Παρασκευή 13 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Καθεστώς "γαλέρας"!

Απαράδεκτη παραβίαση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών στα επιβατηγά της γραμμής

Σύγχρονες... γαλέρες αποτελούν για τους ναυτεργάτες τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα - Λευκίμμη - Παξοί.Η υπερεντατικοποίηση ξεπερνά τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και όποιος διαμαρτυρηθεί απολύεται! Εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες εν πλω και αρκετές φορές νύχτα. Τα διαλείμματα καταργούνται. Οι μισθοί καταβάλλονται όποτε δεήσουν οι πλοιοκτήτες, ενώ ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης μειώνει σταδιακά τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων! Επίσης στην ημερήσια διάταξη είναι και οι πολύμηνες υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών.

Τα στοιχεία αυτά περιέχονται σε επιστολή που αποστέλλει στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, στον γενικό γραμματέα Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων,στη ΓΣΕΕ και στα ναυτεργατικά σωματεία, το Σωματείο Μηχανικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων "Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ".Το Σωματείο, επιπλέον, κρούει και τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επισημαίνοντας ότι οι τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε αυτά τα πλοία, σε συνδυασμό με τους ελαστικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές, εγκυμονούν τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων!

Ειδικότερα, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "ΘΕΟΛΟΓΟΣ",όπως καταγγέλλει το σωματείο, εκτελεί 90 συνεχόμενες διανυκτερεύσεις στους Παξούς παράνομα,καθώς δεν πληροί όρους ενδιαίτησης. Δηλαδή τα μέλη του πληρώματος δεν έχουν πού να κοιμηθούν, αφού δεν υπάρχουν καμπίνες!

Στο επιβατηγό πλοίο "ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ" η πλοιοκτήτρια εταιρία "Κερκυραϊκές Γραμμές" έχει επιβάλει κλίμα τρομοκρατίας. Ηδη απέλυσε αυθαίρετα τον β μηχανοδηγό του πλοίου Αντώνη Δημητρά,ενώ απειλεί και με άλλες απολύσεις! Επιπλέον, οι "Κερκυραϊκές Γραμμές" επιβάλλουν: "Την υπερεργασία του πληρώματος, εργασίες - όπως αναφέρεται - εν πλω, εργασίες επισκευών νύχτα, πολύμηνες υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών, καθυστερεί την καταβολή των μηνιαίων αποδοχών και γενικά προωθεί εργασιακό καθεστώς τριτοκοσμικό".

Στο επιβατηγό πλοίο "ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ",ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με υπουργική απόφαση μείωσε την οργανική σύνθεση του πλοίου, αφαιρώντας την ειδικότητα του ηλεκτρολόγου! Μάλιστα αναμένεται η υπουργική απόφαση να ισχύσει και για άλλα πλοία, αυξάνοντας έτσι την υπερεντατικοποίηση των ναυτεργατών!

Το Σωματείο επισημαίνει επίσης τις ευθύνες του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κέρκυρας και ειδικά του προέδρου κ. Νικολόπουλου.Τον περασμένο Μάρτη το Νομαρχιακό Συμβούλιο είχε εκλέξει 5μελή επιτροπή, η οποία θα προσπαθούσε να επιλύσει τα παραπάνω προβλήματα, όμως αδρανοποιήθηκε με ευθύνη του προέδρου. Το Σωματείο προειδοποιεί ότι δε θα ανεχτεί ημίμετρα και προχειρότητες και τονίζει: "Εμείς θα συνεχίσουμε και ενδυναμώσουμε τον αγώνα μας, γιατί η υγεία και η ζωή είναι πολύτιμα αγαθά για να τα θυσιάσουμε στο εφοπλιστικό κεφάλαιο".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ