Πέμπτη 20 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ»
Δόθηκε τελικά γραπτή δέσμευση για τη σύμβαση

Για σημαντική κατάκτηση μιλούν ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Η αποφασιστικότητα και η διεθνιστική αλληλεγγύη των Ελλήνων και Φινλανδών ναυτεργατών, η δυναμική κινητοποίηση των αγωνιστικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ «στρίμωξε» για τα καλά το εταιρικό μεγαθήριο «Επιχειρήσεις Αττικής» του Π. Παναγόπουλου, ο οποίος χτες, μέσω των εκπροσώπων του, δεσμεύτηκε τελικά γραπτώς ότι θα σταματήσει η προκλητική εξαίρεση των Ελλήνων ναυτεργατών από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που ισχύει στα πλοία του «SUPER FAST VII» και «SUPER FAST VIII», τα οποία είναι δρομολογημένα στη Βαλτική. Πρόκειται για συνολικά 60 Ελληνες, που είναι ναυτολογημένοι στα παραπάνω πλοία - τα οποία ανήκουν στη θυγατρική των «Επιχειρήσεων Αττικής» «SUPER FAST FERRIES» - τους οποίους ο Π. Παναγόπουλος, με τη σύμφωνη γνώμη και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, αντιμετώπιζε ως «τριτοκοσμικούς», αφού τους είχε αφήσει «εκτός» από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που είχε υπογράψει με τα φινλανδικά ναυτεργατικά σωματεία.

Χτες η «SUPER FAST FERRIES» με επιστολή της προς τον πρόεδρο του Φινλανδικού Σωματείου Ναυτεργατών Simo Zitting, η οποία κοινοποιήθηκε στην ΠΕΜΕΝ και στο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, των οποίων συνδικαλιστική αντιπροσωπεία βρίσκεται στη Φινλανδία από την περασμένη Δευτέρα 17 Δεκέμβρη, αναγνωρίζει ότι οι Ελληνες ναυτεργάτες δεν αμείβονται με βάση τη Συλλογική Σύμβαση και δεσμεύεται ότι από σήμερα (σ.σ. χτες) όποιος απολύεται, θα του καταβάλλονται όλες οι αποδοχές που προβλέπει η Σύμβαση και ότι θα καταβάλει σε όσους έχουν ήδη απολυθεί τη διαφορά των αποδοχών που προκύπτει από την παραβίαση της Σύμβασης. «Αποδείξεις του γεγονότος - συνεχίζει - θα προσκομιστούν σε εσάς κατά τη συνάντησή μας το Γενάρη του 2002», η οποία θα γίνει το αργότερο μέχρι τις 11 Γενάρη.

Η Σύμβαση αυτή προβλέπει, μεταξύ άλλων, μία μέρα δουλιά, μία μέρα ανάπαυση εκτός του πλοίου και 35 μέρες άδεια το χρόνο με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλο το χρόνο. Και είναι φανερό ότι αποτελεί κατάκτηση για τους Ελληνες ναυτεργάτες, ενώ επιπλέον ανοίγει το δρόμο για την εφαρμογή της και στα πλοία των εσωτερικών γραμμών.

Με χτεσινό κοινό δελτίο Τύπου, ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ επισημαίνουν ότι «η εξέλιξη αυτή αποτελεί μία σημαντική κατάκτηση», η οποία «στηρίχτηκε στην αποφασιστικότητα, την κοινή δράση και τη διεθνική αλληλεγγύη», που αναπτύχθηκε μεταξύ των δύο ελληνικών σωματείων και των φινλανδικών «σε αντίθεση με την πλειοψηφία της ΠΝΟ και των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, Αυτόνομη Παρέμβαση, που υπονόμευσαν αυτόν τον αγώνα». Τονίζουν ακόμα ότι τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα πλοία του Παναγόπουλου είναι αποτέλεσμα της «κοινής ναυτιλιακής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ενισχύει την ασυδοσία των εφοπλιστών και τις ανισότητες στα δικαιώματα των ναυτεργατών», γι' αυτό «επιβάλλεται η διεθνοποίηση και η κλιμάκωση του αγώνα των ναυτεργατών για την ανατροπή της. Προειδοποιούν δε την πλοιοκτήτρια εταιρία ότι δε θα ανεχτούν καμία επιχείρηση κωλυσιεργίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ