ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Φλεβάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Προγράμματα «ευελιξίας» για ... απασχολήσιμους

Συνέντευξη Τύπου του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης

Με στόχο την αύξηση της «ευελιξίας» και της «κινητικότητας» των αποφοίτων των ΙΕΚ για να είναι «προσαρμόσιμοι» στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, το Παράρτημα Θεσσαλονίκης του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) πραγματοποίησε χτες το πρωί συνέντευξη Τύπου. Σε αυτή παρουσιάστηκε η προσπάθεια η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να αποτελέσει «ισχυρή απάντηση», όπως ειπώθηκε, στο «ανταγωνιστικό περιβάλλον» που διαμορφώνεται στην ΕΕ. Δηλαδή, η προσπάθεια μέσα από την παραπέρα στήριξη της κατάρτισης σε βάρος της Παιδείας να προχωρήσει η εξυπηρέτηση των αναγκών του κεφαλαίου.

Σύμφωνα με τον ΟΕΕΚ, σε όλα τα δημόσια ΙΕΚ της Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβρη του 2004 πιλοτική λειτουργία των «Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας», δηλαδή μηχανισμός διασύνδεσης των ΙΕΚ με την αγορά εργασίας. Ενισχύθηκε η συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» στην κατάρτιση, οι οποίοι καλούνται να παίξουν ενεργό ρόλο «στην ανίχνευση των αναγκών της αγοράς εργασίας», «στην επιλογή των ειδικοτήτων κατάρτισης και στη μετέπειτα απορρόφηση των καταρτιζόμενων των δημοσίων ΙΕΚ». Δηλαδή, η δημιουργία τέτοιων αποφοίτων που θα καλύπτουν τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων για απασχολήσιμους εργαζόμενους οι οποίοι θα υπάρχει ανάγκη συνεχώς να επανακαταρτίζονται.

Ο ΟΕΕΚ προωθεί τα προγράμματα «κινητικότητας», όπως η έκδοση του «ευρωδιαβατηρίου (Europass: Περιέχει το "ευρωπαϊκό βιογραφικό" όπου επισυνάπτονται "συμπληρωματικά πιστοποιητικά" όπως το "συμπλήρωμα διπλώματος" της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας, "πορτοφόλι" γλωσσών κλπ. Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί 3.200 Europass στην Ελλάδα (ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΤΕΕ), σε σύνολο 100 χιλιάδων στην ΕΕ των 25 μελών, με στόχο έως το 2010 να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια)». Μιλάμε για ένα συνονθύλευμα πτυχίων διαφορετικών βαθμίδων, που θα καταγράφονται σε ένα «διαβατήριο» μέσω του οποίου ο εργοδότης θα διαπιστώνει εύκολα τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει ο υποψήφιος εργαζόμενος.

Ταυτόχρονα, έγινε αναφορά στο πρόγραμμα «Leonardo Da Vinci», για ολοκλήρωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε άλλη χώρα της ΕΕ.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σπεύδει να εφαρμόσει τις πιστωτικές μονάδες

Ακόμα και πριν υπάρξουν νομοθετικές ρυθμίσεις, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα που είναι πλήρως υποταγμένα στη λογική της διαδικασίας της Μπολόνια προωθούν από μόνα τους την εφαρμογή των σχετικών αποφάσεων στο οργανόγραμμα των σπουδών τους. Ετσι, μετά την προσήλωση των περισσότερων πανεπιστημίων να σπάσουν τις σπουδές τους σε δυο κύκλους και να δημιουργήσουν μεταπτυχιακά ειδίκευσης, τώρα αρχίζουν να συζητούν την εφαρμογή των πιστωτικών μονάδων και του συμπληρώματος διπλώματος.

Πρόσφατα, το Τμήμα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά απέστειλε στους προέδρους όλων των Τμημάτων του ιδρύματος και τις πρυτανικές αρχές ενημερωτικό υλικό σχετικά με τη Διακήρυξη της Μπολόνια, ρωτώντας τους αν προτίθενται να εφαρμόσουν το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Μονάδων (ECTS) και ζητώντας τις απαντήσεις τους μέχρι το τέλος Φλεβάρη.

Θυμίζουμε, ότι οι πιστωτικές μονάδες και το συμπλήρωμα διπλώματος θα ήταν ένα από τα στοιχεία του «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία ως πλευρές της διαδικασίας της Μπολόνια. Φαίνεται, λοιπόν, ότι κάποιοι προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στη λογική του «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία κι εφαρμόζουν τις αποφάσεις... πριν ακόμα αυτές ληφθούν επίσημα!

24ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
«Νίπτει τας χείρας» της η διοίκηση του δήμου

Την ίδια ώρα που μαθητές, γονείς και καθηγητές του 24ου Γυμνασίου και Λυκείου Αθήνας πραγματοποιούσαν συγκέντρωση έξω από το Δημαρχείο Αθηναίων, οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας αρνούνταν να συζητήσουν επί της ουσίας το ζήτημα του χώρου της ανέγερσης του σχολείου. Συγκεκριμένα, το χώρο όπου προβλεπόταν να ανεγερθεί το νέο σχολικό κτίριο η διοίκηση - με απόφασή της - το παραχώρησε σε ιδιώτη, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες για την ανέγερση της πολυκατοικίας.

Το θέμα ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο ως εκτός ημερήσιας διάταξης, κατόπιν επιστολής του Σπύρου Χαλβατζή, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο εν λόγω κείμενο: «Ο δήμος αποφάσισε τον αποχαρακτηρισμό του χώρου ως Σχολικού», αν και «στην περιοχή δεν υπάρχει άλλος χώρος για ανέγερση σχολικού κτιρίου. Ζητάμε να σταματήσουν άμεσα οι εργασίες, από τον ιδιώτη - κατασκευαστή, ανέγερσης πολυκατοικίας. Να ανεγερθεί στο χώρο σχολικό κτίριο για τη στέγαση του 24ου Λυκείου».

Επίσης, στο συμβούλιο μίλησαν ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 24ου Γυμνασίου Ν. Κόντος, ο οποίος και είπε πως ο μοναδικός ενδεδειγμένος χώρος για την ανέγερση του σχολείου είναι ο χώρος που ο δήμος έδωσε στον ιδιώτη. Ωστόσο, η διοίκηση αρνήθηκε να μπει στην ουσία του ζητήματος, παρά τις αντιδράσεις των καθηγητών και των γονέων του σχολείου.

Κατά τα άλλα, σε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Αθηναίων προχώρησαν μαθητές και γονείς του 24ου Γυμνασίου και Λυκείου Αθήνας, στο Πολύγωνο, στο 7ο Διαμέρισμα του Δήμου Αθήνας. Γονείς και μαθητές διεκδικούν «μονοήμερα σχολεία και να μπει τέρμα πια στη διπλοβάρδια», αντιδρώντας στην απόφαση της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κάθε πόλη και πανεπιστήμιο!

Παρά το ότι η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, ασκούσε στο παρελθόν κριτική στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που ίδρυε πανεπιστημιακά Τμήματα σε διάφορες πόλεις, χωρίς υποδομές, χωρίς ακαδημαϊκό κύρος και ουσιαστική σκοπιμότητα, τώρα σπεύδει να εφαρμόσει την ίδια ακριβώς τακτική: κάθε πόλη και πανεπιστήμιο - κάθε χωριό και ΤΕΙ!

Μετά από σύσκεψη που είχε χτες με βουλευτές κι εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο νομό Κορινθίας εξήγγειλε τη «λειτουργία 2ου Τμήματος Σχολής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που θα λειτουργήσει στην Κόρινθο από το 2006, αφού πρώτα προσδιοριστεί το γνωστικό αντικείμενο ύστερα από προτάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου και τη γνωμοδότηση του ΕΣΥΠ». Επίσης, εξήγγειλε τη σταδιακή μεταφορά του Τμήματος Οινολογίας του ΤΕΙ Αθήνας στη Νεμέα. Δηλαδή, συνεχίζει να υπηρετεί τη λογική λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης όχι με βάση τις ανάγκες της επιστήμης, αλλά με... τουριστικούς όρους. Αυτό όμως δεν μπορεί να ωφελήσει κανέναν, γιατί τα Τμήματα - «μαϊμού» ούτε διευρύνουν την παραγωγική βάση μιας επαρχιακής πόλης ούτε τα παιδιά του λαού μορφώνουν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ