ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κι αυτοί, το βιολί τους...

ΧΑΜΟΣ ΕΓΙΝΕ χτες σε όλη την Ελλάδα με τις πορείες και τις κινητοποιήσεις των μαθητών, των φοιτητών και των καθηγητών κι ο Σημίτης το βιολί του! Πήγε στη Βουλή και είπε ότι φταίει το ΚΚΕ και η ΝΔ που συνωμοτούν για να βλάψουν την κυβέρνηση!

***

Εν ολίγοις δηλαδή μας είπε πως όλοι όσοι αντιδρούνε στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι βλάκες και παρασύρονται από την... κακή αντιπολίτευση και δεν ξέρουν ποια είναι τα προβλήματά τους και πώς να τα λύσουν.

***

Λύσεις, που εμφανώς γνωρίζει η κυβέρνηση των εκσυγχρονιστών, η οποία φροντίζει με επιμέλεια για το μέλλον της νεολαίας της χώρας.

***

Τώρα όλα αυτά κάτι από Γκαίμπελς έχουν, κάτι από νεο-αυριανισμό, κάτι από δούλεμα ή όλα μαζί σε μια μείξη που λέγεται ..."επικοινωνιακή πολιτική" της κυβέρνησης.

***

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον πάντως να βγει να τα πει αυτά ο Σημίτης σε κάποια από τις διαδηλώσεις που γίνονται, έτσι για να δει τις αντιδράσεις του κόσμου της εκπαίδευσης, που βεβαίως θα είναι απολύτως δικαιολογημένες.

***

Πάντως μέσα από την όλη ιστορία οι εκσυγχρονιστές βγαίνουν να είναι οι χειρότεροι... μαθητές, αφού ούτε τι συμβαίνει μπορούν να καταλάβουν ούτε το πόσο οξυμένα είναι τα προβλήματα ούτε καν τι πρέπει να κάνουν για να προστατέψουν τον εαυτό τους.

***

ΑΝΗΣΥΧΟΣ είναι - όπως δηλώνει τουλάχιστον - τώρα ο Ακης για τις κινήσεις της Τουρκίας στην κατασκευή πυρηνικού οπλοστασίου ειδικά λόγω του πυρηνικού σταθμού στο Ακούγιου. Κάπως ...αργά δεν είναι;

***

Δηλαδή δεν το περίμεναν ότι αφήνοντας τους Αμερικανούς και τη ΔΕΕ να κάνουν ό,τι θέλουν στην περιοχή και να αναζητούνε χώρες - μαντρόσκυλα των επιδιώξεών τους θα φτάσουμε και στην περίοδο του πυρηνικού κινδύνου, που όντως δεν είναι μακριά;

Ετών 100!

Επρεπε να κλείσουν 100 χρόνια από τη μέρα της γέννησής του και να περάσει πάνω από μισός αιώνας από το τέλος του πολέμου, ώστε να του αναγνωριστεί η ιδιότητα του αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης!

Η είδηση είναι αληθινή. Αφορά τον Γ. Δήμα, που γεννήθηκε το 1897 στη Λακωνία. Την αλιεύσαμε από την Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 1192) με ημερομηνία 19 του Νοέμβρη και η απόφαση φέρει την υπογραφή του υπουργού Εθνικής Αμυνας.

Ο Γ. Δήμας μάς είναι άγνωστος. Οπως άγνωστο μας είναι και το κατά πόσο βρίσκεται ακόμα στη ζωή.

Εκείνο που με σιγουριά γνωρίζουμε είναι, ότι αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση και εμπαιγμό δεκαέξι ολόκληρα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης, να υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες με την τυπική απόδοση του τίτλου του αντιστασιακού σε υπέργηρους πλέον αγωνιστές.

Χωρίς αντίκρισμα

"Λέγαμε ψέματα στα παιδιά όλα αυτά τα χρόνια. Τους δίναμε χαρτιά που δεν είχαν εκπαιδευτικό αντίκρισμα". Η παραπάνω... "γενναία" δήλωση έγινε χτες από τον υπουργό Παιδείας, καθόταν εξερχόταν από το Μέγαρο Μαξίμου. Εκείνη την ώρα η Αθήνα και 44 ακόμα πόλεις σείονταν από τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Γι' αυτό και ο υπουργός επέλεξε να εμφανιστεί ως ο υπέρμαχος της αλήθειας σε αντίθεση με τους άλλους...

Το μόνο που... ξέχασε να πει είναι πως η μεταρρύθμισή του θα μοιράζει χαρτιά, χωρίς το παραμικρό αντίκρισμα...

Ποιος μιλάει...

Για ποιες διεκδικήσεις και ποιους στόχους των εργαζομένων μιλάει, άραγε, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Χρ. Πολυζωγόπουλος; Εχει ακόμη την εντύπωση ότι, στα διαβούλια του "κοινωνικού διαλόγου" και της "συναίνεσης", στα οποία συμμετέχει, διεκδικεί τα δικαιώματα των εργαζομένων;

Αναρωτιόμαστε, γιατί ο κ. Πολυζωγόπουλος, σχολιάζοντας την απόφαση της Κεντρικής Απεργιακής Επιτροπής, να διοργανώσει ξεχωριστή συγκέντρωση, τη μέρα της πανελλαδικής απεργίας, στις 15 Δεκέμβρη, δήλωσε προχτές ότι η στάση αυτή λειτουργεί αποπροσανατολιστικά και αποδυναμώνει τους στόχους και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων...

Μα, δεν του έχει πει κανένας ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί;

Διαφημιστική καμπάνια για κατοίκους άλλης χώρας

Εάν κάποιος ξένος, που δεν ξέρει τίποτε από τη χώρα μας, ακούσει ή διαβάσει, τις μέρες αυτές, τη διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου Παιδείας, για τη λεγόμενη μεταρρύθμιση, θα πιστέψει σίγουρα ότι μια πραγματική κοσμογονία συντελείται στο χώρο της παιδείας και, προφανώς, θα απορήσει από τις πολλές και πολύμορφες αντιδράσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Βέβαια, οι απορίες του θα μπορούσαν όλες να λυθούν μονομιάς, εάν περιόδευε για μερικές μέρες σε ορισμένα - τυχαία επιλεγμένα - σχολεία της πρωτεύουσας ή της περιφέρειας. Οταν θα 'βλεπε τα κατά κανόνα ακατάλληλα και θλιβερά κτίρια, τις ανύπαρκτες βιβλιοθήκες, τα υποτυπώδη εργαστήρια, τα εργαστήρια πληροφορικής χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή με κάποιους ξεπερασμένους από αρκετά χρόνια, τα ελάχιστα και κακόμοιρα όργανα γυμναστικής και πολλά άλλα παρόμοια. Οταν θ' άκουγε τους εκπαιδευτικούς, να ζητάνε από τους μαθητές ένα πεντακοσάρικο για να αλλάξουν τα σπασμένα τζάμια ή για να επιδιορθωθεί το χαλασμένο φωτοτυπικό ή για πετρέλαιο θέρμανσης...

Και, ίσως, αγανακτούσε κι έπαιρνε και αυτός μέρος στο χτεσινό συλλαλητήριο, όταν μάθαινε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα υποχρεώνει τον Ελληνα μαθητή να πηγαίνει - εκτός του δημόσιου σχολείου - και σε άλλα δυο φροντιστήρια. Ενα, για κάποια ξένη γλώσσα κι ένα, για ορισμένα - τουλάχιστον - μαθήματα του σχολείου.

Δυστυχώς, πάντως, για το υπουργείο Παιδείας, η διαφημιστική του καμπάνια απευθύνεται στους κατοίκους αυτής της χώρας...

Μονά - ζυγά, δικά τους

Αφήνουμε δε στη δική σας φαντασία, για το τι θα έκανε ο υποθετικός μας παρατηρητής, από κάποια άλλη χώρα, όταν μάθαινε ότι είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να περάσει ένα παιδί μια ολόκληρη ζωή στα θρανία, σπουδάζοντας για 18 έως 20 χρόνια (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, ανώτερη σχολή, μεταπτυχιακά) και στο τέλος να μη βρίσκει πουθενά δουλιά ή όταν και εάν βρει κάποια θέση, είναι πιθανό να μην έχει καμιά σχέση με το αντικείμενο των σπουδών του. Χώρια πόσο θα έχουν κοστίσει τα χρόνια αυτά στο ίδιο και την οικογένειά του.

Και για όλ' αυτά, τι λέει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας; Απλά και μόνο ότι η μόρφωση έχει πλέον αποδεσμευτεί από την επαγγελματική αποκατάσταση! Αλλο το ένα, άλλο τ' άλλο, με δυο λόγια.

Η αλλιώς, για μεν τη μόρφωση, όσα περισσότερα έχεις να πληρώσεις, τόσο περισσότερο την αποκτάς. Οσο, για την επαγγελματική αποκατάσταση, έχει γίνει πλέον είδος εν ανεπαρκεία και, πάντως, εξαρτάται από τις ορέξεις και τα κέφια της "ελεύθερης αγοράς" και των ολίγων, που κανονίζουν τους "νόμους" της. Ετσι κι αλλιώς, δηλαδή, μονά - ζυγά δικά τους.

Τόσο μικροί μπροστά στα παιδιά...

Ηταν μια όμορφη μέρα η χτεσινή. Από το πρωί φαινόταν. Τα παιδιά ντύθηκαν καλά - περισσότερο γιατί οι γονείς τους φώναζαν "ντύσου καλά, κάνει ψόφο έξω". Ομως, το μυαλό ήταν αλλού. Χτες ήταν η μέρα του μεγάλου συλλαλητηρίου. Κανείς δεν πρόσεχε τις λεπτομέρειες. Τα μάτια έλαμπαν, οι καρδιές πυρπολούνταν από την προσμονή της συνάντησης με τα άλλα παιδιά. Τα είχαν κουβεντιάσει μέρες τώρα μεταξύ τους. Ηξεραν πολύ καλά τι θα έκαναν και, κυρίως, γιατί θα το έκαναν. Ηξεραν τι ήθελαν. Η αγωνία, όμως, ήταν υπαρκτή. Θa 'ναι όλα τα παιδιά στο συλλαλητήριο; Η χαρά και η ικανοποίηση δεν μπόρεσε να μη ζωγραφιστεί στα νεανικά πρόσωπα, όταν διαπίστωσαν ότι όλοι ήταν εκεί. Περισσότεροι από κάθε άλλη φορά. Τα νέα είναι καλά και από τις άλλες πόλεις. Πολύ ωραία. Πάμε καλά. "Γεράσιμε, κάτσε καλά"! Η πορεία ξεκινάει... Τίποτα δεν είναι πιο αυθεντικό από το νεανικό πάθος, από το πάθος να αρπάξει και να ρουφήξει τη ζωή, να καταστρέψει κάθε τι που ορθώνει εμπόδια μπροστά του.

Από την άλλη όχθη - κατά Μεγάρου Μαξίμου μεριά - κάποιες σκιές του παρελθόντος, φοβισμένες από το πλήθος και το πάθος, από το νεανικό φως που πυρπολεί και καίει, προσπαθούν - με κωμικές και αστείες κινήσεις, είναι αλήθεια - να δικαιολογήσουν την παρουσία τους κάτω από το ισχυρό φως των προβολέων των ΜΜΕ - που, ταυτόχρονα, εστιάζουν στο άλλο δεκανίκι τους, στα "επεισόδια" - και τη γελοία αδιαλλαξία τους.

Πόσο μικροί φαίνονται μπροστά στα παιδιά! Το χειρότερο είναι ότι αυτοί πιστεύουν ότι θα είναι οι νικητές. Τόσο μικροί...

Βαράτε τον!

Δες ο νόμος

του Αρσένη

πώς χωλαίνει,

πώς κουτσαίνει,

πώς παιδιά

δεκαεξάρια

του τσακίσαν

τα ποδάρια!

Δες ο νόμος

ρεζιλίκι

πώς πατάει

με δεκανίκι,

πώς τον έκαναν

σμπαράλι,

μαθητάδες

και δασκάλοι!

Δες ο νόμος

της απάτης

πώς πηγαίνει

σαν σακάτης,

μια, νομίζω,

ακόμη θέλει

για να μπει

στο γύψο, εντέλει!

Ο οίστρος

Και μερικά που δε λέει

Με όλ' αυτά, πάντως, θα καταλάβει και ο ξένος μας, που βρίσκεται τις μέρες αυτές στην Ελλάδα, τι θέλει να πει ο υπουργός Παιδείας, όταν λέει και ξαναλέει ότι οι μαθητές είναι παραπληροφορημένοι. Προφανώς, εννοεί ότι αρνούνται να πιστέψουν τις ψεύτικες υποσχέσεις που μοιράζει απλόχερα. Αρνούνται να πιστέψουν ότι το σχολειό γίνεται καλύτερο, αφού ζουν καθημερινά τη χειροτέρευσή του. Αρνούνται να πιστέψουν ότι δε θα χρειάζονται τα φροντιστήρια, αφού οι πανελλήνιες εξετάσεις καταργούνται, για να αντικατασταθούν από περισσότερες και, πάνω απ' όλα, αφού εντείνεται ο μεταξύ τους ανταγωνισμός. Και τόσα άλλα...

Το μόνο, που απομένει να μάθει ο ξένος μας, είναι ότι τόσο το κόστος της διαφημιστικής καμπάνιας του υπουργείου, όπως και μεγάλου μέρους της λεγόμενης μεταρρύθμισης, τα χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ενωση. Και καλά, το πρόγραμμα "πλύσης εγκεφάλου" του υπουργείου, κάποια στιγμή - επιτέλους - θα τελειώσει και καλώς. Ελα, όμως, που θα τελειώσει και για τη "μεταρρύθμιση" κάποια στιγμή η κοινοτική χρηματοδότηση. Και τότε, και το χέρι των εργαζόμενων θα πρέπει να μπει πολύ βαθύτερα στις τσέπες τους, και η πολύ μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας θα έχει καταστεί ουσιαστικά αναπόφευκτη.

Ολ' αυτά, όμως, δεν τα λέει το υπουργείο στη διαφημιστική του καμπάνια...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ