ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάη 2003
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΤΑ
Υπέγραψαν για ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης

Να υλοποιήσουν την αντιασφαλιστική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ έσπευσαν οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) που συμπεριφερόμενοι ως μάνατζερ και όχι ως συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων, υπέγραψαν την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2003-2004, που προωθεί τη δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου Ασφάλισης και ασφάλισης των εργαζομένων σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία!!! Είναι φανερό πια ότι την υπόθεση υλοποίησης της αντεργατικής κυβερνητικής πολιτικής, την ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς, έχουν αναλάβει εργολαβικά υψηλόβαθμοι κυβερνητικοί και εργοδοτικοί συνδικαλιστές δίνοντας, έτσι, «χέρι βοηθείας» στο μεγάλο κεφάλαιο που εντείνει την επίθεσή του στα δικαιώματα των εργαζομένων.

Με τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης μπαίνουν οι βάσεις για τη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης και την υπονόμευση της κύριας ασφάλισης. Τα ταμεία αυτά λειτουργούν με βάση το κεφαλαιοποιητικό σύστημα και αυτό σημαίνει ότι οι εισφορές των εργαζομένων θα παίζονται στο χρηματιστηριακό τζόγο και θα επενδύονται σε διάφορα χρηματιστηριακά παράγωγα. Ετσι, οι εργαζόμενοι θα κληθούν να πληρώσουν τη ζημιά που είναι το πιθανότερο ότι θα προκληθεί από αυτές τις κινήσεις, ενώ το σίγουρο είναι ότι οι καπιταλιστές μπορούν να αξιοποιήσουν προς όφελός τους αυτά τα κεφάλαια.

Ο Γ. Κρίκας, μέλος ΔΣ της ΠΟΣΤ και στέλεχος του ΠΑΜΕ, αναφερόμενος σε αυτές τις εξελίξεις, δήλωσε στο «Ρ»: «Μέσα από τη σύσταση του Επαγγελματικού Ταμείου προωθείται η ιδιωτικοποίηση του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης, που αποτελεί κεντρική επιλογή των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών. Το ίδιο επιχειρείται και με την ομαδική ασφάλιση. Από αυτά και μόνο πρέπει οι εργαζόμενοι να αντιδράσουν και να μπουν εμπόδιο στην εφαρμογή τους. Συνένοχοι στην κατεδάφιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και την ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης είναι η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ και η ηγεσία της ΔΑΚΕ στην Ομοσπονδία, αφού με τη συλλογική σύμβαση υλοποιούν τον αντιασφαλιστικό νόμο της κυβέρνησης. Οι προσπάθειές τους να καθησυχάσουν τους εργαζόμενους είναι εκ του πονηρού, καθώς η διεθνής πείρα προειδοποιεί ότι τα χρήματα και τα δικαιώματα των εργαζομένων μπορούν ανά πάσα στιγμή να τιναχτούν στον αέρα.

Οι προτάσεις του ΠΑΜΕ για την κοινωνική ασφάλιση και ο αγώνας για δημόσια καθολική κοινωνική ασφάλιση αποκτούν σήμερα κρίσιμη σημασία».

ΤΣΙΜΕΝΤΟΠΟΙΙΑ «ΤΙΤΑΝ» ΚΑΜΑΡΙΟΥ - ΞΗΡΟΡΕΜΑΤΟΣ
Το εργοστάσιο μετατρέπεται σε... εργοτάξιο

Την αποψίλωση του εργοστασίου από τα έμπειρα και ικανά στελέχη και τη μείωση του μόνιμου προσωπικού επιχειρεί η διοίκηση της τσιμεντοποιίας ΤΙΤΑΝ στο Καμάρι, όπως καταγγέλλει το σωματείο των εργαζομένων. Τα τελευταία χρόνια, σημαντικοί τομείς από τις εργασίες του εργοστασίου έχουν ανατεθεί «άνευ όρων» σε εργολαβικό προσωπικό, ανοίγοντας την όρεξη στην εργοδοσία για ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Οπως σημειώνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους, η εργολαβική παρουσία στο εργοστάσιο «λειτούργησε πολλές φορές σε βάρος τους, αφού δε σεβάστηκε τον αγώνα τους σε κρίσιμες στιγμές».

Σύμφωνα με το σωματείο, η ανεξέλεγκτη αξιοποίηση από τους εργολάβους φτηνού και ανειδίκευτου εργατικού δυναμικού, οδηγεί το εργοστάσιο σε απαξίωση και ταυτόχρονα πολλαπλασιάζει τους κινδύνους εργατικών ατυχημάτων.

Το τελευταίο διάστημα, εξάλλου, παρουσιάζεται όλο και πιο έντονα το φαινόμενο εργαζόμενοι σε θέσεις - κλειδιά της επιχείρησης, μετά τη συνταξιοδότησή τους να επιστρέφουν στην επιχείρηση από την κερκόπορτα της εργολαβικής ανάθεσης. Με τον τρόπο αυτό, όλο και περισσότερες εργασίες στον κύκλο της παραγωγής περνάνε στα χέρια εργολάβων, την ίδια στιγμή που το μόνιμο προσωπικό μειώνεται σταθερά.

«Είναι μια επικίνδυνη για την προοπτική του εργοστασίου επιλογή», καταγγέλλει το σωματείο στην ανακοίνωσή του, «αφού αντί να δημιουργεί προϋποθέσεις παρουσίας ενός ικανού αριθμού εργαζομένων, με σωστή υποδομή γνώσεων και άρτια τεχνική κατάρτιση, μετατρέπει το εργοστάσιο σε εργοτάξιο, με αμφίβολη λειτουργική ποιότητα»

Καλεί, τέλος, τη διοίκηση της επιχείρησης να στελεχώσει με μόνιμο και ικανό προσωπικό τις απογυμνωμένες υπηρεσίες, δηλώνοντας την αποφασιστικότητα των εργαζομένων να αντιταχθούν σθεναρά στην απαξίωση του εργοστασίου.

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Σε ιδιώτες η πόντιση καλωδίων

Πλήγμα στην αμυντική θωράκιση της χώρας, αλλά και 16 ναυτεργάτες στις λίστες της ανεργίας, θα είναι το αποτέλεσμα του παροπλισμού ή πώλησης του καλωδιακού πλοίου «ΘΑΛΗΣ» που προετοιμάζει η κυβερνητική διοίκηση του ΟΤΕ. Το έργο αυτού του πλοίου είναι η συντήρηση των υποθαλάσσιων καλωδίων των τηλεπικοινωνιών της χώρας και είναι το μοναδικό που διαθέτει η Ελλάδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο δεν ανήκει εξ ολοκλήρου στον ΟΤΕ, αλλά ένα μέρος των μετοχών του, και συγκεκριμένα περίπου το 25%, ανήκει στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την πλευρά του Πολεμικού Ναυτικού έχουν ήδη εκδηλωθεί αντιδράσεις στους σχεδιασμούς του ΟΤΕ καθώς θεωρείται απαράδεκτο σε περίπτωση κρίσης το υποθαλάσσιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών να εξαρτάται από τους ιδιώτες.

Τα σχέδια του ΟΤΕ για τον «ΘΑΛΗ» καταγγέλλουν και τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Με κοινή τους επιστολή προς τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εθνικής Αμυνας, τον ΟΤΕ και τα πολιτικά κόμματα, επισημαίνουν ότι η πώληση ή ο παροπλισμός του πλοίου θα δημιουργήσει «σοβαρά προβλήματα για τη συντήρηση των υποθαλάσσιων καλωδίων στη χώρα μας και τη δυνατότητα επέκτασης αυτού του δικτύου». Τονίζουν επίσης: «Είναι φανερό ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να την εξετάσει κανείς μόνο με οικονομικούς όρους και να μην υπολογίσει την αμυντική θωράκιση της χώρας», «ούτε μπορεί κανείς να μην υπολογίσει τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν στο πλοίο, δεδομένης μάλιστα και της μεγάλης ανεργίας που έχουμε στους ναυτεργάτες, αλλά και στη χώρα μας συνολικά. Οι ναυτεργάτες και συνολικά οι εργαζόμενοι δε θα ανεχτούν και άλλες απολύσεις και άλλους ανέργους». Τα σωματεία καλούν την κυβέρνηση να παρέμβει άμεσα «διακόπτοντας κάθε συζήτηση ή και σκέψη για τη διακοπή λειτουργίας ή πώληση του Κ/Π "ΘΑΛΗΣ"» και να διατηρηθούν όλες οι θέσεις εργασίας στο πλοίο.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι εφοπλιστές «οργώνουν»

Κυβέρνηση και ΠΝΟ τούς στηρίζουν με «επιτροπές» και «διάλογο»

Τα απανωτά υπερπρονόμια που έχει παραχωρήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχουν πυροδοτήσει για τα καλά την επιθετικότητά του, ώστε σήμερα: Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές να γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις συμφωνίες περί εκπτώσεων στα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και από πάνω να αξιώνουν και νέες αυξήσεις! Οι εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων να θέτουν ευθέως θέμα για δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, επιδότηση των ασφαλιστικών τους εισφορών προς το ΝΑΤ, γενναίες οικονομικές ενισχύσεις για να ανακαινίσουν το ξενοδοχειακό τμήμα των πλοίων τους ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων και έπεται συνέχεια. Ενώ μείωση των ασφαλιστικών τους εισφορών προς το ΝΑΤ, το διωγμό των εναπομεινάντων Ελλήνων ναυτεργατών και πολλά ακόμα έχουν αξιώσει και οι εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, παραδέχτηκε ότι η συμφωνία για τις εκπτώσεις έχει μετατραπεί σε κουρελόχαρτο, όμως έχει φροντίσει για την αντιμετώπιση του ...φαινομένου με τη σύσταση ...επιτροπής!

Είπε ...χαρακτηριστικά: «Για να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να δώσουμε τη δυνατότητα και το υπουργείο και στις εταιρίες να κάνουνε πιο εύκολα και ευέλικτα τις εργασίες τους, τους ελέγχους τους, συνέστησα μια επιτροπή από τα δύο μέρη, η οποία ολοκλήρωσε τη δουλιά της χτες (σ.σ. προχτές)» και σύμφωνα με τον Ανωμερίτη τα αποτελέσματά της σχετικά με την υπόθεση των εκπτώσεων, δηλαδή πού τηρούνται και πού όχι, θα μας τα ανακοινώσει άμεσα...

Οσον αφορά στις απαιτήσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών και των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων, σύμφωνα με τον υπουργό, ο διάλογος συνεχίζεται.

Ομως, τα πανιά της εφοπλιστικής ασυδοσίας φροντίζουν να φουσκώνουν και οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στην πλειοψηφία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Χτες έγινε, υποτίθεται, διαπραγματευτική συνάντηση της Ομοσπονδίας με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, η οποία, όμως, δεν κατέληξε πουθενά. Οι εφοπλιστές με θράσος έκαναν καθαρό ότι αν δεν πάρουν τις αυξήσεις που διεκδικούν στα εισιτήρια, δεν πρόκειται να υπογράψουν Συλλογική Σύμβαση Εργασίας! Και, βέβαια, η απάντηση της ΠΝΟ, με ευθύνη της πλειοψηφίας, ήταν ότι θα συνεχίσει το ...διάλογο! Αυτού του τύπου τις διαδικασίες κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι στη διοίκηση της Ομοσπονδίας των ταξικών Σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, κάνοντας σαφές ότι, αν δεν οργανωθούν αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, η ασυδοσία των εφοπλιστών συνεχώς θα διευρύνεται.

Εκδήλωση για τα 70 χρόνια

Εκδήλωση για τα 70 χρόνια ζωής και δράσης του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ανωνύμων Εταιριών και Γραφείων, διοργανώνει τη Δευτέρα 2 Ιούνη, στις 6.30 το απόγευμα, η διοίκηση του Συνδέσμου στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη».

ΔΗΣΕΚ
Διαμαρτυρία για την αγωγή κατά του Σκεπετάρη

Τη διαμαρτυρία της εκφράζει με ανακοίνωσή της η γραμματεία της ΔΗΣΕΚ για την προσπάθεια ποινικοποίησης και οικονομικής εξόντωσης συνδικαλιστικών στελεχών που δεν πρόσκεινται στον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό. Αφορμή στάθηκε, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η επιδιωκόμενη οικονομική εξόντωση του συνδικαλιστή και γραμματέα του Τομέα Μαζικών Κινημάτων του ΔΗΚΚΙ, Χριστόφορου Σκεπετάρη, από το συνδικαλιστικό στέλεχος της ΔΑΚΕ και γενικό γραμματέα της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, Π. Λόφτσαλη, ο οποίος του έχει κάνει αγωγή ύψους 350 χιλιάδων ευρώ, «επειδή του άσκησε συνδικαλιστική κριτική». Αυτά τα γεγονότα, σημειώνει η ΔΗΣΕΚ, φανερώνουν την απαξία της κοινωνικοπολιτικής δράσης και, καταλήγοντας, δηλώνει ότι «σε κάθε περίπτωση θα υπερασπίσει την αλήθεια, τη διαφάνεια, τη συνδικαλιστική και αγωνιστική δράση και τα στελέχη της από τις διώξεις των εγκάθετων της εργοδοσίας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ