Τρίτη 4 Φλεβάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Συνεχή προβλήματα στο Μετρό της Αθήνας

Στο προσκήνιο η έλλειψη προσωπικού και μέσων για τακτική συντήρηση του δικτύου

Ο φθαρμένος στρωτήρας στο τμήμα Πανόρμου - Κατεχάκη
Ο φθαρμένος στρωτήρας στο τμήμα Πανόρμου - Κατεχάκη
Τα προβλήματα στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας (Ηλεκτρικός και Μετρό) γίνονται όλο και πιο συχνά, με βλάβες στους συρμούς και βαγόνια που βγάζουν καπνούς, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό για τους επιβάτες, ενώ δημιουργούνται καθυστερήσεις. Ολα αυτά τα μικρότερα και μεγαλύτερα προβλήματα είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του κόστους - οφέλους, του «πάμε κι όπου βγει» που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, διατηρώντας τις δημόσιες συγκοινωνίες χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση, δηλαδή υποστελεχωμένες και κακοσυντηρημένες, με καταπονημένες υποδομές και πεπαλαιωμένο τροχαίο υλικό. Αυτή η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» και της λειτουργίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών και προετοιμάζει τα νέα «Τέμπη».

Οπως δημοσιοποίησε πρώτο χθες το πόρταλ «902.gr», σε τμήμα της γραμμής του Μετρό της Αθήνας μεταξύ των σταθμών Πανόρμου και Κατεχάκη ένας στρωτήρας έχει σπάσει και πιθανώς υπάρχει πρόβλημα και στη ράγα που πατάει πάνω σε αυτόν (όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία), γι' αυτό έχει δοθεί εντολή οι συρμοί από το σημείο να διέρχονται με χαμηλή ταχύτητα, για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει ενημερωθεί έγκαιρα από το συνεργείο των εργαζομένων που πραγματοποίησαν τον έλεγχο της γραμμής την προηγούμενη βδομάδα, ωστόσο το πρόβλημα δεν έχει διορθωθεί ακόμα και, όπως μαθαίνουμε, προγραμματίζεται να συμβεί αυτό την τρέχουσα βδομάδα.

Η συγκεκριμένη φθορά δεν είναι κάτι σπάνιο, όπως λένε οι ειδικοί, ωστόσο ο χρόνος αποκατάστασής της εξαρτάται από το προσωπικό και τον εξοπλισμό που είναι διαθέσιμα. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα: Η έλλειψη προσωπικού και μέσων οδηγεί σε καθυστερήσεις στον έλεγχο και στην επιδιόρθωση τέτοιων φθορών, αφού αντικειμενικά το λιγοστό προσωπικό τρέχει και δεν φτάνει.

Το εν λόγω περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε πολλά που σημειώνονται τον τελευταίο καιρό και αποδεικνύουν ότι όσο κριτήριο είναι το κέρδος, και όχι η συγκοινωνία ως δημόσιο αγαθό με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, οι κίνδυνοι για τον λαό θα αυξάνονται.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα επικίνδυνα περιστατικά στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας μόνο το τελευταίο διάστημα:

Στις 30/12/2024 έπιασε φωτιά κάτω από συρμό του ΗΣΑΠ, και την Πρωτοχρονιά άνοιξαν οι πόρτες εν κινήσει.

Στις 3/1, νωρίς το πρωί πόρτα βαγονιού δεν έκλεινε στη γραμμή ανόδου μετά την Αττική. Τελικά στα Ανω Πατήσια ανακοινώθηκε στους επιβάτες να αποβιβαστούν και να περιμένουν τον επόμενο συρμό.

Στις 31/1, συρμός κοντά στο Μοσχάτο - πιθανώς από πρόβλημα στα φρένα - άρχισε να βγάζει καπνούς από το κάτω τμήμα του, οι οποίοι πλημμύρισαν το βαγόνι. Το τρένο ακινητοποιήθηκε από τους εργαζόμενους, που έγκαιρα έσβησαν τη φωτιά και εκκένωσαν τον συρμό από τους έντρομους επιβάτες. Οπως καταγγέλθηκε από συνδικαλιστές, μάλιστα, ο συγκεκριμένος συρμός είναι 40 ετών και έχει διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα με ανεπαρκή συντήρηση, προκειμένου να μειώνεται το κόστος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ