Τρίτη 20 Ιούνη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΤΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Σε θέσεις μάχης ενάντια στις συνθήκες γαλέρας και το ξήλωμα των ΣΣΕ

Μεγαλώνουν οι κίνδυνοι για ατυχήματα στη θάλασσα λόγω υπέργηρων πλοίων και εξαντλητικών δρομολογίων ειδικά το καλοκαίρι

Την οργανωμένη επίθεση των εφοπλιστών για να υλοποιηθεί η απαίτησή τους για πλήρη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/1992, που προβλέπει πλήρη ανατροπή στις συνθέσεις του προσωπικού των πλοίων αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, στα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας, ανέδειξαν με συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την Παρασκευή, στην Πάτρα, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».

Οπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους των σωματείων, Θανάση Ευαγγελάκη (πρόεδρο ΠΕΜΕΝ), Γιώργο Αντωνόπουλο (πρόεδρο ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και Αγγελο Γαλανόπουλο (πρόεδρο Πανελλήνιας Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»), οι ναυτιλιακές εταιρείες «ATTICA GROUP» και «ΑΝΕΚ» έχουν αποστείλει δύο επιστολές στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, οι οποίες, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού για τα πλοία τους, επιδιώκουν την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/1992.

«Η εξέλιξη αυτή δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Εχουμε διαχρονικά αναδείξει την απαίτηση των εφοπλιστών για την πλήρη εφαρμογή του Ε.Κ. 3577/1992 και κύρια στις οργανικές συνθέσεις, για να διαμορφωθούν συνθήκες όπως στην κρουαζιέρα, που από το 2010 (ν.3872), δεν εφαρμόζεται ενιαία ΣΣΕ, αλλά διεθνείς συμβάσεις, με χαμηλόμισθους και ανασφάλιστους ναυτεργάτες», ανέφερε ο Θανάσης Ευαγγελάκης.

Στον βωμό της κερδοφορίας θυσιάζεται η ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα

Τόνισε ότι τα γεγονότα αυτά καταγγέλθηκαν στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, όπου έφτασαν και οι επιστολές των δύο ναυτιλιακών εταιρειών, επισημαίνοντας ότι την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές γνωρίζουν και έχουν προαναγγείλει ότι τη θερινή περίοδο θα ξεπεράσουν κάθε ρεκόρ στην τουριστική κίνηση, αυτό θα γίνει με «αυτόν τον αριθμό πλοίων, που είναι υποσυντήρητα, στην πλειοψηφία τους υπερήλικα, με μειωμένες οργανικές θέσεις, εξαντλητικά δρομολόγια και ωράρια εργασίας, αυξάνοντας τα κέρδη τους απ' την εκμετάλλευση των ναυτεργατών».

Κατήγγειλε ότι την ίδια ώρα οι τιμές των εισιτηρίων, οι συνεχείς αυξήσεις τους κάνουν απαγορευτικές τις μετακινήσεις των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, με τις διακοπές γι' αυτούς να αποτελούν είδος πολυτελείας και σημείωσε:

«Σε αυτές τις συνθήκες επιδιώκουν, και με πρόσχημα τις ελλείψεις στη στελέχωση των πλοίων, να αποτελέσουν οι γενικές υπηρεσίες την αφετηρία της ανατροπής των συγκροτημένων δικαιωμάτων των ναυτεργατών, με τη διάλυση της ΣΣΕ, της Κοινωνικής Ασφάλισης, γεγονός που τροφοδότησε και η πρόσφατη αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου».

Σημειώθηκε ότι αυτή η τακτική, αρχής γενομένης απ' τις γενικές υπηρεσίες, όπως πραγματοποιούν διαχρονικά σε ποντοπόρα πλοία και κρουαζιερόπλοια, έχει ως αποτέλεσμα συντριπτικά χτυπήματα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, σε όλες τις ειδικότητες, σε συνεργασία με τα δουλεμπορικά γραφεία που τους «αξιοποιούν» στα ποντοπόρα και κρουαζιερόπλοια.

«Στα σχέδιά τους, και το πρότειναν στην Ομοσπονδία, περιλαμβάνεται η κάλυψη κενών θέσεων εργασίας στα πλοία της ακτοπλοΐας να πραγματοποιηθεί με τη μετάθεση πληρωμάτων από τα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, ανοίγοντας την πόρτα για την είσοδο χαμηλόμισθων, ανασφάλιστων ναυτεργατών με την εφαρμογή του ΕΚ 3577/1992 και θα ακολουθήσει η ακτοπλοΐα», υπογραμμίστηκε.

Οι πρόεδροι των σωματείων θύμισαν ότι στον βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών, με τις συνθήκες γαλέρας στα πλοία, τις δυσκολίες στην επικοινωνία των πληρωμάτων λόγω της «Βαβέλ» που επικρατεί στη σύνθεσή τους, σημειώθηκαν εφοπλιστικά εγκλήματα όπως τα «EUROFERRY OLYMPIA», «NORMAN ATLANTIC», «COSTA CONCORDIA» κ.ά., με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους.

Πρόσθεσαν ότι στη συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ επισημάνθηκε απ' την πλευρά τους το «πρόβλημα» για τη στελέχωση των πλοίων που επιχειρείται να μετατεθεί στα σωματεία, ενώ την πλήρη ευθύνη έχουν η αντεργατική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και οι εφοπλιστές, μειώνοντας οργανικές συνθέσεις, εφαρμόζοντας την αλληλοκάλυψη ειδικοτήτων κ.ά. και θύμισαν πως χαρακτηριστική είναι η εφαρμογή του ν.4250/2013 για την επιβατηγό ναυτιλία, της κυβέρνησης (τότε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ), που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ και εφαρμόζεται 10 χρόνια μετά και με ευθύνη της κυβέρνησης ΝΔ, που δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές να μειώνουν από 1η Νοέμβρη έως 31 Μάρτη κατά 60% το προσωπικό των γενικών υπηρεσιών στα επιβατηγά πλοία.

Μίλησαν για τη διαρκή επιθετικότητα των εφοπλιστών και κάλεσαν παράλληλα να απασχολήσει σοβαρά το συνδικαλιστικό κίνημα η στάση του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού και του οπορτουνισμού της ΠΝΟ.

Θύμισαν ότι οι ναυτεργάτες, για να μη συντριβούν τα δικαιώματά τους, με την έμπρακτη αλληλεγγύη στους καταπέλτες από μια σειρά εργατικά σωματεία και το ΠΑΜΕ, «συγκρούστηκαν με όλα αυτά παρά την επιβολή των 4 πολιτικών επιστρατεύσεων 2002, 2006, 2010, 2013 από κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και με εκατοντάδες απεργίες μέχρι σήμερα, παρότι κρίθηκαν όλες παράνομες στα δικαστήρια». Υπογραμμίστηκε ότι οι εξελίξεις επιβάλλουν να σημάνει συναγερμός μέσα και έξω από τα καράβια, να κατανοηθεί απ' τους ναυτεργάτες ότι είναι προ των πυλών το «ξήλωμα» της ΣΣΕ και συνθήκες γαλέρας στα πλοία.

Τονίστηκε, επιπλέον, ότι η υποκρισία των ναυτιλιακών εταιρειών φαίνεται ακόμη και στα αιτήματά τους για προσωπικό, όταν η μεν «ΑΝΕΚ» ζητά 123 άτομα, η «Attica» 53 και μόνο απ' το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το ίδιο χρονικό διάστημα (Μάης 2023) οι άνεργοι ναυτικοί που είναι καταγεγραμμένοι φτάνουν τους 782! Κάλεσαν σε διαρκή ετοιμότητα για αγωνιστικές κινητοποιήσεις και δράσεις και απαιτούν:

  • Κατάργηση των αντιναυτεργατικών νόμων, του ΕΚ 3577/1992.
  • Ενιαία εφαρμογή της ΣΣΕ (μισθός, υπερωρίες, έξτρα εργασίες, άδεια κ.ά.), χωρίς καμιά παρέκκλιση, για το σύνολο του πληρώματος.
  • Αύξηση των οργανικών συνθέσεων, για τις αυξημένες ανάγκες των πλοίων.
  • Αντιμετώπιση της εντατικοποίησης της δουλειάς τους θερινούς μήνες και πρόσθετα μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των ναυτεργατών, την ασφάλεια των πλοίων, της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ