Στους 43 οι νεκροί με τον αριθμό των θυμάτων να αναμένεται να ανέβει
Eurokinissi |
Ηταν κυριολεκτικά ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Ενα έγκλημα ως αποτέλεσμα της πολιτικής «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών, μία από τις βασικές αρχές της οποίας είναι ο κατακερματισμός του σιδηρόδρομου προκειμένου οι επιχειρηματικοί όμιλοι να εκμεταλλεύονται τα «κομμάτια» που φέρνουν κέρδος.
Πρόκειται, σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς, για το χειρότερο δυστύχημα στη χώρα μας, με τους περισσότερους νεκρούς, ενώ η κυβέρνηση κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος.
Ηδη, οι άτυχοι επιβαίνοντες που βρήκαν τραγικό θάνατο έχουν φτάσει τους 43, στην πλειοψηφία τους νέοι άνθρωποι, και 12 σιδηροδρομικοί, αλλά ο αριθμός των θυμάτων αναμένεται να ανεβεί καθώς τα τρία πρώτα βαγόνια μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα και τυλίχτηκαν στις φλόγες, ενώ ως αργά χτες βράδυ η επιχείρηση της πυροσβεστικής βρισκόταν σε εξέλιξη.
Στον τόπο της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή μάχη για την κατάσβεση της φωτιάς έδωσαν 40 πυροσβέστες με 17 οχήματα και ακολούθησε ο απεγκλωβισμός ατόμων από την αμαξοστοιχία. Στη 1.30 το πρωί, με τη συνδρομή 150 πυροσβεστών, η φωτιά είχε σβήσει και άρχισαν να ανασύρονται οι σοροί των αδικοχαμένων ανθρώπων, όπως και σοβαρά τραυματισμένων, ενώ στο σημείο έφτασαν 40 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.
Περίπου 130 είναι οι τραυματίες, στα νοσοκομεία νοσηλεύονται οι 72, εκ των οποίων οι 6 βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, ανάμεσά τους και ένα κοριτσάκι 6,5 μηνών που νοσηλεύεται στη Χειρουργική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας.
INTIME NEWS |
Την ίδια ώρα, συγγενείς των θυμάτων λαμβάνουν ψυχολογική υποστήριξη από ειδικευμένο προσωπικό που βρίσκεται στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας.
Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας έδωσαν χτες δείγμα DNA 33 συγγενείς θυμάτων και η διαδικασία θα ολοκληρωνόταν αργά το βράδυ. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν 12 άνθρωποι που αναζητούν συγγενείς τους που επέβαιναν στη μοιραία αμαξοστοιχία. Τα δείγματα ήδη στέλνονται στα εγκληματολογικά εργαστήρια στην Αθήνα για ταυτοποίηση.
Ακόμα, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου συγκεντρώνονται οι σοροί των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, έχει φτάσει μία νταλίκα - ψυγείο προκειμένου να τοποθετηθούν εκεί μέχρι να έρθει η ώρα της άχαρης διαδικασίας της ταυτοποίησης.
Μέχρι και χτες αργά το βράδυ, οι πυροσβέστες επιχειρούσαν στο δεύτερο βαγόνι και με διασωστικά εργαλεία αφαιρούσαν τμηματικά τα κομμάτια του. Οταν ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας σε αυτό, οι πυροσβέστες θα συνεχίσουν στο τρίτο βαγόνι.
Δεκάδες είναι οι αγνοούμενοι, ενώ απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει ακόμα ξεκάθαρη εικόνα για τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων. Στην πρώτη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι ήταν «περίπου 350», ενώ σε επόμενη υποκριτικά δήλωνε ότι «εργάζεται από την πρώτη στιγμή επιτόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, των τραυματιών και όλων των επιβατών» και ότι «θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών». Και καταλήγει εξίσου προκλητικά: «Η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης».
RIZOSPASTIS |
Στο μεταξύ, χτες το μεσημέρι, η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος είχε προσαχθεί στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας για την παροχή εξηγήσεων, καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, ο οποίος παρακολουθεί τις ανακρίσεις για την ανείπωτη τραγωδία έξω από τα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την αστυνομία, χαρακτηρίζεται υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται, εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ). Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛ.ΑΣ. έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Συγκλονιστικές και ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί στους σιδηρόδρομους είναι οι περιγραφές διασωθέντων που αναφέρονται στα όσα προηγήθηκαν αλλά και στη στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Eurokinissi |
Σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε άλλος επιβάτης του τρένου σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικές κάμερες. Συγκεκριμένα, είπε ότι άκουσε συνομιλία μέσω ασυρμάτου, μεταξύ του μηχανοδηγού και του υπεύθυνου των εισιτηρίων. Οπως κατήγγειλε, ενώ υπήρξε καθυστέρηση στον Παλαιοφάρσαλο, άκουσε έναν από τους δύο να λέει: «Πάμε και όπου βγει».
«Οταν είχαμε μείνει στον Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει "πάμε και όπου βγει", σίγουρα είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν πάει καλά. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, "πάμε και όπου βγει". Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών, μας είπαν ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά, γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν σωστά προγραμματισμένα».
Για την καθυστέρηση στη γραμμή μίλησε και έτερος επιβάτης, ο Γ. Ευθυμιάδης, ο οποίος σημείωσε ότι «κάτι πρέπει να συνέβη πριν τη σύγκρουση» καθώς τους είχαν επί 35 λεπτά ακινητοποιημένους στον Παλαιοφάρσαλο, ενώ στην αρχή, τους είχαν πει ότι η καθυστέρηση θα ήταν για ένα τέταρτο. Οπως είπε, ενώ τους είχαν ενημερώσει ότι στις 11.35 μ.μ. θα έφταναν στη Θεσσαλονίκη, νέα ενημέρωση έκανε λόγο για νέα ώρα άφιξης στις 12.45 π.μ. Οταν ρώτησε τον υπάλληλο της αμαξοστοιχίας γιατί συνέβη αυτό, τον παρέπεμψαν στους υπεύθυνους. Σύμφωνα με τον Γ. Ευθυμιάδη, «στο τρένο ακούγονταν τριγμοί λες και θα έφευγε από τις ράγες».
Εικόνες χάους μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών περιέγραψαν διασωθέντες στη Θεσσαλονίκη: «Οι εικόνες που αντίκρισα μόλις βγήκα από το βαγόνι ήταν απίστευτες, τραγικές. Είδα παντού φλόγες, είχαν λιώσει κομμάτια μεταλλικά από τα βαγόνια και πολλοί συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους, δεν πρόλαβαν να βγουν έξω», σημείωσε ένας από αυτούς.
Πολλές ήταν και οι μαρτυρίες για την αλληλεγγύη μεταξύ των επιζώντων, για το πώς ιδιαίτερα οι πιο νέοι βοήθησαν άλλους επιβάτες που ήταν εγκλωβισμένοι και που είχαν τραυματιστεί και δεν μπορούσαν μόνοι τους να βγουν από το τρένο.
Οπως είπε ένας από αυτούς κατεβαίνοντας από το λεωφορείο με το οποίο επέστρεψε μαζί με άλλους επιβάτες στη Θεσσαλονίκη, «τα έχασα στην αρχή, όπως και οι περισσότεροι επιβάτες, αλλά προσπάθησα να κρατήσω την ψυχραιμία μου για να βοηθήσω τους συνεπιβάτες μου να βγουν από το βαγόνι. Ολοι γίναμε ένα για να βοηθήσουμε».