ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Σεπτέμβρη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΛΟΠΕΣ
Το σκηνικό συγκάλυψης συνεχίζεται...

Με τον πρώην διοικητή της ΕΥΠ (από το 2021 έως το 2015) Θ. Δραβίλα, ξεκίνησε χτες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής η διαδικασία της κατάθεσης των προσώπων που εμπλέκονται στην υπόθεση παρακολουθήσεων και υποκλοπών. Κυρίαρχο στοιχείο της Εξεταστικής είναι η επιχείρηση συγκάλυψης που από την πρώτη στιγμή έσπευσε να στήσει η κυβερνητική πλειοψηφία τόσο με την απόφασή της οι συνεδριάσεις να είναι απόρρητες, όσο και με απειλές για ποινές φυλάκισης σε όποιον «ανοίξει το στόμα» του.

Κατά την έναρξη της χτεσινής συνεδρίασης, σύμφωνα με πληροφορίες τέθηκε εκ νέου το θέμα της άρσης του απορρήτου, ενώ έγινε πρόταση από βουλευτές να ζητηθεί γνωμοδότηση από το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, όπως και να υποβληθεί αίτημα προς τον πρωθυπουργό (ως επικεφαλής της ΕΥΠ) να άρει το απόρρητο, προκειμένου να γίνει ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης, αίτημα που απορρίφθηκε από τους βουλευτές της ΝΔ.

Οσον αφορά την κατάθεση του Θ. Δραβίλα, αυτό που προκύπτει από τις πληροφορίες είναι ότι προσπάθησε να «ωραιοποιήσει» τη δράση της ΕΥΠ και συνολικά αυτών των μηχανισμών παρακολούθησης. Ετσι, φέρεται να είπε ότι ο πρωθυπουργός, δεν θα μπορούσε να γνωρίζει για την παρακολούθηση του κινητού τηλεφώνου του Νίκου Ανδρουλάκη, η οποία κατά την άποψή του ήταν νόμιμη από τη στιγμή που υπήρξε συλλογή υπογραφών. Φέρεται ακόμη να είπε πως επί ημερών του η ΕΥΠ δεν παρακολουθούσε τους Σπ. Σαγιά και Στ. Πιτσιόρλα. Πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, παραδέχτηκε ότι παρακολουθούνταν ξένος επιχειρηματίας που ενδιαφερόταν για επένδυση στη Ζάκυνθο και ο οποίος να σημειωθεί ότι είχε ειπωθεί πως είχε σχέσεις με τους δύο προηγούμενους.

Αναφερόμενος στη δική του θητεία, φέρεται να είπε ότι ενημέρωνε τον πολιτικό του προϊστάμενο μόνο για τα αποτελέσματα της έρευνας εφόσον προέκυπτε κάτι. Ωστόσο, άλλες διαρροές έκαναν λόγο πως ο Θ. Δραβίλας είπε πως δεν είναι δυνατόν η ΕΥΠ να παρακολουθεί πρόσωπα για πολιτικούς λόγους, καθώς δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο στον νόμο, και ότι ο ίδιος θα ενημέρωνε τον πρωθυπουργό αν όχι πριν, αμέσως μετά την παρακολούθηση βουλευτών - ευρωβουλευτών.

Ο Θ. Δραβίλας φέρεται ακόμη να είπε ότι η καταστροφή εγγράφων και στοιχείων παρακολούθησης είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και δεν μπορεί να γίνει από λάθος ή τυχαία. Ενώ άλλες πληροφορίες τον έφεραν να λέει ότι η καταστροφή υλικού είναι τυπική διαδικασία, που προβλέπεται και συνέβαινε και επί ημερών του, και πως είπε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος που τηρούνται αρχεία και μετά καταστρέφονται είναι 3 μήνες και στην Ελλάδα 6 έως 9 μήνες.

Σήμερα στις 10 το πρωί θα συνεχιστούν οι καταθέσεις με τον Γ. Ρουμπάτη, πρώην διοικητή της ΕΥΠ την περίοδο 2015 - 2019.

Το απόρρητο φαλκιδεύει τη διερεύνηση της υπόθεσης

Αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής, Νίκος Καραθανασόπουλος, με δηλώσεις του στα ΜΜΕ τόνισε:

«Επαναφέραμε το ζήτημα εμπλουτισμού του καταλόγου των μαρτύρων. Επιμείναμε στην αντίληψη ότι το απόρρητο φαλκιδεύει τον έλεγχο της υπόθεσης. Αντιταχθήκαμε και θα αντιταχθούμε σε όποια προσπάθεια συγκάλυψης, γιατί θεωρούμε ότι είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα γιατί αφορά δεκάδες χιλιάδες παρακολουθήσεις».

Οσον αφορά την κατάθεση του Θ. Δραβίλα ο Ν. Καραθανασόπουλος επισήμανε πως «οι διάφοροι ισχυρισμοί και η προσπάθεια ωραιοποίησης της βρώμικης δράσης της ΕΥΠ και των άλλων κρατικών και παρακρατικών μηχανισμών, εγχώριων και αλλοδαπών, δεν μπορούν να συσκοτίσουν τον χαρακτήρα τους, ούτε το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο που στρέφεται ενάντια στον εσωτερικό εχθρό, τον εχθρό λαό».

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΠ
Ψηφίστηκε η θωράκιση και ενίσχυση της δράσης των μηχανισμών παρακολούθησης

Επικυρώθηκε χτες το βράδυ στην Ολομέλεια της Βουλής η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τον τίτλο «Επείγουσες διατάξεις για την ενίσχυση της ακεραιότητας στη λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών», με την οποία η κυβέρνηση, πίσω από «κορόνες» περί «εκδημοκρατισμού» της ΕΥΠ, σπεύδει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δράση αυτού του αντιδραστικού μηχανισμού του αστικού κράτους, προδιαγράφοντας την ένταση της επίθεσης στις ελευθερίες και τα δικαιώματα του λαού.

Με το πρώτο άρθρο της ΠΝΠ η κυβέρνηση εισάγει την υποτιθέμενη «λογοδοσία» της ΕΥΠ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, που όμως είναι καθαρά γνωμοδοτικό όργανο, όπου τον πρώτο λόγο έχει η εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία. Δηλαδή Γιάννης, πίνει Γιάννης κερνάει. Στο δεύτερο άρθρο προβλέπει ότι θα πρέπει δύο εισαγγελείς (όπως ίσχυσε ως το 2018) αντί για έναν να δώσουν την έγκρισή τους για την άρση απορρήτου των τηλεπικοινωνιών. Οταν σε κάθε περίπτωση οι εισαγγελείς θα εφαρμόζουν το σκοτεινό θεσμικό πλαίσιο από νόμους, Οδηγίες της ΕΕ και διακρατικές συμφωνίες που από κοινού έχουν ψηφίσει και συνδιαμορφώσει ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ και μόνο το ΚΚΕ έχει καταψηφίσει και καταγγείλει στον λαό.

Στην επιχείρηση της κυβέρνησης συνέβαλαν πλήρως ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα. Καταψήφισαν την ΠΝΠ, η οποία είχε κατατεθεί ως νομοσχέδιο από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη, όχι γιατί διαφώνησαν με την ουσία της αλλά για να πείσουν, παρουσιάζοντας τις δικές τους «εποικοδομητικές» προτάσεις, ότι η ΕΥΠ μπορεί τάχα να «εκδημοκρατιστεί».

Ο ΣΥΡΙΖΑ, που τάχα ανέβηκε στα κεραμίδια κατά της ΠΝΠ, κατέθεσε σχεδόν πανομοιότυπες προτάσεις με ελάχιστες διαφορές. Πρότεινε, για παράδειγμα, σχετικά με την επιλογή του νέου διοικητή «να έχει αυξημένη αρμοδιότητα η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και να παίζει ρόλο και η ΑΔΑΕ, να είναι κατάλληλος σε γνώσεις, σε σπουδές», «αντικατάσταση του εισαγγελέα Εφετών που υπογράφει με δικαστικό συμβούλιο». Ανάλογου τύπου ήταν οι προτάσεις που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ και πάει λέγοντας.

Νούμερο 1 στόχος ο «εχθρός λαός»

Τις πραγματικές στοχεύσεις της κυβέρνησης με την ΠΝΠ αποκάλυψαν μόνο οι βουλευτές του ΚΚΕ, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την κοινή στρατηγική και εδώ της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων που έχουν συνδιαμορφώσει το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο για τις παρακολουθήσεις - υποκλοπές και τόνισε ότι έχει στόχο να συσκοτίσει όχι μόνο τις υποθέσεις υποκλοπών, που έχουν αποκτήσει χαρακτηριστικά χιονοστιβάδας αλλά και να συγκαλύψει τον κύριο στόχο της ΠΝΠ που είναι η θωράκιση των μηχανισμών του αστικού κράτους έναντι των διεθνών ανταγωνιστών, αλλά και του εσωτερικού εχθρού που θεωρείται ο αγωνιζόμενος λαός.

Με τη συζήτηση που αναπτύσσεται, για τις «παραλείψεις» και τα «λάθη» της ΕΥΠ, συμπλήρωσε η Μ. Κομνηνάκα, τελικά δεν συζητείται η ταμπακιέρα, η πραγματική αποστολή της ΕΥΠ, που είναι η υπεράσπιση των συμφερόντων του αστικού κράτους και της αστικής τάξης έναντι του λαού και των εργαζομένων. Καμία νομοθετική παρέμβαση δεν αλλάζει τον αντιδραστικό - από τη φύση του - χαρακτήρα της ΕΥΠ, σημείωσε.

Χαρακτήρισε υποκρισία και τη συζήτηση που αναπτύσσεται για τα κατασκοπευτικά λογισμικά, καθώς αυτά ενεργοποιήθηκαν μετά από σχετικές Οδηγίες της ΕΕ, ενώ το Ευρωκοινοβούλιο από το 2001 είχε ψηφίσει την ανάπτυξη και την αγοραπωλησία τέτοιων συστημάτων.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης ανέδειξε το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο που θέτει τον καθένα ως στόχο παρακολούθησης, κάτι που κάνουν γαργάρα όλα τα άλλα κόμματα. Αφού έκανε σαφές ότι η ΕΥΠ αποτελεί από τη φύση της την ίδια έναν αντιδραστικό μηχανισμό του ίδιου του αστικού κράτους, ανέδειξε πού πατάνε η ΕΥΠ και οι άλλοι μηχανισμοί, εγχώριοι και μη, παρακολούθησης του λαού.

Αναφέρθηκε, για παράδειγμα, στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου λέει ότι «η επέμβαση του κράτους στην ιδιωτική ζωή του καθενός - άρα και το δικαίωμα άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών - επιτρέπεται όχι μόνο για λόγους εθνικής ασφάλειας - που δεν καθορίζει - αλλά και για λόγους δημόσιας ασφάλειας και για λόγους οικονομικής ευημερίας της χώρας» και εξήγησε: «Ποιος καθορίζει όλα αυτά, τι είναι εθνική ασφάλεια, τι είναι δημόσια ασφάλεια, τι είναι οικονομική ευημερία; Οικονομική ευημερία εννοούμε καπιταλισμό», σχολίασε.

Αντίστοιχα, όσον αφορά τον όρο «εθνική ασφάλεια» όπως τον έχει προσδιορίσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ο Θ. Παφίλης ανέφερε ότι αυτή παραβιάζεται όταν «παρακωλύεται η λειτουργία των κρατικών θεσμών και των βασικών δημόσιων υπηρεσιών», που σημαίνει, όπως ανέφερε, ότι «άμα γίνει μια κατάληψη αύριο των εργαζομένων σε έναν χώρο, είναι εθνική ασφάλεια».

Ακόμα, παραβίαση της «εθνικής ασφάλειας» το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει προσδιορίσει και τη «σοβαρή διαταραχή των εξωτερικών σχέσεων της χώρας» και πρόσθεσε: «Αν εμείς, λοιπόν, ή το λαϊκό κίνημα συνολικά, εμποδίζει την υλοποίηση αυτής της πολιτικής, αν λέει "έξω οι βάσεις του θανάτου", αν αντιτίθεται στη δολοφονική πολιτική των συμμάχων σας, τότε υπάρχει πρόβλημα εθνικής ασφάλειας;».

Ενώ έκανε ειδική αναφορά στο «τερατώδες» σύστημα φακελώματος Σένγκεν, που περιλαμβάνει στοιχεία των πολιτών της ΕΕ, βιομετρικά δεδομένα ατόμων άνω των 12 ετών, πολιτικά φρονήματα, θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις.

Κατέληξε λέγοντας πως το πλαίσιο αυτό δεν εκδημοκρατίζεται αλλά μόνο καταργείται.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΜΕ
Κλιμακώνεται η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα

Παράνομη κρίθηκε από τα δικαστήρια η 24ωρη απεργία που είχε αποφασίσει το Σωματείο Τεχνικών της ιδιωτικής τηλεόρασης, ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που κατά παραγγελία των επιχειρηματικών ομίλων που έχουν στα χέρια τους τα ΜΜΕ, επεκτείνει την εργασιακή ζούγκλα για τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ.

Το νομοσχέδιο βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης, διαδικασία που ολοκληρώνεται αύριο για να πάει στη βουλή και προβλέπει, την παραπέρα μείωση των εργαζομένων των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας και την αντικατάστασή τους από εργαζόμενους διασυνδεδεμένων επιχειρήσεων χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Με τον νόμο Λιβάνιου το ποσοστό των εργαζομένων από διασυνδεδεμένες εταιρείες ήταν 15% στους 400 εργαζόμενους. Τώρα το ποσοστό αυτό εκτινάσσεται στο 40%, ενώ τον δρόμο γι' αυτήν την αθλιότητα άνοιξε ο νόμος Παππά της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (ν. 4339/2015 για τις τηλεοπτικές άδειες).

Παρά το γεγονός ότι η χτεσινή καταδικαστική απόφαση που ποινικοποιεί την απεργία των τεχνικών επιβεβαιώνει ότι κυβέρνηση και εργοδοσία είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν την επίθεση, οι παρατάξεις «Ενωμένοι Δημοσιογράφοι» (ΝΔ), με τη «Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος» (ΣΥΡΙΖΑ), χτες, στη διάρκεια της συνεδρίασης της διοίκησης της ΕΣΗΕΑ, αποφάσισαν να συνεχιστεί η ...διαβούλευση με την κυβέρνηση, απορρίπτοντας την πρόταση της «Δημοσιογραφικής Συνεργασίας» για προκήρυξη σήμερα 24ωρης απεργίας σε όλα τα ΜΜΕ, σε συντονισμό με τις άλλες συνδικαλιστικές Ενώσεις και απεργιακή συγκέντρωση.

Δεν κατήγγειλαν ούτε την ποινικοποίηση της απεργίας των τεχνικών, ενώ εξέδωσαν ανακοίνωση εκλιπαρώντας «τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών να απαντήσουν με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζομένους τους αν δέχονται τη νέα μείωση των εργαζομένων που απασχολούν με άμεσο τρόπο»!

Το ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ, κόντρα στον συμβιβασμό και την υποταγή που καλλιεργεί ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός, καλεί τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ σε αγωνιστικό ξεσηκωμό για να μην περάσουν τα νέα αντεργατικά σχέδια που θυσιάζουν τα δικαιώματα, τους όρους διαβίωσης των εργαζομένων στον βωμό της κερδοφορίας των ομίλων που έχουν στα χέρια τους τα ΜΜΕ (εφοπλιστές, τραπεζίτες, βιομήχανοι κ.ά.).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ