Η πραγματικά, εξαιρετική αισθητικά, ποιητική ταινία της Ειρήνης Βαχλιώτη «Skipper Straad», εμπνευσμένη από τη «Βάρδια» του Νίκου Καββαδία, ήταν η μεγάλη έκπληξη του Φεστιβάλ, καθώς έλαβε τα βραβεία της καλύτερης ταινίας του Ελληνικού Τμήματος, το ειδικό βραβείο γυναικείας σκηνοθετικής παρουσίας στη μνήμη της Τώνιας Μαρκετάκη, τα βραβεία φωτογραφίας, σκηνικών- κοστουμιών, ήχου, όπως και το βραβείο καλύτερης βαλκανικής ταινίας του Διεθνούς Φεστιβάλ.
Στο Ελληνικό Τμήμα, το δεύτερο βραβείο μυθοπλασίας απονεμήθηκε στον Παναγιώτη Φαφούτη για την ταινία «Ρεντ Σκάι», η οποία πήρε και τη διάκριση μοντάζ. Η «Αποθυμιά» του Μάνου Γιαμαλάκη πήρε το βραβείο της κατηγορίας «Ελληνες του Κόσμου» και το «Μεσαίο ανοικτό» του Κλέαρχου Πήττα το 1ο βραβείο σπουδαστικής ταινίας. Βραβείο σεναρίου δόθηκε στην Κατερίνα Φιλιώτου για την ταινία του Νίκου Κρητικού «Πες μου χρόνια πολλά». Ειδικές διακρίσεις πήραν ο Γιώργος Κατσάμπουλας με τη σημαντική, κοινωνική ταινία του «Χαραυγή» και ο Γιώργος Σιούγας με «Το ψυγείο», το οποίο απέσπασε επίσης βραβεία οπτικών εφέ, σχεδιασμού ήχου, ανδρικής ερμηνείας για τον Γιώργο Πυρπασόπουλο, καθώς και διάκριση πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Βραβεύτηκαν ακόμα η Ελισάβετ Ναζλίδου και η Πέπη Οικονομοπούλου για τις ερμηνείες τους στην ταινία «Οχι πια ιστορίες αγάπης» της Στρατούλας Θεοδωράτου και ο Δημήτρης Κατακουζηνός για την ταινία «Paint it Black».
Η κριτική επιτροπή του Διεθνούς Φεστιβάλ απένειμε το Μεγάλο Βραβείο στην ταινία «Ζούμε στην Κόψη» του Λευκορώσου Βίκτορ Ασλιούκ, ενώ το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στον Βέλγο Γκαμπριέλ Βαντερπάς για την ταινία «Αύγουστος και Μαρία». Το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας έλαβε «Ο γίγαντας» του Ρώσου Αλεξάντερ Κοτ.
Η θρυλική, πρώτη χορευτική παράσταση του σχήματος στις 30 Μαρτίου του 1958 στη Νέα Υόρκη, άλλαξε την αντίληψη του αμερικάνικου χορού. Πολύ γρήγορα η ομάδα απέκτησε τη φήμη ενός από τους πιο καταξιωμένους παγκοσμίως «πρεσβευτές» του αμερικάνικου χορού, με την προώθηση της μοναδικότητας της μαύρης πολιτιστικής έκφρασης και με τη διατήρηση και τον εμπλουτισμό της μοντέρνας αμερικανικής χορευτικής κληρονομιάς. Εχοντας δώσει εκατοντάδες παραστάσεις σε κοινό 19 εκατομμυρίων ανθρώπων, το Χοροθέατρο ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία του ιδρυτή του: «Ο χορός ανήκει σε κάθε άνθρωπο - από τον άνθρωπο γεννήθηκε και πρέπει πάντα να επιστρέφει στον άνθρωπο».
Οταν ο Α. Εϊλι άρχισε να χορογραφεί, άντλησε έμπνευση από τα μπλουζ, τα σπιρίτσουαλς και τα γκόσπιλς. Σήμερα, η ομάδα συνεχίζει την αποστολή του ιδρυτή της, τόσο με την παρουσίαση σημαντικών έργων από το παρελθόν όσο και με την παραγγελία νέων που εμπλουτίζουν το ρεπερτόριο. Το 1989, έπειτα από το θάνατο του A. Εϊλι, την καλλιτεχνική διεύθυνση του Χοροθεάτρου ανέλαβε η J. Jamison.
Περισσότερες από 200 επιστημονικές εισηγήσεις, για την προστασία, διαχείριση και ανάδειξη των ιστορικών πόλεων του κόσμου, περιλαμβάνει το 7ο Διεθνές Συμπόσιο του Οργανισμού Πόλεων Παγκόσμιας Κληρονομιάς (OWHC), που διοργανώνεται (23 - 26/9) στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, υπό την αιγίδα της UNESCO και των υπουργείων Πολιτισμού και Αιγαίου.
Στο πλαίσιό του, θα γίνουν τρεις παράλληλες συνεδριάσεις: Με τους δημάρχους των 188 ιστορικών πόλεων του OWHC, με ειδικούς επιστήμονες και νέους (16-19 ετών), που επιλέχθηκαν από τις πόλεις Παγκόσμιας Κληρονομιάς, οι οποίοι θα συζητήσουν και θα προτείνουν προγράμματα προστασίας των «εύθραυστων» ιστορικών πόλεων. To κεντρικό θέμα των δημάρχων και των ειδικών επιστημόνων έχει τίτλο «Διατηρώντας την Κληρονομιά Ζωντανή - Εκπαίδευση και κατάρτιση για τη διατήρηση και διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς» και οργανώνεται σε συνεργασία με το Διεθνές Κέντρο Συντήρησης και Αποκατάστασης Μνημείων (ICCROM). H μεσαιωνική πόλη της Ρόδου συμπεριελήφθη το 1988 στη λίστα της UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς για τον πλούτο της διαπολιτισμικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς που αντιπροσωπεύει, ενώ μετέχει στο δίκτυο OWHC, που δημιούργησε η Ουνέσκο το 1993.
Στο δίκτυο μετέχουν 188 ιστορικές πόλεις, που αντιπροσωπεύουν συνολικό πληθυσμό 120 εκατομμυρίων. Επιλέχθηκαν από την Παγκόσμια Διαπολιτισμική Επιτροπή της UNESCO, από τη Λίστα της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με βασικό κριτήριο τη μοναδικότητα της πολιτιστικής παράδοσης, την αυθεντικότητα και καλή κατάσταση των μνημείων και το «διαχρονικό ρυθμό ζωής». Συγκεκριμένα, στον OWHC μετέχουν 98 ιστορικές πόλεις από την Ευρώπη, 35 από την Αμερική, 35 από την Ασία και 20 από την Αφρική.
Να σημειώσουμε ότι στα πλαίσια του Συμποσίου, την Πέμπτη, στο Κάστρο των Ιπποτών, θα δώσουν συναυλία η Ευανθία Ρεμπούτσικα και ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, με δική τους ορχηστρική μουσική.
Ωστόσο, η αξιοσημείωτη ευχέρειά του να «κινείται» με «ευέλικτο» λόγο, από την «ανάλυση» του δημογραφικού (φτάνοντας μέχρι και ...την Κίνα) έως τα «απλά μαθήματα» διαχείρισης των (συνήθως καθυστερημένων) κονδυλίων από τους δήμους (βλ. Δράμα) και από την παιδαγωγική αξία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του υπουργείου του, μέχρι ...«διάλεξη» για τον κινηματογράφο προς τους ίδιους τους κινηματογραφιστές(!), δημιουργεί περισσότερα αναπάντητα ερωτήματα από όσα, υποτίθεται, θέλει να απαντήσει. Ο λόγος είναι απλός: Υπάρχει και η πραγματικότητα.
Οσο για τα «παιχνίδια πολιτισμού» (έτσι ονομάζονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΥΠΠΟ), οργανώνονται με το μεράκι των χιλιάδων συμβασιούχων του ΥΠΠΟ, οι οποίοι σήμερα απεργούν, απαιτώντας το στοιχειώδες: Να σταματήσει η εργασιακή τους ομηρία. Ηταν πράγματι ένα «γεμάτο» προεκλογικό Σαββατοκύριακο...