Ειδική αναφορά έκανε στην παροχή χρηματοδοτικών κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα και στο πλασάρισμα της Ελλάδας διεθνώς ως ισχυρού «brand name», επιδιώκοντας να αναβαθμιστεί η θέση της ελληνικής αστικής τάξης στον παγκόσμιο καταμερισμό: «Δεν είναι παρά η προβολή του αρεστού ή ανώδυνου για το κοινωνικό σύστημα Πολιτισμού στο εξωτερικό», σημείωσε.
Ιδιαίτερη σημασία είχε η αναφορά της στις ομολογίες παραγόντων των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ πως ο Πολιτισμός προσφέρεται για ιδεολογική - πολιτική παρέμβαση, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει στις σημερινές συνθήκες όξυνσης των ανταγωνισμών και ορατού κινδύνου γενίκευσης των ιμπεριαλιστικών πολέμων που ήδη μαίνονται σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.
Σχετικά με όσα προβλέπει ο προϋπολογισμός για τον «επιτελικό σχεδιασμό» του υπουργείου Πολιτισμού, η Σ. Διγενή στάθηκε στο γεγονός ότι προμηνύεται επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων του, καθώς μειώνεται κατά 26% σε σύγκριση με το 2024 και δεν δίνεται «ούτε ένα ευρώ» από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σε ό,τι αφορά τις «μεταρρυθμίσεις», ανέδειξε πως εντάσσονται στους 4 βασικούς πυλώνες του σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης για «πράσινη και ψηφιακή μετάβαση», ιδιωτικές επενδύσεις, οικονομικό - θεσμικό μετασχηματισμό και απασχόληση - δεξιότητες - κοινωνική συνοχή. Ετσι, όπως είπε, μετατρέπουν τον Πολιτισμό σε εργαλείο ανάπτυξης για το κεφάλαιο, από τη μία, και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα για τους εργαζόμενους και τους δημιουργούς, από την άλλη.
Επισήμανε και την αντίφαση ότι αν και αυξάνεται ο παραγόμενος πλούτος, όπως διατείνεται η κυβέρνηση, οι παραγωγοί του, η εργατική τάξη, δεν απολαμβάνουν τον πολιτισμό. Για παράδειγμα, σε συνθήκες ακρίβειας, από τον Απρίλη του 2025 αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, παρά, κιόλας, τις δήθεν επιδιώξεις της κυβέρνησης για να έχουν πρόσβαση περισσότεροι στον Πολιτισμό... Για τη δημιουργία του νέου φορέα για το βιβλίο, η Σ. Διγενή στάθηκε στο γεγονός ότι οι προτάσεις του σχετικά με την αγορά βιβλίου θα καθορίζονται από το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της περικοπής δαπανών. Ακόμα, ανέδειξε ορισμένες από τις διεκδικήσεις των εργαζομένων, των καλλιτεχνών και των δημιουργών, τις οποίες στηρίζει το ΚΚΕ.
Τέλος, απευθυνόμενη στους μαθητές - επισκέπτες της Βουλής που παρακολουθούσαν τη συνεδρίαση της Ολομέλειας εκείνη την ώρα, ζήτησε συγγνώμη για «αυτήν την πολλαπλή κυβερνητική επανάληψη που υπέστησαν του μαθήματος των συνωνύμων της λέξης παραχάραξη», προσθέτοντας πως «δεν ξεπλένονται, όμως, με τέτοια κόλπα ούτε η βαρβαρότητα ούτε όλα αυτά που ακούστηκαν σήμερα εδώ».