Πέμπτη 4 Οχτώβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Δεν αφορά τις ανάγκες του λαού αλλά τα κέρδη του κεφαλαίου

Υπερψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων, το οποίο, όπως ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, «εντάσσεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με το οποίο θα προωθηθούν μεγάλα κατασκευαστικά έργα που θα ακριβοπληρώσει ο λαός. Εργα που αφορούν και προορίζονται κυρίως στο να διευκολύνουν τις μεταφορές εμπορευμάτων, αλλά και στην εξυπηρέτηση υποδομών για την τουριστική βιομηχανία, ώστε να προσελκύσουν νέες κερδοφόρες επενδύσεις για το κεφάλαιο».

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, την υποδομή, δηλαδή την κατασκευή του αεροδρομίου, την αναλαμβάνει το Δημόσιο, μέσω ΟΤΑ ή Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή φορέα ή υπηρεσίας του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου. Τη δε λειτουργία την αναλαμβάνει ο «επενδυτής», δηλαδή ο επιχειρηματικός όμιλος, είτε απευθείας είτε μέσω ΣΔΙΤ. Προβλέπεται η επιδότηση από κοινοτικά κονδύλια και τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ δεν απαιτείται υποχρεωτικά περιβαλλοντική μελέτη. Υδατοδρόμια μπορούν να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν ακόμα και σε περιοχές Natura. Ακόμα και τα τιμολόγια υπηρεσιών του υδατοδρομίου προς τα υδροπλάνα θα καθορίζονται από το φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, δηλαδή τον ιδιώτη, ώστε «να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υδατοδρομίων, σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, είπε ότι «είναι πολιτική η επιλογή του διαχωρισμού της άδειας ίδρυσης και της άδειας λειτουργίας», γιατί η κυβέρνηση προωθεί τη «στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας» και «τον ενεργό ρόλο του κράτους».

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καλωσόρισαν και υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, το οποίο άλλωστε, όπως αναφέρθηκε από τους βουλευτές τους, είναι διαμορφωμένο πάνω στον δικό τους προηγούμενο νόμο. Το υπερψήφισαν επίσης Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων. Η ναζιστική Χρυσή Αυγή, αν και καταψήφισε, διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση «φιλοδοξεί να δώσει τις ευκαιρίες που ζητάνε οι επενδυτές και κανένας δεν μπορεί να είναι αντίθετος με την ανάπτυξη».

Η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων πάνω απ' όλα

Η Δ. Μανωλάκου ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «ουδεμία σχέση έχει με τις ανάγκες των νησιωτών για την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους», αλλά πρόκειται «για μία ακόμα μπίζνα για τους επιχειρηματικούς ομίλους».

Σχολιάζοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου, σημείωσε ότι για την κατασκευή και τη λειτουργία των υδατοδρομίων, που δεν εξυπηρετούν και σε τίποτα το λαό, η κυβέρνηση σπεύδει να εξασφαλίσει κονδύλια από τα κοινοτικά προγράμματα και τον κρατικό προϋπολογισμό, «όμως υποδομές για νοσοκομεία και παιδικούς σταθμούς ή αντιπλημμυρικά έργα δεν φτιάχνετε, γιατί αυτά αφορούν λαϊκές ανάγκες και δεν αφήνουν κέρδη στους καπιταλιστές, και ας πνίγονται άνθρωποι, και ας καταστρέφονται περιουσίες που φτιάχτηκαν με κόπους μιας ζωής».

«Αυτή είναι η ανάπτυξη που προπαγανδίζετε», σχολίασε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ