Τετάρτη 9 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΤΡΙΠΛΟ» ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Μακριά από τις ανάγκες της εκπαίδευσης

Κύριος στόχος, η προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής στα σχολεία, τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης. Κατατέθηκε η τροπολογία για την απασχόληση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Το «τριπλό» νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την οργάνωση, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και την επιμόρφωσή τους, συζητείται από χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό «οπλοστάσιο» της κυβέρνησης, με την απόλυτη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και ήδη έχει ξεσηκώσει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών της α` βάθμιας και β` βάθμιας εκπαίδευσης που έχουν προκηρύξει απεργία για την ερχόμενη Τρίτη 15/1. Παράλληλα, με αυτό ανοίγει ο δρόμος για την προοπτική της ταξικής διαφοροποίησης με την αξιολόγηση μετέπειτα της σχολικής μονάδας.

Αναπτύσσοντας τη διαφωνία του ΚΚΕ, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο εισηγητής του Κόμματος Γ. Χουρμουζιάδης υπογράμμισε ότι η οργάνωση της εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, καταλήγει στον ασφυκτικό έλεγχο όλων των σχετικών οργάνων από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας. Κύριος στόχος, είπε, η προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής και η άμεση παρέμβαση σε κάθε κρίκο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς κανέναν κοινωνικό έλεγχο και μέσα από έναν εφιαλτικά πολυπρόσωπο σχήμα.

Σχετικά με την αξιολόγηση, τόνισε ότι η έλλειψη ορισμού της θα οδηγήσει την αξιολόγηση σε μια διοικητική πράξη, η οποία απλώς θα ελέγχει και θα διαπιστώνει την κατάσταση. Αυτό που χρειάζεται, συνέχισε, είναι να προσδιοριστούν οι αξίες που πρέπει να διέπουν ένα σημερινό σχολείο και οι οποίες πρέπει να το καταστήσουν σύγχρονο, φιλολαϊκό, δημιουργικό, με προοδευτική κουλτούρα και με επαγγελματική αποκατάσταση.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι μόνο όταν όλα αυτά δεθούν με την πράξη αποκτά νόημα η αξιολόγηση και γι' αυτό το ΚΚΕ προτείνει τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με τις παραπάνω αξίες και τους αντίστοιχους μηχανισμούς.

Οσο για την επιμόρφωση, ο Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι το σχετικό κεφάλαιο αρκείται σε μια γενικόλογη περιγραφή και συστήνει ένα νέο όργανο, υπογράμμισε την ανάγκη να παιδαγωγηθεί και ο εκπαιδευτικός, τονίζοντας όμως ότι το ζητούμενο είναι πάνω σε ποια επιστημονικά δεδομένα.

Στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου ισχυρίστηκε ότι η αντίδραση στο νομοσχέδιο στηρίζεται σε ένα «σύστημα προκαταλήψεων» και σε «συντηρητικά αιτήματα που αποβαίνουν σε βάρος των παιδιών». Είπε ότι για την αξιολόγηση λήφθηκε υπόψη η εμπειρία της ΕΕ και ισχυρίστηκε ότι με την καθιέρωσή της δε θα υπάρξει καμία «τιμωρητική διάθεση» σε βάρος των εκπαιδευτικών. Ο υπουργός προανήγγειλε ότι τον Ιούνη θα ξεκινήσει διάλογος με τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, προκειμένου να εκπονηθεί ένα «αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης». Ενα τέτοιο σύστημα, ισχυρίστηκε, είναι απαραίτητο, αφού το Σεπτέμβρη του 2003 32 χώρες της Ευρώπης θα προχωρήσουν στη δημιουργία κοινών προγραμμάτων σπουδών και πτυχίων και δεν μπορεί η χώρα μας να είναι η μόνη που θα απουσιάζει από τη σχετική διαδικασία.

Για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Ο υπουργός Παιδείας επανακατέθεσε στο νομοσχέδιο την τροπολογία για την απασχόληση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, που είχε αποσυρθεί τον περασμένο Αύγουστο. Σύμφωνα με αυτήν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα συνάπτουν καταρχήν διετή σύμβαση εργασίας, η οποία θα μπορεί να καταγγελθεί από τον ιδιοκτήτη με την καταβολή αποζημίωσης δύο μηνών στον εκπαιδευτικό. Μετά την πάροδο της διετίας, εφόσον η σύμβαση δεν έχει καταγγελθεί τότε ανανεώνεται αυτοδίκαια για τέσσερα ακόμα χρόνια. Μετά δε και την πάροδο της τετραετίας η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου.

Για την απόλυση εκπαιδευτικού λόγω «διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο» τη διαπίστωση κάνει «το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο» μετά από εισήγηση τριμελούς επιτροπής, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωπος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της ΟΙΕΛΕ και των εργοδοτών. Στην τροπολογία προβλέπεται επίσης ότι κατά τη λήξη της τετραετίας ο ιδιοκτήτης του σχολείου μπορεί να καταγγέλλει χωρίς αιτιολογία τη σύμβαση μόνο για το 33% των εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμπληρώνουν εξαετή υπηρεσία. Οσοι εκπαιδευτικοί απολύονται και εφόσον έχουν προσληφθεί πριν την από την 31η Δεκεμβρίου 1997 και έχουν συμπληρώσει εξαετή υπηρεσία, προσλαμβάνονται στη δημόσια εκπαίδευση. Οσοι έχουν προσληφθεί μετά την παραπάνω ημερομηνία εγγράφονται στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.

Απειλούν οι σχολάρχες

Στο μεταξύ, με κλείσιμο των σχολείων τους απειλούν οι σχολάρχες, αντιδρώντας στην τροπολογία που βάζει όριο στις απολύσεις εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων θα συζητήσει το Σάββατο σε γενική συνέλευση πρόταση για 24ωρη ή 48ωρη αναστολή της λειτουργίας των σχολείων τους για την επόμενη βδομάδα, ενώ προγραμματίζουν και προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της τροπολογίας.

Από την πλευρά τους, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι το κλείσιμο των σχολείων απαγορεύεται από τη νομοθεσία και σημειώνουν ότι οι ιδιοκτήτες «απλώς απειλούν για να παραπλανήσουν και να υλοποιήσουν την πολιτική τους που έχει σαν στόχο τη μετατροπή των εκπαιδευτηρίων τους σε μια απλή επιχείρηση και μόνο».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κατά παραγγελία των επιχειρηματιών των ιδιωτικών σχολείων (2020-07-24 00:00:00.0)
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ιδιωτική Eκπαίδευση (2020-07-22 00:00:00.0)
Κινητοποίηση εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση (2012-04-04 00:00:00.0)
Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο (2001-08-30 00:00:00.0)
Ανούσια δικομματική κόντρα στη Βουλή (2001-08-29 00:00:00.0)
Σε αντιδραστική και αυταρχική κατεύθυνση (2001-07-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ