Το αντι-μιούζικαλ του Τρίερ και χορό έχει και τραγούδι. Χορό της εργατιάς- κορμιών του μόχθου. Τραγούδι της εργατιάς- του πόθου της να ζήσει ανθρωπινά και του σπαραγμού της, όταν τη «στραγγαλίζουν». «Κορυφαία» αυτού του χορού και τραγουδιού η Ισλανδή τραγουδίστρια Μπγιορκ, που, ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αποκαλύπτει και το σπουδαίο υποκριτικό της ταλέντο, καθιστά το «κατηγορώ» του Τρίερ για τη μητρόπολη του καπιταλισμού, «κραυγή» όλων των «ταπεινών και καταφρονεμένων» της εποχής μας και μεγαλύνει τον ύμνο του στον απλό άνθρωπο και στις αξίες της ανθρωπιάς, της εργατικής αλληλεγγύης, της ηθικής ακεραιότητας, της αξιοπρέπειας και της μητρικής αυτοθυσίας.
Η ηρωίδα του Τρίερ είναι μια Τσεχοσλοβάκα, η οποία πήγε στις ΗΠΑ όχι λόγω αντίθεσης με τη σοσιαλιστική πατρίδα της, αλλά γιατί μόνον εκεί υπήρχε ο οφθαλμοχειρουργός που θα έσωζε το παιδί της από την τύφλωση, λόγω της αρρώστιας που κληρονόμησε από εκείνη. Αρρώστια που την ίδια την τυφλώνει. Η νεαρή μάνα, με τεράστιο κουράγιο, σκληρή δουλιά σε ένα εργοστάσιο και μεγάλες στερήσεις μαζεύει τα χρήματα για την εγχείρηση του παιδιού της. Μόνη της χαρά είναι η συμμετοχή της σε έναν ερασιτεχνικό θίασο του μιούζικαλ. Ομως, πριν μαζέψει όλο το ποσό όχι μόνον τυφλώνεται, αλλά και της κλέβει τα λεφτά ο απένταρος, αστυνομικός στο επάγγελμα, σπιτονοικοκύρης της προς χάριν της λουσούς γυναίκας του. Η τραγωδία της κορυφώνεται, καθώς παίρνοντας πίσω τα λεφτά της σκοτώνει άθελά της τον αστυνομικό. Η τυφλή αμερικάνικη «δικαιοσύνη» την τιμωρεί με απαγχονισμό. Χαρά και αίσιο τέλος του ηρωικού αγώνα της πριν την κρεμάσουν, είναι η είδηση ότι εγχειρήθηκε το παιδί της. Το απαγχονισμένο κορμί της αποτυπώνεται στην οθόνη σαν «σημαία» της απάνθρωπης αμερικάνικης κοινωνίας.
Βιβλία:
Αφιερωμένη στον βιολονίστα Γιάννη Γεωργιάδη είναι η εκδήλωση που διοργανώνει το Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ηρακλείου Αττικής, αύριο (8μμ) στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο (Κουντουριώτου και Νεότητας). Ο καταξιωμένος μουσικός θα παρουσιάσει στους συνδημότες του, μαζί με την Ορχήστρα Δωματίου «Feminatre», της οποίας είναι ιδρυτής, τις «Τέσσερις Εποχές» του Βιβάλντι, το «Κοντσέρτο για δυο βιολιά και ορχήστρα» του Μπαχ και τους «Ρουμάνικους λαϊκούς χορούς» του Μπέλα Μπάρτοκ.
«Χρωματικές αποδράσεις», είναι ο τίτλος της έκθεσης των έργων του Χέρμαν Μπλάουτ, που παρουσιάζει μέχρι 18/11 η γκαλερί «Αργώ» (Μέρλιν 8). Τα εκτιθέμενα 22 έργα αποτελούν την τελευταία ενότητα της δουλιάς του, η οποία ξεκίνησε πριν τρία χρόνια και αποτελεί εξέλιξη των κύκλων «Κριτική προσέγγιση ενός κόσμου που χάνεται» (1984) και «Ορίζοντες» (1998). Βάρκες, παράθυρα, καδρόνια, τενεκέδες και βαρέλια, παλιές εξώθυρες, στέγες από κεραμίδια, που σώζουν πάνω στα ξεφτισμένα χρώματά τους μία ολόκληρη ιστορία, μία πολύτιμη παράδοση, είναι η θεματογραφία του Χ. Μπλάουτ. Στα χρώματά του κυριαρχούν το πράσινο και το μπλε σε όλες του τις αποχρώσεις, το κίτρινο και το λευκό, που μεταφέρουν σε δέσμες στον κάθε πίνακα το ελληνικό φως και τη διαύγειά του. Η έκθεση αυτή είναι η 49η ατομική του γερμανικής καταγωγής Ελληνα ζωγράφου.
Εκτός από τις οργανωμένες παραστάσεις, το έργο παρουσιάζεται και Κυριακή (11πμ, 3 μ.μ). Οσοι ενδιαφέρονται για οργανωμένες παραστάσεις Συλλόγων και Σχολείων να απευθύνονται στα τηλέφωνα 3825.773 και 3825.286.
Πρεμιέρα σήμερα στη «Χώρα Τεχνών» (Αμοργού 20, Κυψέλη) με το τραγουδιστικό θέαμα «Ολοι μαύρα και ένα πιάνο», σε ιδέα του Σταμάτη Κραουνάκη, που παρουσιάζει η ομάδα «Σπείρα - Σπείρα». Τα κοστούμια είναι της Δέσποινας Χειμώνα, η εικαστική υποστήριξη και οι κατασκευές του Βασίλη Λιακόπουλου, η μουσική διδασκαλία του Χρήστου Θεοδώρου. Ερμηνεύουν: Γιώργος Φανάρας, Δήμητρα Σταυροπούλου, Μαρία Σπυροπούλου, Χριστόφορος Βασματζόγλου, Χρήστος Κανελλόπουλος, Αννα Σοπιάδου, Εύη Συμεωνίδου κ.ά.