Σάββατο 12 Νοέμβρη 2022 - Κυριακή 13 Νοέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 37
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΠΟ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
Με τις θετικές ψήφους ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ προχωράει και αυτό το «εμβληματικό» έργο για τα μονοπώλια

Από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν την Παρασκευή στην Ολομέλεια της Βουλής την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου στα μονοπώλια, που άλλωστε είχε κυρωθεί το 2018 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόκειται για ένα από τα πιο «εμβληματικά» έργα για την εγχώρια αστική τάξη, καθώς είναι ενταγμένο σε έναν από τους πιο στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει, την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο.

Η σύμβαση, που ψήφισε το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχει υπογραφεί ανάμεσα σε Δημόσιο - ΓΑΙΟΣΕ και στην κοινοπραξία «ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές ΑΕ» (το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, που πλέον ανήκει σε αμερικανικά συμφέροντα) - «Goldair Cargo - εταιρεία Διεθνών Μεταφορών και Logistics AE», στην οποία συμμετέχουν και αυστριακά κεφάλαια.

Η τροποποίηση γίνεται προκειμένου να ενσωματωθούν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την εξέτασε, οι οποίες αλλάζουν τις λεπτομέρειες, όπως ο τρόπος που θα γίνει η παραχώρηση για 60 χρόνια, η αύξηση του αντιτίμου προς το ελληνικό Δημόσιο, που βέβαια ούτε στο ελάχιστο δεν αλλάζουν ότι η κυβέρνηση παραδίδει στους επιχειρηματικούς ομίλους ακίνητο 588 περίπου στρεμμάτων που βρίσκεται μέσα σε μία έκταση 2.200 στρεμμάτων, η οποία ανήκει στη ΓΑΙΟΣΕ και όπου περιλαμβάνεται και μία έκταση 1.450 περίπου στρεμμάτων, για να διαμορφωθεί το πρώτο ολοκληρωμένο Πάρκο Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα, το οποίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο.

Καταψήφισε το ΠΑΣΟΚ, με ενστάσεις για τη δυνατότητα συμμετοχής και άλλων επιχειρηματικών ομίλων. Παρών ψήφισαν η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25.

Το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ τόσο η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, όσο και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος Νίκος Καραθανασόπουλος ανέδειξαν ότι το έργο δεν γίνεται για να καλύψει τις λαϊκές ανάγκες, αλλά για να μεταφέρονται πιο εύκολα και γρήγορα τα εμπορεύματα από την Ανατολή στη Δύση και από τον Βορρά στον Νότο και αντίστροφα με μεγάλους και μοναδικούς κερδισμένους τα μονοπώλια και τις μεταφορικές εταιρείες. Τόνισαν πως πρόκειται για έργα και συμβάσεις όπως αυτές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που εξυπηρετούν οικονομικούς και στρατιωτικούς σκοπούς, τα συμφέροντα ΗΠΑ - ΕΕ στον ανταγωνισμό με Κίνα - Ρωσία.

Σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι το έργο θα φέρει νέες θέσεις, επισήμαναν ότι οι όροι εργασίας θα είναι άθλιοι, χωρίς δικαιώματα για τους εργαζόμενους, ενώ ήδη οργιάζει η εργολαβική εργασία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ