Παιχνιδάκια με τα νούμερα και τα ποσοστά κάνουν οι κυβερνώντες, προκειμένου να παρουσιάσουν στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, αυξημένες τις δαπάνες για την Παιδεία. Μόνο που η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση παραμένει απόλυτα προσηλωμένη στην πολιτική της υποχρηματοδότησης της Παιδείας, ως μοχλό για να σπρώξει σχολεία και ΑΕΙ στην ιδιωτικοοικονομική και επιχειρηματική λειτουργία.
Με βάση αυτή ακριβώς τη λογική κινείται και η σχεδιαζόμενη χρηματοδότηση της Παιδείας για την επόμενη χρονιά, μια χρηματοδότηση όχι μόνο πολύ κάτω από τις πραγματικές ανάγκες, αλλά κάτω ακόμα και από αυτές τις διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας.
Οι σχετικές δαπάνες στο προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2009 (τακτικός προϋπολογισμός και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) υπολογίζονται στο 10,89% των συνολικών κρατικών δαπανών, ενώ το 2008 ήταν 10,91%. Αντίστοιχα, σε σχέση με το ΑΕΠ, οι δαπάνες για την Παιδεία υπολογίζονται στο 3,069% για την επόμενη χρονιά, ενώ φέτος ήταν 3,087%.
Αυτή η μείωση των δαπανών για την Παιδεία στο σύνολο των δαπανών, αντιστοιχεί σε 45,5 εκ. ευρώ. Ανεξάρτητα, όμως, από νούμερα και ποσοστά, η πραγματικότητα είναι ότι μιλάμε για δαπάνες που υπολείπονται πάρα - πάρα πολύ από τις σύγχρονες ανάγκες.
Την «άμεση ενεργοποίηση του ταμείου Αλληλεγγύης - αρχικώς ατυχώς βαπτισθέν ως ταμείου φτώχειας - με αδιάλειπτη χρηματοδότηση» ζητά ο ΛΑ.Ο.Σ. Μάλιστα, «προτείνει, ως μία πηγή καθημερινής ενίσχυσης του εν λόγω χρησιμότατου ταμείου τη στρογγυλοποίηση όλων των διοδίων (Αττική οδός 2,70, εθνική οδός 2,80 κλπ.). Και το ποσόν της στρογγυλοποίησης να οδηγείται απευθείας στο ταμείο Αλληλεγγύης (...) Γλιτώνουμε ουρές και αναμονές που σπάνε τα νεύρα και ταυτοχρόνως συνδράμουμε τους κοινωνικά αδικημένους».
Τι να σχολιάσεις απ' αυτό; Τη λογική Φρειδερίκης, για «φιλόπτωχα ταμεία» και στήριξη «απόρων κορασίδων» - ασπιρίνες μπροστά στα δεινά που σπέρνει ο καπιταλισμός, αλλά μένει στο απυρόβλητο από το κόμμα του Καρατζαφέρη; Την αποδοχή ιδιωτικοποίησης (και) των εθνικών οδών, έργα και δρόμοι για τα οποία ο λαός έχει χρυσοπληρώσει δυο και τρεις φορές; Τις παραπέρα αυξήσεις που ζητά, οι εργαζόμενοι να στριμωχτούν κι άλλο μήπως κι εξοικονομηθούν μερικά ψίχουλα, ενώ τα μεγάλα κομμάτια της πίτας μένουν ατόφια να τα νέμονται οι μεγαλοκαρχαρίες; ΛΑ.Ο.Σ. είναι αυτός, για τη συντήρηση της εφαρμοζόμενης φιλομονοπωλιακής πολιτικής θα πασχίζει.
Θα θυμόσαστε τις μεγαλοστομίες και του ίδιου του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη, οι οποίοι δήλωσαν δημόσια ότι θεωρούν «πατριωτικό τους καθήκον» τη διάλυση και παράδοση της δημόσιας περιουσίας του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Θα θυμόσαστε, επίσης, ότι κεντρικό επιχείρημα και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, είναι ότι δεν μπορεί να παραμένει σε λειτουργία μια εταιρεία που διαρκώς «παράγει τεράστια ελλείμματα».
Εμείς εδώ θα σταθούμε μόνο σε μια λεπτομέρεια: Τα επίσημα στοιχεία από την ίδια την εταιρεία, που κατέθεσαν οι τεχνικοί της «Ολυμπιακής», αποδεικνύουν ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια δαπανήθηκαν για την ενοικίαση πέντε αεροπλάνων κονδύλια που αντιστοιχούν στην αγορά 15 αεροπλάνων!
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την ίδια την εταιρεία και υπάρχουν και στο προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του υπουργού, που επιτελεί το «πατριωτικό του καθήκον». Κάθε άλλο σχόλιο περιττεύει...