Σάββατο 27 Γενάρη 2024 - Κυριακή 28 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ
Κρατικό έγκλημα με σφραγίδα «κόστους - οφέλους»

«Καταπέλτης» οι συγγενείς των θυμάτων και οι εργαζόμενοι, τον χαβά τους η κυβερνητική πλειοψηφία και η εταιρεία

Eurokinissi

Τις ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων για την απουσία μέτρων ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, τη θυσία των μέτρων στον βωμό της κερδοφορίας και της λογικής του κόστους - οφέλους για το αστικό κράτος και το κεφάλαιο, την υποστελέχωση και το σμπαράλιασμα του σιδηρόδρομου λόγω της πολιτικής «απελευθέρωσης» της ΕΕ και στις Μεταφορές, αναδεικνύουν οι καταθέσεις στην Εξεταστική Επιτροπή για το έγκλημα των Τεμπών, οι οποίες συνεχίστηκαν και τη βδομάδα που πέρασε.

Η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος της προσωρινής διοίκησης του Συλλόγου που έχουν συστήσει οι οικογένειες των θυμάτων, σημείωσε: «Πριν από έναν χρόνο συνέβη ένα από τα χειρότερα κρατικά εγκλήματα στην Ιστορία της Ελλάδας και έφερε μαζί του μια απίστευτη αποκάλυψη οικονομικής διαφθοράς, ασυδοσίας και πλήρους ακαταλληλότητας και εγκατάλειψης των σιδηροδρόμων. Δεν υπήρχε ούτε ένα σύστημα ασφάλειας, σε ένα από τα βασικότερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».

Εξέφρασε την ενόχλησή της που δεν καταθέτει στη Δικαιοσύνη και ερωτήματα για το αν θα αναδειχθεί πλήρως το ζήτημα καθώς οι εμπλεκόμενοι ξεκινούν από την κορυφή του πολιτικού συστήματος και καταλήγουν σε διευθυντές και προέδρους σημαντικών θέσεων, με άμεση επαφή και συνεργασία με το υπουργείο, και με ένα μείζον ζήτημα οικονομικής απιστίας να τα συνδέει. Κατήγγειλε ακόμα ότι η τηλεδιοίκηση επανατοποθετήθηκε 6 μήνες μετά την επαναλειτουργία του συρμού και κόστισε 200.000 ευρώ, ενώ το μπάζωμα στον χώρο του εγκλήματος κόστισε 650.000 ευρώ και εγκρίθηκε σε 15 μέρες από μία επιτροπή η οποία συνεδρίασε δύο φορές.

Ζήτησε εκ μέρους της Επιτροπής να κληθούν και να δώσουν εξηγήσεις όσοι αποφάσισαν την αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος, με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία, ενώ την ώρα που απ' την κυβερνητική πλειοψηφία αλλά και από στελέχη της «Hellenic Train» γίνεται συστηματική προσπάθεια το έγκλημα να αποδοθεί σε «ανθρώπινο λάθος», σημείωσε ότι πρόκειται για εξήγηση που, όπως είπε, «δεν τη δεχόμαστε καθόλου και τη θεωρούμε πολύ προσβλητική». Επέρριψε ευθύνες στην πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για την προσπάθεια καταλογισμού ευθυνών στον νεκρό μηχανοδηγό, ενώ δεν υπήρχε κανένα σύστημα ασφάλειας, λέγοντας πως αν είχε πράξει τα δέοντα θα το είχε αποτρέψει.

«Σε αυτό το έγκλημα, που αφορά όχι 57 ανθρώπους αλλά όλη την κοινωνία, η απόδοση δικαιοσύνης είναι μονόδρομος», τόνισε η Μ. Καρυστιανού, η οποία έχασε την κόρη της στα Τέμπη.

Συστήματα που δεν λειτουργούσαν, μεγάλη έλλειψη προσωπικού αλλά και εντατικοποίηση της εργασίας ήταν το σκηνικό που επικρατούσε για χρόνια στον σιδηρόδρομο, κατήγγειλε ο Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Είπε χαρακτηριστικά ότι από τους πάνω από 5.500 υπαλλήλους που υπήρχαν το 2010 στον σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 2.700 εργαζόμενοι. Μίλησε ακόμα για σύστημα που εναλλασσόταν τμηματικά από ηλεκτρονικό σε χειροκίνητο, κάτι που οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε ατύχημα, για διακοπή της τηλεδιοίκησης από το 2012 έως το 2019 αλλά και για την κατάργηση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, στον βωμό του κόστους.

Στον αντίποδα, τα γνωστά περί λάθους του σταθμάρχη αναμάσησε ο Μαουρίτσιο Καποτόρτο, διευθύνων σύμβουλος της «Hellenic Train» από το 2021 έως και σήμερα. Σε αυτό το συμπέρασμα, υποστήριξε, έφτασε η εσωτερική έρευνα της εταιρείας, η οποία δεν είχε καμία ευθύνη για το τραγικό περιστατικό! Ο ίδιος ωστόσο επιβεβαίωσε ότι με τις ευλογίες της ΕΕ, και στη χώρα μας, παλαιό τροχαίο υλικό εξακολουθεί να κυκλοφορεί στις ράγες ώστε να αποκομίζουν κέρδη οι ιδιωτικές εταιρείες σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών, παραδοχή που είχε κάνει και ο Βασίλειος Τσιαμαντής, πρόεδρος της ΡΑΣ από το 2011 έως το 2016, ενώ ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010 - 2015, είχε παραδεχτεί πως «αν ξοδεύαμε περίπου 70 εκατομμύρια τον χρόνο για συντήρηση των συστημάτων, δεν θα κατέρρεε τίποτα».

Από την πλευρά της, η Μαρία Κομνηνάκα, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Επιτροπής, τόνισε κατά την κατάθεση της Μαρίας Καρυστιανού ότι «ο σεβασμός προς το πρόσωπό σας και προς αυτά των οικογενειών που μετράνε τις απώλειές τους, που εκπροσωπείτε, επιβάλλει να μην ακολουθήσουμε μία τακτική μικροπολιτικών παιχνιδιών που προσπαθούν να εξελιχθούν εδώ, γιατί με ό,τι δυνατότητες έχουμε προσπαθούμε να κάνουμε πράξη αυτό που η ίδια η μήνυσή σας ζήτησε, να διερευνηθούν οι ευθύνες από εκεί που ξεκίνησαν και μέχρι εκεί που τελείωσαν, στο σύνολό τους. Να κάνουμε πράξη το αίτημα χιλιάδων ανθρώπων που ξεχύθηκαν στους δρόμους εκείνες τις μέρες και έλεγαν "Το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί". Αυτό επιδιώκουμε να κάνουμε, με ό,τι μέσα έχουμε: Να μην ξεχαστεί το έγκλημα και να διεκδικήσουμε να αποδοθούν στο σύνολό τους και στο ακέραιο, για όλα τα εγκλήματα σε βάρος αυτών των ανθρώπων, οι ευθύνες».

«Συμφωνούμε και προσυπογράφω την αγωνία σας για την απόδοση ευθυνών στους υπουργούς. Ως Κόμμα έχουμε ξεκάθαρα την άποψη ότι θα έπρεπε να καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και να δικάζονται, όπως δικάζονται όλοι οι πολίτες», κατέληξε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ