Κυριακή 13 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Είναι σκάνδαλο!

Οι εφοπλιστές οφείλουν εξαιρετικά μεγάλα ποσά στο ΝΑΤ και επιμένουν να μην τα δίνουν

Καραμπινάτο σκάνδαλο διαρκείας αποτελεί η υπόθεση των οφειλών των εφοπλιστών στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ), του οποίου τα ελλείμματα έφτασαν σε δυσθεώρητα ύψη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ταμείου, μέχρι το τέλος του 1998 μόνο οι οφειλές των εφοπλιστών (όλων των κατηγοριών πλοίων), που έχουν βεβαιωθεί από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, ανέρχονται σε 11.926.422.921 δραχμές! Οσον αφορά συνολικά τα εφοπλιστικά χρέη, αυτά είναι ανυπολόγιστα. Από την πλευρά της η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πιστή στο δόγμα «Ο,τι θέλουν οι εφοπλιστές», το Φλεβάρη του 1998 ψήφισε στη Βουλή το νόμο 2575, με τον οποίο προβλέπεται ότι οι εφοπλιστές μπορούν να διακανονίζουν τα χρέη τους με το ΝΑΤ, χωρίς να τίθεται χρονικό περιθώριο. Να σημειωθεί ωστόσο ότι η διοίκηση του ΝΑΤ ακόμα και να είχε την πρόθεση να «στριμώξει» τους εφοπλιστές, το συνολικό σκανδαλώδες νομικό πλέγμα τούς παρέχει πλήρη κάλυψη.

Τα τεράστια χρέη των εφοπλιστών και η αντιναυτεργατική πολιτική, που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, έχουν στοιχίσει, από το 1986 μέχρι και το 1999 στον κρατικό προϋπολογισμό το αστρονομικό ποσό του 1.062.000.000.000 δραχμών! Τα χρήματα αυτά δόθηκαν στο ΝΑΤ και στο Κεφάλαιο Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτεργατών, για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες, για να πληρώσουν τοκοχρεολύσια και άλλα.

Η ΠΕΜΕΝ και η Ναυτεργατική Ενωση «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με σχετική επιστολή επισημαίνουν ότι ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2000 «εκφράζει τις γενικότερες κατευθύνσεις της αντικοινωνικής - αντιασφαλιστικής κυβερνητικής πολιτικής και αποτυπώνεται η ραγδαία συρρίκνωση των θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών». Ως επιπρόσθετα στοιχεία τα δύο ναυτεργατικά σωματεία αναφέρουν το γεγονός ότι το Σεπτέμβρη του 1999 η κυβέρνηση διέθεσε στον τζόγο του χρηματιστηρίου 377 εκατομμύρια δραχμές από τα αποθεματικά του Κεφαλαίου Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών, τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από τις εισφορές των ναυτεργατών και μόνο! Επίσης, ότι η άρση του καμποτάζ, που προωθεί η κυβέρνηση, θα δώσει τη χαριστική βολή στο ΝΑΤ, αφού θα τεθούν υπό αμφισβήτηση 20.000 θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας.

Τα δύο σωματεία επισημαίνουν ότι απαιτείται να καταργηθούν τα αντιναυτεργατικά μέτρα. Να θωρακιστεί το καμποτάζ. Οι οργανικές συνθέσεις να καθορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Επίσης να «πληρωθούν - όπως επισημαίνεται - οι οφειλές των εφοπλιστών, οι οποίες θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν στα επίπεδα των εισφορών που καταβάλλουν οι εργοδότες της στεριάς. Να αναπροσαρμοστούν όλες οι συντάξεις στο 80% του μισθού. Στο ίδιο ποσοστό να αναπροσαρμοστούν και τα επιδόματα ανεργίας, τα οποία θα πρέπει να καταβάλλονται σε όλους τους άνεργους ναυτεργάτες».


ΚΕΙΜΕΝΑ: ΑΘηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ