Τετάρτη 10 Ιούλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Εθνικές συγκλίσεις» για τις προτεραιότητες της αστικής τάξης

Μέσα σε «κλίμα συναίνεσης» ολοκληρώθηκε η τελετή παράδοσης - παραλαβής και στο υπουργείο Περιβάλλοντος, με τον νέο υπουργό Κ. Χατζηδάκη να διαβεβαιώνει ότι «αυτή η κυβέρνηση δεν έρχεται για να γκρεμίσει. Ερχεται για να χτίσει και για να κρατήσει κάθε θετικό που έχει γίνει», υπενθυμίζοντας για του λόγου το αληθές τις δεκάδες νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της Ενέργειας και του Περιβάλλοντος που η ΝΔ ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε υπερψηφίσει στη Βουλή.

Σε ανάλογο ύφος «πολιτικού πολιτισμού», και ο απερχόμενος Γ. Σταθάκης υπενθύμισε μια σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων, ζωτικής σημασίας για την κερδοφορία ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων, που ο ΣΥΡΙΖΑ συνέχισε από το σημείο που άφησε η ΝΔ, όπως τα έργα ενεργειακών υποδομών διεθνούς εμβέλειας (ΤΑΡ, IGB), την ολοκλήρωση της «απελευθέρωσης» του τομέα της Ενέργειας, τη στήριξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ κ.ά.

Θέμα πρώτης προτεραιότητας ο Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε τη «διάσωση της ΔΕΗ», σημειώνοντας ότι σήμερα η επιχείριση αντιμετωπίζει «πολύ μεγάλο πρόβλημα» και πως η νέα κυβέρνηση της ΝΔ σκοπεύει «να δώσει βιωσιμότητα στην επιχείρηση και ακολούθως μια νέα προοπτική», με τον ΣΥΡΙΖΑ και εδώ να αφήνει ως «παρακαταθήκη» το σχέδιο είσπραξης που περιλαμβάνει αποκοπές συνδέσεων στους «κακοπληρωτές» αλλά και πώληση των χρεών σε εισπρακτικές, μαζική αποστολή εξωδίκων και κάθε άλλο εκβιαστικό μέσο.

Επιπλέον, ο Κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι η Ενέργεια μπορεί να γίνει «καταλύτης ανάπτυξης» εάν «δώσουμε προτεραιότητα στην υιοθέτηση ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού επενδυτικού πλαισίου, φιλικού στην επιχειρηματικότητα», προωθώντας παραπέρα την πολιτική της «απελευθέρωσης», ενώ και αντίστοιχα το ίδιο πρέπει να γίνει στα ζητήματα της χωροταξίας, των χρήσεων γης και των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, τα οποία χαρακτήρισε «κομβικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας και στην προσέλκυση επενδύσεων».

Ειδικότερα για τον τομέα της χωροταξικής πολιτικής, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι στόχος της νέας πολιτικής ηγεσίας είναι «να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ξεκάθαρων χρήσεων γης, ώστε να διευκολύνουμε τους επενδυτές» και έστειλε μήνυμα ότι τα επιχειρηματικά σχέδια για τις δύο «εμβληματικές» επενδύσεις, το Ελληνικό και οι Σκουριές, θα «τρέξουν» με ταχείς ρυθμούς.

Σε ανάλογο κλίμα πραγματοποιήθηκε και η αντίστοιχη τελετή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μεταξύ του απερχόμενου Χρ. Σπίρτζη και του νέου υπουργού Κ. Καραμανλή, ο οποίος ξεκαθάρισε ευθύς εξαρχής την πίστη του «στη συνέχεια του κράτους και της δημόσιας διοίκησης», υπογραμμίζοντας ότι τα σημαντικά έργα υποδομών έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα, πράγμα που σημαίνει ότι «είναι έργα τα οποία μπορεί να τα ξεκινήσει και να τα οραματιστεί μια κυβέρνηση, μπορεί να δημοπρατηθούν και να συμβασιοποιηθούν από μια άλλη και μπορεί να ολοκληρωθούν μετά από χρόνια».

Αντίστοιχα, ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε ότι οι υποδομές και μεταφορές είναι χώρος «που μπορούμε να βρούμε και εθνικές συγκλίσεις», τονίζοντας ότι το «Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού» για τις υποδομές μεταφορών, που ολοκλήρωσε πρόσφατα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για «για τη στήριξη της όποιας κυβέρνησης προχωράει για να υλοποιήσει τέτοιου είδους έργα».

«Ενα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα», πάνω σε όσα ήδη τους πρόσφερε απλόχερα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση και ενίσχυση των όσων πέτυχε η προηγούμενη κυβέρνηση για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, έθεσε ως «πρώτη προτεραιότητα» της κυβέρνησης ΝΔ στο υπουργείο Ναυτιλίας ο νέος υπουργός Γ. Πλακιωτάκης, που ανάμεσα στα άλλα δεσμεύτηκε ακόμα απέναντι στους εφοπλιστές για την ιδιωτικοποίηση και της ναυτικής εκπαίδευσης, με την ίδρυση ιδιωτικών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αφού τη ναυτική μετεκπαίδευση πρόλαβε και την ιδιωτικοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ο απερχόμενος υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Φ. Κουβέλης στον απολογισμό του έδωσε έμφαση στην προώθηση της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών λιμανιών με τον τελευταίο νόμο, ενώ κόμπασε για τη «θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου» στην ακτοπλοΐα, που αποτελεί έμμεση επιδότηση των εφοπλιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ