Παρασκευή 21 Σεπτέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα αναλογικά διόδια εξασφαλίζουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων

Παρέμβαση του Σ. Βαρδαλή, βουλευτή του ΚΚΕ, σε ενημέρωση στη Βουλή για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, αλλά και του πολλαπλασιασμού των σταθμών διοδίων που χαρατσώνουν παραπέρα με τις υψηλές τιμές το λαϊκό εισόδημα, έθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, ενημέρωσε σχετικά με τις συμβάσεις έργου, που αφορούν τη λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων και την κατασκευή σταθμών διοδίων στην Εγνατία.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, που είναι σε εξέλιξη για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, προβλέπει τη λειτουργία συνολικά 38 σταθμών διοδίων και αυτό έχει ήδη θεσμοθετηθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε σχετικά με τα «μεγάλα έργα» των αυτοκινητοδρόμων ότι δεν κατασκευάζονται με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, αλλά «για να αναβαθμίσουν το ρόλο της αστικής τάξης της χώρας μας ευρύτερα στην περιοχή από τη μια μεριά, προωθώντας το βασικό στόχο που είχαν οι προηγούμενες και η δική σας κυβέρνηση, να γίνει η χώρα μας διαμετακομιστικός και ενεργειακός κόμβος και, από την άλλη, για να βγάζουν τεράστια κέρδη οι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές».

Ειδικά για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας έθεσε το ερώτημα: «Αφού υποτίθεται ότι βγήκαμε από τα μνημόνια, γιατί η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που επιταχύνθηκε με τα μνημόνια, τώρα δεν αλλάζει; Γιατί δεν βγάζετε την Εγνατία Οδό από το ΤΑΙΠΕΔ; Γιατί δεν σταματάνε οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού;».

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων, αλλά «με προβλέψεις που δεν είναι αντικοινωνικές». Τέτοια «πρόβλεψη» χαρακτήρισε τα «αναλογικά διόδια» που θα εφαρμοστούν, όπως είπε, σε όλη την Ελλάδα.

Ο Σ. Βαρδαλής, απαντώντας, είπε ότι με τα «αναλογικά διόδια», που η κυβέρνηση έχει κάνει σημαία, αποκρύπτεται ότι «το μόνο που είναι εξασφαλισμένο είναι τα κέρδη των ομίλων που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους, κι αν ακόμη δεν έχουν τα προβλεπόμενα έσοδα από τα διόδια, τότε το ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από το ποσοστό που είναι να πάρει, για να μη χάσουν οι όμιλοι που τα διαχειρίζονται». Πρόσθεσε ότι «τα αναλογικά διόδια δεν θα μειώσουν το κόστος για τα λαϊκά στρώματα. Τα κέρδη είναι κέρδη και είναι συγκεκριμένα, είναι καθορισμένα από τις συμβάσεις παραχώρησης. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αναδιανείμουν το κόστος αυτό και τίποτε παραπάνω».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ