ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Αποφασισμένοι να εντείνουν τον αγώνα τους
  • Σε ανοιχτή συνέλευση χτες αποφάσισαν νέο απεργιακό πρόγραμμα για την επόμενη βδομάδα
  • Την αλληλεγγύη τους εκφράζουν  άλλα συνδικάτα εργαζομένων

Από τη χτεσινή ανοιχτή συνέλευση των εργαζομένων στα τρόλεϊ, στα Χαυτεία
Από τη χτεσινή ανοιχτή συνέλευση των εργαζομένων στα τρόλεϊ, στα Χαυτεία
Την κατηγορηματική τους απόφαση να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα που άρχισαν εδώ και τρεις βδομάδες, μέχρι να πειστούν κυβέρνηση και διοίκηση ότι δεν πρόκειται να περάσει ο εργασιακός μεσαίωνας που προωθούν, διαδήλωσαν χτες οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ).

Με μαύρες σημαίες και πανό, οι εργαζόμενοι στην κίνηση των τρόλεϊ (οδηγοί), με την έναρξη της χτεσινής στάσης εργασίας στις 12 το μεσημέρι, άρχισαν να προσέρχονται στην οδό Πανεπιστημίου (στα Χαυτεία), όπου είχε προγραμματιστεί συγκέντρωση και ανοιχτή γενική συνέλευση του κλάδου, με σκοπό να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό για την προκλητική αδιαφορία κυβέρνησης και διοίκησης, να δώσουν λύσεις σε προβλήματα που προκάλεσαν οι ίδιοι με την εφαρμογή του αντεργατικού - αντισυγκοινωνιακού νόμου 2669/98. Αξιοσημείωτο είναι ότι η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ για πολλοστή φορά έκανε ό,τι περνά από το χέρι της για να παρεμποδίσει την προσέλευση των εργαζομένων στη γενική συνέλευση. Στο πλαίσιο αυτό, προκάλεσε δήθεν τεχνικό πρόβλημα με διακοπή ρεύματος στο κεντρικό αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ στον Κόκκινο Μύλο, με στόχο να καθυστερήσουν οι οδηγοί να σταθμεύσουν τα οχήματα και έτσι να μην προλάβουν να φτάσουν έγκαιρα στα Χαυτεία! Η ενέργεια αυτή στηλιτεύτηκε από τους εργαζόμενους, οι οποίοι απαίτησαν την άμεση αποκατάσταση της ρευματοδότησης στο αμαξοστάσιο, κάτι που έγινε ύστερα και από παρέμβαση εκπροσώπων της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ. Επίσης, αξίζει να επισημανθεί ότι από χτες το πρωί άρχισαν και οι τηλεφωνικές φάρσες για βόμβα. Απαρχή έγινε με τα γραφεία της Ενωσης, όπου κατέφθασαν μάλιστα και αστυνομικοί, ενώ επακολούθησε φάρσα για τοποθέτηση βόμβας στο αμαξοστάσιο στην Πλ. Αττικής.

Στη γενική συνέλευση των εργαζομένων παραβρέθηκαν και εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα του κλάδου, εκπρόσωποι του ΕΚΑ, του ΠΑΜΕ, των διοικητικών υπαλλήλων ΗΛΠΑΠ, των Συλλόγων Τραπεζοϋπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων, ο Χρ. Σταμούλος από το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, καθώς και εκπρόσωπος του ΔΗΚΚΙ.

Στη σύντομη ομιλία του ο πρόεδρος της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, Χαρ. Σταθόπουλος, επισήμανε ότι η ευθύνη για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού ανήκει αποκλειστικά σε κυβέρνηση και διοίκηση, που αρνούνται ακόμη και συνάντηση με τους εργαζόμενους. «Τώρα αρχίζει ο αγώνας. Θα είναι σκληρός και πολύμορφος», είπε χαρακτηριστικά.

Με ανακοίνωσή της η Γραμματεία του ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι στηρίζει ενεργά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα τρόλεϊ και «καλεί συνδικάτα και συνδικαλιστές να σταθούν στο πλευρό των απεργών των ΗΛΠΑΠ, που διεκδικούν λύσεις σε δίκαια εργατικά αιτήματα. Για τον ίδιο λόγο το ΠΑΜΕ τις επόμενες μέρες θα προχωρήσει σε σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων Αθήνας και Πειραιά, ώστε πιο οργανωμένα, πιο μαχητικά και πιο αποτελεσματικά να εκφραστεί η αλληλεγγύη στο σημαντικό αυτό αγώνα».

Τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη της στον αγώνα των εργαζομένων στα τρόλεϊ εκφράζει με χτεσινή της ανακοίνωση και η διοίκηση της Ομοσπονδίας Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου, η οποία καλεί την κυβέρνηση, τη διοίκηση και τους αρμόδιους φορείς να δώσουν άμεσα λύση στα προβλήματα των εργαζομένων, που με τον αγώνα τους υπερασπίζουν τις ΣΣΕ και το 8ωρο.

Στη γενική συνέλευση αποφασίστηκε ομόφωνα το νέο απεργιακό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει καθημερινές στάσεις εργασίας για το προσωπικό βάρδιας από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή και για όλους τους εργαζόμενους την ερχόμενη Τρίτη και Παρασκευή, τις ώρες 6.30 - 8.30 π.μ., 1.30 - 3.30 μ.μ. και 6.30 - 8.30 μ.μ. Επίσης, την ερχόμενη Πέμπτη, 9 Μάρτη, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα κάνουν νέα στάση εργασίας 12 - 4 μ.μ. και νέα γενική συνέλευση.

ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΙ
Λιγότερη γραφειοκρατία, αλλά κατόπιν εορτής...

Εξι μήνες μετά το σεισμό και όταν όλοι σχεδόν οι ιδιοκτήτες σεισμόπληκτων σπιτιών έχουν ξεκινήσει από μόνοι τους τις εργασίες επισκευών, ευαρεστήθηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ και - για προεκλογική σκοπιμότητα μάλλον - απλούστευσε τις διαδικασίες για τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για όσες ιδιοκτησίες το κόστος της επισκευής δεν υπερβαίνει τα 2.000.000 δρχ.

Πιο συγκεκριμένα, με χτεσινή απόφαση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελή, προβλέπεται ότι για επισκευές σε τοίχους καθώς και για ελαφρές βλάβες στο φέροντα οργανισμό των κτιρίων, εφόσον ο προϋπολογισμός της επισκευής δεν υπερβαίνει τα 2.000.000 δρχ. ανά ιδιοκτησία, δε θα είναι πια απαραίτητη η προσκόμιση τίτλων ιδιοκτησίας και μελέτη μηχανικού. Αντί αυτών θα απαιτούνται μόνο τα παρακάτω δικαιολογητικά:

  • Υπεύθυνη Δήλωση του ιδιοκτήτη ή των συνιδιοκτητών ότι είναι πράγματι ιδιοκτήτες του ακινήτου.
  • Σύντομη Τεχνική Περιγραφή Μηχανικού συνοδευόμενη από κάτοψη του ακινήτου στην οποία θα αναφέρονται οι βλάβες και θα περιγράφεται ο τρόπος και τα υλικά επισκευής.

Επίσης, με κοινή απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ, Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας, δεν υποθηκεύονται τα σεισμόπληκτα ακίνητα όταν το δάνειο που τους αναλογεί ως στεγαστική συνδρομή για την επισκευή τους δεν υπερβαίνει τα 3.000.000 δρχ. ανά ιδιοκτησία.

Και τα δύο αυτά μέτρα είναι γεγονός ότι ξεμπλοκάρουν κάπως όσους έχουν μικρές ζημιές («πράσινα»), ενώ για τους υπόλοιπους - σχεδόν και τους 90.000 ιδιοκτήτες «κίτρινων» κτιρίων - που έχουν πάθει και τις σοβαρότερες ζημιές, εξακολουθεί να παραμονεύει ο λαβύρινθος της γραφειοκρατίας και οι συμπληγάδες της υποθήκευσης του σπιτιού τους, προκειμένου να πάρουν ακόμη και αυτήν την ανεπαρκέστατη στεγαστική συνδρομή που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση.

Μπάζουν νερά σταθμοί του μετρό!

Τελικά το «χιλιοτραγουδισμένο» από την κυβέρνηση κουτσουρεμένο μετρό της Αθήνας δεν «μπάζει» μόνο από «πανωπροίκια» δισεκατομμυρίων και πολύμηνες καθυστερήσεις, αλλά, μόλις ένα μήνα αφότου έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία, στην κυριολεξία και από... νερά!

Πράγματι, χτες το βράδυ οι επιβάτες του σταθμού της Ομόνοιας και στην κατεύθυνση προς το Σύνταγμα αντίκρισαν έκπληκτοι ένα ρυάκι με νερό να στάζει από την οροφή στο καλλιμάρμαρο δάπεδο, διερωτώμενοι τι συμβαίνει.

Σύμφωνα με παράγοντες της «Αττικό Μετρό», η είσοδος του νερού αποδίδεται στο σταθμό των ΗΣΑΠ που βρίσκεται ακριβώς από πάνω, που μέσω των αρμών της σήραγγας εισέρχεται στο νέο σταθμό. Οπως έλεγαν οι ίδιοι, το φαινόμενο θα αντιμετωπιστεί με τοποθέτηση ρητίνης στους αρμούς, με ευθύνη των εργολάβων.

Ωστόσο, τα προβλήματα αυτά ήταν γνωστά εδώ και αρκετούς μήνες. Συγκεκριμένα, ήταν γνωστό ότι κατά την τοποθέτηση των μεμβρανών στεγανοποίησης, τόσο στο σταθμό της Ομόνοιας, όσο και σε άλλους σταθμούς, παρατηρήθηκαν σημαντικές αστοχίες. Το θέμα είναι γιατί δεν τοποθετήθηκαν άλλες μεμβράνες. Προφανώς, επειδή έπρεπε να γίνουν γρήγορα οι προεκλογικές επιδείξεις και φιέστες του έργου...

Γεγονός είναι πάντως ότι τώρα επιβεβαιώνεται πως το «μετρό μπήκε στη ζωή μας» και με προβλήματα...

Πρόσχημα ... η τέχνη

Με πρόσχημα τις «πολιτιστικές ανάγκες της πρωτεύουσας» η υπουργός Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη, επιχείρησε χθες - κατά τη συζήτηση στη Βουλή των άρθρων του νομοσχεδίου για το Ολυμπιακό Χωριό - να στηρίξει την εκχώρηση χώρου στο κέντρο της Αθήνας στο ίδρυμα Γουλανδρή για τη δημιουργία Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης,

Την έντονη αντίδραση του ΚΚΕ στην εν λόγω προοπτική εξέφρασε ο βουλευτής του Κόμματος Μπάμπης Αγγουράκης κάνοντας λόγο για ύπαρξη δεσμεύσεων. Οπως είπε η Ελισάβετ Παπαζώη, το ίδρυμα Γουλανδρή είναι η μοναδική ευκαιρία «να αποκτήσει επιτέλους τη δυνατότητα η πρωτεύουσα να έχει ένα μουσείο εικαστικό», γιατί «είμαστε η μοναδική πρωτεύουσα και η μοναδική χώρα που δεν έχει μουσείο εικαστικό».

Παίρνοντας το λόγο ο Μπάμπης Αγγουράκης σημείωσε: «Δεν μπορούμε να καταλάβουμε και δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ένας από τους ελάχιστους ελεύθερους που έχουν απομείνει στο χώρο της Αθήνας να εκχωρηθεί, και μάλιστα σε ένα ιδιωτικό ίδρυμα. Αυτό είναι απαράδεκτο πολύ περισσότερο όταν υπάρχει μια κίνηση και μάλιστα επί χρόνια γύρω από το ζήτημα αυτό. Και επί χούντας είχε επιχειρηθεί κάτι παρόμοιο, αλλά δε στάθηκε δυνατόν. Τώρα φαίνεται ότι υπάρχουν δεσμεύσεις για να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο».

Προκλητικός ο υπουργός Μεταφορών

Απαντώντας χτες στη Βουλή σε Ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ είπε ότι οι κινητοποιήσεις γίνονται από μια μειοψηφία των εργαζομένων!

Αντί να τοποθετηθεί υπεύθυνα απέναντι στα αιτήματα των εργαζομένων στα τρόλεϊ, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης, απαντώντας χτες σε σχετική Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μπάμπη Αγγουρακη, ανακάλυψε τις... «κινητοποιούμενες μειοψηφίες»

Ο υπουργός επιχείρησε να υποβαθμίσει τις κινητοποιήσεις, λέγοντας πως «μια μειοψηφία στα ΗΛΠΑΠ» αντιδρά στα μέτρα που είναι «προς όφελος του πολίτη». Υποστήριξε ότι κίνητρο του υπουργείου είναι η ύπαρξη στους δρόμους όσο το δυνατόν περισσοτέρων τρόλεϊ κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής.

Παίρνοντας το λόγο ο Μπάμπης Αγγουράκης τόνισε ότι η απόφαση για κινητοποιήσεις και τα αιτήματα αποφασίστηκαν ομόφωνα από το ΔΣ των εργαζομένων, αλλά και από το 98% της γενικής συνέλευσης. «Εσείς φθάσατε σήμερα να μας πείτε ότι είναι ένα αίτημα της μειοψηφίας των εργαζόμενων, όπως εξάλλου κάνει και η ελεγχόμενη από εσάς διοίκηση των ΗΛΠΑΠ», είπε ο Μπάμπης Αγγουράκης. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «αυξήσατε το χρόνο εργασίας τουλάχιστον κατά 15% για να μην πω παραπάνω», αφού ο ισχύων νόμος «δίνει τη δυνατότητα να είναι τέσσερις οι σπαστές βάρδιες. Αυτό δημιουργεί μια φοβερή εντατικοποίηση. Ουσιαστικά έχετε καταργήσει τα διαλείμματα, τους χρόνους παραλαβής και παράδοσης των οχημάτων, έχετε καταργήσει το επίδομα για το 15λεπτο, έχετε μειώσει το χρόνο για τη μεταβίβαση των εργαζόμενων».

Με νέες πινακίδες κυκλοφορίας πρόκειται να εφοδιαστούν όλα τα αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης (ταξί, τουριστικά λεωφορεία, φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών) μέχρι το τέλος του 2000.

Απαρχή θα γίνει με τα ταξί που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής και της Νομαρχίας Αθηνών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ