Προτείνονται από το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
Παραπέρα, η πρόταση του ΙΤΕ ορίζει πως οι σπουδαστές θα μπορούν σε κάθε εξάμηνο να δηλώνουν μαθήματα που να αντιστοιχούν σε 36 διδακτικές μονάδες, δηλαδή σε όσες μονάδες προσφέρονται στο εξάμηνο προσαυξημένες μόνο κατά 20%. Για την επιτυχή παρακολούθηση των Εργαστηριακών Ασκήσεων απαιτείται ο σπουδαστής να περάσει κατ' ελάχιστο 12 ασκήσεις, ενώ ορίζονται «Ασκήσεις Πράξης», η παρακολούθηση των οποίων είναι υποχρεωτική και γίνεται σε ομάδες πενήντα ατόμων. Παράλληλα προτείνεται η «καθιέρωση του θεσμού πολλαπλής βιβλιογραφίας μέσω της δανειστικής βιβλιοθήκης», πράγμα όμως που μπορεί εύκολα μπορεί να οδηγήσει στην κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων.
«Διαφαίνεται ξεκάθαρα η πλήρης καταρράκωση των προγραμμάτων σπουδών, όπως και η παραπέρα διάθεση να μπουν φραγμοί στις σπουδές», σχολιάζει η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας ΤΕΙ σε ανακοίνωσή της για την πρόταση του ΙΤΕ, εξηγώντας: «Τι άλλο μπορεί να σημαίνει ότι δηλώνεις μόνο 36 ώρες, ότι πρέπει να έχεις συμπληρώσει 12 ασκήσεις, αλλά και τα νέα "φρούτα" (άσκηση πράξης το ονόμασαν, με υποχρεωτική παρακολούθηση)... Ας πάνε να το πούνε στους συναδέλφους που υποχρεώνονται να εργαστούν για να τα βγάλουν πέρα ή στους άλλους που έχουν συνηθίσει να βλέπουν το όνομά τους στις λίστες αναμονής, γιατί δε χωράνε στα "ανωτατοποιημένα" εργαστήρια».
Η ΠΚΣ τονίζει ακόμα ότι «θεσμοθετείται και επισήμως η κατάργηση των βιβλίων και συγγραμμάτων (μας είχαν προετοιμάσει τόσα χρόνια βέβαια, που για να πάρεις βιβλίο έπρεπε να πιάσει Μάης...), η καθιέρωση της δανειστικής βιβλιοθήκης (που πολλά ΤΕΙ δεν έχουν ή έχουν πολύ φτωχή βιβλιογραφία) και είναι ακόμη μια απόδειξη του ότι μας θέλουν υποβαθμισμένους, χωρίς γνώσεις, χωρίς εφόδια».
«Δε θα το επιτρέψουμε!», απαντάει η Πανσπουδαστική, που καλεί τους συλλόγους να συζητήσουν και να καταδικάσουν την εν λόγω πρόταση στις γενικές τους συνελεύσεις και να απαιτήσουν: «Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με σπουδές υψηλού επιπέδου, με προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις σύγχρονες ανάγκες της επιστήμης, ανώτατου χαρακτήρα. Οι όποιοι κανονισμοί σπουδών να διευκολύνουν τις ανάγκες των σπουδαστών για να βγαίνουν ολοκληρωμένοι επιστήμονες».