Η εκδήλωση εντάσσεται στην καλοκαιρινή δραστηριότητα του Εργατικού Κέντρου για τη στήριξη της λαϊκής οικογένειας με δράση αναψυχής και ψυχαγωγίας, σε μια περίοδο που η ακρίβεια καλπάζει στερώντας από το 50% των λαϊκών οικογενειών τη δυνατότητα έστω και ολιγοήμερων διακοπών.
Η συμμετοχή εκατοντάδων παιδιών και γονέων, για ακόμη μια χρονιά, επιβεβαιώνει, σύμφωνα με τους διοργανωτές, την επιτακτική ανάγκη να στηριχθεί η λαϊκή οικογένεια με δράσεις δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών της.
Στο μεταξύ, μόνο οργή προκαλεί στους γονείς η απαράδεκτη απόφαση του δήμου Ιωαννιτών να κλείσει τις αυλές των σχολείων αυτήν την περίοδο, στερώντας από τα παιδιά ακόμη έναν χώρο κοινωνικής συναναστροφής, παιχνιδιού και διασκέδασης. Περιορισμός που έρχεται να προστεθεί στην κακή κατάσταση των ελεύθερων χώρων της πόλης και την ανυπαρξία δωρεάν οργανωμένων δράσεων δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών από τον δήμο.
Οι διοργανωτές δεν αρκούνται σε διαπιστώσεις. Δεκάδες εθελοντές από τα σωματεία, τους υπόλοιπους φορείς και την πολύτιμη συμμετοχή αθλητικών και καλλιτεχνικών συλλόγων της πόλης συνέβαλαν στην ψυχαγωγία και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, με ομαδικό παιχνίδι, χορό και ζωγραφική. Με την ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών των «Λαϊκών μαθημάτων αλληλεγγύης» του Εργατικού Κέντρου, το πρόγραμμα της δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών ανέπτυξε δραστηριότητες και γνώσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες δυνατότητες του 21ου αιώνα, με στόχο ανάμεσα στα άλλα να αναδειχθεί η αξία των φυσικών επιστημών, της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της άθλησης, που βρίσκονται υπό διωγμό στο σύγχρονο σχολείο.
Εκατοντάδες παιδιά είχαν τη δυνατότητα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, να συμμετάσχουν σε ένα ή περισσότερα από τα έξι εργαστήρια που στήθηκαν στον χώρο.
Παραδίπλα στον χώρο είχε στηθεί το εργαστήρι ξιφασκίας. Εδώ τα μέλη της Αθλητικής Ακαδημίας Ιωαννίνων «Η ΕΥΡΟΙΑ» καλούσαν τα παιδιά να υψώσουν τα ξίφη τους, να βγάλουν τον μαχητή από μέσα τους. Το παιχνίδι δεν είχε «ιππότες» και «πυργοδέσποινες». Κορίτσια και αγόρια ισότιμα ξεδίπλωσαν τα ταλέντα τους στην ευλυγισία και την ευστοχία τους.
Την πάνω πλευρά του πάρκου έκλεινε το εργαστήρι καλλιτεχνικής δημιουργίας, με τις καρδιές των παιδιών να κλέβει η συμμετοχή τους στο θεατρικό παιχνίδι. Με τη δημιουργική φαντασία της Αθηνάς Τσικνιά από το θέατρο «Αctina» παιδιά και γονείς σχημάτισαν έναν μεγάλο κύκλο που ο καθένας με τη σειρά του έπαιρνε τη θέση του στο κέντρο μιμούμενοι κινήσεις ζώων.
Τη δική του γωνία είχε το παιδικό βιβλίο με το βιβλιοπωλείο να προσφέρει δεκάδες επιλογές στους «λαβύρινθους» του παραμυθιού, ενώ λίγο παραπέρα είχε στηθεί περίπτερο των σωματείων, δίνοντας τη δυνατότητα στους γονείς να δηλώσουν συμμετοχή στις δωρεάν ημερήσιες εκδρομές του Εργατικού Κέντρου και να γίνουν εγγραφές στα Λαϊκά Μαθήματα Αλληλεγγύης για τη νέα σχολική χρονιά.
Στο κέντρο του πάρκου έστεκε ο μπερντές του Καραγκιόζη. Εδώ ο Αγάπιος Αγαπίου παρουσίασε τις αγαπημένες φιγούρες των παιδιών σκορπίζοντας γέλιο και χαρά. Πάνω στο λευκό πανί παρέλασαν όλες οι φιγούρες - ήρωες του ελληνικού θεάτρου σκιών. Η παράσταση έκλεισε με την παρότρυνση του δημιουργού προς τα παιδιά «όλα τα πάρκα είναι δικά σας, απαιτήστε να γίνουν καλύτερα».
Στην εκδήλωση ολιγόλεπτο χαιρετισμό απηύθυνε ο Γιώργος Γουδέβενος, εκ μέρους της Ενωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών, καλώντας τους γονείς να διεκδικήσουν δωρεάν προγράμματα μαζικού λαϊκού αθλητισμού και πολιτισμού από τον δήμο, να αναβαθμιστούν τα πάρκα της πόλης. «Για να μπορέσουν να γίνουν όλα αυτά απαιτείται η δική σου ενεργή συμμετοχή στο σωματείο, στον σύλλογο γονέων, στον πολιτιστικό σύλλογο της γειτονιάς σου», τόνισε, για να επισημάνει ότι για να γίνουν πράξη όλα όσα ονειρεύεται η ελληνική οικογένεια για τα παιδιά της, πρέπει πρώτα να γκρεμιστούν τα εμπόδια που οι οικονομικά ισχυροί και οι εφαρμοζόμενες πολιτικές των κυβερνήσεων ορθώνουν στη ζωή της λαϊκής οικογένειας.
Τέλος, εκ μέρους όλων των διοργανωτών η Σπυριδούλα Δαρδάνη, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιωτικής Υγείας και Πρόνοιας και υποψήφια δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στον δήμο Ζίτσας, κάλεσε τους γονείς να σηκώσουν τείχος προστασίας στον ανορθολογισμό που διαδίδεται από διάφορες πλευρές, από αντιδραστικές δυνάμεις μέσα κι έξω από το σχολείο.
Παράλληλα, διαπίστωσε ότι η συμμετοχή στην εκδήλωση αναδεικνύει, ειδικότερα την περίοδο του καλοκαιριού που διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία, την ανάγκη οργανωμένης κρατικής φροντίδας για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, αντί αυτά να καταδικάζονται να γεμίζουν τον κενό χρόνο των διακοπών τους με ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη.
Στη συνέχεια ανέδειξε την κακή κατάσταση των αθλητικών και ελεύθερων χώρων στον νομό, για να υπογραμμίσει ότι ο αγώνας για το 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο, ενάντια στα «ευέλικτα» ωράρια εργασίας και την εντατικοποίηση, που βρίσκεται στο επίκεντρο των σωματείων, πρέπει να συνοδευτεί με δυνάμωμα της πάλης για την αναβάθμιση των ελεύθερων χώρων και τον φραγμό σε κάθε επιχειρηματική ή ανταποδοτική λειτουργία τους.