαιδευτική και κοινωνική προσφορά σε απομάκρυνση από το φυσικό εκπαιδευτικό τους χώρο συνιστά "τιμωρία χωρίς δίκη" και προκαλεί τη σπίλωση της κοινωνικής επαγγελματικής και εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής τους αξιοπρέπειας και υπόστασης».

Τη συμπαράστασή τους προς τους εκπαιδευτικούς εκφράζει με ανακοίνωσή της η Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, το Συντονιστικό Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Αιτ/νίας καταγγέλλει τη διεύθυνση του 7ου Δημοτικού Σχολείου και τη διοίκηση της Α' βάθμιας Εκπαίδευσης ως κύριους υπεύθυνους για την ωμή παραβίαση του παιδαγωγικού ασύλου του σχολείου. Ακόμα, το γεγονός καταγγέλλουν και καταδικάζουν το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. γραφείων Αγρινίου - Θερμού.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ
Η πίεση της ανεργίας αύξησε τη συμμετοχή

Αυξημένη ήταν η φετινή συμμετοχή στο διαγωνισμό της ντροπής του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα η Κεντρική Επιτροπή του Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός - που έχει καταδικαστεί στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κινήματος, αφού μέσω αυτού προωθείται η αποσύνδεση του πτυχίου από το δικαίωμα στη δουλιά και συγχρόνως απέχει κατά πολύ από το αίτημα για μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα - ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή 1 του Οκτώβρη οπότε διαγωνίστηκαν οι κλάδοι Δασκάλων, Γαλλικών, Αγγλικών, Γερμανικών, Καλλιτεχνικών και Πληροφορικής ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα στοιχεία, συνολικά οι θέσεις που θα καλυφθούν από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη σχολική χρονιά 2001-2 είναι 10.398, ενώ οι υποψήφιοι ήταν 66.121. Αυτοί όμως που τελικά διαγωνίστηκαν ήταν 44.731 το πρωί (ποσοστό 67,65%) και απ' αυτούς το απόγευμα προσήλθαν στα εξεταστικά κέντρα 42.543 (ποσοστό 64,34%).

Κατά τον προηγούμενο διαγωνισμό πρόσληψης εκπαιδευτικών από το ΑΣΕΠ οι υποψήφιοι ήταν 46.725. Πάντως η συμμετοχή στο φετινό διαγωνισμό ήταν αυξημένη σε σχέση με το διαγωνισμό του 1998. Επίσης, η φετινή πρωινή συμμετοχή ήταν 68% και η αντίστοιχη του 1998 ήταν 60%, ενώ η απογευματινή ήταν 64% και 57%, αντίστοιχα.

Επίσης, η βαθμολόγηση των γραπτών αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος της βδομάδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ