ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 29 Νοέμβρη 1998
Σελ. /48
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις με νομαρχιακά συλλαλητήρια

Με παναγροτικά συλλαλητήρια στις πρωτεύουσες των νομών, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους εναντίον της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης οι αγρότες της Θεσσαλίας. Στα συλλαλητήρια οι ξωμάχοι του θεσσαλικού κάμπου θα πάνε με τρακτέρ κι άλλα αγροτικά μηχανήματα, για να προσδώσουν πιο δυναμικό χαρακτήρα στον αγώνα τους.

Η αρχή γίνεται την ερχόμενη Τετάρτη 2 Δεκέμβρη στην Καρδίτσα. Η Νομαρχιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, που οργανώνει το συλλαλητήριο, αισιοδοξεί ότι η πρώτη φετινή κινητοποίηση σε νομαρχιακό επίπεδο θα έχει μεγάλη επιτυχία και θ' αποτελέσει το έναυσμα για τον πανθεσσαλικό ξεσηκωμό της αγροτιάς. Την επιτυχία εγγυώνται οι αγωνιστικές διαθέσεις των αγροτών του νομού, όπως αναδείχτηκαν και στις μεγάλες περιφερειακές, προειδοποιητικές συγκεντρώσεις - με τη συμμετοχή χιλιάδων αγροτών και εκατοντάδων τρακτέρ - που πραγματοποιήθηκαν στο Λιοντάρι,στον Παλαμά,στο Προάστειο και τους Σοφάδες.

Στο παγκαρδιτσιώτικο συλλαλητήριο αναμένεται να παραβρεθούν, για να εκφράσουν την ενεργό συμπαράστασή τους προς τους αγωνιζόμενους αγρότες, εργαζόμενοι, μαθητές και εκπρόσωποι πολλών μαζικών φορέων του νομού, ενώ την ίδια μέρα οι επαγγελματοβιοτέχνες και οι έμποροι της πόλης προχωρούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και κλείνουν για δύο ώρες τα καταστήματά τους, αγωνιζόμενοι για την επίλυση των προβλημάτων τους, που δημιουργεί η ίδια αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Καρδίτσας, σε ανακοίνωσή του, στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα της αγροτιάς,επισημαίνοντας ότι χωρίς αγροτικό εισόδημα δεν μπορεί να λειτουργήσει η αγορά της πόλης, και ζητεί απ' την κυβέρνηση να πληρωθούν άμεσα οι επιδοτήσεις στους βαμβακοπαραγωγούς, στους σιτοπαραγωγούς και τους κτηνοτρόφους.

Τα νομαρχιακά παναγροτικά συλλαλητήρια θα συνεχιστούν στις αρχές της επόμενης βδομάδας και συγκεκριμένα τη Δευτέρα, 7 Δεκέμβρη στα Τρίκαλα,και την Τρίτη, 8 Δεκέμβρη, στη Λάρισα.

Η πάλη της αγροτιάς θα συντονιστεί σε πανθεσσαλικό επίπεδο,όπως έχει αποφασίσει η Πανθεσσαλική Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, αν η κυβέρνηση δεν ικανοποιήσει τα ζωτικά και δίκαια αιτήματα του αγροτικού κόσμου.

Την Κυριακή, 6 Δεκέμβρη, αναμένεται να επισκεφτεί τη Λάρισα ο υπουργός Γεωργίας, Γ. Ανωμερίτης.Ο υπουργός θα έχει έτσι την ευκαιρία να δει, επιτόπου, τις αγωνιστικές διαθέσεις της αγροτιάς στη Θεσσαλία. Θα έχει - αν το θελήσει - τη δυνατότητα να συζητήσει, επί της ουσίας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες, στην κατεύθυνση, βεβαίως, της λήψης συγκεκριμένων μέτρων για την επίλυσή τους. Αν, όμως, θα πάει στη Θεσσαλία, σε μια περίοδο που εξελίσσονται οι κινητοποιήσεις, για να επιχειρήσει να ξεγελάσει τον αγροτικό κόσμο με ανέξοδες υποσχέσεις και ταξίματα ή να εκβιάσει και ν' απειλήσει την αγωνιζόμενη αγροτιά με τον αυταρχισμό των ΜΑΤ και των δικαστηρίων, τότε γρήγορα θ' αντιληφθεί πως οι Θεσσαλοί ούτε ξεγελιούνται, ούτε τρομοκρατούνται, στον αγώνα για την επιβίωσή τους.

Οι αγρότες διεκδικούν την ικανοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων που αφορούνστην αύξηση των τιμών στα προϊόντα, στη μείωση του κόστους παραγωγής, στη ρύθμιση των χρεών, στην εξασφάλιση συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, στο σταμάτημα των διώξεων και στη νομοθετική ρύθμιση των δικών σε βάρος πάνω από 10.000 αγωνιστών της αγροτιάς. Εχουν δε, συνειδητοποιήσει, ότι για να λυθούν τα προβλήματά τους δεν αρκούν κάποιες δραχμούλες παραπάνω στις τιμές των προϊόντων, αλλά απαιτείται η αλλαγή όλων των κανονισμών της ΕΕ, που πλήττουν κύρια όλες τις καλλιέργειες, η αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την αναθεώρηση της ΚΑΠ και από τις "νέες πολιτικές" στα πλαίσια της "Ατζέντας 2000". Γι' αυτό και ο αγώνας τους αποσκοπεί στην ανατροπή της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης, η οποία κηρύσσει "ανεπιθύμητους" στην Ελλάδα της ΟΝΕ, εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίους αγρότες της χώρας μας.

Νομοσχέδιο εκτροχιασμού του ΟΣΕ

Ακρωτηριάζουν το δίκτυο και το υπόλοιπο το παραδίδουν στους ιδιώτες της κερδοσκοπίας

"Θάνατος από ασιτία!". Με αυτές τις τρεις λέξεις θα μπορούσε να περιγραφεί, με τη μεγαλύτερη ακρίβεια, η κατάσταση στην οποία οδήγησε τον ΟΣΕ η πολιτική των κυβερνήσεων τις τελευταίες δεκαετίες. Μια πολιτική που αποτυπώνεται και στο έργο που αναλογεί σήμερα στον ΟΣΕ σε σχέση με τις άλλες μεταφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιχειρησιακού Σχεδίου στη μετακίνηση επιβατών ο σιδηρόδρομος κατέχει μόνο το 4,5%, όταν στο αυτοκίνητο ΙΧ αντιστοιχεί το 70,8%, στα λεωφορεία το 23,4% και στα αεροπλάνα 1,3%. Οσον αφορά τη μετακίνηση εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας, αυτή κατά 97,4% γίνεται οδικώς, 2,5% σιδηροδρομικώς και 0,1% αεροπορικώς.

Αν και η εχθρική διάθεση των κυβερνήσεων δεν εκδηλώθηκε σήμερα, εντούτοις συνεχίζεται, παρά τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα της χώρας με τον αποκλεισμό του σιδηροδρόμου από τα λεγόμενα μεγάλα έργα. (Π.χ., Σήραγγα Αρτεμισίου, Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, κρεμαστή γέφυρα Χαλκίδας που δεν επιτρέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή Αλιβερίου. Η μη σύνδεση Καλαμπάκας - Ηγουμενίτσας που οδηγεί στην απομόνωση της Ηπείρου). Προκρίνεται και εδώ η λογική των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, χωρίς καμιά πρόβλεψη και φροντίδα για το σιδηρόδρομο.

Η κατεύθυνση υποβάθμισης του σιδηροδρόμου δυστυχώς επιβεβαιώνεται και με το νέο νομοσχέδιο του ΟΣΕ, ένα νομοσχέδιο που υποτίθεται θα αποσκοπούσε στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ως μέσο μαζικής μεταφοράς και θα κατοχύρωνε το ρόλο του μπροστά στον 21ο αιώνα.

Ομως κεντρική φιλοσοφία του κυβερνητικού νομοσχεδίου είναι ο περιορισμός του σιδηροδρομικού δικτύου στον κεντρικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. Στο "φιλέτο" αυτό θα δρομολογήσουν τα δικά τους τρένα οι ιδιώτες, παρέχοντας υπηρεσίες με αποκλειστικό γνώμονα το κέρδος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιβατικό κοινό (εισιτήριο στην τιμή του αεροπορικού).

Αν η τακτική τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν "αργός θάνατος από την ασιτία", τώρα προκρίνονται ριζικά μέτρα, του τύπου "πονάει δόντι, κόψτε κεφάλι" και αυτό γιατί: Σύμφωνα με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου: "Ο ΟΣΕ και οι εταιρίες της εκμετάλλευσης έχουν το δικαίωμα, να διακόπτουν την εξυπηρέτηση ζημιογόνων υπηρεσιών".

Δίνεται έτσι η δυνατότητα στον ΟΣΕ να προχωρήσει στο κλείσιμο των υποτιθέμενων μη προσοδοφόρων γραμμών του δικτύου. Και λέμε υποτίθεται, γιατί ο διαχωρισμός αυτός βασίζεται σε μια άκρως ψεύτικη εικόνα για τη δυναμικότητα των γραμμών και οδηγεί μαθηματικά στο κλείσιμο 500 χιλιομέτρων δικτύου σε πρώτη φάση, ενώ για άλλα 1.000 χιλιόμετρα αμφισβητείται η χρησιμότητά τους. Ομως η λογική του Επιχειρησιακού Σχεδίου, πάνω στο οποίο στηρίχτηκε το εν λόγω νομοσχέδιο, καταρρίπτεται όταν υποστηρίζει ότι οι πληρότητες στο δίκτυο της Πελοποννήσου είναι 5 - 8%, ενώ από τα ίδια τα στοιχεία του ΟΣΕ, για το 1997 προκύπτει πληρότητα από 39% - 100%. Και βέβαια αυτή η λογική δεν παίρνει υπόψη της, ότι με τις αναγκαίες επενδύσεις σε υποδομή και τροχαίο υλικό, ο ΟΣΕ θα μπορούσε να κερδίσει χιλιάδες επιβάτες και απόδειξη είναι οι χιλιάδες επιβάτες που διακινούν στην Πελοπόννησο τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ.

Με το άρθρο 12 ορίζεται: "Για να εξυγιανθεί ο Οργανισμός δε θα πρέπει να συντηρείται πλεονάζον και δαπανηρό προσωπικό".

Σύμφωνα με τους συντάκτες του νομοσχεδίου στον ΟΣΕ υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και θα πρέπει μέχρι το 2002 να περικοπούν 2.500 θέσεις εργασίας και άλλες τόσες στην επόμενη πενταετία. Ομως και αυτό το "επιχείρημα" είναι στον αέρα, γιατί το ζήτημα της παραγωγικότητας των εργαζομένων θα πρέπει να εξαρτηθεί από το τι εργαλεία και μέσα διαθέτουν. Οταν λοιπόν δεν υπάρχει το κατάλληλο δίκτυο και έλλειψη αυτοκινηταμαξών, καμιά αύξηση παραγωγικότητας δεν μπορεί να επιτευχθεί.

Με το διαχωρισμό της υποδομής του ΟΣΕ από τον τομέα της εκμετάλλευσης, στην πραγματικότητα ανοίγει ο δρόμος για τη δραστηριοποίηση και ιδιωτικών εταιριών, οι οποίες όμως δε θα φέρουν καμία υποχρέωση για την ανάπτυξη του δικτύου, την οποία αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο Ελληνας φορολογούμενος. Οταν όμως ο κρατικός προϋπολογισμός αδυνατεί να χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις υποδομής, θα μπορούν να το κάνουν και ιδιώτες με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση υπηρεσιών του Οργανισμού.

Τέλος, η όποια ανάπτυξη προγραμματίζεται, επειδή υποτίθεται αυτή δεν μπορεί να την κάνει μόνος του ο ΟΣΕ και με την υπάρχουσα διάρθρωσή του, προωθείται (άρθρο 7) η ιδέα δημιουργίας νέων θυγατρικών με τη συμμετοχή ιδιωτικών συμφερόντων, η εκχώρηση κάποιων άλλων υπηρεσιών ή γραμμών εξ ολοκλήρου σε ιδιώτες.

Γιάννης ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ενωτικός αγώνας των σιδηροδρομικών

Τρίωρες στάσεις εργασίας αύριο και μεθαύριο και 24ωρες απεργίες από την Τετάρτη μέχρι και την Παρασκευή

"Βορρά" στο μεγάλο κεφάλαιο, με "αλυσοδεμένους" τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό, όπως επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, επιχειρεί να ρίξει η κυβέρνηση και τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, με το νομοσχέδιο που αναμένεται να εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, μεθαύριο Τρίτη.

Τροχοπέδη σ' αυτά τα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια για το μέλλον του ΟΣΕ, των εργαζομένων, του επιβατικού κοινού, αλλά και την εθνική οικονομία, μπορεί να βάλει ο ενωτικός και δυναμικός αγώνας των σιδηροδρομικών, που αρχίζει αύριο με τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας (3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ.), οι οποίες επαναλαμβάνονται τις ίδιες ώρες την Τρίτη. Από την Τετάρτη μέχρι και την Παρασκευή, οι σιδηροδρομικοί πραγματοποιούν 24ωρες απεργίες.

Ο Σωτήρης Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δήλωσε στο "Ρ": "Οι σιδηροδρομικοί απορρίπτουν συνολικά το νομοσχέδιο και το Επιχειρησιακό Σχέδιο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε. Και από τα δύο κείμενα σαφώς προκύπτει ότι μετά την υλοποίησή τους, η χώρα μας θα διαθέτει ένα συρρικνωμένο δίκτυο σε σχέση με το σημερινό, λιγότερες θέσεις εργασίας, ενώ οι κερδοφόρες δραστηριότητες θα ξεπουληθούν. Ομως και αυτό το περιορισμένο δίκτυο στον άξονα Πάτρα - Ειδομένη, περισσότερο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διεθνών μεταφορών, των μεγάλων εμπορευματικών εταιριών και όχι στις ανάγκες του λαού και της εθνικής οικονομίας. Αλλωστε η όποια χρηματοδότηση από την ΕΕ γίνεται με κριτήριο αυτές τις προτεραιότητες. Επιδιώκουν ένα σιδηρόδρομο "διέλευση", με έναν κεντρικό άξονα. Αντίθετα οι σιδηροδρομικοί παλεύουν για ένα δημόσιο σιδηρόδρομο, που θα συνδέεται με τα λιμάνια της χώρας, θα εξυπηρετεί τις ανάγκες μεταφοράς όλου του πληθυσμού, όλων των παραγωγικών δραστηριοτήτων, της διακίνησης των αγροτικών προϊόντων και της σύνδεσης με τις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες".

Και ο Σ. Ραυτόπουλος καταλήγει: "Ως εργαζόμενοι δεν πρόκειται να δεχτούμε έναν ΟΣΕ, στον οποίο θα μας υποχρεώσουν να δουλεύουμε δωδεκάωρο, όπου μειώνεται το εισόδημά μας και υπονομεύονται τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα. Δεν ευθύνονται οι σιδηροδρομικοί για τη σημερινή κατάντια του ΟΣΕ και δεν πρόκειται να αφήσουμε την κυβέρνηση να μας φορτώσει τα σπασμένα. Με τις κινητοποιήσεις μας διεκδικούμε έναν Οργανισμό με σύγχρονη υποδομή και λειτουργία, που θα σέβεται τον επιβάτη και θα δικαιώνει την κοινωνική του αποστολή".

Καθίζηση διέκοψε την κυκλοφορία

Σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργήθηκαν χτες το πρωί στην Εθνική οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης στο ύψος της Λεπτοκαριάς Πιερίας. Στις 10.50 η γέφυρα που βρίσκεται στο 410,8ο χλμ. υπέστη καθίζηση σε τρεις φάσεις. Ευτυχώς η Αστυνομία είχε προλάβει να διακόψει την κυκλοφορία και δεν υπήρξαν ατυχήματα. Η καθίζηση προκλήθηκε από νερά παρακείμενου φουσκωμένου χειμάρρου. Η κυκλοφορία είχε διακοπεί για πολλές ώρες και επειδή η περιοχή δεν έχει παρακαμπτήριους δρόμους, οι οδηγοί κατηύθυναν τα οχήματα τους προς Ελασσόνα και Κοζάνη.

Σύσκεψη Οικονομολόγων

Την κεντρική της προεκλογική συγκέντρωση - συζήτηση πραγματοποιεί η Δημοκρατική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ Κίνηση Οικονομολόγων (ΔΠΚ - Ο) την Τρίτη 1η Δεκέμβρη και ώρα 6.30 μ.μ., στην αίθουσα συσκέψεων της Ενωσης Επαγγελματιών Λογιστών της Πρωτεύουσας (ΕΕΛΠ), στην Κάνιγγος 27, 5ο όροφο.

Η συγκέντρωση οργανώνεται από τη Γραμματεία της Κίνησης, ενόψει των εκλογών στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΟΕΕ), που θα γίνουν την Κυριακή 13 του Δεκέμβρη, και καλούνται να πάρουν μέρος σ' αυτήν οι υποψήφιοι της παράταξης στο 1ο Εκλογικό Διαμέρισμα, καθώς και οι φίλοι της σε Αθήνα και Πειραιά.

Στον "902" TV

Δείτε σήμερα και αύριο από την τηλεόραση του "902":

Σήμερα Κυριακή

  • Στις 7.00 μμ την εκπομπή "Οδηγός και αυτοκίνητο",οι Μ. Κοσκινάς και Μ. Κατσίμπαρος, ενημερώνουν τους φίλους του αυτοκινήτου, για τα ράλι Μαύρο Ρόδο και Ciguecento, τον αγώνα ΜΟΤΟ στα Μέγαρα, και ακόμα την έκθεση HI FI και το νέο NISSAN PRIMERA.
  • Στις 8.00 μμ την εκπομπή "Φωτεινή επιγραφή",που φιλοξενεί τον Γιάννη Νικολάου σε παλιά και νέα τραγούδια.

Αύριο Δευτέρα

  • Στις 6.45 μμ στις σελίδες του τηλεοπτικού περιοδικού του "902", προβάλλονται τα εξής θέματα:

- Μια συνέντευξη με τον Αγη Τερζίδη για τους "Γιατρούς του Κόσμου".

- Η Κωστούλα Μητροπούλου μιλάει για το βιβλίο της.

- Ενα ρεπορτάζ στη Βαρβάκειο Αγορά (Υγιεινή κρεάτων, κόστος κλπ.).

- Επίσκεψη στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης.

- Ο Σπύρος Διλιντάς, μας μιλάει για το Γοργοπόταμο.

- Αφιέρωμα στον Μάνο Λοϊζο, από το Πνευματικό Κέντρο Βύρων.

- Συνεντεύξεις με έκτακτους καθηγητές ΤΕΙ, και

- Αποσπάσματα από το θεατρικό έργο "Ασωτία και Αθωότητα" του Σάιμον Ρίτσαρσον, που παίζεται στο θέατρο "Ερευνα", από το θίασο του Δημήτρη Ποταμίτη.

  • Στις 8.30 μμ παρουσιάζει αφιέρωμα για τη ζωή και τη δράση του γραμματέα της ΟΚΝΕ Χρήστου Μαλτέζου,με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων από τη δολοφονία του. Το επιμελούνται η Ελένη Τζήκα και ο Τάκης Σέγκος.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Στάσεις εργασίας την Τρίτη και Τετάρτη

Συνεχίζονται και την ερχόμενη βδομάδα οι απεργιακές κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με νέες στάσεις εργασίας στον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ).

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ αποφάσισαν σε Γενική τους Συνέλευση να συνεχίσουν τον αγώνα τους, ανεξάρτητα από την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων (ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη με τις ψήφους μόνο των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ). Επίσης, αποφάσισαν να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, με σκοπό να ακυρώσουν στην πράξη τους αντεργατικούς - αναχρονιστικούς κανονισμούς εργασίας.

Ετσι, για μεθαύριο Τρίτη και την Τετάρτη, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ έχουν κηρύξει νέες στάσεις εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 10 π.μ., ενώ την ερχόμενη Πέμπτη θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από τις 11 π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ., κατά τη διάρκεια της οποίας θα συγκαλέσουν νέα Γενική Συνέλευση, για να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Στάση αναμονής τηρούν και οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα πράσινα λεωφορεία (ΗΣΑΠ), προαναγγέλλοντας ότι και από την πλευρά τους θα υπάρξει αντίδραση, για να μην εφαρμοστούν οι αντεργατικοί κανονισμοί εργασίας.

Εκδήλωση τιμής στον Γ. Τρικαλινό

Εκδήλωση για να τιμηθεί η μνήμη του αξέχαστου αγωνιστή συντρόφου Γιώργη Τρικαλινού,επί πολλά χρόνια εκδότη του "Ριζοσπάστη", γίνεται την Τετάρτη 2 Δεκέμβρη και ώρα 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα τελετών της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20, 1ος όροφος).

Την εκδήλωση οργανώνουν ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Δημοσιογράφων Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης 1941 - 1944, η διεύθυνση του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ και η οικογένεια του Γιώργη Τρικαλινού.Στην εκδήλωση τιμής θα γίνει και η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Γ. Τρικαλινού "Ανασκαλεύοντας τη χόβολη της μνήμης" και θα μιλήσουν συναγωνιστές και σύντροφοι του Γιώργη Τρικαλινού.

Τιμή στον ΕΠΟΝίτη ποιητή Κώστα Γιαννόπουλο

O ΕΠΟΝίτης ποιητής Κώστας Γιαννόπουλος,που πρόλαβε και "τίναξε φτερά" στην ποίηση, έφυγε τόσο νέος, πριν 50 χρόνια, από τα βόλια των μακελάρηδων του εμφυλιοπολεμικού αμερικανόδουλου καθεστώτος. Πρόλαβε μόνο να γράψει, πριν την εκτέλεσή του, από το κελί της απομόνωσης, στους δικούς του: "Πεθαίνω για την πατρίδα και για τη λευτεριά. Μη λυπηθείτε, ψηλά τη σημαία του Αγώνα. Ψηλά όσο μπορείτε. Θα νικήσουμε. Θα νικήσουμε. Θα νικήσουμε...".Αυτόν τον αγωνιστή ΕΠΟΝίτη ποιητή Κώστα Γιαννόπουλο, 50 χρόνια από την εκτέλεσή του, τιμούν η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας και η Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών και Φίλων της ΕΠΟΝ, οργανώνοντας εκδήλωση τιμής, την Πέμπτη 3 Δεκέμβρη '98 και ώρα 6.00 μ.μ., στην αίθουσα της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (Ακαδημίας και Γενναδίου 8, Αθήνα). Θα είμαστε όλοι εκεί για ν' ακούσουμε και να μάθουμε, για να τιμήσουμε την πολύτιμη προσφορά του αγωνιστή ποιητή Κώστα Γιαννόπουλου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ