Καταγγέλλει τα μέτρα που δεν έχουν καμία σχέση με τις λαϊκές ανάγκες
Eurokinissi |
Ο δήμος, αφού αναφέρεται στα αιτήματά του αλλά και στη μεγάλη προσπάθεια που κάνουν ήδη Σύλλογοι Γονέων, Πολιτιστικοί Σύλλογοι και άλλοι φορείς ώστε να υπάρχουν στα σχολεία εξωσχολικές δραστηριότητες, καυτηριάζει ότι «η υποκριτική υιοθέτηση του αιτήματος, το δήθεν ενδιαφέρον και εν τέλει το "φόρτωμα" στους δήμους δεν υλοποιούν σε καμία περίπτωση τις διεκδικήσεις της δημοτικής αρχής, της μαθητικής κοινότητας που για χρόνια ολόκληρα αθλείται και παίζει μέσα στα προαύλια των σχολείων (ακόμα και με κλειστές πόρτες), αλλά και των γονέων, ειδικά όταν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και οι σχεδιασμοί τους είναι σε άλλη κατεύθυνση, εκ διαμέτρου αντίθετη από τις λαϊκές ανάγκες». Και τονίζει:
«Για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και το απόγευμα, απαιτείται η ύπαρξη επιπλέον μόνιμου προσωπικού στους δήμους, όπως σχολικοί φύλακες, εργάτες καθαριότητας και, φυσικά, μόνιμο εκπαιδευμένο προσωπικό για τις δραστηριότητες (εκπαιδευτικοί, εικαστικοί, μουσικοί, γυμναστές κ.ά.), αλλά και ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές στα σχολικά συγκροτήματα, για να μπορούν τα παιδιά μας και ο λαός να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση, στον πολιτισμό και στον αθλητισμό».
Στέκεται στα μέτρα των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, που άφησαν τα σχολεία να ρημάξουν, απαγόρευσαν τις προσλήψεις στο Δημόσιο, υποβάθμισαν και υποβαθμίζουν τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία και τους εκπαιδευτικούς, βάζοντας στην ίδια εξίσωση την ιδιωτική πρωτοβουλία, τους χορηγούς και την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων. Είναι γνωστή η κατάληξη αυτών των πρωτοβουλιών, τονίζει η δημοτική αρχή και προσθέτει:
«Είναι μάλιστα προκλητικό ο θεσμός αυτός για "Ανοιχτά Σχολεία" να συζητιέται μαζί με την ίδρυση και λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων και την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) στα Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, την ενίσχυση της αυτονομίας των Σχολικών Μονάδων, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ (!), και τα Κέντρα Μελέτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ταξική διαφοροποίηση στην Εκπαίδευση και ιδιώτες που μπαίνουν από το παράθυρο μέσα στο δημόσιο σχολείο είναι οι προτάσεις για το μέλλον της Εκπαίδευσης, που προσπαθεί να δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων και όχι υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους. Την ίδια ώρα τα σχολεία, μετά και από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών (για δήμους που έχουν κάτω των 100 σχολικών μονάδων), δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα βασικά λειτουργικά τους έξοδα, οι δήμοι δίνουν μάχη με τον χρόνο και τα γερασμένα πλέον σχολικά κτίρια, χωρίς προσωπικό, και οι εκπαιδευτικοί είναι αντιμέτωποι με την αντιδραστική και αντιεπιστημονική "αξιολόγηση", τις τάξεις των 30 μαθητών και την εκπαιδευτική διαδικασία που μετατρέπεται σε αγώνα δρόμου και επιβίωσης».
Η δημοτική αρχή ξεκαθαρίζει ότι θα συνεχίσει να διεκδικεί όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες γενικών καθηκόντων), σχολεία σύγχρονα και ασφαλή. Κρατική χρηματοδότηση ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολικών μονάδων, κατασκευή νέων σχολείων και νηπιαγωγείων, Γενικών και Ειδικών όλων των βαθμίδων, ενίσχυση της κρατικής χρηματοδότησης για τη δημιουργία και επισκευή αθλητικών εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται δωρεάν από όλο τον λαό.