ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Αυγούστου 1999
Σελ. /20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΑΠΕΖΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ
Αντεργατικός "καύσωνας"

Οδυνηρές οι συνέπειες του δήθεν 35ωρου στις τράπεζες, "θετική" η πορεία για κυβέρνηση - εργοδότες

Επιβεβαιώνεται διαρκώς ο αντεργατικός χαρακτήρας του ψευδεπίγραφου "35ωρου" στις τράπεζες, καθώς συνεχίζεται η "πιλοτική" εφαρμογή του και πληθαίνουν οι καταγγελίες εργαζομένων για τις πιέσεις που τους ασκούνται και τις συνέπειες αυτής της αντεργατικής ρύθμισης.

Τη βδομάδα που πέρασε, κλιμάκιο συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ Τραπεζών,αποτελούμενο από τους Α. Αντύπα, Γ. Βαμβακούση και Γ. Μανωλάκο,εξέτασε επιτόπου την κατάσταση σε καταστήματα των τραπεζών Εθνική, Γενική και Εμπορική.Στον αντίποδα, ο υφυπουργός Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππας περιόδευσε χτες στην Εμπορική και την Εθνική, μαζί με εκπροσώπους των εργοδοτών και της ΟΤΟΕ,για να ελέγξουν την εφαρμογή του νέου ωραρίου. Το κυβερνητικό στέλεχος δήλωσε ότι αν και είναι νωρίς ακόμη και χρειάζεται διάλογος με τους "κοινωνικούς εταίρους", η μέχρι τώρα εφαρμογή του μέτρου "είναι θετική"!

Με μια εντελώς διαφορετική εικόνα ήρθαν όμως αντιμέτωποι οι συνδικαλιστές της ΕΣΑΚ, καθώς: Η εφαρμογή αυτού του "35ωρου" σε περίοδο αδειών έχει δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι αγανακτισμένοι από την εφαρμογή του. Σε ορισμένες τράπεζες ασκήθηκαν σοβαρές πιέσεις στους εργαζόμενους να δεχτούν ωράριο εργασίας 10πμ - 5μμ,απειλούμενοι και με μεταθέσεις, παρά την υποτιθέμενη ελεύθερη δυνατότητα επιλογής βάρδιας. Σε ορισμένα καταστήματα, οι διευθυντές εξαναγκάζουν τους εργαζόμενους, που δε θέλουν να δουλέψουν από τις 9πμ ή τις 10πμ,να ακολουθήσουν το προηγούμενο ωράριο, που υπερβαίνει τις 35 ώρες εργασίας!

Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι που έχουν επιλέξει να εργαστούν 8πμ - 3μμ,κάθονται μια και δυο ώρες παραπάνω, με μερική ή καμία κάλυψη υπερωριών. Υπάρχουν εργαζόμενοι που οι βάρδιές τους αλλάζουν ανά βδομάδα ή μήνα και άλλοι δηλώνουν αδυναμία να εργαστούν συνεχώς με το ίδιο ωράριο. Καταρρίπτεται ο μύθος της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, για την κάλυψη της παράτασης του ωραρίου συναλλαγών των τραπεζών, καθώς φέρνουν προσωπικό από άλλα καταστήματα! Παρατηρείται ιδιαίτερα χαμηλή ανταπόκριση των πελατών στις τράπεζες όπου το ωράριο συναλλαγών έχει παραταθεί στα πλαίσια του "35ωρου".

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, όπως μεταφέρθηκε στο κλιμάκιο της ΕΣΑΚ, αναγνωρίζουν ότι το νέο ωράριο εξυπηρετεί ουσιαστικά τα συμφέροντα των τραπεζιτών, ενώ διαπιστώνουν ότι η ΟΤΟΕ δεν μπορεί να διασφαλίσει τα δικαιώματά τους, καθώς δεν παρεμβαίνει αποτελεσματικά και για την τήρηση του ωραρίου που ισχύει αυτή τη στιγμή στα υπόλοιπα καταστήματα των τραπεζών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της EUROBANK, που καταστρατηγεί το ωράριο σε όλα της τα καταστήματα.

Οι συνδικαλιστές της ΕΣΑΚ Τραπεζών επισήμαναν στους εργαζόμενους ότι με αυτό το δήθεν 35ωρο ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και τους κάλεσαν να το καταργήσουν στην πράξη. Σημείωσαν ακόμη την ανάγκη να συνεχιστεί η συλλογή υπογραφών ενάντια στο ωράριο αυτό και να γίνουν τοπικές γενικές συνελεύσεις, ώστε να παρθούν ανάλογες αποφάσεις από τους εργαζόμενους. Δεσμεύτηκαν επίσης ότι θα συνεχίσουν τις περιοδείες στους χώρους δουλιάς, προβάλλοντας τη θέση της ΕΣΑΚ για σταθερό ωράριο 35 ωρών, με εργασία 8πμ - 3μμ,από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή.

ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Καθεστώς "γαλέρας"!

Απαράδεκτη παραβίαση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών στα επιβατηγά της γραμμής

Σύγχρονες... γαλέρες αποτελούν για τους ναυτεργάτες τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα - Λευκίμμη - Παξοί.Η υπερεντατικοποίηση ξεπερνά τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και όποιος διαμαρτυρηθεί απολύεται! Εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες εν πλω και αρκετές φορές νύχτα. Τα διαλείμματα καταργούνται. Οι μισθοί καταβάλλονται όποτε δεήσουν οι πλοιοκτήτες, ενώ ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης μειώνει σταδιακά τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων! Επίσης στην ημερήσια διάταξη είναι και οι πολύμηνες υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών.

Τα στοιχεία αυτά περιέχονται σε επιστολή που αποστέλλει στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, στον γενικό γραμματέα Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων,στη ΓΣΕΕ και στα ναυτεργατικά σωματεία, το Σωματείο Μηχανικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων "Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ".Το Σωματείο, επιπλέον, κρούει και τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επισημαίνοντας ότι οι τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε αυτά τα πλοία, σε συνδυασμό με τους ελαστικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές, εγκυμονούν τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων!

Ειδικότερα, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "ΘΕΟΛΟΓΟΣ",όπως καταγγέλλει το σωματείο, εκτελεί 90 συνεχόμενες διανυκτερεύσεις στους Παξούς παράνομα,καθώς δεν πληροί όρους ενδιαίτησης. Δηλαδή τα μέλη του πληρώματος δεν έχουν πού να κοιμηθούν, αφού δεν υπάρχουν καμπίνες!

Στο επιβατηγό πλοίο "ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ" η πλοιοκτήτρια εταιρία "Κερκυραϊκές Γραμμές" έχει επιβάλει κλίμα τρομοκρατίας. Ηδη απέλυσε αυθαίρετα τον β μηχανοδηγό του πλοίου Αντώνη Δημητρά,ενώ απειλεί και με άλλες απολύσεις! Επιπλέον, οι "Κερκυραϊκές Γραμμές" επιβάλλουν: "Την υπερεργασία του πληρώματος, εργασίες - όπως αναφέρεται - εν πλω, εργασίες επισκευών νύχτα, πολύμηνες υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών, καθυστερεί την καταβολή των μηνιαίων αποδοχών και γενικά προωθεί εργασιακό καθεστώς τριτοκοσμικό".

Στο επιβατηγό πλοίο "ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ",ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με υπουργική απόφαση μείωσε την οργανική σύνθεση του πλοίου, αφαιρώντας την ειδικότητα του ηλεκτρολόγου! Μάλιστα αναμένεται η υπουργική απόφαση να ισχύσει και για άλλα πλοία, αυξάνοντας έτσι την υπερεντατικοποίηση των ναυτεργατών!

Το Σωματείο επισημαίνει επίσης τις ευθύνες του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κέρκυρας και ειδικά του προέδρου κ. Νικολόπουλου.Τον περασμένο Μάρτη το Νομαρχιακό Συμβούλιο είχε εκλέξει 5μελή επιτροπή, η οποία θα προσπαθούσε να επιλύσει τα παραπάνω προβλήματα, όμως αδρανοποιήθηκε με ευθύνη του προέδρου. Το Σωματείο προειδοποιεί ότι δε θα ανεχτεί ημίμετρα και προχειρότητες και τονίζει: "Εμείς θα συνεχίσουμε και ενδυναμώσουμε τον αγώνα μας, γιατί η υγεία και η ζωή είναι πολύτιμα αγαθά για να τα θυσιάσουμε στο εφοπλιστικό κεφάλαιο".

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
"Μπάζει νερά" η ασυδοσία

Αποτελέσματα άρχισε να φέρνει ο αγώνα των ναυτεργατών σε Πάτρα - Ηγουμενίτσα

Μια μικρή ανάσα στους μακροχρόνιους άνεργους ναυτεργάτες, άρχισε να δίνει ο αγώνας που έχουν ξεκινήσει οι ναυτεργάτες εδώ και τέσσερις μέρες,ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία που επικρατεί στα ελληνόκτητα τουριστικά πλοία με σημαίες ευκαιρίας, τα οποία εκτελούν τη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία και καταπλέουν στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.

Από χτες άρχισαν να ναυτολογούνται, σε μια σειρά ανασφάλιστα πλοία, μακράς διαρκείας άνεργοι ναυτεργάτες, καλύπτοντας έτσι τις ελλείψεις στις οργανικές συνθέσεις, που έχουν εντοπίσει οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες. Συγκεκριμένα, χτες, ναυτολογήθηκαν από ένας μηχανοδηγός σε δύο πλοία του εφοπλιστή Γιαννάτου,στα "MARIA G" και "ΑΦΡΟΔΙΤΗ",τα οποία βρίσκονται στο λιμάνι της Πάτρας. Σήμερα αναμένεται να ναυτολογηθούν σε αυτά τα πλοία και ναύτες. Επίσης, ναυτολογήθηκε ένας τρίτος μηχανικός στο πλοίο "ΓΙΟΥΡΟΜΑΤΖΙΚ" του εφοπλιστή Αποστόλη Βεντούρη και έπεται συνέχεια.

Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας,αναμένεται να ναυτολογηθούν δύο "λαδάδες" και τρίτοι μηχανικοί, για να καλύψουν τις σοβαρές ελλείψεις που εντόπισαν οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες στις οργανικές συνθέσεις των τουριστικών πλοίων "ΙΟΝΙΣ" και "ΕΡΜΗΣ".Επίσης σήμερα, οι συνδικαλιστές αναμένουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το πλοίο "ΚΑΠΤΕΝ ΖΑΜΑΝ", στο οποίο, σύμφωνα με καταγγελίες επίσης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στην οργανική σύνθεση, αλλά και ανασφάλιστοι ναυτεργάτες. Να σημειωθεί ότι οι ναυτεργάτες απαιτούν, εκτός από τη ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτεργατών σε αυτά τα πλοία, να συμβληθούν με το ΝΑΤ και να εφαρμοστούν οι συλλογικές συμβάσεις των μεσογειακών τουριστικών πλοίων.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΟΧΙ στην αυθαιρεσία

Καταγγέλλονται τα ΕΛΔΑ για την απαγόρευση εισόδου σε συνδικαλιστή

Την παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δραστηριότητας, η οποία εκφράστηκε με την απαγόρευση της εισόδου στα ΕΛΔΑ, προχτές το μεσημέρι, στον γραμματέα του Συνδικάτου Μετάλλου ΠειραιάΚ. Φάκαρου,καταγγέλλει, με επιστολή του προς την Εισαγγελία Αθηνών,το υπουργείο Εργασίας και την Επιθεώρηση Εργασίας Λιοσίων,το συνδικάτο.

Το συνδικάτο επισημαίνει ότι προχτές το μεσημέρι και ενώ η θερμοκρασία ήταν υψηλή, ο γραμματέας του συνδικάτου θέλησε να ενημερώσει τους εργαζόμενους στο χώρο για τα μέτρα προφύλαξής τους, αλλά όταν επιχείρησε να μπει στα ΕΛΔΑ απωθήθηκε βίαια από το προσωπικό ασφαλείας της πύλης, με εντολή του κ. Δωδώνη, άγνωστης ιδιότητας.

"Εδώ μπαίνει ένα τεράστιο ερώτημα. Ο κ. Δωδώνης - τονίζει το συνδικάτο - που έδωσε την εντολή, αν δεν εφαρμόζει την ελληνική νομοθεσία 1264/82 περί συνδικαλιστικής δραστηριότητας, τότε ποια νομοθεσία θέλει να εφαρμόσει στα ΕΛΔΑ; Μήπως κάποια αφρικανική της εποχής της αποικιοκρατίας; Μήπως κάποιον άλλο νόμο, ώστε να μην μπορούν οι εργαζόμενοι να διεκδικήσουν τα νόμιμα δικαιώματά τους;".

"Ενα άλλο σημείο που δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά - αναφέρει, επίσης, το συνδικάτο - είναι ότι αυτό το διάστημα, με ομόφωνη απόφαση της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων, βρισκόμαστε σε κινητοποιήσεις ενάντια στις παράνομες και αυθαίρετες συμβάσεις των υπεργολάβων. Μήπως ο κ. Δωδώνης στεναχωριέται που προσπαθούμε να "σπάσουμε το απόστημα" των εργολάβων, που κλέβουν το ΙΚΑ, την Εφορία και, γενικότερα, το ελληνικό δημόσιο";

Τέλος, σημειώνεται: "Κύριε εισαγγελέα, ζητάμε την παρέμβασή σας, για να γίνει γνωστό και στη διοίκηση των Διυλιστηρίων ότι κανένας πρόεδρος και κανένας διευθυντής εταιρίας δεν είναι υπεράνω του Νόμου και ότι η Ελληνική Εργατική Νομοθεσία πρέπει να εφαρμοστεί και στο χώρο των Ελληνικών Διυλιστηρίων".

Οι ναυτεργάτες της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας, δηλώνουν αποφασισμένοι να προστατέψουν τις κατακτήσεις τους



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ