Από πρόσφατη απεργιακή συγκέντρωση στο εργοστάσιο της «Volkswagen» |
Οι περικοπές αφορούν το τμήμα παράδοσης επιστολών και δεμάτων της εταιρείας μεταφορών DHL εντός Γερμανίας, το οποίο απασχολεί 187.000 εργαζόμενους. Η εταιρεία, με 600.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, αιτιολόγησε την απόφασή της στο πλαίσιο της «ανάγκης να καταστεί περισσότερο ευέλικτη και αποτελεσματική».
Το αυξημένο κόστος λειτουργίας προκαλεί προβλήματα στον γερμανικό όμιλο, ο οποίος το 2024 αύξησε τον τζίρο του κατά 3%, στα 84,2 δισ. ευρώ, αλλά τα κέρδη μειώθηκαν κατά 7,2% στα 5,9 δισεκατομμύρια. Τα μέτρα αναμένεται να μειώσουν το εργασιακό «κόστος» κατά περισσότερο από 1 δισ. ευρώ.
Η βασική δραστηριότητα των Γερμανικών Ταχυδρομείων εντός χώρας παρουσιάζει εδώ και καιρό μειωμένη κερδοφορία, με τομείς του ομίλου όπως π.χ. οι αποστολές express, οι υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας και οι εμπορευματικές μεταφορές να είναι περισσότερο κερδοφόρες.
Eπίσης, την περικοπή περίπου 1.800 θέσεων εργασίας σχεδιάζει ο γερμανικός όμιλος «Thyssenkrupp» λόγω της «παρατεταμένης εξασθένισης» που καταγράφεται στον τομέα των αυτοκινήτων που προμηθεύει, συνεχίζοντας το «μπαράζ» περικοπών στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας.
Επικαλούμενη τις «επίμονα δύσκολες συνθήκες της αγοράς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία», η «Thyssenkrupp» ανακοίνωσε ότι θα παγώσει επίσης τις προσλήψεις, εκτιμώντας παράλληλα ότι τα μέτρα συνολικά αναμένεται να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ.
«Οι όγκοι παραγωγής συνεχίζουν να υστερούν σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά και οι συζητήσεις για νέους δασμούς δημιουργούν περαιτέρω αβεβαιότητα», δήλωσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Thyssenkrupp», που είναι υπεύθυνο για την αυτοκινητοβιομηχανία της εταιρείας.
Η «Thyssenkrupp» είπε ότι τα μέτρα θα περιλαμβάνουν επίσης περικοπή επενδύσεων, που θα εναρμονιστούν με τους χαμηλότερους αναμενόμενους όγκους πωλήσεων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο ανακοίνωσαν περικοπές θέσεων εργασίας λόγω της μείωσης της ζήτησης, του υψηλού κόστους, της αυξανόμενης πίεσης από ανταγωνιστές και της βραδύτερης από το αναμενόμενο μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος «Volkswagen» και τα συνδικάτα κατέληξαν τον περασμένο Δεκέμβρη σε μια συμφωνία για την περικοπή περισσότερων από 35.000 θέσεων εργασίας έως το 2030. Επίσης, η συμφωνία περιλαμβάνει μειώσεις της παραγωγικής ικανότητας σε πέντε εργοστάσια και αλλαγή των στρατηγικών παραγωγής. Τα μέτρα αυτά αναμένεται να αποφέρουν κέρδη αποδοτικότητας ύψους 15 δισ. ευρώ.